Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saisin tämän ryyppyputken poikki?

Vierailija
07.07.2022 |

Onneksi olen yksin eikä muiden tarvitse kärsiä.
Jääkaapissa on viinaa ja ne pitää juoda pois.

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun olet valmis lopettamaan tiedät kyllä miten toimia. Nyt sinun täytyy vielä jatkaa siihen asti kunnes aika on kypsä lopettaa. Niinkin voi käydä, että kuolet ennen sitä. Joko kaadut tai telot muuten itsesi, elimistö lakkaa toimimasta tms. 

Vierailija
82/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ryyppyputki takana? Ootko aiemmin lopetellut putkia. Jos pitkään on juonut niin olis hyvä lopettaa vähentäen annoksia. Seinään pysäyttäminen voi olla aikamoinen shokki elimistölle ja mielelle. Tosin sen ymmärtää että se asteittain vähentäminenkin voi olla vaikeaa ja helposti ne loiventavat kääntyy sinne humalan puolelle.

Olen nyt juonut viikon verran. Vaikka nyt kärsinkin niin onneksi kukaan muu ei kärsi.

- ap

Säälittävä "putki" opettele nyt edes juomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla ensimmäinen eikä viimeinen ryyppyputkesi?

Eipä niin. Jos olisi niin ei olisi ongelma. Toivoisin kuitenkin, että olisi viimeinen.

- ap

Vierailija
84/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa juomisessa on? Parasta mitä vaatteet päällä voi tehdä.

No on se vähän ikävää kuset ja paskat housussa retkottaa sängyssä päivät pitkät.

Jotkut juopot ei toimi niin. Ovat laittautuneet nätiksi (naiset) ja kukaan ei arvaisi juopoiksi, jos eivät tule lähelle ja haistaisi hengityksestä.

Jotkuthan käy krapulassa lenkillä ja suosittelee syömään roskaruokaa. Tosin eivät tajua, etteivät ole krapulaa koskaan nähneetkään

En oo ikinä ymmärtänyt tätä roska ruokaa krapulaan, paljon paremmin krapulaan auttaa terveellinen ja tasapainoinen ruoka.

Lenkki sentään auttaa lähes takuuvarmasti, jos nyt vaan on edes puoliks siinä kunnossa että lenkille pääsee.

Käsitin että ap on vetänyt viikon putkeen. Siinä kunnossa lenkkeily tai mikään urheilu on hengenvaarallista. Vettä, vissyä, limukkaa ja ennenmuuta loiventavia vain sen verran että paha olo lähtee. Nuku niin paljon kuin pystyt. Jos saat lääkkeitä niin voit vähentää loiventavia. Koita syödä jotain kun saatat. Viikon putki pitäisi helpottaa noilla keinoilla 2-3 vuorokaudessa.

Vierailija
85/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ryyppyputki takana? Ootko aiemmin lopetellut putkia. Jos pitkään on juonut niin olis hyvä lopettaa vähentäen annoksia. Seinään pysäyttäminen voi olla aikamoinen shokki elimistölle ja mielelle. Tosin sen ymmärtää että se asteittain vähentäminenkin voi olla vaikeaa ja helposti ne loiventavat kääntyy sinne humalan puolelle.

Olen nyt juonut viikon verran. Vaikka nyt kärsinkin niin onneksi kukaan muu ei kärsi.

- ap

Säälittävä "putki" opettele nyt edes juomaan.

No joo. En kuitenkaan halua ryhtyä siihen kisaan, että kenellä on pisin ryyppyputki. Minulle riitti tuo viikko.

- ap

Vierailija
86/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryyppyputki loppuu kun maksa sanoo poks.

Älä huolehti, maksa kyllä kestää koko ihmisen eliniän. Malja sille.

No eipä kyllä kestä. Maksakirroosi voi tulla jo 30-vuotiaalle, ja tiedän parikin 30-40-vuotiasta, jotka kuolivat alkoholisairauksiin. 

Vierailija
87/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene katkaisuun, itse et saa taatusti ryyppyputkea poikki.

Vierailija
88/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa,joka toimii kirjoitti:

Ota yhteys AA:n puhelinpäivystykseen, ole avoin heidän informaatiolleen ja ja kuuntele.Sieltä saat ystäväpiirin ,joka tukee sinua päätöksessäsi ja auttaa sinua henkisesti tastelussasi JOS VAIN haluat.

