Seksi ei tunnu enää miltään synnytyksen jälkeen
Se kuuluisa eka kerta synnytyksen jälkeen tuli koettua. 4 kuukautta synnytyksestä. Ei mitään tuntumaa. Jotenkin hyvin hämmentävää, kun netissä tullut vastaan kokemuksia siitä miten herkkyystuntuma on parantunut ja kaikki tuntuu samalta (jollei jopa paremmalta) kuin ennenkin. Lantionpohjanlihaksia olen jumpannut, eikä mulla ole ollut esim. virtsanpidätyksessä ongelmia.
Mutta tuntuma on kadonnut. Tätäkö se sitten on loppuun asti? Ei pahemmin tee seksiä mieli tuon kokemuksen myötä.
Kommentit (228)
Uskoisin asian liittyvän ennemminkin synnytyksen jälkeiseen hormonitoimintaan. Itselläni synnytyksestä 4 vuotta ja yhdyntä ei tunnu juurikaan tyydyttävältä. MUTTA ei se tuntunut tyydyttävältä ennen synnytystäkään, ja silloin olin niin tiukka että miestäkin välillä sattui, kuten itseänikin. Klitan kautta olen aina saanut hyvin, ja edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koittanut anaalia? Kyllä tuntuu!
Sulkijalihastani en ala vaurioittamaan, aivan luonnotonta touhua.
Täällä annetaan neuvoja ja sitten ei kelpaa. Ihme tyyppi.
En kysynyt neuvoja anaaliseksiä varten.
Mutta sait. Älä ole ahdasmielinen vaan kokeile jotain uutta.
Vaihda vaimo nuorempaan! Kyllä sitten taas seksi tuntuu!
Vierailija kirjoitti:
Vaihda vaimo nuorempaan! Kyllä sitten taas seksi tuntuu!
Tuota noin. Olen se vaimo tässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Synnyttämisen jälkeen nainen on pilalla. Värkki on väljä, ja kroppa tuhottu.
Miksi monet tekevät sen useaan kertaan? Onko asenne sitten se että kun on pilalla jo muutenkin niin ei oo mitään väliä?
Mulla on kahdelle eri miehelle nämä lapseni. T. Nro 5
Te jotka ette ole saaneet sektiota pyynnöstä huolimatta. Ette ehkä ole seisoneet tarpeeksi asian takana? Asian suhteen pitää olla tiukka ja tehdä selväksi ettei alatiesyn suostu
Ei sen naisesta tarvitsekaan miltään tuntua. Riittää kun miehestä tuntuu hyvältä ja hän saa tarpeensa tyydytettyä. Tosin kuka mies muka haluaa kuksia pillua, jonka joku kakara on repinyt syntyessään pilalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulkijalihaksen vaurioituminen on oikea riskiä tuossa. Sieltä on tarkoitus tulla tavaraa pihalle, eikä änkeä mitään sisälle. En lähde leikkimään tuolla asialla.
Kannattaa kokeilla peppuseksiä. Se ainakin toimii meillä.
N18
Ei stressiä. Ekan kerran harrastettiin seksiä 4 kk synnytyksestä ja teki todella kipeää. Meni melkein vuosi synnytyksestä, kun seksi ei enää sattunut ja alkoi tuntua taas mukavalta. Odottele siis rauhassa, 4 kk on todella lyhyt aika. Onnea vauvasta! :)
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette ole saaneet sektiota pyynnöstä huolimatta. Ette ehkä ole seisoneet tarpeeksi asian takana? Asian suhteen pitää olla tiukka ja tehdä selväksi ettei alatiesyn suostu
Kyllä olin todella tiukkana, mutta en sitä vaan saanut. Monen monta kertaa sitä pyysin. T. Nro 5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulkijalihaksen vaurioituminen on oikea riskiä tuossa. Sieltä on tarkoitus tulla tavaraa pihalle, eikä änkeä mitään sisälle. En lähde leikkimään tuolla asialla.
Jos lämmittelee ja käyttää liukkaria niin ei varmasti ole mitään vaaraa, älä levitä väärää tietoa.
Täällä taas joku anaaliarska vauhdissa, vaikka kukaan sitä ei tänne halunnut. "N18", eli Pertti69
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kaksi kertaa synnyttänyt ja kaikesta jumpasta huolimatta ei paljoa tuntoa ole. Viimeisestä synnytyksestä on kohta 14 vuotta.
Eli todella voi jäädä tunnottomuus pysyväksi riesaksi.
Voi se jäädä. Mulla siis oli eka synnytyksessä välilihan leikkaus ja tokassa repesin ja jouduttiin muutama tikki laittamaan. Ja olisin molemmissa halunnut sektion, mutta en saanut millään vaikka mulla on rytmihäiriöitä ja terveysongelmia.
Ja just. Lääkärit kun silmät kirkkaina väittää, että sektion kyllä saa, jos sen oikeasti haluaa ja ei vain pysty. Paskan marjat, lapsettomuus päätökseni on ja pysyy, pitääkin alkaa selvittää sterilisaatiota.
Raskauden ja imetyksen aikaiset hormonit tekevät kudoksista joustavammat. Hormonitasapaino voi varmaan palautua tuosta vielä, koska synnytyksestä ei ole niin pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa kyllä, että sääliksi käy ap:nkin lasta.
Syystä että? :D
Suomalaisilla lääkäreillä on ihmeellinen luomuideologia kaiken suhteen. Sektiot on jenkeissä valtavirtaa. Monet lapset vaurioituu alatiesynnytyksissä. Tulee kaikenlaista komplikaatiota ja imukuppitouhua ja pahimmillaan CP-vamma hapenpuutteesta kun lapsi on jumissa synnytyskanavassa. Puhumattakaan tosiaan naisten ongelmista kuten virtsanpidätys- ja seksiongelmat, jotka nekin ehkäistäisiin sektiolla.
Näiden ongelmien kanssa sitten eletään loppuelämä, mutta pääasia on että lääkäri ei tarjoa mitään tieteellisiä apukeinoja mihinkään vaan perusidea on että selviä itse ja korkeintaan syö buranaa kivunlievitykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Synnyttämisen jälkeen nainen on pilalla. Värkki on väljä, ja kroppa tuhottu.
Miksi monet tekevät sen useaan kertaan? Onko asenne sitten se että kun on pilalla jo muutenkin niin ei oo mitään väliä?
Koska ei ole todellakaan mitenkään normaalia tai yleistä että "kaikki on pilalla sen jälkeen". Minulla on takana kaksi normaalia alatiesynnytystä, ei yhtään repeämää tai tikkiä mihinkään, ja tuntumassa ei mitään muutosta kummankaan jälkeen.
Miksikö joku tekee lapsia? Olisiko lapset jollekin tärkeämpiä kuin oman kropan pysyminen muuttumattomana? Sitä paitsi niitä muutoksia kehoon tulee ilman lasten tekoakin. Nyky-yhteiskunnassa on niin tiukka käsitys siitä, millainen naisen pitäisi olla ja millaista seksin kuuluisi olla. Luonnollisuus unohtuu.
Sektio ei myöskään takaa sitä, ettei vagina muuttuisi. Hormonitkin vaikuttavat ja kohdun kasvamisesta syntyvä paine.
Olen kaksi lasta synnyttänyt. Toisen sektiolla ja toisen alakautta. Seksielämä on kyllä muuttunut. Ennen sain vain klitorisorgasmeja. Nykyisin saan emätinorgasmeja ja muita orgasmeja mm. liikunnan yhteydessä. En tiedä tarkkaan mistä johtuu.