Kuinka saisin tämän ryyppyputken poikki?
Onneksi olen yksin eikä muiden tarvitse kärsiä.
Jääkaapissa on viinaa ja ne pitää juoda pois.
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Ap, kyllä se siitä. Mulla 15 vuoden putki päällä, viimeiset vuodet meni viinaa noin litra päivässä+muuta jos oli vapaapäivä, työpäivänä vähintään 0,7l. Joka aamuinen puhallus, aina nollat. Työpäivä kestää kuusi tuntia. Loppu aika on jo todellista tuskaa ja kroppa vapisee. Aina tuskassa odottaa kotiin pääsyä ja sitä drinksua. Olen nyt vähentänyt 0,5 työpäivänä ja 0,7 vapaalla. Ensi viikolla vähennän 0,35 ja 0,5. Sitten 0,2 ja 0,35 jne
En uskalla vähentää nopeammin kun huomaan että pelkotilat yms valtaa muuten mielen. Lisäksi huolehdin suolasta ja otan monivitamiinivalmisteita. Lisäksi B12.
Minulla on kanssa nuo pelkotilat pahimpia. Jos vaikka puhelin soi niin tekisi mieli heittää se parvekkeelta alas. Pahinta kuitenkin on ovikellon soiminen. Silloin haluaisi mennä vaan johonkin piiloon ja laittaa tulpat korviinsa. En käsitä, että pystyin joskus olemaan asiakaspalvelussa.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi elämä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa,joka toimii kirjoitti:
Ota yhteys AA:n puhelinpäivystykseen, ole avoin heidän informaatiolleen ja ja kuuntele.Sieltä saat ystäväpiirin ,joka tukee sinua päätöksessäsi ja auttaa sinua henkisesti tastelussasi JOS VAIN haluat.
Kävin joskus tuolla AA-kerhossa, mutta olin siellä aivan "outo". Minua katsottiin pitkään, että mitä tuo täällä tekee. Ehkä se tuntui vaan omasta mielestäni.
- apKyllä siellä käy niin monenlaista porukkaa, että epäilen, että kyseessä oli vain oma tuntemuksesi. Kokeile uudestaan, ethän siinä mitään menetäkään? Joillakin vaatii montakin yritystä ennen kuin löytää paikkansa.
Ei nuo AA-kerhot vaan sovi kaikille. Sitä paitsi ne vaikuttaa maailman ankeimmalta seuralta, kasa ex-juoppoja länkyttämässä vuosia, kenties vuoskymmeniä siitä kuinka eivät enää juo.
Tuo sanavalintasi "länkyttämisestä" vain kertoo koko asenteestasi ja suhtautumisestasi siihen yhteisöön ja sen arvokkaaseen toimintaan kaiken .
Tuolla mielellä sinne ei tosiaankaan kannata mennä.
Niin. Ei se vissiin ole länkyttämistä, jos ihmiset puhuvat ongelmistaan ja uskaltautuvat menemään hakemaan apua. Kaikki kunnioitus heille.
- apKaikki kunnioitus myös Sinulle tuosta mielipiteestäsi että myönnät, mutta.... Ajattele: etkö MYÖS Sinä ansaitsisi,heidän laillaan, PAREMMAN, päihteistä vapaan elämän ?
Päihdevapaa elämä ei nyt vaan välttämättä ole parempaa, raittiit ihmiset on usein aika ankeita, johan sen tällä palstalla näkee.
Tämä on muuten totta. Jollekin veemäiselle ihmiselle tekisi mieli juottaa pullo kossua ja sen jälkeen katsoa näyttäisikö maailma sen jälkeen ei nyt kirkkaammalta, mutta mukavammalta.
Juu, mikä Oivallus. Pullo kirkasta niin juotetulle maailma ei näytä miltään, on sammunut. Herätessä maailma näyttäytyykin perin ankeana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Ap, kyllä se siitä. Mulla 15 vuoden putki päällä, viimeiset vuodet meni viinaa noin litra päivässä+muuta jos oli vapaapäivä, työpäivänä vähintään 0,7l. Joka aamuinen puhallus, aina nollat. Työpäivä kestää kuusi tuntia. Loppu aika on jo todellista tuskaa ja kroppa vapisee. Aina tuskassa odottaa kotiin pääsyä ja sitä drinksua. Olen nyt vähentänyt 0,5 työpäivänä ja 0,7 vapaalla. Ensi viikolla vähennän 0,35 ja 0,5. Sitten 0,2 ja 0,35 jne
En uskalla vähentää nopeammin kun huomaan että pelkotilat yms valtaa muuten mielen. Lisäksi huolehdin suolasta ja otan monivitamiinivalmisteita. Lisäksi B12.
Minulla on kanssa nuo pelkotilat pahimpia. Jos vaikka puhelin soi niin tekisi mieli heittää se parvekkeelta alas. Pahinta kuitenkin on ovikellon soiminen. Silloin haluaisi mennä vaan johonkin piiloon ja laittaa tulpat korviinsa. En käsitä, että pystyin joskus olemaan asiakaspalvelussa.