Kävin joskus tuolla AA-kerhossa, mutta olin siellä aivan "outo". Minua katsottiin pitkään, että mitä tuo täällä tekee. Ehkä se tuntui vaan omasta mielestäni.

- ap

Kyllä siellä käy niin monenlaista porukkaa, että epäilen, että kyseessä oli vain oma tuntemuksesi. Kokeile uudestaan, ethän siinä mitään menetäkään? Joillakin vaatii montakin yritystä ennen kuin löytää paikkansa.

Ei nuo AA-kerhot vaan sovi kaikille. Sitä paitsi ne vaikuttaa maailman ankeimmalta seuralta, kasa ex-juoppoja länkyttämässä vuosia, kenties vuoskymmeniä siitä kuinka eivät enää juo.

Tuo sanavalintasi "länkyttämisestä" vain kertoo koko asenteestasi ja suhtautumisestasi siihen yhteisöön ja sen arvokkaaseen toimintaan kaiken .

Tuolla mielellä sinne ei tosiaankaan kannata mennä. 

Sillähän minä sanoinkin ettei ne kaikille sovi. Päätin tosiaan muutama vuos sitten etten ikinä tulee AA-kerhoon menemään. Oon itse kanssa introvertti ja koen ettei ne todellakaan ole minua varten, kuullut myös tarinoita, että siellä syntyy omituisia hierarkioita, jengi "kilpailee" sillä kenellä on rankimpia juttuja kerrottavan jne. Kaikkea muuta kuin minun kaltaisia ihmisiä varten. Mutta tosiaan jos joku sieltä onnen löytää niin hankala siihen on mitään vastaankaan sanoa.

Vierailija
89/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se vähän ikävää kuset ja paskat housussa retkottaa sängyssä päivät pitkät.

Jotkut juopot ei toimi niin. Ovat laittautuneet nätiksi (naiset) ja kukaan ei arvaisi juopoiksi, jos eivät tule lähelle ja haistaisi hengityksestä.

Jotkuthan käy krapulassa lenkillä ja suosittelee syömään roskaruokaa. Tosin eivät tajua, etteivät ole krapulaa koskaan nähneetkään

En oo ikinä ymmärtänyt tätä roska ruokaa krapulaan, paljon paremmin krapulaan auttaa terveellinen ja tasapainoinen ruoka.

Lenkki sentään auttaa lähes takuuvarmasti, jos nyt vaan on edes puoliks siinä kunnossa että lenkille pääsee.

Käsitin että ap on vetänyt viikon putkeen. Siinä kunnossa lenkkeily tai mikään urheilu on hengenvaarallista. Vettä, vissyä, limukkaa ja ennenmuuta loiventavia vain sen verran että paha olo lähtee. Nuku niin paljon kuin pystyt. Jos saat lääkkeitä niin voit vähentää loiventavia. Koita syödä jotain kun saatat. Viikon putki pitäisi helpottaa noilla keinoilla 2-3 vuorokaudessa.

Kiitos tästä(kin) vastauksesta. Olo on kiitollinen, että kaikki eivät tuomitse minua.

- ap

Vierailija
90/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo krapulassa urheilun hengenvaarallisuus on vähän myytti, ylensä taustalla on jotain muitakin sairauksia johon sitten yhdistyy krapulan neste/suolohukka ja kohonnut pulssi. Itse oon kyllä harrastanut ihan hikijumppaa viikkojenkin ryyppyputkien jälkeen, tai no siinä kunnossa nyt jo usein kämpän siivoaminen menee hikijumpasta. Tietenkään mitään tällaisia ei saa nykyisin kenellekään suositella kun joku idiootti vielä kuolee omaa tyhmyyttänsä ja sitten sen neuvon antaja on mukamas vastuussa.

Vierailija
91/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä(kin) vastauksesta. Olo on kiitollinen, että kaikki eivät tuomitse minua.

- ap

Jos oot kirkkaita viinoja juonut, nehän liuottaa elimistöstä suoloja. Jos syöminen on jäänyt vähälle myös vitamiinipulaa voi olla. Esim joku monihivenaine/vitamiini-tabletti vois olla ihan kätevä vaikkapa tupla-annoksella otettuna, niin ja tietysti ruokaa sitä mukaa mitä pystyy syömään.

