Äiti arvostelee kokoajan
Ongelmana on mun äiti. Hän arvostelee mua ja mun miestä kokoajan. Välillä kun hänellä on hyvä päivä, hän kehuu kuinka hyvä vävy hänellä on ja ahkera, melkein kuin oma poika.
Sitten asioiden kääntöpuoli. Mieheni tekee pelkkää yövuoroa ja fyysisesti raskasta työtä. Työvuoro kestää aina 12-16h. Työvuoron jälkeen hän nukkuu 9h, tämä on vanhemmilleni suuri ongelma ja kompastuskivi. Heidän mielestään mieheni on laiska ja hänen pitäisi olla lähes samoilla silmillä tekemässä kotitöitä kokoajan. Äitini mielestä aikuinen ihminen ei saa nukkua yli 6 tuntia yössä.
Minä olen kotona opiskelemassa päivät ja hoidan kodin ja lapsemme. Mieheni maksaa ruokaostokset ja laskut. Hän tienaa hyvin, ettei minun ole pakollista käydä töissä. Asumme vanhempieni omistamassa asunnossa ja äitini jaksaa kokoajan huomauttaa mieheni laiskuudesta kotitöiden suhteen.
Olemme sopineet selvän työnjaon, mieheni huolehtii taloudellisesta puolesta ja minä hoidan kodin ja lapsen. Toki hän hoitaa miesten hommat töiden ohella. Vanhempieni mollaus alkaa käydä lopullisesti hermoilleni.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Tuo pikkuinen vanha mummo on sama provoilija joka yhteen aikaan tyrkytti tarinaa useissa vanhan ajan kasvatusta käsittelevissä ketjuissa. Häntä piiskattiin joka päivä varmuuden vuoksi. Arkisin jollain ihme kartungilla ja sunnuntaisin siihen tarkoitukseen kuivatetulla pulkapitkolla. Sen päälle siitä tehtiin jotain jälkiruokamössöä ja oli oikein hyvää. Eikä jäänyt pienelle vanhalle mummolle mitään traumoja. Eli satua samaa kuin tuo kissanlihasoppa. Kivaa, kun on mukavaa. Samoin vaikuttaa provoilulta tämä ketjun aihe. Lämpimikseen näin helteellä, kuka mitäkin.
Minä taas epäilen, että Pikku mummo on kriisiterapeutti tai jotain vastaavaa ja haluaa vain jostain syystä esiintyä kansannaisena ja kokemusasiantuntijana. Tieteellinen pohja paistaa vähänkin käyttäytymistieteitä lukeneelle helposti läpi, vaikka se on naamioitu kummallisten esimerkkien taakse.
Tuo kissanlihakeitto on selvästi allegoria syvälle koteloituneista lapsuuden traumoista, jotka ovat arjessa läsnä joka ainoa päivä. Kehoitus oman itsen ja naapurien tarkkailuun taas liittyy päivänselvästi vaikeiden tunteiden tunnistamiseen ja käsittelyyn.
Nuo tunnistaa kyllä ihan approbatur-tason psykologiaa lukenutkin. Asiaan perehtyneet löytävät toki paljon enemmänkin.
Mitä on "miesten hommat"? Asun yksin.
Turha syylistää.Sinussa on vikaa kun et asioista kykene puhuman kasvotusten äitisi kanssa.Puhu asia ,myös se mikä hatuttaa.Ota vastuu itse elämästäsi ja perheestäsi.Hankkikaa asunto vuokratalosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te asutte noin?[/quote
Koska vanhemmat halusivat ostaa meille asunnon, ettei tarvitse ottaa asuntolainaa/maksaa vuokraa.
Tässä se koko ongelma taisi tulla. Mitäpä olet ap mieltä, onko rahansäästön väärti vai olisiko aika jo seistä ikiomilla jaloilla?
Ongelma on ensisijaisesti siinä, että asutte äitisi asunnossa ja pidät yhteyttä liian tiheään hänen kanssa.