Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei anopit? Miksi miniä alkaa lapsen myötä ärsyttää?

Vierailija
08.07.2022 |

Täällä puhutaan asiasta yleensä miniän näkökulmasta. Olisi kiinnostavaa tietää, mitä anopeille oikein tapahtuu, kun miniä ja poika saavat lapsen. Oman anoppini suhtautuminen minuun muuttui ihan selvästi jännitteiseksi lapsen myötä. Olen pohtinut, kokeeko hän minut ikään kuin esteenä lapsenlapsen ja hänen välissä vai mikä ongelma oikein on.

Kommentit (1282)

Vierailija
1001/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset 3, 5, 8 v. osaavat kaikki ihan itse nyppästä sen mansikan kannan pois ja pistää marjan suuhunsa.

Täällä on kauhea haloo kun uusavuton mamma joutuu PERKAAMAAN valmiiksi kerätyt mansikat. Lapsista tulee sitten samanlaisia nössöjä. Pienintäkään askaretta ei osata/viitsitä tehdä.

Niin? Meinaat, että 10 kg pistetään vaan suuhun? Toki, jos lapset voivat tulla heilumaan siihen puukon kanssa ja laittamaan rasioihin ja pakkaseen...

Vierailija
1002/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Täällä päivät pitkät roikkuvat äitykät eivät käy töissä. Yhteiskunta elättää ja on aikaa suoltaa palstoille jonninjoutavaa hevonpaskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset 3, 5, 8 v. osaavat kaikki ihan itse nyppästä sen mansikan kannan pois ja pistää marjan suuhunsa.

Täällä on kauhea haloo kun uusavuton mamma joutuu PERKAAMAAN valmiiksi kerätyt mansikat. Lapsista tulee sitten samanlaisia nössöjä. Pienintäkään askaretta ei osata/viitsitä tehdä.

No sittenhän mansikoiden pakastaminen olisi onnistunut anopin pojalta, kun kerran taaperotkin siitä selviytyy. Ei kuitenkaan viitsinyt tehdä, miksiköhän?

Vierailija
1004/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huom! Täällä päivät pitkät roikkuvat äitykät eivät käy töissä. Yhteiskunta elättää ja on aikaa suoltaa palstoille jonninjoutavaa hevonpaskaa.

Hohhoijaa. Mitäs sinä täällä teet? Ei kai yhteiskunta elätä?

Vierailija
1005/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Meinaat, että 10 kg pistetään vaan suuhun? Toki, jos lapset voivat tulla heilumaan siihen puukon kanssa ja laittamaan rasioihin ja pakkaseen...

Ihan pikkusormilla lähtee marjasta se kanta pois.

Nyt puhuttiin lasten mansikkakekkereistä omalla pihamaalla, johon olisivat naapureidenkin lapset olleet tervetulleita.

Vierailija
1006/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedetään, tiedetään...😉 Mut jossain heidänkin pitää saada aikansa kulumaan.

Vierailija
1007/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Mitäs sinä täällä teet? Ei kai yhteiskunta elätä?

Eiku mie oon se mummo ja päässy jo eläkkeelle, ku ikkääkii on 65v. Lasten ja lastenlasten kans on hyvät välit. Myö ei tykätä haukkuu toisiamme. Miniöistäkää (3) ei oo pahhaa sannaa sanottavana.

Älkää työ hyvät ihmiset riijelkö niin kauheesti!

Vierailija
1008/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä siinä mitään puukkoa tarvitset?

Kyllä meillä hyvinkin nuo 5 ja 8 v osaavat auttaa ja 3v heiluisi siinä mukana ihan yhtä "suurena apuna" kuin kaikessa muussakin puuhassa.

Miten sinä ne pakastemansikat oikein käsittelet?

Vierailija
1009/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä hyvinkin nuo 5 ja 8 v osaavat auttaa ja 3v heiluisi siinä mukana ihan yhtä "suurena apuna" kuin kaikessa muussakin puuhassa.

Kyllä minä ainakin puukolla pilkon pienemmäksi pakastimeen, jos/kun on ihan kunnon kokoisia.

Vierailija
1010/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhuttiin lasten mansikkakekkereistä omalla pihamaalla, johon olisivat naapureidenkin lapset olleet tervetulleita.

Okei. Miksei mummo pistänyt kekkereitä pystyyn? Mihin sitä miniää siihen tarvitsee?

Vierailija
1011/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan laatikoittain mansikoita että saa koko perhe syödä reilusti tuoreita mansikoita.

