Kuinka saisin tämän ryyppyputken poikki?
Onneksi olen yksin eikä muiden tarvitse kärsiä.
Jääkaapissa on viinaa ja ne pitää juoda pois.
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan alkoholi ja rahat loppuu loppuu juominenkin.
Rahat ei ihan hetkeen lopu.
- aponneksi haima ja maksa varmistavat loppumisen
Ai ?
Kenen onnesta SINÄ nyt puhut ?
(kuulutko sinä niihin jotka suosittelevat OMAKSI perversiksi tyydytyksekseen netissä omista elämänongelmistaan kertoville ratkaisuksi itsemurhaa ? )
Suosittelsin ap;tä kiertämään ainakin sinunlaisesi nyt hyvin kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo niin kauan kuin tekee mieli juoda. Sinulla on selvästi vielä paljon juomatonta viinaa jäjellä - sekä konkreettisesti että henkisesti. Jotkut saavat mittansa täyteen ja raitistuvat, jotkut juovat itsensä pohjasta läpi ennenaikaiseen hautaan.
Näinhän se on. Selkeästikään en ole vielä pohjalla. Tuntuu vaan niin surulliselta, että pilaan tämän ainoan elämäni.
- apLopettaminen onnistuu kyllä, mutta se vaatii motivaatiota. Mikä olisi sinun motivaatiosi? Jokin syy ajaa sinua pilaamaan elämääsi, ei sitä kukaan huvikseen tee. Sinun pitää selvittää, miksi et arvosta itseäsi ja elämääsi tällä hetkellä. Sitten alat työstämään tätä kipukohtaa. Sanoit, että sinulta löytyy rahaa - sinuna investoisin terapiaan, niin saisit tukea kipukohtien avaamiseen. Siellä terapiassa ei olisi pelkoa kollegoista, vaan asia pysyisi yksityisenä.
En löydä motivaatiota. Tosin aina löytyy syy ryyppäämiseen ja tämä keskustelun aloitus tuntuu nyt nololta. Mukava kuitenkin, että olen saanut vastauksia.
- apMikä on siis syysi ryyppäämiseen?
Ja ei ole tosiaan nolo keskustelunaloitus, vaan tärkeä. Tämän asian kanssa painii moni.
Tuosta motivaatiosta vielä: se ei välttämättä ole mikään suuri valaistuminen. Se voi olla pienikin asia. Osalla ihmisistä on selkeä positiivinen motivaatio, haluaa tehdä tiettyjä asioita (työ/perhe/harrastukset tai muu vastaava), ja juominen on esteenä näiden asioiden tekemiselle. Osalla taas motivaatio on negatiivinen, eli ei vaan enää halua elää näin (ei ehkä tiedä, mitä tilalle tulisi, mutta tietää, mitä EI halua). Molemmat tyylit voivat toimia ihan yhtä hyvin.
Minusta vaikutti siltä, että sinulla on ainakin jonkin verran tuota negatiivista motivaatiota. Et haluaisi pilata elämääsi. Se on jo ihan riittävä syy lopettamiseen, jos se vaan saa sut liikkeelle.
Kun en itsekään ymmärrä. Jotain ajatuksia on, mutta tästä tilanteestani voin syyttää vain itseäni. En muita.
- ap
Tosiasia on se, että ihan sama mitä kukaan sulle sanoo niin tulet kuitenkin juomaan, koska sä haluat juoda. Sä itse teet sen päätöksen, että nyt riitti. Eka askel tosiaankin olisi se, että kaataisit viinat viemäriin, mutta niin kauan kun viina vie niin sä et tee sitä. Päätös on nyt sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo niin kauan kuin tekee mieli juoda. Sinulla on selvästi vielä paljon juomatonta viinaa jäjellä - sekä konkreettisesti että henkisesti. Jotkut saavat mittansa täyteen ja raitistuvat, jotkut juovat itsensä pohjasta läpi ennenaikaiseen hautaan.
Näinhän se on. Selkeästikään en ole vielä pohjalla. Tuntuu vaan niin surulliselta, että pilaan tämän ainoan elämäni.
- apLopettaminen onnistuu kyllä, mutta se vaatii motivaatiota. Mikä olisi sinun motivaatiosi? Jokin syy ajaa sinua pilaamaan elämääsi, ei sitä kukaan huvikseen tee. Sinun pitää selvittää, miksi et arvosta itseäsi ja elämääsi tällä hetkellä. Sitten alat työstämään tätä kipukohtaa. Sanoit, että sinulta löytyy rahaa - sinuna investoisin terapiaan, niin saisit tukea kipukohtien avaamiseen. Siellä terapiassa ei olisi pelkoa kollegoista, vaan asia pysyisi yksityisenä.
En löydä motivaatiota. Tosin aina löytyy syy ryyppäämiseen ja tämä keskustelun aloitus tuntuu nyt nololta. Mukava kuitenkin, että olen saanut vastauksia.
- apMikä on siis syysi ryyppäämiseen?
Ja ei ole tosiaan nolo keskustelunaloitus, vaan tärkeä. Tämän asian kanssa painii moni.
