Tulin töistä kotiin ja sohvalla oli syömässä armeijaan maanantaina lähtenyt poikani!
Aluksi ihmettelin, että nytkö se jo pääsi lomalle, mutta keskeyttänythän se oli. Ei ollut kuulemma huvittanut. En voi mitään, olen pettynyt. Luulin, että poika pärjää kun seurasi netissä niin innokkaasti Ukrainan sotaa ja oli kovasti Ukrainan puolella, taisipa visailla että haluaisi sinne vapaaehtoisesti. Ja ei pärjännyt kolmea päivää pidemään?
Kommentit (404)
Vierailija kirjoitti:
Aina hauskaa lukea kun armeijaa käymättömät akat motkottaa kun pojat ei kestä armeijaa.
Se on aikamoinen shokkihoito kun sinne tulee, mikään siihen mennessä opittu käytöstapa ei pidäkkään paikkaansa vaan olet pelkkänä ikätovereidesi koirana sen 6-12Kk. Varsinkin ensimmäiset viikot voivat olla raskaita henkisesti.
Itse tulen kyllä pojilleni kyllä suoraan sanomaan että sivarissa pääset helpommalla sitten kun asia on ajankohtainen. Antaa muiden juosta kepin perässä koirana, itsekunnioitus kannattaa säilyttää.
Armeijan käyminen on kuitenkin lastenleikkiä verrattuna sotatilanteeseen. Sivareita on aika vaikea arvostaa. Jos kaikki suomalaiset miehet olisivat ajatelleet ja toimineet samaan tapaan kuin nykyiset sivarit, emme me olisi tässä onnellisessa asemassa, missä me suomalaiset nyt saamme olla. Ei Putinin kaltaisia vastaan sodita vain juttelemalla mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Aina hauskaa lukea kun armeijaa käymättömät akat motkottaa kun pojat ei kestä armeijaa.
Se on aikamoinen shokkihoito kun sinne tulee, mikään siihen mennessä opittu käytöstapa ei pidäkkään paikkaansa vaan olet pelkkänä ikätovereidesi koirana sen 6-12Kk. Varsinkin ensimmäiset viikot voivat olla raskaita henkisesti.
Itse tulen kyllä pojilleni kyllä suoraan sanomaan että sivarissa pääset helpommalla sitten kun asia on ajankohtainen. Antaa muiden juosta kepin perässä koirana, itsekunnioitus kannattaa säilyttää.
Lol? Sinä olet selvästi sivarin käynyt kun just teikäläisillä on mitä oudoimpia harhakuvia siitä mitä armeijassa oikeasti tapahtuu.
Armeijassa oppi pari asiaa.
1. ihmiset on erilaisia, ja erilaisuudesta huolimatta niiden kanssa tulee kyllä enimmäkseen toimeen
2. Kannattaa vähän miettiä mikä on tärkeää ja mikä ei sen suhteen että mistä ahdistuu ja mistä ei. Jokun alikersantin rääkyminen jossain harjoituksessa ei loppujenlopuksi merkitse mitään. Sama muukin armeijan koulutuspelleily.
Vasurien intersektionaalisista woke-aatteista näkee ettei tyypillinen vasuri ole missään kohtaa elämäänsä oppinut nykyaikana kumpaakaan noista kun sekä ei siedetä ketään erilaista kuin itse omassa kuplassa, että toisaalta henkisesti ei kestetä yhtään mitään vaan joka asiasta vedetään maksimaalista pulttia, oli sille jotain aihetta tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Itellä kans C paperit. Oli ihan helppo saada värittämällä totuutta. Vinkkinä kannattaa laittaa selvityksiin, että "lääkärini mielestä varusmiespalvelus voi vahingoittaa terveyttäni pysyvästi". Tuo lause on puolustusvoimille myrkkyä. Eivät ota riskiä joutua maksamaan ja vapautus on taattu. Minulla oli parempaa tekemistä kun leikkiä mikkihiirten kanssa piirileikkejä. Armeija ei voi opettaa minulle mitään mitä en jo osaisi, eikä koskaan ole c paperit olleet esteenä tai hidasteena töihin tai aselupiin tai mihinkään. Eli turha laitos. Ja aina homot setit jos kannatti ukrainaa kovasti XD.