Se on just niitä kesän kohokohtia! Vähän laitetaan pakkaseenkin.

Laatikoittain kilohinta lähes puolta edullisempi kuin litroittain ostettuina.

Vierailija
1012/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Miksei mummo pistänyt kekkereitä pystyyn? Mihin sitä miniää siihen tarvitsee?

No kun se miniä alkoi huutamaan niin hirveällä äänellä että naapuritkin säikähtivät.

Vierailija
1013/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun se miniä alkoi huutamaan niin hirveällä äänellä että naapuritkin säikähtivät.

Kyllä se anoppikin varmaan olisi aikoinaan alkanut kirkumaan, jos naapureiden mukulat olisi tullut pihaan riehumaan ja vetelemään 10 kg mansikoita.

Vierailija
1014/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ole hyvätuloinen perhe, vaan duunariperhe, missä rahat olleet välillä tiukilla. Joten sen mukaan olemme eläneet.

Yhden pojan vaimo arvostelee usein, kuinka meillä on vanha talo ja tyylitöntä ja kuinka pitäisi laittaa sitä ja tätä ja viedä lapsenlapset sinne ja tänne.

Yksinkertaisesti kun ei ole meillä varaa viedä lapsenlapsia ulkomaille ja tehdä kodistamme hienoa.

Jätämme muutaman vuoden päästä eläkkeelle ja eläke ei tule olemaan iso. Joten rahaa tulee olemaan vielä vähemmän.

Tunnen oloni usein vaikeaksi, kun poika tulee vaimonsa ja lastensa kanssa käymään. Emme me voi tämän rikkaammiksi muuttua.

Asumme maalla ja miniä on kaupungista kotoisin. Joten kaipa tälläkin on osuutta asiaan. Kotimme ei ole kerrostalo hienoine, laditettuine parvekkeineen, vaan vanha 70-luvun talo, mitä olemme remontoineet sen, mihin on ollut varaa.

Viimeksi tuhahti minulle, että eihän tästä talosta ja tontista saa edes mitään, kun kuolemme.

Niin siis ihan päin naamaa teille arvostelee teidän kotia!? Ihan oikeasti!? Eri juttu, jos asunto olisi ihan saastainen ja voisi olla jopa vaaraksi lapsille...

Kyllä näitä käytöstavattomia tolloja on. Mun anoppi teki samaa. Esimerkiksi valkoinen matto oli kauhistus, samoin se että ruokapöydän alla ei ole mattoa. Ihan kaikki haukuttiin alkaen väärän merkkisestä pyykinpesuaineesta ja väärän värisistä lakanoista. Anoppi ei ole ikinä meillä yökyläilemässä, miksi häntä kiinnostaa meidän lakanat?

Vierailija
1015/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli tuosta mansikkakeissistä mieleen omakin kokemus... Anoppi toi meille laatikollisen mansikoita ja toi nimenomaan sillä periaatteella, että MINÄ putsaan ja pistän pakkaseen ja leivon jotain... Sanoin hänelle, että kiitos vaan, mutta minulla ei ole aikaa, kun täytyy tästä lähteä työmatkalle, mutta poikasi varmaan ehtii. Oli jotenkin nyrpeän oloinen. Minulla siis seuraavana päivänä oikeasti lähtö työmatkalle enkä todellakaan ottanut enää sille illalle lisähommaksi mitään mansikkapuhdetta.

Mieheni oli vähän monttu auki ja änkytti, että mitä niille kuuluu tehdä... Niin, no, kerrankos sitä sitten opettelee miten mansikoita pakastetaan.

No hän varmasti oppi sen helposti, ei ole vaikeaa.

Mutta onhan se aika tyhmää tuoda niin isoa määrää, jollei varmasti tiedä olosuhteita ( onko tilaa pakastimessa, onko aikaa heti ne laittaa jne)

Suuret on ongelmat elämässä jos tämä on niitä elämän suurimpia murheita... on kyllä eri v*mäinen anoppi.

Toki ihmetellä täytyy, minkälaisen pullaposkisen he ovat kasvattaneet jos ihan ihmeissään vielä aikuisenakin siitä miten mansikoita käsitellään ...

Jos kyseinen perhe oli jo pistänyt 10 kg pakastimeen ja anoppi toi toiset 10 kg lisää, niin kuka vaan olisi tuossa tilanteessa alkanut huutamaan. Ihan järjetöntä KENENKÄÄN kotiin viedä 10 kg mansikoita! Ei tulisi mieleenkään :D

Vierailija
1016/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan pakastemansikat kaupasta. Itse pakastaminen on tympeetä eikä siinä säästä rahaa.