Tuosta motivaatiosta vielä: se ei välttämättä ole mikään suuri valaistuminen. Se voi olla pienikin asia. Osalla ihmisistä on selkeä positiivinen motivaatio, haluaa tehdä tiettyjä asioita (työ/perhe/harrastukset tai muu vastaava), ja juominen on esteenä näiden asioiden tekemiselle. Osalla taas motivaatio on negatiivinen, eli ei vaan enää halua elää näin (ei ehkä tiedä, mitä tilalle tulisi, mutta tietää, mitä EI halua). Molemmat tyylit voivat toimia ihan yhtä hyvin.
Minusta vaikutti siltä, että sinulla on ainakin jonkin verran tuota negatiivista motivaatiota. Et haluaisi pilata elämääsi. Se on jo ihan riittävä syy lopettamiseen, jos se vaan saa sut liikkeelle.
Kun en itsekään ymmärrä. Jotain ajatuksia on, mutta tästä tilanteestani voin syyttää vain itseäni. En muita.
- ap
Haluat selvästikin siis päästä eroon alkoholista ! (....?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa,joka toimii kirjoitti:
Ota yhteys AA:n puhelinpäivystykseen, ole avoin heidän informaatiolleen ja ja kuuntele.Sieltä saat ystäväpiirin ,joka tukee sinua päätöksessäsi ja auttaa sinua henkisesti tastelussasi JOS VAIN haluat.
Kävin joskus tuolla AA-kerhossa, mutta olin siellä aivan "outo". Minua katsottiin pitkään, että mitä tuo täällä tekee. Ehkä se tuntui vaan omasta mielestäni.
- apKyllä siellä käy niin monenlaista porukkaa, että epäilen, että kyseessä oli vain oma tuntemuksesi. Kokeile uudestaan, ethän siinä mitään menetäkään? Joillakin vaatii montakin yritystä ennen kuin löytää paikkansa.
Ei nuo AA-kerhot vaan sovi kaikille. Sitä paitsi ne vaikuttaa maailman ankeimmalta seuralta, kasa ex-juoppoja länkyttämässä vuosia, kenties vuoskymmeniä siitä kuinka eivät enää juo.
Vierailija kirjoitti:
Kaada viinat viemäriin.
Foi fittu mikä törppö siellä kirjoittaa.
"Heitä kaikki ruuat roskikseen" ; "Polta talosi" ; "Lykkää rautanaula sähköpistorasiaan" ; "Mene kävelemään heikolle jäälle" ; "Lähde ohittamaan pitkää rekkaa keltaisen sulkuviivan kohdalla ylämäkeen" jne.
Hyppää Sinä itse vessanpönttöön ja paina nappia.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ryyppyputki takana? Ootko aiemmin lopetellut putkia. Jos pitkään on juonut niin olis hyvä lopettaa vähentäen annoksia. Seinään pysäyttäminen voi olla aikamoinen shokki elimistölle ja mielelle. Tosin sen ymmärtää että se asteittain vähentäminenkin voi olla vaikeaa ja helposti ne loiventavat kääntyy sinne humalan puolelle.
Olen nyt juonut viikon verran. Vaikka nyt kärsinkin niin onneksi kukaan muu ei kärsi.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa juomisessa on? Parasta mitä vaatteet päällä voi tehdä.
No on se vähän ikävää kuset ja paskat housussa retkottaa sängyssä päivät pitkät.
Jotkut juopot ei toimi niin. Ovat laittautuneet nätiksi (naiset) ja kukaan ei arvaisi juopoiksi, jos eivät tule lähelle ja haistaisi hengityksestä.
Jotkuthan käy krapulassa lenkillä ja suosittelee syömään roskaruokaa. Tosin eivät tajua, etteivät ole krapulaa koskaan nähneetkään
En oo ikinä ymmärtänyt tätä roska ruokaa krapulaan, paljon paremmin krapulaan auttaa terveellinen ja tasapainoinen ruoka.
Lenkki sentään auttaa lähes takuuvarmasti, jos nyt vaan on edes puoliks siinä kunnossa että lenkille pääsee.
Jätkäshenkilö 50 vuotta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaada viinat viemäriin.
Foi fittu mikä törppö siellä kirjoittaa.
"Heitä kaikki ruuat roskikseen" ; "Polta talosi" ; "Lykkää rautanaula sähköpistorasiaan" ; "Mene kävelemään heikolle jäälle" ; "Lähde ohittamaan pitkää rekkaa keltaisen sulkuviivan kohdalla ylämäkeen" jne.
Hyppää Sinä itse vessanpönttöön ja paina nappia.
Niinpä. Helppo neuvoa, jos itsellä ei ole ongelmaa. Kuka juoppo kaataa viinat viemäriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa juomisessa on? Parasta mitä vaatteet päällä voi tehdä.
No on se vähän ikävää kuset ja paskat housussa retkottaa sängyssä päivät pitkät.
Jotkut juopot ei toimi niin. Ovat laittautuneet nätiksi (naiset) ja kukaan ei arvaisi juopoiksi, jos eivät tule lähelle ja haistaisi hengityksestä.