Maksamaan? Ei tää ole amerikka ja suomessa vahingonkorvaukset on jotain tonneja maksimissaan ja siihenkin vaaditaan iso vamma. Eikä joku ahdistuminen armeijassa sellainen ole. Eikä julkisen sektorin virkamiestä oikeasti suomessa kiinnosta veetujakaan mitä joku muu virkamies joutuu jostain muusta budjetista maksamaan kunhan omaan budjettiin ei kosketa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä häpeä on edessä 20 prosentilla aloittaneiden alokkaiden vanhemmilla.
Aina se 20 prosenttia on se joka aiheuttaa ongelmia.
Se ei käy armeijaa, se ei äänestä, se ei ota rokotteita, se ei noudata turvavälejä.
Huoh.
Suomalaiset ovat harvinaisen auktoriteettiuskovaista kansaa.
Ei minkäänlaista kykyä kriittiseen ajatteluun ja analyysiin - otetaan kaikki tieto sellaisenaan mitä joku "asiantuntija" tai "päättäjä" kertoo.
Ymmärrätkö sinä että rokotteissa olet itse vastuussa jos saat pysyvän vamman tai kuolet siihen?
Ymmärrätkö että sotimalla olet itse vastuussa oman henkesi menettämisestä vain sen takia että pieni globaali eliitti saa ylläpidettyä heidän rahajärjestelmää.
Ymmärrätkö että äänestäminen on turhaa? Päätökset tehdään muualla ja se on vain suurta teatteria. Suomessa ei ole suoraa demokratiaa. Suomi on näennäisdemokratia, vaaligallupit ohjaavat massojen käyttäytymistä ja pienpuolueita ei edes luokitella omakseen vaan kategoriaan "muut puolueet". Peruspsykologiaa: jokainen haluaa olla voittajan puolella.
Yksi kysymyksistäni miehelle, jota sillä silmällä katselen - on hänen sotilasarvonsa.
Sillä on minulle merkitystä. AUK, etenkin RUK vakuuttaa.[En ole koskaan suhteillut sivaria, kun mietin Elämäni Miehiä].
Tulen sukulinjasta, jossa tietyt arvot siirtyvät isältä pojalle ja äidiltä tyttärelle.
Minulla ei ole omaa poikaa, joten en ole jälkikasvun osalta keskeyt. SA-int dilemman kanssa painiskellut.
Olen usein kuullut x-genin olevan kaikista suorituskykyisin polvi, jossa tiettyä karaistunutta resilienssiä. Tiedä häntä. Suattaa olla, suattaa olla olemattakkii.
Me emme ihan pienistä pillitä, vaikka herkkiä olemmekin. Tämän allekirjoitan.
Zetat ja heitä seuraavat uudet ovat aivan omanlaisensa polvia, jotka vaativat uudet kasvatusmetodit ja ymmärrystason, sillä heidän joukossaan on valtaisa joukko nepsykirjolaisia, jotka eivät välttämättä sopeudu aiemmin itsestäänselviin asioihin. Valintaprosesseja ja kriteereitä on päivitettävä. Hyvin vähäinen fyysinen harjoittelu näkyy. Monella 20-25-vuotiaalla lysyryhtisellä someniskalla on rapakunto (lihas/aerobinen) + armeijalääkäri toteaa selkärangan kunnon 20-30 vuotta ikäistään vanhemman tasoiseksi, ikävä kyllä.
Hampaista: nekin ovat armeijalääkärien mukaan hämmästyttävän huonossa kunnossa, syynä energiajuomien lipittäminen. Parodontiitti, runsas karies/ juurihoidot, varhaiset kiillevauriot ja puuttuvat hampaat ovat nykyään verraten yleistä jo alle 25 ikäryhmässä.
En jää riitelemään, jos joku triggeröityy.
Sekun liputat, jos ärsyttää.
