Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saisin tämän ryyppyputken poikki?

Vierailija
07.07.2022 |

Onneksi olen yksin eikä muiden tarvitse kärsiä.
Jääkaapissa on viinaa ja ne pitää juoda pois.

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua oletko nainen?

Olen.

- ap

Sitä arvelinkin ja aika nuori?

Vierailija
42/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juo niin kauan kuin tekee mieli juoda. Sinulla on selvästi vielä paljon juomatonta viinaa jäjellä - sekä konkreettisesti että henkisesti. Jotkut saavat mittansa täyteen ja raitistuvat, jotkut juovat itsensä pohjasta läpi ennenaikaiseen hautaan.

Näinhän se on. Selkeästikään en ole vielä pohjalla. Tuntuu vaan niin surulliselta, että pilaan tämän ainoan elämäni.

- ap

Lopettaminen onnistuu kyllä, mutta se vaatii motivaatiota. Mikä olisi sinun motivaatiosi? Jokin syy ajaa sinua pilaamaan elämääsi, ei sitä kukaan huvikseen tee. Sinun pitää selvittää, miksi et arvosta itseäsi ja elämääsi tällä hetkellä. Sitten alat työstämään tätä kipukohtaa. Sanoit, että sinulta löytyy rahaa - sinuna investoisin terapiaan, niin saisit tukea kipukohtien avaamiseen. Siellä terapiassa ei olisi pelkoa kollegoista, vaan asia pysyisi yksityisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkolle vaan ja sieltä kuntoutukseen.

Ei se tietenkään välttämätöntä ole, mutta jos oikeasti haluat lopettaa juomisen niin silloin sun täytyy lopettaa se juominen. Katkollekaan ei kännissä/aineissa pääse, mutta joidenkin asemien yhteydessä on selviytymisasema.

Katkolla saat lääkityksen vieroitusoireisiin ja siellä in lääkäri, sossu, hoitohenkilökunta sua varten.

Vierailija
44/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua oletko nainen?

Olen.

- ap

Sitä arvelinkin ja aika nuori?

En vaan 55-vuotias.

- ap

Vierailija
45/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäätkö yksinäisyyteen?

Vierailija
46/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot juonut pitkään, älä kaada viemäriin. Vaarallista lopettaa seinään. Ainoo keino on että et lähde ulos, otat snadin huikan vain kun tärinä menee pahaksi ja sitten taas kun tärryyttää niin edellistä pienempi huikka. jos otat liikaa nii juoma eli lääke loppuu ja tulee pahat taas eessäpäin. Näitä pienentäen menee tavalliseen kankkuseen parissa päivässä. Ja sit lepäät muutaman päivän ennen kuin alat pohtimaan liian vaikeita asioita. Lopulta voit uskaltautua ulos ja ihmisten ilmoille asioita hoitaan.

Vierailija
47/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pikku hiprakassa ole kivaa ja kesällä , helteillä on jano. Vaihda vichyyn

Vierailija
48/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juo niin kauan kuin tekee mieli juoda. Sinulla on selvästi vielä paljon juomatonta viinaa jäjellä - sekä konkreettisesti että henkisesti. Jotkut saavat mittansa täyteen ja raitistuvat, jotkut juovat itsensä pohjasta läpi ennenaikaiseen hautaan.

Näinhän se on. Selkeästikään en ole vielä pohjalla. Tuntuu vaan niin surulliselta, että pilaan tämän ainoan elämäni.

- ap

Lopettaminen onnistuu kyllä, mutta se vaatii motivaatiota. Mikä olisi sinun motivaatiosi? Jokin syy ajaa sinua pilaamaan elämääsi, ei sitä kukaan huvikseen tee. Sinun pitää selvittää, miksi et arvosta itseäsi ja elämääsi tällä hetkellä. Sitten alat työstämään tätä kipukohtaa. Sanoit, että sinulta löytyy rahaa - sinuna investoisin terapiaan, niin saisit tukea kipukohtien avaamiseen. Siellä terapiassa ei olisi pelkoa kollegoista, vaan asia pysyisi yksityisenä.

En löydä motivaatiota. Tosin aina löytyy syy ryyppäämiseen ja tämä keskustelun aloitus tuntuu nyt nololta. Mukava kuitenkin, että olen saanut vastauksia.

- ap

Vierailija
49/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näitä surullisia tarinoita kyllä riittää.

Vierailija
50/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pikku hiprakassa ole kivaa ja kesällä , helteillä on jano. Vaihda vichyyn

Pikku hiprakassa on mukava olla, mutta kun tämä olotila alkaa olla surkea känni.

