Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei anopit? Miksi miniä alkaa lapsen myötä ärsyttää?

Vierailija
08.07.2022 |

Täällä puhutaan asiasta yleensä miniän näkökulmasta. Olisi kiinnostavaa tietää, mitä anopeille oikein tapahtuu, kun miniä ja poika saavat lapsen. Oman anoppini suhtautuminen minuun muuttui ihan selvästi jännitteiseksi lapsen myötä. Olen pohtinut, kokeeko hän minut ikään kuin esteenä lapsenlapsen ja hänen välissä vai mikä ongelma oikein on.

Kommentit (1282)

Vierailija
1021/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huom! Täällä päivät pitkät roikkuvat äitykät eivät käy töissä. Yhteiskunta elättää ja on aikaa suoltaa palstoille jonninjoutavaa hevonpaskaa.

Meillä on töissä taukoja. Vessassa istuessa voi myös naureskella tämän kaltaisille "asiantuntijalausunnoille"

Vierailija
1022/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa jo se mansikoista jankkaaminen, tai perustakaa sille vaikka oma ketju! Mansikat ei ollut aihe.

No, joillain anoppien ja miniöiden välejä hiersi mansikat. Anoppia alkoi ärsyttämään, kun miniä ei ottanut vastaan 10 kg mansikoita. Tosin tämä taisi olla joku kaverin puolesta juttu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sitä anoppia vissiin ärsyttää kun miniä ei osaa lastaan hoitaa eli ei tee samoin kun hän itse tekisi tai kuten hän käskee

Vierailija
1024/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa jo se mansikoista jankkaaminen, tai perustakaa sille vaikka oma ketju! Mansikat ei ollut aihe.

No, joillain anoppien ja miniöiden välejä hiersi mansikat. Anoppia alkoi ärsyttämään, kun miniä ei ottanut vastaan 10 kg mansikoita. Tosin tämä taisi olla joku kaverin puolesta juttu...

Mä luulen että nuo mansikat saattoivat olla miniälle vain se oljenkorsi joka karkaisi kamelin selän. Mistä sitä tietää mitä kaikkea sitä ennen oli tapahtunut?

Vierailija
1025/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä sitä anoppia vissiin ärsyttää kun miniä ei osaa lastaan hoitaa eli ei tee samoin kun hän itse tekisi tai kuten hän käskee

Joo, erikoisruokiakin (kesäkurpitsa) syöttää lapselle eikä perunoita, mitä suomalaiset on syöneet vuosituhannet!

Meillä ei ole myöskään koiraa, vaikka sellainen kuuluu jokaiseen kotiin. Käytiin myös pyöräillen lasten kanssa kaupassa nopealla täydennysreisulla vaikka on auto tallissa! Epäilyttävää.

Vierailija
1026/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, erikoisruokiakin (kesäkurpitsa) syöttää lapselle eikä perunoita, mitä suomalaiset on syöneet vuosituhannet!

Meillä ei ole myöskään koiraa, vaikka sellainen kuuluu jokaiseen kotiin. Käytiin myös pyöräillen lasten kanssa kaupassa nopealla täydennysreisulla vaikka on auto tallissa! Epäilyttävää.

Hahhah. Meillä ihmetyksen aiheutti bataatti! Ihmettelijöinä kumpikin, minun ja miehen vanhemmat. Miksi sellaista bataattia, eikö enää käytetä perunaa... Ja noin kuusikymppisiä ovat.

Vierailija
1027/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom! Täällä päivät pitkät roikkuvat äitykät eivät käy töissä. Yhteiskunta elättää ja on aikaa suoltaa palstoille jonninjoutavaa hevonpaskaa.

Tiedetään, tiedetään...😉 Mut jossain heidänkin pitää saada aikansa kulumaan.

Täällähän se sinäkin olet.

Vierailija
1028/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei saisi ihmetellä? Ainahan ajat muuttuu. Kyllä se teillekin tulee aika, jolloin kummastelette mitä ne nuoret oikein syö, sellaista mitä teidän aikananne ei ole käytetty. Uusia asioita tulee jokaiselle eteen.

Muuttuvassa yhteiskunnassa tekin elätte ettekä takuuvarmasti pysy kaikessa perässä, mitä vanhemmaksi tulette. Se on luonnon laki.

Vierailija
1029/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhah. Meillä ihmetyksen aiheutti bataatti! Ihmettelijöinä kumpikin, minun ja miehen vanhemmat. Miksi sellaista bataattia, eikö enää käytetä perunaa... Ja noin kuusikymppisiä ovat.

Mitä nauramista siinä on?

Vierailija
1030/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisi anoppi, joka toisi 10 kiloa mansikoita! Keittäisin hilloksi, se on jopa helpompaa kuin pakastaminen. Mansikkahillo on ihanaa ja itse tehtynä paljon parempaa kuin kaupan hillo.