Hyvää vkl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä kans C paperit. Oli ihan helppo saada värittämällä totuutta. Vinkkinä kannattaa laittaa selvityksiin, että "lääkärini mielestä varusmiespalvelus voi vahingoittaa terveyttäni pysyvästi". Tuo lause on puolustusvoimille myrkkyä. Eivät ota riskiä joutua maksamaan ja vapautus on taattu. Minulla oli parempaa tekemistä kun leikkiä mikkihiirten kanssa piirileikkejä. Armeija ei voi opettaa minulle mitään mitä en jo osaisi, eikä koskaan ole c paperit olleet esteenä tai hidasteena töihin tai aselupiin tai mihinkään. Eli turha laitos. Ja aina homot setit jos kannatti ukrainaa kovasti XD.
Maksamaan? Ei tää ole amerikka ja suomessa vahingonkorvaukset on jotain tonneja maksimissaan ja siihenkin vaaditaan iso vamma. Eikä joku ahdistuminen armeijassa sellainen ole. Eikä julkisen sektorin virkamiestä oikeasti suomessa kiinnosta veetujakaan mitä joku muu virkamies joutuu jostain m
Kyllä se vaan vaikuttaa olevan se avain siihen. Yhdellä ystävälläni riitti epäilty sydänvika. Siis pelkkä epäilys ja pari taikasanaa niin saman tien vapautus. En edes halua puolustaa sitä mitä tämä maa edustaa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kysymyksistäni miehelle, jota sillä silmällä katselen - on hänen sotilasarvonsa.
Sillä on minulle merkitystä. AUK, etenkin RUK vakuuttaa.[En ole koskaan suhteillut sivaria, kun mietin Elämäni Miehiä].
Tulen sukulinjasta, jossa tietyt arvot siirtyvät isältä pojalle ja äidiltä tyttärelle.
Minulla ei ole omaa poikaa, joten en ole jälkikasvun osalta keskeyt. SA-int dilemman kanssa painiskellut.
Olen usein kuullut x-genin olevan kaikista suorituskykyisin polvi, jossa tiettyä karaistunutta resilienssiä. Tiedä häntä. Suattaa olla, suattaa olla olemattakkii.
Zetat ja heitä seuraavat uudet ovat aivan omanlaisensa polvia, jotka vaativat uudet kasvatusmetodit ja ymmärrystason, sillä heidän joukossaan on valtaisa joukko nepsykirjolaisia, jotka eivät välttämättä sopeudu aiem
Ei jessus sentään. On sulla aika ankea ajatusmaailma, mutta ei tule yllätyksenä. Sillä sotilasarvolla ei ole paskan vertaa merkitystä. Joillekin se nousee hattuun pahemman kerran, ja sillä aletaan leveillä. Suurimmalle osalle ihmisistä on vähän sellainen jaa, kiva kun kerroit juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol? Sinä olet selvästi sivarin käynyt kun just teikäläisillä on mitä oudoimpia harhakuvia siitä mitä armeijassa oikeasti tapahtuu.
Armeijassa oppi pari asiaa.
1. ihmiset on erilaisia, ja erilaisuudesta huolimatta niiden kanssa tulee kyllä enimmäkseen toimeen
2. Kannattaa vähän miettiä mikä on tärkeää ja mikä e
Olen kainuun prikaatissa palvelukseni suorittanut 1/2011. Sinulla taitaa jutut olla pelkkää kuulopuhetta.
Suomi tarvitsee suurta reserviä voittaakseen (hävitäkseen) kulutussodan Venäjää vastaan. Kuka haluaa osaksi kulutustavaraa?
Tavoite ei ole edes saavuttaa mitään sotilaallisia voittoja vaan sotilaan tarkoitus on ihan kylmänviilestä olla vain kulutustavara siellä rintamalla.
Eipä tuota intin käyntiä ole kukaan kysellyt enkä ole sitä mainostanutkaan vaikka AUK käyty. Ei minkäänlaista vaikutusta elämään. Pari kertaa yrittäneet saada kertaamaan vaan töistä laittaneet lappua perään niin sekin ihanuus on kokematta.
