Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulin töistä kotiin ja sohvalla oli syömässä armeijaan maanantaina lähtenyt poikani!

Vierailija
07.07.2022 |

Aluksi ihmettelin, että nytkö se jo pääsi lomalle, mutta keskeyttänythän se oli. Ei ollut kuulemma huvittanut. En voi mitään, olen pettynyt. Luulin, että poika pärjää kun seurasi netissä niin innokkaasti Ukrainan sotaa ja oli kovasti Ukrainan puolella, taisipa visailla että haluaisi sinne vapaaehtoisesti. Ja ei pärjännyt kolmea päivää pidemään?

Kommentit (404)

Vierailija
361/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää aloitus on vuodelta 22

Kyllä on tiedossa, ettei inttiä lokakuussa aleta.  Silti: vässyköiden haukkuminen on aina kivaa. Onko poju sittemmin liittynyt Perussuomalaisiin? Onko etunimi esim. Joakim?

Vierailija
362/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu poika tajusi parissa päivässä minkälainen pelleilylaitos puolustusvoimat on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persupoliitikkoainesta. Sohva, sivari ja syöminen. SSS.

Vierailija
364/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu poika tajusi parissa päivässä minkälainen pelleilylaitos puolustusvoimat on.

Tajusi, että siellä puolustaudutaan Venäjää vastaan. Persun isäm_maam rakkaus ja moraali ei taivu sellaiseen. 

Vierailija
365/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sohva, sivari, syöminen, sovinismi. SSSS

Vierailija
366/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. R y s s ä

Vierailija
367/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein saman ja elämäni paras päätös. Pääsin heti kesällä yo-kirjoitusten jälkeen ja 3. päivänä kotiin.

Aloitin opiskelut yliopistossa samana syksynä ja siten valmistuin vuotta aiemmin kuin ikätoverit. Kun he olivat vielä opiskelijoita, itse olin jo valmistuneena tienannut yli 40k€.

Lisäksi vapautettuna rauhanajan palveluksesta, olen vasta nostoväen viimeisimmissä ryhmissä eli sodan syttyessä minut lähetetään rintamalle vasta kun suurin osa armeijan käyneistä tapettu jo.

Tämä on vanha ketju, mutta huvitti lukea tämä. Miten joku voikin olla noin selkärangaton ja vielä kehuskelee asialla. Tässä sen näkee, ettei yliopistosta valmistuminen takaa todellakaan sitä, että ihmisellä olisi todellista sivistystä.

Vierailija
368/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sohva, sivari, syöminen, sovinismi. SSSS

Sohva, sivari, syöminen, sovinismi, sossuloisiminen. SSSSS

Vierailija
369/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä voi olla monia. Voi olla ettei kestänyt epämukavuutta, mutta armeijan välttäminen tai sieltä lähteminen voi olla myös älyä. Siinä touhussa ei nimittäin ole järkeä nimeksikään. Olkootkin että armeija on joka maalla oltava. Monet älykkäimmät ihmiset eivät koskaan mene edes armeijaan. Se on älykkisesti keskinkertaisten paikka jotka eivät tajua omaa ainutlaatuisuuttaan vaan ilmottautuvat kuolemaan maansa puolesta. 

Vierailija
370/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selviäisi harrikkakerhossa.

Vierailija
371/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina hauskaa lukea kun armeijaa käymättömät akat motkottaa kun pojat ei kestä armeijaa.

Se on aikamoinen shokkihoito kun sinne tulee, mikään siihen mennessä opittu käytöstapa ei pidäkkään paikkaansa vaan olet pelkkänä ikätovereidesi koirana sen 6-12Kk. Varsinkin ensimmäiset viikot voivat olla raskaita henkisesti.

Itse tulen kyllä pojilleni kyllä suoraan sanomaan että sivarissa pääset helpommalla sitten kun asia on ajankohtainen. Antaa muiden juosta kepin perässä koirana, itsekunnioitus kannattaa säilyttää.

Vierailija
372/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako ap:n poika ahteriin?