Ja osan survoisin tehosekoittimessa sokerin kanssa smoothieksi. Rasioihin ja pakkaseen, ai että on hyvää ja ehdottomasti parempaa kuin kokonaisina pakastetut mansikat, joista tulee lötsöjä kun ne sulaa.

En ymmärrä tätä mansikoitten kokonaisina pakastamispakkoa, joka tuntuu olevan ainoa tapa säilöä niitä. Tai sitten nämä nykynuoret aikuiset ei muuta osaa.

Vierailija
1031/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksei saisi ihmetellä? Ainahan ajat muuttuu. Kyllä se teillekin tulee aika, jolloin kummastelette mitä ne nuoret oikein syö, sellaista mitä teidän aikananne ei ole käytetty. Uusia asioita tulee jokaiselle eteen.

Muuttuvassa yhteiskunnassa tekin elätte ettekä takuuvarmasti pysy kaikessa perässä, mitä vanhemmaksi tulette. Se on luonnon laki.

Saa ihmetellä, kysellä, keskustella.... Mutta sellainen tuomitseva paasaaminen isoon ääneen häiriten syömään opettelevat lapsen ruokarauhaa, se ei ole ok. Siihen vielä yököttely päälle.

Ei tarvitse mummun maistaa, mutta käytöstavat voisi muistaa kuitenkin.

Vierailija
1032/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset 3, 5, 8 v. osaavat kaikki ihan itse nyppästä sen mansikan kannan pois ja pistää marjan suuhunsa.

Täällä on kauhea haloo kun uusavuton mamma joutuu PERKAAMAAN valmiiksi kerätyt mansikat. Lapsista tulee sitten samanlaisia nössöjä. Pienintäkään askaretta ei osata/viitsitä tehdä.

Niin? Meinaat, että 10 kg pistetään vaan suuhun? Toki, jos lapset voivat tulla heilumaan siihen puukon kanssa ja laittamaan rasioihin ja pakkaseen...

Ihan pikkusormilla lähtee marjasta se kanta pois.

Nyt puhuttiin lasten mansikkakekkereistä omalla pihamaalla, johon olisivat naapureidenkin lapset olleet tervetulleita.

Okei. Miksei mummo pistänyt kekkereitä pystyyn? Mihin sitä miniää siihen tarvitsee?

Pitäisi ne koko naapuruston lasten mansikkakekkerit kotonaan. Voin kuvitella ne joka paikassa olevat tahmaiset kädenjäljet tuollaisen jälkeen...

Vierailija
1033/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa ihmetellä, kysellä, keskustella.... Mutta sellainen tuomitseva paasaaminen isoon ääneen häiriten syömään opettelevat lapsen ruokarauhaa, se ei ole ok. Siihen vielä yököttely päälle.

Ei tarvitse mummun maistaa, mutta käytöstavat voisi muistaa kuitenkin.

No tuota ei sitten voinut kertoa, kun ilmeisesti pääasia oli vain se, että ne ei ymmärtäneet bataatteja tai kesäkurpitsaa...   Eli ne on niin tyhmiä ja vanhanaikaisia.

Olisit nyt sitten kirjoittanut, että kyse olikin siitä niiden tuomitsevasta paasaamisesta ja yököttelystä.  Sen nyt jokainen käsittää vääräksi käytökseksi.

Tai sitten keksit tuon nyt perästäpäin, että saisit tuolle kirjoituksellesi paremmin oikeutta.  

Kun asioiden ihmettelemisessä ei sinänsä ole koskaan mitään väärää.

Minäkin ihmettelen tuota nykynuorten vapettamista, mutta en minä siitä paasaa enkä sitä yököttele.  Jos se heille on mukavaa, niin sitten on.  En vaan sitä käsitä.  Ja ainakaan minua ei siihen mukaan saa ryhtymään.  Kesäkurpitsat ja bataatit sentään kelpuutan ihan hyvin, mutta silti tykkään enemmän ihan perunasta, ihan maunkin takia, mutta myös siksi, että bataattihan on tuontitavaraa.  Peruna on kotimaista. 

Vierailija
1034/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla niin että jotain anoppia liippasi keskustelu liian läheltä ja veti herneet, vaihtoi puheenaiheen mansikoihin, kirjotteli ja vastaili itse itselleen.

Vierailija
1035/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ärsytti miniä jo kun ensimmäisen kerran tavattiin. Ei muuttanut lapset asiaa suuntaan eikä toiseen. Olemme kuin yö ja päivä ja olisin toivonut pojalleni eri naista vaikka ei olekaan minun asia. Ovat olleet yhdessä kyllä jo 15 vuotta. Tavallaan hävettää omat tunteet kun poika on onnellinen, mutta en vain pidä ko ihmisestä. Pitäisi varmaan mennä itse terapiaan. 

Vierailija
1036/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla niin että jotain anoppia liippasi keskustelu liian läheltä ja veti herneet, vaihtoi puheenaiheen mansikoihin, kirjotteli ja vastaili itse itselleen.