- ap
Ymmärrän täysin, nyt vaan hoidat itseäsi kuntoon pikku hiljaa. Ne pelkotilatkin väistyy pikku hiljaa. Sulle ei sovi nää massajuttelut, ei mullekaan mutta suosittelen jonkinlaista jutteluapua jonkun kanssa kahdestaan. Oli sitten terapiaa tms mitä vaan. Mulla ollut eri addiktioita elämän aikana ja sitten vaihtaa kohdetta. Tästä eroon pääseminen on todella vaikeaa.
Terkuin toi edellinen ja ai niin mäkin olen nainen 48v :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi elämä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa,joka toimii kirjoitti:
Ota yhteys AA:n puhelinpäivystykseen, ole avoin heidän informaatiolleen ja ja kuuntele.Sieltä saat ystäväpiirin ,joka tukee sinua päätöksessäsi ja auttaa sinua henkisesti tastelussasi JOS VAIN haluat.
Kävin joskus tuolla AA-kerhossa, mutta olin siellä aivan "outo". Minua katsottiin pitkään, että mitä tuo täällä tekee. Ehkä se tuntui vaan omasta mielestäni.
- apKyllä siellä käy niin monenlaista porukkaa, että epäilen, että kyseessä oli vain oma tuntemuksesi. Kokeile uudestaan, ethän siinä mitään menetäkään? Joillakin vaatii montakin yritystä ennen kuin löytää paikkansa.
Ei nuo AA-kerhot vaan sovi kaikille. Sitä paitsi ne vaikuttaa maailman ankeimmalta seuralta, kasa ex-juoppoja länkyttämässä vuosia, kenties vuoskymmeniä siitä kuinka eivät enää juo.
Tuo sanavalintasi "länkyttämisestä" vain kertoo koko asenteestasi ja suhtautumisestasi siihen yhteisöön ja sen arvokkaaseen toimintaan kaiken .
Tuolla mielellä sinne ei tosiaankaan kannata mennä.
Niin. Ei se vissiin ole länkyttämistä, jos ihmiset puhuvat ongelmistaan ja uskaltautuvat menemään hakemaan apua. Kaikki kunnioitus heille.
- apKaikki kunnioitus myös Sinulle tuosta mielipiteestäsi että myönnät, mutta.... Ajattele: etkö MYÖS Sinä ansaitsisi,heidän laillaan, PAREMMAN, päihteistä vapaan elämän ?
Päihdevapaa elämä ei nyt vaan välttämättä ole parempaa, raittiit ihmiset on usein aika ankeita, johan sen tällä palstalla näkee.
Tämä on muuten totta. Jollekin veemäiselle ihmiselle tekisi mieli juottaa pullo kossua ja sen jälkeen katsoa näyttäisikö maailma sen jälkeen ei nyt kirkkaammalta, mutta mukavammalta.
Juu, mikä Oivallus. Pullo kirkasta niin juotetulle maailma ei näytä miltään, on sammunut. Herätessä maailma näyttäytyykin perin ankeana.
Riippuu toleranssista. Mulle normipullo kossua menee vuorin väliin. Sitten ruvetaan keskustelemaan, mistä saisi lisää.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tämä ikivanha keino, jonka kaikki tietävät mutta jota ei saa sanoa ääneen.
Yritetään:
Pilveä, rauhoittavia, ravitsevaa ruokaa kohtuudella, päiväunet, seksiä/masturbointi. Yöksi unilääke, eikä enään tasoittavia, niin huomenna olet uusi ihminen. Kylmä suihku.
Jaha. Mistä 55+ yht´äkkiä repäisee pilveä, rauhoittavia, unilääkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo niin kauan kuin tekee mieli juoda. Sinulla on selvästi vielä paljon juomatonta viinaa jäjellä - sekä konkreettisesti että henkisesti. Jotkut saavat mittansa täyteen ja raitistuvat, jotkut juovat itsensä pohjasta läpi ennenaikaiseen hautaan.
Näinhän se on. Selkeästikään en ole vielä pohjalla. Tuntuu vaan niin surulliselta, että pilaan tämän ainoan elämäni.
- apSairaalassa moni juoppo nelikymppisenä itkee silmät päästään kun maksakirroosi yllättää ja parannuskeinoa ei ole. On vain odotus edessä milloin askistes-nesteet täyttää kropan ja siihen tukehtuu.. Se kirroosi ei varoittele.
Surullinen on juoppiksen kohtalo.
Onkohan se nyt jo 80% rasvamaksoista joka johtuu ylipainosta, liikunnan puutteesta ja huonosta ravinnosta, vain kymmenisen prosenttia enää alkoholista.
Ei, kyllä se 80% rasvamaksoista johtuu yhä alkoholista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo niin kauan kuin tekee mieli juoda. Sinulla on selvästi vielä paljon juomatonta viinaa jäjellä - sekä konkreettisesti että henkisesti. Jotkut saavat mittansa täyteen ja raitistuvat, jotkut juovat itsensä pohjasta läpi ennenaikaiseen hautaan.