Vierailija
1017/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä. 5 kk vauva nukkuu tässä ulkona vieressäni päikkäreitä, niin on aikaa palstailla samalla, kun syön aamupalaa. Kohta täytyy kyllä mennä laittamaan pyykit kuivumaan. Vanhempainrahalla vielä olen (on ihan hyvä, koska vakityössäni saan hyvää palkkaa), mutta katsellaan mitä loppuvuodesta tapahtuu...

Vierailija
1018/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo se mansikoista jankkaaminen, tai perustakaa sille vaikka oma ketju! Mansikat ei ollut aihe.

Vierailija
1019/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniöille tiedoksi, että anopit eivät ole ajatustenlukijoita. Heille voi puhua ihan normaalisti. Ei niin, että valitat puolisollesi hänen äitinsä käyttäytymisestä. Sanot vaan heti, kun tilanne on päällä, ei vuoden päästä. Ja täällä haukkuminenkaan ei auta yhtään mitään, päästät vaan uudestaan ja uudestaan negatiiviset tunteet valloilleen. Ajattele positiivisesti, elämä on mukavampaa ja pysyt terveempänä.

Itse yritin ensimmäiset vuodet sanoa anopille asioista. Ei vaikuttanut yhtään mihinkään. Mitään toivetta ei koskaan kuunneltu. Aina tehtiin oman pään mukaan. Väsyin siihen ja kokeiltiin auttaisiko, jos mies sanoo asioista. No ei auttanut sekään kyllä vaan sama käytös jatkui.

Näin se on. Sanoo miten kohteliaasti tahansa, niin loukkaannutaan. Kannetaan kaikenlaista kotiin ja sitten ystäville nuristaan marttyyrinä, kun sitä ja tätä sinne vein ja kiittämätön miniä ei käytä ja kehtasi kieltääkin tuomasta... Tätä on oikeasti paljon! Ja jos poikansa sanoo asiasta, niin sekin on miniän sanoittamaa.

Tollanen anoppi kannattaa heivata mäelle, pois elämästä. Kokemuksesta tiedän ettei ainakaan paremmaksi muutu. Ei ainakaan kannata jättää lapsia sille hoitoon, tekee mielensä mukaan kaiken. Onneksi poikansa on mies eikä "mekko" joka pillittää kun äiti höykyttää.

Vierailija
1020/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniöille tiedoksi, että anopit eivät ole ajatustenlukijoita. Heille voi puhua ihan normaalisti. Ei niin, että valitat puolisollesi hänen äitinsä käyttäytymisestä. Sanot vaan heti, kun tilanne on päällä, ei vuoden päästä. Ja täällä haukkuminenkaan ei auta yhtään mitään, päästät vaan uudestaan ja uudestaan negatiiviset tunteet valloilleen. Ajattele positiivisesti, elämä on mukavampaa ja pysyt terveempänä.

Itse yritin ensimmäiset vuodet sanoa anopille asioista. Ei vaikuttanut yhtään mihinkään. Mitään toivetta ei koskaan kuunneltu. Aina tehtiin oman pään mukaan. Väsyin siihen ja kokeiltiin auttaisiko, jos mies sanoo asioista. No ei auttanut sekään kyllä vaan sama käytös jatkui.

Näin se on. Sanoo miten kohteliaasti tahansa, niin loukkaannutaan. Kannetaan kaikenlaista kotiin ja sitten ystäville nuristaan marttyyrinä, kun sitä ja tätä sinne vein ja kiittämätön miniä ei käytä ja kehtasi kieltääkin tuomasta... Tätä on oikeasti paljon! Ja jos poikansa sanoo asiasta, niin sekin on miniän sanoittamaa.

Tollanen anoppi kannattaa heivata mäelle, pois elämästä. Kokemuksesta tiedän ettei ainakaan paremmaksi muutu. Ei ainakaan kannata jättää lapsia sille hoitoon, tekee mielensä mukaan kaiken. Onneksi poikansa on mies eikä "mekko" joka pillittää kun äiti höykyttää.

Kannatan! Mä jouduin kyllä vähän kouluttamaan miestä, mutta kyllä se anoppi itse lopulta poisti laput miehen silmiltä.

Välirikko on tosiasia, parantanut elämän laatua kovasti.