Vierailija
373/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sivarit puolustaa sodassa ?

Vierailija
374/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina hauskaa lukea kun armeijaa käymättömät akat motkottaa kun pojat ei kestä armeijaa.

Se on aikamoinen shokkihoito kun sinne tulee, mikään siihen mennessä opittu käytöstapa ei pidäkkään paikkaansa vaan olet pelkkänä ikätovereidesi koirana sen 6-12Kk. Varsinkin ensimmäiset viikot voivat olla raskaita henkisesti.

Itse tulen kyllä pojilleni kyllä suoraan sanomaan että sivarissa pääset helpommalla sitten kun asia on ajankohtainen. Antaa muiden juosta kepin perässä koirana, itsekunnioitus kannattaa säilyttää.

Putinin koirana se vasta mukavaa on.

Vierailija
375/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siperia kyllä opettaa koiran elämää tarvittaessa jokaiselle suomalaiselle.

Vierailija
376/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässähän ei ole yksilön eduista ja hyvinvoinnista kyse vaan kansakunnan olemassa olon turvaamisesta.

Vierailija
377/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha kirjoitus, miksi tämä on nostettu esille.

Vierailija
378/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä kans C paperit. Oli ihan helppo saada värittämällä totuutta. Vinkkinä kannattaa laittaa selvityksiin, että "lääkärini mielestä varusmiespalvelus voi vahingoittaa terveyttäni pysyvästi". Tuo lause on puolustusvoimille myrkkyä. Eivät ota riskiä joutua maksamaan ja vapautus on taattu. Minulla oli parempaa tekemistä kun leikkiä mikkihiirten kanssa piirileikkejä. Armeija ei voi opettaa minulle mitään mitä en jo osaisi, eikä koskaan ole c paperit olleet esteenä tai hidasteena töihin tai aselupiin tai mihinkään. Eli turha laitos. Ja aina homot setit jos kannatti ukrainaa kovasti XD. 

Vierailija
379/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää aloitus on vuodelta 22

Kyllä on tiedossa, ettei inttiä lokakuussa aleta.  Silti: vässyköiden haukkuminen on aina kivaa. Onko poju sittemmin liittynyt Perussuomalaisiin? Onko etunimi esim. Joakim?

Sivarit ja luovuttajat on aika liki 100% vasureita sun muita toimittajia. 

Vierailija
380/404 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tein saman ja elämäni paras päätös. Pääsin heti kesällä yo-kirjoitusten jälkeen ja 3. päivänä kotiin.

Aloitin opiskelut yliopistossa samana syksynä ja siten valmistuin vuotta aiemmin kuin ikätoverit. Kun he olivat vielä opiskelijoita, itse olin jo valmistuneena tienannut yli 40k€.

Lisäksi vapautettuna rauhanajan palveluksesta, olen vasta nostoväen viimeisimmissä ryhmissä eli sodan syttyessä minut lähetetään rintamalle vasta kun suurin osa armeijan käyneistä tapettu jo.

Tämä on vanha ketju, mutta huvitti lukea tämä. Miten joku voikin olla noin selkärangaton ja vielä kehuskelee asialla. Tässä sen näkee, ettei yliopistosta valmistuminen takaa todellakaan sitä, että ihmisellä olisi todellista sivistystä.

Jos elämä on pelkkä suoritusputki ja putkessa on pysyttävä kaikin keinoin niin sitten tulee just tuollaista elämänoptimointia. Esim. olen kuullut yhdeltä nuoruuden tutulta että sivariin kannattaa mennä koska voi tehdä "sivarina" töitä esim. it-alalla ja saa palkkaa sen ajan toisin kuin armeijassa. Mutta tää tyyppi oli joku lahkolaisuskovainen joten se duunikin järjestyi lahkolaiskaverien kautta. Sinänsä tuollainen ahneudella optimointi ei oikein sovi kristilliseen mielikuvaan mutta parempien lahkojen uskovainen nyt on paljon sellaista mikä ei siihen mielikuvaan sovi.