Näinhän se on. Selkeästikään en ole vielä pohjalla. Tuntuu vaan niin surulliselta, että pilaan tämän ainoan elämäni.
- apSairaalassa moni juoppo nelikymppisenä itkee silmät päästään kun maksakirroosi yllättää ja parannuskeinoa ei ole. On vain odotus edessä milloin askistes-nesteet täyttää kropan ja siihen tukehtuu.. Se kirroosi ei varoittele.
Onkohan se nyt jo 80% rasvamaksoista joka johtuu ylipainosta, liikunnan puutteesta ja huonosta ravinnosta, vain kymmenisen prosenttia enää alkoholista.
Ai kauheeta! Onkohan mulla vielä rasvamaksakin kaiken muun kurjuuden lisäksi? En edes halua tietää.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Alkoholi on jo tehnyt huonoja juttuja sun aivokemialle. Vielä ne voi korjaantua, jos vaan lopetat. Ota oikeasti yhteyttä psykologiin, ei sun tarvii käydä niitä pelkoja läpi yksin. Mun täti kuoli viinaan vähän päälle viiskymppisenä, joten puhun kokemuksesta. Tai eihän se virallisesti viinaan kuollut, vaan aivoverenvuotoon, mutta siis viina rappeuttaa elimistöä monipuolisesti ja tehokkaasti. Naisen kroppa ei kestä viinakuureja sitäkään vähää kuin miesten. Puoli sukua on muutenkin juoppoja ja kaikki ne pahimmat on jo kuolleet ennen kuuttakymppiä, joko syöpään tai muuhun ns. Kunnialliseen sairauteen.
Lopeta hyvä ihminen, kun selvästi aivot on vielä toimivat!
Se ex-tuurijuopon vaimo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- apAlkoholi on jo tehnyt huonoja juttuja sun aivokemialle. Vielä ne voi korjaantua, jos vaan lopetat. Ota oikeasti yhteyttä psykologiin, ei sun tarvii käydä niitä pelkoja läpi yksin. Mun täti kuoli viinaan vähän päälle viiskymppisenä, joten puhun kokemuksesta. Tai eihän se virallisesti viinaan kuollut, vaan aivoverenvuotoon, mutta siis viina rappeuttaa elimistöä monipuolisesti ja tehokkaasti. Naisen kroppa ei kestä viinakuureja sitäkään vähää kuin miesten. Puoli sukua on muutenkin juoppoja ja kaikki ne pahimmat on jo kuolleet ennen kuuttakymppiä, joko syöpään tai muuhun ns. Kunnialliseen sairauteen.
Lopeta hyvä ihminen, kun selvästi aivot on vielä toimivat!
Et uskokaan, kuinka tuo lohdutti. Kiitos.
- ap
Eihän naisten päivittäinen juominen ole mikään ongelma kun se on vain sivistynyttä mutta jos mies juo yhdenkin oluen päivässä muodostuu kauhea ongelma ja alkoholismi syytökset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kaypahoito.fi/hoi50123
Ei-alkoholiperäinen rasvamaksa (NAFLD) (Suomessa 75 % rasvamaksataudista)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tämä ikivanha keino, jonka kaikki tietävät mutta jota ei saa sanoa ääneen.
Yritetään:
Pilveä, rauhoittavia, ravitsevaa ruokaa kohtuudella, päiväunet, seksiä/masturbointi. Yöksi unilääke, eikä enään tasoittavia, niin huomenna olet uusi ihminen. Kylmä suihku.
Tietystikin sieltä mistä niitä saavat hankituksi muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritetään:
Tietystikin sieltä mistä niitä saavat hankituksi muutkin.
Eli mistä? Mä en tiedä yhtään mistä tollasia saa.
Kuka ehdottaa putken katkaisuun urheilua... ei haloo, miten tyhmiä jotkut ihmiset ovatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ehdottaa putken katkaisuun urheilua... ei haloo, miten tyhmiä jotkut ihmiset ovatkaan.
No juoksihan viiksi-Martinakin maratonin, näistä muista miljoonista "maailmanmestareista" puhumattakaan?
Feidaamalla. Juot vähitellen joka päivä vähemmän kuin edellisenä päivänä. Ainoa järkevä tapa.
Kannattaa aloittaa rosvittii, ens viikolla olet jo jonkun liiton maaliman mestari!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aloittaa rosvittii, ens viikolla olet jo jonkun liiton maaliman mestari!
Kunhan saisin itseni edes ylös tästä sohvalta, johon on tullut kuoppa siihen kohtaan, jossa henki hieverissä kyyhötän. En kumminkaan ole tänään hakenut kaljaa. En ole kyennyt.
- ap
Kukaan alkoholisti ei voi olla varma, ettei kuulu tuohon ossan, joka ei saa haimatulehdusta. Lisäksi on paljon muita sairauksia, jotka aiheutuvat alkoholista.