- ap

Vierailija
51/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä näitä surullisia tarinoita kyllä riittää.

Niin ja minä olen niistä tarinoista yksi.

- ap

Vierailija
52/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä siitäkään johdu. Olen introvertti enkä oikeastaan haluaisi olla niinkään paljon tekemisissä ihmisten kanssa kuin nykyään joudun olemaan.

- ap

Vierailija
53/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys AA:n puhelinpäivystykseen, ole avoin heidän informaatiolleen ja ja kuuntele.Sieltä saat ystäväpiirin ,joka tukee sinua päätöksessäsi ja auttaa sinua henkisesti tastelussasi JOS VAIN haluat.

Vierailija
54/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa,joka toimii kirjoitti:

Ota yhteys AA:n puhelinpäivystykseen, ole avoin heidän informaatiolleen ja ja kuuntele.Sieltä saat ystäväpiirin ,joka tukee sinua päätöksessäsi ja auttaa sinua henkisesti tastelussasi JOS VAIN haluat.

Kävin joskus tuolla AA-kerhossa, mutta olin siellä aivan "outo". Minua katsottiin pitkään, että mitä tuo täällä tekee. Ehkä se tuntui vaan omasta mielestäni.

- ap

Vierailija
55/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

En löydä motivaatiota. Tosin aina löytyy syy ryyppäämiseen ja tämä keskustelun aloitus tuntuu nyt nololta. Mukava kuitenkin, että olen saanut vastauksia.

- ap

Mikä on siis syysi ryyppäämiseen?

Ja ei ole tosiaan nolo keskustelunaloitus, vaan tärkeä. Tämän asian kanssa painii moni.

Tuosta motivaatiosta vielä: se ei välttämättä ole mikään suuri valaistuminen. Se voi olla pienikin asia. Osalla ihmisistä on selkeä positiivinen motivaatio, haluaa tehdä tiettyjä asioita (työ/perhe/harrastukset tai muu vastaava), ja juominen on esteenä näiden asioiden tekemiselle. Osalla taas motivaatio on negatiivinen, eli ei vaan enää halua elää näin (ei ehkä tiedä, mitä tilalle tulisi, mutta tietää, mitä EI halua). Molemmat tyylit voivat toimia ihan yhtä hyvin.

Minusta vaikutti siltä, että sinulla on ainakin jonkin verran tuota negatiivista motivaatiota. Et haluaisi pilata elämääsi. Se on jo ihan riittävä syy lopettamiseen, jos se vaan saa sut liikkeelle.

Vierailija
56/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan alkoholi ja rahat loppuu loppuu juominenkin.

Rahat ei ihan hetkeen lopu.

- ap

onneksi haima ja maksa varmistavat loppumisen

Vierailija
57/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä siitäkään johdu. Olen introvertti enkä oikeastaan haluaisi olla niinkään paljon tekemisissä ihmisten kanssa kuin nykyään joudun olemaan.

- ap

Yksinäisyydessäsi käännyt nyt vain pulloasi kohti.

Sinun täytyy päästä puhumaan alkoholismistasi ja vastaus siihen  on taas  AA.

Vierailija
58/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa,joka toimii kirjoitti:

Kävin joskus tuolla AA-kerhossa, mutta olin siellä aivan "outo". Minua katsottiin pitkään, että mitä tuo täällä tekee. Ehkä se tuntui vaan omasta mielestäni.

- ap

Kyllä siellä käy niin monenlaista porukkaa, että epäilen, että kyseessä oli vain oma tuntemuksesi. Kokeile uudestaan, ethän siinä mitään menetäkään? Joillakin vaatii montakin yritystä ennen kuin löytää paikkansa.

Vierailija
59/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ryyppyputki takana? Ootko aiemmin lopetellut putkia. Jos pitkään on juonut niin olis hyvä lopettaa vähentäen annoksia. Seinään pysäyttäminen voi olla aikamoinen shokki elimistölle ja mielelle. Tosin sen ymmärtää että se asteittain vähentäminenkin voi olla vaikeaa ja helposti ne loiventavat kääntyy sinne humalan puolelle.

Vierailija
60/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan alkoholi ja rahat loppuu loppuu juominenkin.

Rahat ei ihan hetkeen lopu.

- ap

onneksi haima ja maksa varmistavat loppumisen

Nuohan nyt saattaa kestää vuoskymmeniä. Ymmärtääkseni vaan n. 10% alkoholin suurkuluttajista saa haimatulehduksen.