Tulin töistä kotiin ja sohvalla oli syömässä armeijaan maanantaina lähtenyt poikani!
Aluksi ihmettelin, että nytkö se jo pääsi lomalle, mutta keskeyttänythän se oli. Ei ollut kuulemma huvittanut. En voi mitään, olen pettynyt. Luulin, että poika pärjää kun seurasi netissä niin innokkaasti Ukrainan sotaa ja oli kovasti Ukrainan puolella, taisipa visailla että haluaisi sinne vapaaehtoisesti. Ja ei pärjännyt kolmea päivää pidemään?
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Oma palvelukseni kesti kuusi tuntia :)
Mä en päässy kutsuntoja pidemmälle prkl. Menin liian innoissani heti kyselemään rynsesterin perään ja että pääseekö kuinka nopeasti päästelemään sillä niin, niin sarjatulta. Perskuta tunnustin vielä että pääsenhän varmasti kranaatinheitin komppaniaan, että pääsisin heittelemään aitoja kranuja. Kerroin myös että mulla on oma haulikko ja kuinka sillä on kätsää täräytellä kaikenlaisia pikkulintuja ja hiiriä, sammakoita ja murkku pesäänkin oon täräytellyt. S-tana sanoivat, että katsotaan parin vuoden päästä uudestaan. Kyllä nyt V-tuttaa!
Vierailija kirjoitti:
Itellä kans C paperit. Oli ihan helppo saada värittämällä totuutta. Vinkkinä kannattaa laittaa selvityksiin, että "lääkärini mielestä varusmiespalvelus voi vahingoittaa terveyttäni pysyvästi". Tuo lause on puolustusvoimille myrkkyä. Eivät ota riskiä joutua maksamaan ja vapautus on taattu. Minulla oli parempaa tekemistä kun leikkiä mikkihiirten kanssa piirileikkejä. Armeija ei voi opettaa minulle mitään mitä en jo osaisi, eikä koskaan ole c paperit olleet esteenä tai hidasteena töihin tai aselupiin tai mihinkään. Eli turha laitos. Ja aina homot setit jos kannatti ukrainaa kovasti XD.
Kiitos hyvästä vinkistä, näitä pitäisi koota jonnekin esim. aseistakieltäytyjäliiton infosivulle, jotta useammalle olisi suoraviivaisempaa tuo C-paperin hankkiminen! =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä kans C paperit. Oli ihan helppo saada värittämällä totuutta. Vinkkinä kannattaa laittaa selvityksiin, että "lääkärini mielestä varusmiespalvelus voi vahingoittaa terveyttäni pysyvästi". Tuo lause on puolustusvoimille myrkkyä. Eivät ota riskiä joutua maksamaan ja vapautus on taattu. Minulla oli parempaa tekemistä kun leikkiä mikkihiirten kanssa piirileikkejä. Armeija ei voi opettaa minulle mitään mitä en jo osaisi, eikä koskaan ole c paperit olleet esteenä tai hidasteena töihin tai aselupiin tai mihinkään. Eli turha laitos. Ja aina homot setit jos kannatti ukrainaa kovasti XD.
Kiitos hyvästä vinkistä, näitä pitäisi koota jonnekin esim. aseistakieltäytyjäliiton infosivulle, jotta useammalle olisi suoraviivaisempaa tuo C-paperin hankkiminen! =)
Tällaiset maanpetturit pitäisi jo rauhan aikana koota johonkin "turvasäilöön" 1930-luvulla hyväksi todetun menettelyn mukaan. Ja aikamääreellä toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset maanpetturit pitäisi jo rauhan aikana koota johonkin "turvasäilöön" 1930-luvulla hyväksi todetun menettelyn mukaan. Ja aikamääreellä toistaiseksi.
Millä kieroutuneella ajattelulla tämän voi kääntää maanpetturuudeksi kun nämä ovat täysin Suomen lainsäädännön mahdollistamia keinoja hoitaa asiat kuntoon?
Suomessa kaikilla on maanpuolustusvelvollisuus sen määrää perustuslaki, mutta sen lisäksi asevelvollisuuslaki ja siviilipalveluslaki mahdollistavat miehille hoitaa maanpuolustusasian kullekin sopivalla tavalla. C-paperin omaavakin osallistuu kovan paikan tullen maanpuolustukseen joko sotaväessä tai siviilipalvelusmiehenä ja jopa totaalikieltäytyjä on työvelvollinen sotatilan aikana.
Kävin intin, vaikka en erityisemmin tykännyt meiningistä. Mutta se oli Kekkosen aikaa, jolloin Suomi on puolueeton. Nyt ollaan NATO:ssa ja Suomi on USA:n ensimmänen eturintama ja taistelutanner Venäjän vastaisessa sodassa. Ajmeijan laistaminen on tässä tilanteessa isänmaallinen teko.
Aseistakieltäytyjäliito on taas avannut perinteisen kutsuntakampanjansa jolla pyritään tuomaan esiin näitä täysin Suomen ajantasaisen lain mukaisia vaihtoehtoja armeijan suorittamiselle.
Tietoa kannattaa jakaa kaikille nyt kutsunnanalaisille, heidän ystävilleen sekä läheisilleen ja kaikille nuoremmillekin pojille joita kutsunta-asia tulevaisuudessa koskettaa!
Vierailija kirjoitti:
Aseistakieltäytyjäliito on taas avannut perinteisen kutsuntakampanjansa jolla pyritään tuomaan esiin näitä täysin Suomen ajantasaisen lain mukaisia vaihtoehtoja armeijan suorittamiselle.
Tietoa kannattaa jakaa kaikille nyt kutsunnanalaisille, heidän ystävilleen sekä läheisilleen ja kaikille nuoremmillekin pojille joita kutsunta-asia tulevaisuudessa koskettaa!
Viides kolonna, maanpetturit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viides kolonna, maanpetturit...
Älä hulluja kirjoittele!
Aseistakieltäytyjäliitto on Suomen valtion taloudellisesti tukema yleishyödyllinen toimija, joka hoitaa Puolustusvoimien sille luovuttamaa tiedotustehtävää.
Synnytit sitten luuseri paskiaisen. Katkaise välit tuohon lapseen välittömästi. Liekö se edes ihminen.