Eräästä mekosta on kaikkia kokoja jäljellä, vaikka sitä myydään nyt pilkkahintaan
Minulla on se mekko. Olen hoikka, ja minulle se on tosi jämpti. Minusta vähän tuntuu, että ihmiset eivät mahdu siihen mekkoon ja eivät siksi osta sitä.
Muista saman liikkeen yhtä halvoista mekoista ovat melkein kaikki koot loppu.
Hoikat joutuvat usein ostamaan telttamallisia vaatteita, koska hoikille sopivia vaatteita on harvoin tarjolla.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupunkiin avattiin se ruotsalainen vaatekauppa 157. Lapsi löysi sieltä kivoja vaatteita, olivat halpoja ja hyväntuntuisia. Itsekin koetin katsoa aikuisten puolelta, mutta kun olen kokoa xxl, enhän minä sieltä mitään löytänyt. Aikuisten koot olivat xs-l, ei puhettakaan meikäläisen koosta. Onneksi naapuri-Prismasta löytyi paljon kivoja vaatteita minullekin!
N 170 cm, 85 kg
Noilla spekseillä et ole xxl:ää nähnytkään.
Meinaatko, että pitäisi olla vielä isompi? Olen leveää sorttia ja peräkin on paksu. Uumanpaikka löytyy ja siksi harmittaa, ettei lihaville löydy x-vaatteita. Aina pitää ostaa niitä laatikoita, joissa vyötäröstä ei näy mitään.
Puhumattakaan kengistä... yritäpä löytää edes lenkkareita koossa 43-44, saati siroja kesäkenkiä.Höpö höpö vaatteiden osalta. Olen sinua isompi tiimalasi, ja vaatekaapistani löytyy vaikka mitä vyötäröä korostavaa. On kietaisumekkoa, valekietaisua, kimonoa, fiftarimekkoa, pinnanmyötäistä trikoota, vyö väljemmille malleille. Oma asia, jos ei osaa tai halua etsiä. Ei ole edes vaikeaa.
120-95-120
No nyt on tuhti täti tämä viimeisin. Huhhuh jos vyötärökin on 95 cm. Itse ajattelin 105-72-100 (pituus 168cm) olevani paksu ja vaikea vaatettaa. Tästä syystä tilaan vaatteet ompelijalta, jolla on mittani. Mulla on myös kietaisumekkoa, perus vyötärön kadottavaa mekkoa ja paitamekkoa.. mutta ne on tosiaan tehty mun mitoilla täysin. Toki voit jakaa tiimalasina, että mistä ostat vaatteesi. Olisi kiva saada joskus pikaisella ostamisella sopivia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupunkiin avattiin se ruotsalainen vaatekauppa 157. Lapsi löysi sieltä kivoja vaatteita, olivat halpoja ja hyväntuntuisia. Itsekin koetin katsoa aikuisten puolelta, mutta kun olen kokoa xxl, enhän minä sieltä mitään löytänyt. Aikuisten koot olivat xs-l, ei puhettakaan meikäläisen koosta. Onneksi naapuri-Prismasta löytyi paljon kivoja vaatteita minullekin!
N 170 cm, 85 kg
Meinaatko, että pitäisi olla vielä isompi? Olen leveää sorttia ja peräkin on paksu. Uumanpaikka löytyy ja siksi harmittaa, ettei lihaville löydy x-vaatteita. Aina pitää ostaa niitä laatikoita, joissa vyötäröstä ei näy mitään.
Puhumattakaan kengistä... yritäpä löytää edes lenkkareita koossa 43-44, saati siroja kesäkenkiä.Höpö höpö vaatteiden osalta. Olen sinua isompi tiimalasi, ja vaatekaapistani löytyy vaikka mitä vyötäröä korostavaa. On kietaisumekkoa, valekietaisua, kimonoa, fiftarimekkoa, pinnanmyötäistä trikoota, vyö väljemmille malleille. Oma asia, jos ei osaa tai halua etsiä. Ei ole edes vaikeaa.