Vierailija kirjoitti:
Zetat ja heitä seuraavat uudet ovat aivan omanlaisensa polvia, jotka vaativat uudet kasvatusmetodit ja ymmärrystason, sillä heidän joukossaan on valtaisa joukko nepsykirjolaisia, jotka eivät välttämättä sopeudu aiem
Kertoo ihan kaiken naisesta. Ei moista hölmöä naista itselleen ristiksi edes haluaisi. Tai yksinkertaisia sukulaisiaan. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Tavoite ei ole edes saavuttaa mitään sotilaallisia voittoja vaan sotilaan tarkoitus on ihan kylmänviilestä olla vain kulutustavara siellä rintamalla.
Ja tämähän se itseni eniten häiritsee. Miksi minun pitäisi päättää elämäni jonkun maa-alueen takia kun voin milloin vain matkustaa toiseen maahan jossa voin vain jatkaa onnellista elämääni. Miksi minun pitäisi luovuttaa elämäni pukuherrojen käsiin?
Miinustakaa vain tädit, ehkä te ette pysty samaistumaan ajatukseen. Minä satuin syntymään pippeli haaroissa joten minut voidaan milloin vain nakata lihamyllyyn.
Sotaleikit ovat lapsille
- Kerro tuo sitten kivoille tyyliin Wagner-ryhmän (voit googlata tuon) valloittajille jotka rynnii rajan yli kotiisi täysin vapaasti rellestämään kun tajuaa ettei kukaan välitä.
Jos on PDA (patologinen vaatimusten välttely) niin ei voi pärjätä armeijassa. Liittyy adhd, joskus autismiin. Oma lapsi ei voisi koskaan mennä armeijaan tämän diagnoosin takia.
Ajatella minä pyrin aikoinaan vapaaehtoisesti armeijaan, en päässyt ,syy kaikki paikat täytettyjä,vuoden päästä sitten pääsin.Nykyään ei ole pelkoa ettei sinne mahdu kun 20 prossaa puuttuu täyskiintiöstä vai onko vielä isompi prosentti.
Amissivari seukkaa
amisvenlan kanssa,
joka ei inttimeriittejä kysele.
Näinhän se menee.
Minulle kuitenkin
A U K - R U K, lennosto,
kadettikoulu, PolAmk, kiitos!
Se mitä nämä asepalveluksesta luistaneet, valintaansa rationalisoivat ja sillä jopa kehuskelevat eivät ymmärrä että jokainen armeijan käynyt on nimi ja numero siinä listassa, joka kertoo maailmalle miten vahva Suomen puolustus on. Saatte uskoa että itänaapurissakin katsotaan niitä numeroita tarkkaan, ja mietitään kannattaako yrittää. Ja jos torvi soi, täällä saadaan rintamalle pikakomennuksella muutama sata tuhatta miestä, joille ei tarvitse erikseen opettaa miten kiväärillä osutaan, miten singolla ammutaan, kuinka käsikranaatti ja telamiina toimivat. Jos yhtään seuraa ulkomaista keskustelua, niin se on se mitä meiltä kadehditaan.
Minä en nykyisessä maailmantilanteessa j-lauta kehtaisi tunnustaa että tulipa livettyä intistä jollain keksityllä syyllä, tai siksi ettei vaan kestänyt armeijatouhua. Ja jos jostain ihmisestä tämmöinen paljastuu, niin se on kyllä sille henkilölle minun silmissäni iankaikkinen häpeäleima otsassa.
Verisukua oleva, häiriköivä, pipipäinen,
ihmisten privasomeen loukkauksia syytävä
savolaiskäntty, mene sä huuhtoon
ne kellastuneet proteesisi. Koo ja Ässä
myy tekaritabseja, tiesithän?
Hienoa kasvatustyötä nuorten miesten vanhemmat!
Ei näistä nykyajan nuorista mihinkään ole. Eihän ne saa edes housujaan vedettyä ylös asti. Vanhaan aikaan miehet rakensi ite perheilleen saunat ja kodit. Jos sota tulee niin luotan paremmin näihin 100-vuotiaisiin sotaveteraaneihin kuin nykysiin nuoriin.