Vierailija
92/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi imee elimistöstä pois paljon suoloja, rasvoja ym. elimistölle välttämättömiä ravinto- ynnä hivenaineita, ja mättöruoka on oikein oivallinen keino niiden korvaamiseksi. Asian huomaa selvästi (sopiipa hyvin tuo "selvästi" tähän aiheeseen, kun puhutaan ensimmäisistä päivistä ryyppyputken jälkeen) myös omasta olostaan: lihaisa ja suolaisa kebab-ranskalaiset -yhdistelmä vahvistaa ja parantaa oloa ihan kiistattomasti, heti, viiveettä. Kun vaje on joskus aikanaan korvattu kokonaan, voi ruveta taas uudestaan katselemaan kevyempää ruokaa niiltä kaupan hyllyiltä, mutta tuo olon normalisointi ja paraneminen on tuossa AP:n tilanteessa ihan ykkösprioriteetti: ei se juominen muuten lopu, heiveröiseen ja vapisevaan oloon juo helposti lisää jos vain vähänkin sellaista alttiutta on.

Eikä missään tapauksessa mitään urheilua ennenkuin putki on ollut kunnolla poikki jo ainakin viikon: pumppu voi pettää ja lievimmilläänkin voi tulla ihan kauheita rytmivaivoja sekä aivan kaamea olo.

Tuollaiset mitä AP:lla nyt on, täytyy lopettaa varovasti, hitaasti ja kärsivällisesti.

Ja nuo AA:t kannataa yksintein unohtaa: ei ankeampia ja epämotivoivampia ympäristöjä voi olla olemassakaan. Niissä ratkeaa vain uudestaan ja entistä pahemmin.

Suosittelen AP:lle lääkkeellistä apua, mömmöjä ainakin nukkumiseen, ja muutenkin lääkärin näkemystä asiaan: nukkuessa pitkään ja sikeästi kunnon yöunet, muutaman vuorokauden ajan, elimistö paranee ja vahvistuu kaikkein parhaimmin.

AP, älä kuuntele (lue) noitten moralistisesti inspiroituneitten hyväkkäiden vahingoniloa huokuvia ja vaarallisia neuvoja.

Kyllä se siitä!

Vierailija
93/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapulassa urheilu kannattaa unohtaa.

https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-208118

Vierailija
94/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juo niin kauan kuin tekee mieli juoda. Sinulla on selvästi vielä paljon juomatonta viinaa jäjellä - sekä konkreettisesti että henkisesti. Jotkut saavat mittansa täyteen ja raitistuvat, jotkut juovat itsensä pohjasta läpi ennenaikaiseen hautaan.

Näinhän se on. Selkeästikään en ole vielä pohjalla. Tuntuu vaan niin surulliselta, että pilaan tämän ainoan elämäni.

- ap

Sairaalassa moni juoppo nelikymppisenä itkee silmät päästään kun maksakirroosi yllättää ja parannuskeinoa ei ole. On vain odotus edessä milloin askistes-nesteet täyttää kropan ja siihen tukehtuu.. Se kirroosi ei varoittele.

Surullinen on juoppiksen kohtalo.

Vierailija
95/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene katkaisuun, itse et saa taatusti ryyppyputkea poikki.

On minulla katkenneet putket vähentämällä. Viimeisimmästä putkesta on vuosia, kokonaan en ole alkoholista eroon päässyt kuitenkaan, ja pahimmillaan on kuitenkin jokailtaista läträystä, mutta niin, että olen joka päivä ajokunnossa, eli aamusta ei jatku juominen.

-eri-

Vierailija
96/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krapulassa urheilu kannattaa unohtaa.

https://www.voice.fi/terveys-ja-hyvinvointi/a-208118

Ihan sama mitä länkyttävät. Nuo lehdet nyt näkee vaaroja joka asiassa, metsät on täynnä on tappajapunkkeja, aurinko kärventää nahkaan syövän ja aiheuttaa nestehukan jo hetkessä. Minä tiedän että kun krapulassa tulen takaisin lenkiltä olo on kuin uudelleensyntynyt, se riittää minulle ainoaksi luotettavaksi lähteeksi tästä asiasta.

Vierailija
97/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juo niin kauan kuin tekee mieli juoda. Sinulla on selvästi vielä paljon juomatonta viinaa jäjellä - sekä konkreettisesti että henkisesti. Jotkut saavat mittansa täyteen ja raitistuvat, jotkut juovat itsensä pohjasta läpi ennenaikaiseen hautaan.

Näinhän se on. Selkeästikään en ole vielä pohjalla. Tuntuu vaan niin surulliselta, että pilaan tämän ainoan elämäni.