Jotkuthan käy krapulassa lenkillä ja suosittelee syömään roskaruokaa. Tosin eivät tajua, etteivät ole krapulaa koskaan nähneetkään
En oo ikinä ymmärtänyt tätä roska ruokaa krapulaan, paljon paremmin krapulaan auttaa terveellinen ja tasapainoinen ruoka.
Näin toimii joku ylioppilas, joka on juhlinut vappua Ullanlinnanmäellä. Muutama sidukka ja seuraavana aamuna pikku kohmelo.
Se siitä ja Woltilla ruokaa.Lenkki sentään auttaa lähes takuuvarmasti, jos nyt vaan on edes puoliks siinä kunnossa että lenkille pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ryyppyputki takana? Ootko aiemmin lopetellut putkia. Jos pitkään on juonut niin olis hyvä lopettaa vähentäen annoksia. Seinään pysäyttäminen voi olla aikamoinen shokki elimistölle ja mielelle. Tosin sen ymmärtää että se asteittain vähentäminenkin voi olla vaikeaa ja helposti ne loiventavat kääntyy sinne humalan puolelle.
Olen nyt juonut viikon verran. Vaikka nyt kärsinkin niin onneksi kukaan muu ei kärsi.
- ap
Mutta siis minkälaisia määriä? Aamusta iltaan jos oot ollu humalassa niin onhan tuossakin jo aika paljon. Jos nyt siis juot ja silti ei oo hauskaa niin kannattaa todellakin lopettaa. Itse varmaan lopettaisin silleen että olisin esim päivän juomatta ja illalla sallisin muutaman loiventavan pahimpaan krapulaan, mutta jokanen tyylillään. Tsemppiä
Ei tainnut tulla kommenttini näkyviin.
Siis kukaan Ullanlinnannan mäellä vappua juhlinut ja muutaman sidukan juonut ei tiedä, mitä on krapula. Ehkä seuraavana aamuna voi olla pikku kohmelo ja aamupalasta laitetaan kuvia instaan. Hyvä kumminkin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaada viinat viemäriin.
Näin pitäisi toimia. Tuntuu vaan niin kurjalta kaataa rahanarvoista tavaraa viemäriin.
- ap
Myy se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- apMutta siis minkälaisia määriä? Aamusta iltaan jos oot ollu humalassa niin onhan tuossakin jo aika paljon. Jos nyt siis juot ja silti ei oo hauskaa niin kannattaa todellakin lopettaa. Itse varmaan lopettaisin silleen että olisin esim päivän juomatta ja illalla sallisin muutaman loiventavan pahimpaan krapulaan, mutta jokanen tyylillään. Tsemppiä
Toleranssi on jo sitä luokkaa, että ei puhuta siidereistä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteys AA:n puhelinpäivystykseen, ole avoin heidän informaatiolleen ja ja kuuntele.Sieltä saat ystäväpiirin ,joka tukee sinua päätöksessäsi ja auttaa sinua henkisesti tastelussasi JOS VAIN haluat.
Kävin joskus tuolla AA-kerhossa, mutta olin siellä aivan "outo". Minua katsottiin pitkään, että mitä tuo täällä tekee. Ehkä se tuntui vaan omasta mielestäni.
- apKyllä siellä käy niin monenlaista porukkaa, että epäilen, että kyseessä oli vain oma tuntemuksesi. Kokeile uudestaan, ethän siinä mitään menetäkään? Joillakin vaatii montakin yritystä ennen kuin löytää paikkansa.
Ei nuo AA-kerhot vaan sovi kaikille. Sitä paitsi ne vaikuttaa maailman ankeimmalta seuralta, kasa ex-juoppoja länkyttämässä vuosia, kenties vuoskymmeniä siitä kuinka eivät enää juo.
Tuo sanavalintasi "länkyttämisestä" vain kertoo koko asenteestasi ja suhtautumisestasi siihen yhteisöön ja sen arvokkaaseen toimintaan kaiken .
Tuolla mielellä sinne ei tosiaankaan kannata mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaada viinat viemäriin.
Näin pitäisi toimia. Tuntuu vaan niin kurjalta kaataa rahanarvoista tavaraa viemäriin.
- apMyy se.
Huono vaihtoehto.
Ei toimi. (vain pois kaataminen voi jäädä käänteentekevänä mieleen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo sanavalintasi "länkyttämisestä" vain kertoo koko asenteestasi ja suhtautumisestasi siihen yhteisöön ja sen arvokkaaseen toimintaan kaiken .
Tuolla mielellä sinne ei tosiaankaan kannata mennä.
Niin. Ei se vissiin ole länkyttämistä, jos ihmiset puhuvat ongelmistaan ja uskaltautuvat menemään hakemaan apua. Kaikki kunnioitus heille.
- ap
Mulla on tämä ikivanha keino, jonka kaikki tietävät mutta jota ei saa sanoa ääneen.
Yritetään:
Pilveä, rauhoittavia, ravitsevaa ruokaa kohtuudella, päiväunet, seksiä/masturbointi. Yöksi unilääke, eikä enään tasoittavia, niin huomenna olet uusi ihminen. Kylmä suihku.