Tulin töistä kotiin ja sohvalla oli syömässä armeijaan maanantaina lähtenyt poikani!
Aluksi ihmettelin, että nytkö se jo pääsi lomalle, mutta keskeyttänythän se oli. Ei ollut kuulemma huvittanut. En voi mitään, olen pettynyt. Luulin, että poika pärjää kun seurasi netissä niin innokkaasti Ukrainan sotaa ja oli kovasti Ukrainan puolella, taisipa visailla että haluaisi sinne vapaaehtoisesti. Ja ei pärjännyt kolmea päivää pidemään?
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
asddqwdq kirjoitti:
13 Vuotta sitten keskeytin, 18 vuotiaana. Myönnettäköön että liian penskana menin, enkä sopeutunut. Nykyään kaduttaa, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi. Nykyään turvallisuusalalla asiantuntijatehtävissä ja kertaakaan ei ole alan tutkintokoulutuksissa/työpaikoissa intistä kyselty ja hyvin on mennyt.
Jos olisin myöhemmin mennyt, niin ei olisi ollut ongelmaa armeijan kanssa. Jotkut kasvaa "aikuiseksi" vain myöhemmin.
Mikä siinä tarkalleen ottaen oli niin vaikeaa? Itse olen rikkinäisestä perheestä, jossa ei ole ollut mitään sääntöjä tai rutiineja. Armeija meni kohdaltani kuitenkin hyvin ja helposti, koska jotenkin se tarjosi sitä järjestystä jota kaipasin. Yleensä kai samalla taustalla tulevat ovat ongelmissa, mutta itsellä se meni yllättäen ihan päinvastoin ja ei minua ahdistanut yhtään. Kaikki oli selkeää ja yksinkertaista, sen kun vaan meni virran
Ap:n pikku prinssinakki on niitä, joilla on vain oikeuksia eikä lainkaan velvollisuuksia. Jotka eivät kestä minkäänlaista kritiikkiä.
Huom, oli sohvalla syömässä. Peräkamaripersun lempiharrastus.
Vierailija kirjoitti:
Tää aloitus on vuodelta 22
Eivät ole vielä kotiutuneet. Ne lähetettiin Ukrainaan ja kotiutuvat, kun sota loppuu. Aamuja.
Nykyvanhemmat on kasvattaneet lapsistaan ikuisia lapsia. Mitään mitä ei halua ei tarvitse tehdä, osallistumisesta saa palkinnon, pettymyksiä ei saa olla... Lopputulemana nämä ei sitten pärjää ollenkaan reaalimaailmassa kun ei edes yritetä pyrkiä itsenäistymään. Tuttavapiiri on täynnä näitä Pikku-Einsteinin avulla kasvatettuja ihmelapsia jotka ei pysty edes muuttamaan kotoa kun puolet viikosta asutaan silti mamman luona, vanhemmat maksaa vuokran ja tulee työhaastatteluun mukaan. Pahimmat soittelee jopa työpaikalle kun lapsi ei ole saanut heidän mielestään tarpeeksi isoa palkankorotusta tai ilmestyy yt-neuvotteluun puolustamaan aikuista kakaraansa. Ollaan niin kaverivanhempaa ja pennut ei edes löydä seurustelukumppania kun kyhnätään kaikki aika vanhempien nurkissa. Onko se sitten ihme kun armeijasta tullaan kotiin heti kättelyssä?
Vierailija kirjoitti:
Sotaleikit ovat lapsille
Tommoset viedään heti eturintamalle miinanpolkijoiksi.
Eikös poliisit saaneet sen jo kiinni?
Minä luulin että Suomi liittyi NATOon ja pääsi sotilasliitto. Suojelukseen..
Nyt on käynyutlin niin että Suomen tulee suojella matoa ja sen Euroopan jäsenmaita reservillä kun muualla Euroopalla ei edes ole armeijaa
Vierailija kirjoitti:
Eikös poliisit saaneet sen jo kiinni?
Eivät ole saaneet. Ap:n poika loikkasi Venäjän armeijaan välttääkseen simputuksen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on käynyutlin niin että Suomen tulee suojella matoa ja sen Euroopan jäsenmaita reservillä kun muualla Euroopalla ei edes ole armeijaa
Suomi suojelee muuta Eurooppaa maantieteellisistä syistä. Ei siinä paina kuulummeko Natoon vai ei. Ollaan nääs siinä välissä kartalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse tein saman ja elämäni paras päätös. Pääsin heti kesällä yo-kirjoitusten jälkeen ja 3. päivänä kotiin.
Aloitin opiskelut yliopistossa samana syksynä ja siten valmistuin vuotta aiemmin kuin ikätoverit. Kun he olivat vielä opiskelijoita, itse olin jo valmistuneena tienannut yli 40k€.
Lisäksi vapautettuna rauhanajan palveluksesta, olen vasta nostoväen viimeisimmissä ryhmissä eli sodan syttyessä minut lähetetään rintamalle vasta kun suurin osa armeijan käyneistä tapettu jo.
Millä diagnoosilla sait vapautuksen?
Vierailija kirjoitti:
Natolla on ehkä hävittäjiä joita tilaamalla on haluttu pönkittää Yhdysvaltojen suhteita ja tai omaa puolustusteollisuutta.. mutta siinä se. Niillä ei sotia voiteta.
Jokainen täällä kuitenkin kuollaan ja onko joku palkinto odottamassa rajan toisella puolella siitä että on käynyt intin tai sotinut?
2/22 ei kotiudu koskaan. Hajotkaa aamuihin monnit!