- ap

Sairaalassa moni juoppo nelikymppisenä itkee silmät päästään kun maksakirroosi yllättää ja parannuskeinoa ei ole. On vain odotus edessä milloin askistes-nesteet täyttää kropan ja siihen tukehtuu.. Se kirroosi ei varoittele.

Surullinen on juoppiksen kohtalo.

Onkohan se nyt jo 80% rasvamaksoista joka johtuu ylipainosta, liikunnan puutteesta ja huonosta ravinnosta, vain kymmenisen prosenttia enää alkoholista.

Vierailija
98/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LISÄYS:

OHOH!

Joku toinen kirjoitti juuri samaan aikaan samat asiat kuin minäkin tuohon kirjoitukseeni 7.7. 2022 klo 13.29, kun minulla oli kirjoitusikkuna auki. Olemme siis kaksi eri kommentaatoria, tuo klo 13.23 kirjoituksensa julkaissut ja minä.

Jopas sattui.

Vierailija
99/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Jos oot kirkkaita viinoja juonut, nehän liuottaa elimistöstä suoloja. Jos syöminen on jäänyt vähälle myös vitamiinipulaa voi olla. Esim joku monihivenaine/vitamiini-tabletti vois olla ihan kätevä vaikkapa tupla-annoksella otettuna, niin ja tietysti ruokaa sitä mukaa mitä pystyy syömään.

Olen tosiaan juonut kirkkaita viinoja. Aamuksi olen yleensä varannut vicnyvettä ja silliä. Aamuisin juon myös juoman, jossa vitamiiniporetabletti. Ruuaksi varaan liemiruokia.

- ap

Vierailija
100/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 50 vuotta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi imee elimistöstä pois paljon suoloja, rasvoja ym. elimistölle välttämättömiä ravinto- ynnä hivenaineita, ja mättöruoka on oikein oivallinen keino niiden korvaamiseksi. Asian huomaa selvästi (sopiipa hyvin tuo "selvästi" tähän aiheeseen, kun puhutaan ensimmäisistä päivistä ryyppyputken jälkeen) myös omasta olostaan: lihaisa ja suolaisa kebab-ranskalaiset -yhdistelmä vahvistaa ja parantaa oloa ihan kiistattomasti, heti, viiveettä. Kun vaje on joskus aikanaan korvattu kokonaan, voi ruveta taas uudestaan katselemaan kevyempää ruokaa niiltä kaupan hyllyiltä, mutta tuo olon normalisointi ja paraneminen on tuossa AP:n tilanteessa ihan ykkösprioriteetti: ei se juominen muuten lopu, heiveröiseen ja vapisevaan oloon juo helposti lisää jos vain vähänkin sellaista alttiutta on.

Eikä missään tapauksessa mitään urheilua ennenkuin putki on ollut kunnolla poikki jo ainakin viikon: pumppu voi pettää ja lievimmilläänkin voi tulla ihan kauheita rytmivaivoja sekä aivan kaamea olo.

Tuollaiset mitä AP:lla nyt on, täytyy lopettaa varovasti, hitaasti ja kärsivällisesti.

Ja nuo AA:t kannataa yksintein unohtaa: ei ankeampia ja epämotivoivampia ympäristöjä voi olla olemassakaan. Niissä ratkeaa vain uudestaan ja entistä pahemmin.

Suosittelen AP:lle lääkkeellistä apua, mömmöjä ainakin nukkumiseen, ja muutenkin lääkärin näkemystä asiaan: nukkuessa pitkään ja sikeästi kunnon yöunet, muutaman vuorokauden ajan, elimistö paranee ja vahvistuu kaikkein parhaimmin.

AP, älä kuuntele (lue) noitten moralistisesti inspiroituneitten hyväkkäiden vahingoniloa huokuvia ja vaarallisia neuvoja.

Kyllä se siitä!

Itse olen ainakin viikon juomisen jälkeen siinä kunnossa ettei mikään syöminen onnistu. Tasoittaviakin joutuu ottamaan 12 olutta ennen kuin krapula on voitettu

Eli noilla määrillä ei loiventelu onnistu koska krapula alkaa iskeä kun promillet lähenee 2%! Ja siihen kun juonsen 12 on promille lähellä 4...

Tosiaan ainut keino on ottaa illalla muutama et pystyy vähän edes nukkumaan ja sitten aamulla katkolle. Muuten on oikeasti riskinä äkkikuolema kun kramppi iskee ja epilepsia-kohtaus tekee aivoista muussia..