Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotkut osavaltiot yrittävät estää naisten matkustamisen abortteihin toisiin osavaltioihin?

Vierailija
05.07.2022 |

"The land of the free"

Aika sairasta menoa.

Kommentit (558)

Vierailija
361/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usahullu vauhdissa, 90 % yhden henkilön harhoja spämmätty ketju täyteen. 😂

Koko palsta on täysin naurettava, suurin osa ns. keskustelusta muutaman ihmisen mielipidevaikuttamista. Mahtavaa Sanoma!

Sanopa muuta, hullulla LIEVÄ pakkomielle usan abortteihin. :D

Vierailija
362/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin 26-vuotiaana naisena, tämä tuntuu aivan sairaalta 😅 Siis tämä tuntuu vähän samalta kun kuulisin että amerikkalaisnaisilta on viety oikeus äänestämiseen.

Minun elinaikanani on ollut Suomessa naisilla oikeus aborttiin. Minä olen tehnyt abortin, äitini on tehnyt abortin, ystäväni on tehnyt abortin. Sivistyneessä perheessä tuo ei ole ikinä ollut mikään oikein-väärin-kysymys, vaan ainoastaan oikein. Jos ihminen ei ole valmis elättämään uutta elämää, IHAN MISTÄ TAHANSA SYYSTÄ, hänellä pitäisi olla oikeus siihen. 2022-luvulla vain ja ainoastaan ihminen itse voi päättää omasta kehostaan.

Mutta kun se ei ole vaan sinun kehosi vaan myös vauvan. Harrastamalla seksiä menetät oikeuden päättää siitä. On se kumma kun aikuisille ihmisille pitää takoa päähän että seksi tuo lapsia. Jos et halua lapsia, niin älä harrasta seksiä.

Suomessa ei tarvitse päähän takoa. Se on täällä minun kehoni, minun oikeuteni. Voin tänään harrastaa seksiä ja tulla raskaaksi ja mennä samantien naistenklinikalle. Minun ei tarvitse miettiä tuollaisia asioita, onneksi!

Suomessahan lapsella ei ole mitään oikeuksia. Täällä äiti saa vetää viinaa ja huumeita koko raskauden ajan ja synnyttää sen takia vammautuneen lapsen. Mihinkään vastuuseen äiti ei siitä joudu, eikä joudu edes lasta elättämään.

Suomessa on vaan oikeuksia mutta ei vastuita

Silti Suomessa lähes jokainen raskaana oleva noudattaa neuvoja ihan pilkuntarkasti ja on huolissaan, jos söi graavilohileivän ennen kuin tiesi olevansa raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten suurin pelko ekoilla treffeillä: Mies raiskaa.

Miesten suurin pelko on: Ulkonäkö, onko nainen ruma.

Se kertoo tämän yhteiskunnan todellisen ongelman. Se on mies.

Vierailija
364/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko palsta on täysin naurettava, suurin osa ns. keskustelusta muutaman ihmisen mielipidevaikuttamista. Mahtavaa Sanoma!

Miksi vastaat omiin viesteihisi?

Vierailija
365/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin että hiljattain radio Deissä (?) joku Juha ylisti Trumpia ja ylisti aborttikieltoa jonkun naisen myötäillessä. Että tämä muka suojaa lasten elämää. Ei voi uskovaisena ymmärtää tuollaista. Eikö ne tajua ettei aborttia jätetä tekemättä siksi että laki sen kieltää? Että johtaa vain laittomiin abortteihin hullu laki. Miten sokeita jotkut on?

mitenkähän nuo ihmiset sitten selittävät, kun vanhemmiksi pakotetut pariskunnat pahoinpitelevät lapsensa vammaikseksi ja kuoliaaksi, että miten toteutui sitten lasten elämän suojelu. entä kun lapsi itsekin tulee raskaaksi ja pakotetaan synnyttämään: missä, miten ja milloin sitä synnyttämään pakotettua lasta sitten on suojeltu...  nää uskovaiset ei kyllä osaa oikein aivojaan käyttää.

ymmärrän sen, että halutaan puhua ns. turhien aborttien vähentämisen puolesta. Sellaisiakin tehdään, mutta kohtuus kaikessa.

Yleensä lapsiaan pahoinpitelevät ovat ihan aikuisia, jotka halunneet synnyttää lapsen. Ovat sitten vaan heikkolahjaisia, narkkeja ja/tai mielenvikaisia.

Vierailija
366/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vastaat omiin viesteihisi?

Miksi niin kuvittelet? Meinaatko, ettei kukaan muu huomaa saman tyypin spämmäystä aiheesta?

Vierailija
367/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin 26-vuotiaana naisena, tämä tuntuu aivan sairaalta 😅 Siis tämä tuntuu vähän samalta kun kuulisin että amerikkalaisnaisilta on viety oikeus äänestämiseen.