Niin tai miniää.

Vierailija
1037/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua ärsytti miniä jo kun ensimmäisen kerran tavattiin. Ei muuttanut lapset asiaa suuntaan eikä toiseen. Olemme kuin yö ja päivä ja olisin toivonut pojalleni eri naista vaikka ei olekaan minun asia. Ovat olleet yhdessä kyllä jo 15 vuotta. Tavallaan hävettää omat tunteet kun poika on onnellinen, mutta en vain pidä ko ihmisestä. Pitäisi varmaan mennä itse terapiaan. 

Ehkä poikasi sitten syystä x valitsi itselleen täysin erilaisen naisen kuin äitinsä...

Vierailija
1038/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei miniät? Miksi anoppi alkaa lapsen myötä ärsyttää?

Tässä muutama omasta elämästä

- kiinteitä opettelevan vauvan ruokaan olisi pitänyt laittaa suolaa ja voita, koska "eihän se peruna muuten maistu miltään". Kiellosta huolimatta niitä oltiin lisäämässä vauvan ruokaan, kun selkäni käänsin. Tämä tapahtui monta kertaa.

- samoin sokeria olisi pitänyt antaa vauvalle. Kerran kuusi kuukautta vanha vauvani imeskeli mummin kädestä karamellia.

- purkkiruokien käyttämistä paheksuttiin kovasti ääneen. Paremmin ne säilyi tuntikausia kesällä autossa mitä itse tehdyt soseet

- vauvoja ei olisi saanut kuljettaa turvaistuimessa, kun se on pahasta vauvan selälle. Vauvaa säälittiin ihan itku silmässä.

- sitten mielestäni pahin: lapset oli jo isoja, toinen koulussa ja toinen vähän nuorempi. Kummallekin lapselle oli määrätty lääkitys ja mummo tiesi tämän. Hän voivotteli lapsille, miten raukat "joutuvat syömään myrkkyjä". Kotona oli lasten kanssa tekemistä saada heidät syömään lääkkeitä, kun ne on myrkkyjä. Lapset tiesi, että myrkky on vaarallista eikä sitä saa syödä.

Vierailija
1039/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nauramista siinä on?

Se, kun asia oli näiden mielestä niin kummallista. Asioitahan ei voi ihmetellä sillälailla mukavalla sävyllä, vaan sellaisella negatiivisella...

Vierailija
1040/1282 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

so simple kirjoitti:

Mitä tästä opimme: Ei kakkuja, ei mansikoita, ei yhtikäs mitään, ettei miniä saa raivokohtausta ja lapset ala pelosta itkemään.😂

Ei kysymättä yhtään mitään. En minä halua että kukaan raahaa tänne mitään ylimääräistä kysymättä sopiiko se, oli kyse sitten isästä, äidistä, kaverista, naapurista, tai anopista. Jos jotakin on pakko tuoda, niin tuokoon sitten sen perinteisin kahvipaketin. Jotain mikä ei vaadi hirveästi tilaa tai tuntikausien vaivannäköä, ja minkä saa helposti pois nurkista pyörimästä.

Voi hyvää päivää kun elämästä voi tekee noin vaikeaa! Teet niin tai näin, alkaa miniöiden ulina. Ei saa tuoda edes mansikoita kesällä, mutta rahaa ollaan vailla. Näin pilalle hemmoteltua ja kiittämätöntä sukupolvea ei ole ennen nähtykään!

En minä ole kyllä anopilta rahaakaan koko elämäni aikana pyytänyt, ihan tullaan omillamme toimeen. Enkä minä raahaa anopille pyytämättä yhtään mitään, sen enempää kuin anoppi meille. Kyse on ihan yksinkertaisesta periaatteesta jota minä noudatan aina. Selvitän mitä toivotaan tai tarvitaan, ja vien sitä. Jos en pysty jostakin syystä asiaa selvittämään, vien jotakin mitä varmasti tiedän että perhe käyttää (kahvi, kiva käsisaippua, whatever). Olen vienyt ekologista tiskiainetta mökille viemisiksi, kun ei ole viemäröintiä ja jäteveden käsittelyä. Mikä ikinä niille ihmisille sopii, keille viemiset menee. Ja mikä ei jää nurkissa pyörimään tai vie sohvan verran tilaa. Ei sen pitäisi nyt niin kauhean vaikeaa olla aikuiselle ihmiselle.

No eikös juuri ne mansikat sovi tuohon kategoriaan - syötävää, kelpaa kaikille, eikä jää nurkkiin pyörimään? Siitäkin pitää täällä valittaa 🙄

10 kiloa? Ihan tuosta noin vaan pistelee poskeensa ennen kuin menee huonoksi? Ei onnistu kyllä meidän perheeltä, ei syödä edes vuodessa 10 kiloa mansikkaa.