120-95-120
No nyt on tuhti täti tämä viimeisin. Huhhuh jos vyötärökin on 95 cm. Itse ajattelin 105-72-100 (pituus 168cm) olevani paksu ja vaikea vaatettaa. Tästä syystä tilaan vaatteet ompelijalta, jolla on mittani. Mulla on myös kietaisumekkoa, perus vyötärön kadottavaa mekkoa ja paitamekkoa.. mutta ne on tosiaan tehty mun mitoilla täysin. Toki voit jakaa tiimalasina, että mistä ostat vaatteesi. Olisi kiva saada joskus pikaisella ostamisella sopivia vaatteita.
Itse olen runsaanpuoleinen tiimalasi, rinnat maljamaiset, vyötärö kapeampi kuin hartiat ja lantio, lantionkaari pyöreän muodokas, reidet lihaksikkaat, pohkeet kurvikkaat ja nilkka kapeahko. Löydän vaatteeni Prismasta ja Tokmannilta, sopivat aina ja istuvat kuin hansikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen humble brag tällä kertaa
Miksi ei saa sanoa, että on hoikka? Kyllähän täällä moni sanoo, että on lihava, ja tuskailee, kun ei löydy sopivia vaatteita. Miksi ei hoikka saa sanoa samaa? ap
Kaikkien pitää nyt näyttää lihavavilta. Ei tästä muuta voi päätellä. Jos on hoikka, on ostettava A-linjainen teltta, etteivät kehopositiiviset - eli toisin sanoen vahvasti ylipainoiset - loukkaannu. Olen itsekin hoikka, ja minulla on vyötärö. Miksi minun pitäisi piilottaa se johonkin telttaan.
Tuo on niin totta! Alipainon rajaa esimerkiksi siirretään jatkuvasti ylöspäin, pientenkin vaatekokojen koot kasvavat jne.
N170cm/48kg
Höpö höpö, vaatekoot on pienentyneet paljon, minulla on useita vanhoja takkia, housuja ja paitoja kokoa 38 ja hyvin mahtuvat päälle mutta nykyään joudun ostamaan kokoa 44.
Tuosta on muuten ihan tutkittuakin tietoa, eikä pelkkää mutua. Esimerkiksi Iltalehti kirjoitti aiheesta aikoinaan. Jutun kautta pääsee eteenpäin, jos kiinnostaa.
Täällä myös kokemusperäistä dataa, että perinteisen mitoituksen mukaan olen kokoa 38, mutta esim. Lidlin farkut pitää olla nro 44(!) tai L. Large-koko pitää ottaa kaikista housuista, vaikka olen suht pienipyllyinen.
Noissa tietysti on liian iso vyötärö ja lantiolle jää tyhjää tilaa, mutta reidet eivät mahdu pienempiin. Ihan kittanoita makkarankuoria en halua. En ole mikään kyykkytreenannut salihirmu, vaan ihan sopusuhtainen vartalo, BMI 21,5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 170 cm, 85 kg
Puhumattakaan kengistä... yritäpä löytää edes lenkkareita koossa 43-44, saati siroja kesäkenkiä.
Herranen aika mikä kanoottijalka.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan tiedottaa että meidän koiralla saattaa olla pissahätä, koska se ei suostu ulos ukkosella. Koira on normaalipainoinen.
Onko keltaiseksi maalattu talo kuivunut? Mietityttää että missä se on ja sataako siellä.
Se on täällä meilläpäin ja nyt ei sada, aamupäivällä tuli muutama sadekuuro.
Minä haluan tiedottaa että meidän koiralla saattaa olla pissahätä, koska se ei suostu ulos ukkosella. Koira on normaalipainoinen.
Onko keltaiseksi maalattu talo kuivunut? Mietityttää että missä se on ja sataako siellä.