Minun elinaikanani on ollut Suomessa naisilla oikeus aborttiin. Minä olen tehnyt abortin, äitini on tehnyt abortin, ystäväni on tehnyt abortin. Sivistyneessä perheessä tuo ei ole ikinä ollut mikään oikein-väärin-kysymys, vaan ainoastaan oikein. Jos ihminen ei ole valmis elättämään uutta elämää, IHAN MISTÄ TAHANSA SYYSTÄ, hänellä pitäisi olla oikeus siihen. 2022-luvulla vain ja ainoastaan ihminen itse voi päättää omasta kehostaan.

Mutta kun se ei ole vaan sinun kehosi vaan myös vauvan. Harrastamalla seksiä menetät oikeuden päättää siitä. On se kumma kun aikuisille ihmisille pitää takoa päähän että seksi tuo lapsia. Jos et halua lapsia, niin älä harrasta seksiä.

Suomessa ei tarvitse päähän takoa. Se on täällä minun kehoni, minun oikeuteni. Voin tänään harrastaa seksiä ja tulla raskaaksi ja mennä samantien naistenklinikalle. Minun ei tarvitse miettiä tuollaisia asioita, onneksi!

Suomessahan lapsella ei ole mitään oikeuksia. Täällä äiti saa vetää viinaa ja huumeita koko raskauden ajan ja synnyttää sen takia vammautuneen lapsen. Mihinkään vastuuseen äiti ei siitä joudu, eikä joudu edes lasta elättämään.

Silti Suomessa lähes jokainen raskaana oleva noudattaa neuvoja ihan pilkuntarkasti ja on huolissaan, jos söi graavilohileivän ennen kuin tiesi olevansa raskaana.

Ei pidä paikkaansa.

Joka kymmenes raskaana oleva polttaa tupakkaa.

https://www.vau.fi/raskaus/elamantavat-raskauden-aikana/tupakointi-rask…

Vierailija
368/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko unohtunut, että ylistetyssä demokratiassa kansan enemmistö päättää. Eikö tämä sittenkään kelpaa?

Vierailija
369/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieskö nää vanhat setämies senaattorit sitä että raskaaksi voi tulla ehkäisystä huolimatta..😅 Mikään ehkäisy ei ole 100 varma.

Jos käyttää kaikkia käytössä olevia mahdollisuuksia niin erittäin pieni mahdollisuus.

Ehkäisypilleri (oikein käytettynä, eikä niin kuin monet tekee)

Ehkäisyvaahto

Kondomi (aina tarkastus jälkeenpäin)

Ei IKINÄ sormipelleilyä, eli ei sormia sisään (Ettei kaverit mene vahingossa sisään)

Aina kumpikin puolinen sterilisaatio. Eli miehelle sterilisaatio ja naiselle sterilisaatio

Kun noi KAIKKI tekee AINA niin on erittäin pieni mahdollisuus että nainen tulee raskaaksi.

Jokainen hormonaalinen ehkäisy kannattaisi vaihtaa mielummin kuparikierukkaan. Hormonit kun toimii eri ihmisillä eri tavoin ja veikkaan ettei USA:ssa niiden sopivuutta tutkita sen enempää kuin tällä.

Mutta kierukan kanssa taas ei voi käyttää kondomia joten siinä taas menee varmistusta pois. Jos vaan miehille saisi sen limatulpan niin sitten olisi aika hyvä kombo.

miten niin muka kierukan kanssa ei voi käyttää kondomia???

Se rikkoo kumin.

Kierukka on kohdussa, kumi on ainakin toivottavasti pen i ksen päällä eikä se kohtuun asti mene.

Voi hyvänen aika, sinä et tiedä aiheesta mitään. Miten sinä kuvittelet, millä tavalla kierukka poistetaan? Ei sitä kaivella kohdusta vaan vedetään pois langoista, jotka ulottuvat emättimen puolelle. Langanpäät tuntee sormin ja naisen pitäisi niitä tunnustelemalla tarkistaa, että kierukka on paikoillaan. Ja ne langat ei ole mitään villalankaa.

Vierailija
370/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näissä abortin kieltävissä osavaltioissa (ovat suurimmalta osaltaan vielä kristilliskonservatiivisia osavaltioita) lähtee seuraavaksi lbtbq-ihmisiltä pois oikeudet avioliittoon ja vanhemmuuteen. Siitä on jo siellä keskusteltu. Halauvat takaisin menneisyyteen: ilmeisesti suurella osalla ihmisistä on todellisia vaikeuksia ymmärtää mitä yksilönvapaus merkitsee.

Hehän juuri ajattelevat yksilönvapautta. Myös sillä vauvalla on oikeuksia eikä vaan naisella.

Demokraatithan siellä inhoaaa yksilönvapautta.

se vauva on yksilö vasta sen jälkeen, kun on syntynyt. Siihen asti hän on äidin kehon armoilla: älä unohda sitä faktaa, että monet raskaudet päätyvät keskenmenoon ihan ilman ihmisten väliintuloa: äidin keho on huomannut jotain olevan vialla ja suojellakseen äidin henkeä, raskaus keskeytyy.

minusta paras ratkaisu olisi ollut antaa kaikille oikeus ilmaiseen ehkäisyyn, etenkin tuolla ns. raamattuvyöhykkeellä. 

