Tulin töistä kotiin ja sohvalla oli syömässä armeijaan maanantaina lähtenyt poikani!
Aluksi ihmettelin, että nytkö se jo pääsi lomalle, mutta keskeyttänythän se oli. Ei ollut kuulemma huvittanut. En voi mitään, olen pettynyt. Luulin, että poika pärjää kun seurasi netissä niin innokkaasti Ukrainan sotaa ja oli kovasti Ukrainan puolella, taisipa visailla että haluaisi sinne vapaaehtoisesti. Ja ei pärjännyt kolmea päivää pidemään?
Kommentit (355)
Äidit eivät puhu tuolla tavalla lapsistaan eli 0/5.
Oma poikani on reserviupseeri, mutta jos olisi keskeyttänyt niin olisi jo valmis insinööri.
Tai en tiedä, kai jotain sivariduuneja keksivät, mutta armeija on äitien pahinta aikaa.
Ei yllätä mitenkään. Nykynuoret ova poispilattuja, höttömaailmassa eläviä luusereita, joista ei voi tulla vaimonsa, äitinsä, tyttöystävänsä, siskonsa, maansa puolustajia. Kokemusta kantapään kautta heikäläisistä vuosikymmeniä. Koko ajan huonommaksi menee. Ei vastuuta, ei kykyä ottaa vastaan käskyjä, ei mitään Pyhän Minän ulkopuolella.
Terv. ope
Armeija voisi ihan hyvin tehdä sellaisen tempun, että intissä olisi pakko olla vähintään kuukausi, sitten voisi hakea pois jos siltä tuntuu. Aika moni laiska pentu tottuisi tuossa ajassa ja ne haaveilut keskeyttämisistä vähenisivät. Eli kaikella rakkaudella: vähän enemmän kuria ja velvoitetta.
Minä olen hetero joten nuo miestenväliset alistusleikit ei oikein kiinnostanut
Vierailija kirjoitti:
Kermaperseen olet sitten kasvattanut!? Älä yhtään ihmettele.
Ei, vaan velliperseen. Kermapersehän tarkoittaa rikkaan perheen hemmoteltua kakaraa. Velliperse taasen pikkureppanaa, joka ei edes armeijassa kestä, kun siellä pitää totella käskyjä eikä mami ole antamassa iltapusua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen sanottiin että armeijassa pojasta kasvoi mies.
Kotiruoka kelpasi ja saivat uusia kavereitaTämä pätee edelleen. Näkyy jo kauas kuka kävi intin kovan koulun ja kuka ei.
m39
Itse tein sen mitä käskettiin ja olin vissiin luotettava, koska hieman ennen kotiuttamista antoivat korpin natsan. Tuntui hyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu nuori. Suomen armeija on typerää pelleilyä. Täysin turha laitos.
Mites toi Ukrainan homma..
Ei liity mitenkään Suomen armeijaan.
Kai se nyt liittyy kun Suomen armeija on se joka Suomea puolustaa, jos Venäjä tekee saman tempun meille kuin Ukrainalle.
Jos (iso JOS) Venäjä hyökkäisi Suomeen, eihän se silloin olisi Ukrainan sota, vaan Suomen sota. Loogista, eikö?
Joo, mutta pian ollaan NATOssa mikä nostaa hyökkäyskynnystä radikaalisti.
NATO-hommissa seuraamme todnäk Norjaa, mikä tarkoittaa pakollisia kutsuntoja kaikille, mutta jos intti ei houkuttele, sitten ei houkuttele. Ts 15-20% käy intin, vrt Suomen nykyinen tilanne eli 65%.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivoja tekosyitä te pelkurit keksitte omalle vässykkämäisyydellenne.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko olevasi nokkela? Tuo osoittaa vain miten raukkamainen olet.
Potki se p a s ka k a s a pihalle talosta ja HETI!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen sanottiin että armeijassa pojasta kasvoi mies.
Kotiruoka kelpasi ja saivat uusia kavereitaTämä pätee edelleen. Näkyy jo kauas kuka kävi intin kovan koulun ja kuka ei.
m39
Itse tein sen mitä käskettiin ja olin vissiin luotettava, koska hieman ennen kotiuttamista antoivat korpin natsan. Tuntui hyvälle.
Mainitset korpin natsat. Nohevaa ja onnittelut kollegalle. Kyllä se pojista miehiä on tosiasia.
m39
Aloin valistamaan hyvissä ajoin poikaa mitä tulee armeijaan. Pelasi sotapelejä ja sanoin että vellihousut ei käy armeijaa. Yliopisto paikka heti ylppäreiden jälkeen . Mulla oli ruoat valmiina jälkiruokia myöten. Passatin.
Ampumisesta prinssiä eka kerran ja toisen kerran kultaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu nuori. Suomen armeija on typerää pelleilyä. Täysin turha laitos.
Mites toi Ukrainan homma..
Ei liity mitenkään Suomen armeijaan.
Kai se nyt liittyy kun Suomen armeija on se joka Suomea puolustaa, jos Venäjä tekee saman tempun meille kuin Ukrainalle.
Jos (iso JOS) Venäjä hyökkäisi Suomeen, eihän se silloin olisi Ukrainan sota, vaan Suomen sota. Loogista, eikö?
Joo, mutta pian ollaan NATOssa mikä nostaa hyökkäyskynnystä radikaalisti.
NATO-hommissa seuraamme todnäk Norjaa, mikä tarkoittaa pakollisia kutsuntoja kaikille, mutta jos intti ei houkuttele, sitten ei houkuttele. Ts 15-20% käy intin, vrt Suomen nykyinen tilanne eli 65%.
Joo, mutta Ukrainan sota on silti ihan Ukrainan ja Venäjän välinen juttu eikä Suomi osallistu siihen. Se, mitä joskus ehkä mahdollisesti saattaa tapahtua, on sitten toinen tarina. Silloin kyse on ihan eri sodasta.
Vierailija kirjoitti:
Aloin valistamaan hyvissä ajoin poikaa mitä tulee armeijaan. Pelasi sotapelejä ja sanoin että vellihousut ei käy armeijaa. Yliopisto paikka heti ylppäreiden jälkeen . Mulla oli ruoat valmiina jälkiruokia myöten. Passatin.
Ronssia ei prinssiä😂
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hankkinut pojalle kunnon auto, vaan ostit jonkun Passatin romun?
yhteiskunnassa on oikeuksia ja velvollisuuksia. Jos miesoletettu ei hoida velvollisuuksiaan niin ei hänellä myöskään tulisi olla oikeuksia. Kaikki tuet poikki välittömästi.
Veljeni ryhmässä yksi pojista lähti kotiin siinä vaiheessa, kun olisi pitänyt kantaa omat varusteet kasarmille. Ei jaksanut nostaa sitä pakkia (vai mikä sen nimi onkaan) :D
Rikkaat tarvitsevat köyhiä yhteen asiaan, sotimaan.