Keskenmeno johtuu kyllä yleisemmin ihan muista syistä, kuin äidin hengen suojelusta.

Esim. hormonitoiminnan häiriöistä, jotka monesti aiheutettu omilla elintavoilla.

Vierailija
371/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kumoamistahan kannatti korkeimman oikeuden neljä miestuomaria ja yksi lisääntymisikänsä jo varmaan ohittanut konservatiivinainen.

Helppoahan se on päättää asioista, mitkä ei millään tavalla kosketa itseä.

Vierailija
372/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.

Joka kymmenes raskaana oleva polttaa tupakkaa.

https://www.vau.fi/raskaus/elamantavat-raskauden-aikana/tupakointi-rask…

Oho, minä olen elämäni aikana tavannut vain yhden naisen, joka ei kyennyt lopettamaan kokonaan tupakointia tullessaan raskaaksi.

Vierailija
373/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa. En voi uskoa, että tällainen on mahdollista edelleen vuonna 2022.

Vierailija
374/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun aikuisille ihmisille pitää takoa päähän, että ainoa oikea vaihtoehto on tarjota turvallinen abortti sitä haluaville.

Kuten kaikissa eettisissä päätöksissä punnitaan hyvän ja pahan välinen suhde. Tässä abortin salliminen tuo enemmän hyvää, kuin sen kieltäminen. Se on todistettu. Tieteellisiä tutkimuksia löytyy aiheesta useita. Viisammat ihmiset kuin sinä tai minä ovat ne tehneet.

Vierailija
375/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näissä abortin kieltävissä osavaltioissa (ovat suurimmalta osaltaan vielä kristilliskonservatiivisia osavaltioita) lähtee seuraavaksi lbtbq-ihmisiltä pois oikeudet avioliittoon ja vanhemmuuteen. Siitä on jo siellä keskusteltu. Halauvat takaisin menneisyyteen: ilmeisesti suurella osalla ihmisistä on todellisia vaikeuksia ymmärtää mitä yksilönvapaus merkitsee.

Hehän juuri ajattelevat yksilönvapautta. Myös sillä vauvalla on oikeuksia eikä vaan naisella.

Demokraatithan siellä inhoaaa yksilönvapautta.

se vauva on yksilö vasta sen jälkeen, kun on syntynyt. Siihen asti hän on äidin kehon armoilla: älä unohda sitä faktaa, että monet raskaudet päätyvät keskenmenoon ihan ilman ihmisten väliintuloa: äidin keho on huomannut jotain olevan vialla ja suojellakseen äidin henkeä, raskaus keskeytyy.

minusta paras ratkaisu olisi ollut antaa kaikille oikeus ilmaiseen ehkäisyyn, etenkin tuolla ns. raamattuvyöhykkeellä. 

Keskenmeno johtuu kyllä yleisemmin ihan muista syistä, kuin äidin hengen suojelusta.

Esim. hormonitoiminnan häiriöistä, jotka monesti aiheutettu omilla elintavoilla.

Omilla elintavoilla? Kerro lisää.

Vierailija
376/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun aikuisille ihmisille pitää takoa päähän, että ainoa oikea vaihtoehto on tarjota turvallinen abortti sitä haluaville.

Kuten kaikissa eettisissä päätöksissä punnitaan hyvän ja pahan välinen suhde. Tässä abortin salliminen tuo enemmän hyvää, kuin sen kieltäminen. Se on todistettu. Tieteellisiä tutkimuksia löytyy aiheesta useita. Viisammat ihmiset kuin sinä tai minä ovat ne tehneet.

Tai sitten jos ei vaan harrasta seksiä jos ei halua lapsia.

Vierailija
377/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme täysin pimeää keskiaikaa tänä päivänä. Emme mitään edistystä tai valistusta vaan mustaa ja pimeää barbaarista aikakautta. Tuhannen vuoden kuluttua ne ihmettelee, miten helkutissa tämmöinen sortaminen on ollut mahdollista.

Vierailija
378/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei ole seksuaalivalistusta. Nuoret ei välttämättä edes tiedä, mistä ne lapset tulee ja miten.

Vierailija
379/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä kumoamistahan kannatti korkeimman oikeuden neljä miestuomaria ja yksi lisääntymisikänsä jo varmaan ohittanut konservatiivinainen.

Helppoahan se on päättää asioista, mitkä ei millään tavalla kosketa itseä.

Ei Amy Coney Barrett olisi tehnyt yhtään eri päätöstä vaikka olisi ollut 15 nuorempikin.

Vierailija
380/558 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei ole seksuaalivalistusta. Nuoret ei välttämättä edes tiedä, mistä ne lapset tulee ja miten.

Älä nyt jaksa. Ei minullakaan ollut Suomessa mitään seksuaalikasvatusta koulussa, mutta kenelläkään ei ollut epäselvyyksiä tuollaisista asioista. Ei nuoret aivottomia ole.