Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti arvostelee kokoajan

Vierailija
05.07.2022 |

Ongelmana on mun äiti. Hän arvostelee mua ja mun miestä kokoajan. Välillä kun hänellä on hyvä päivä, hän kehuu kuinka hyvä vävy hänellä on ja ahkera, melkein kuin oma poika.

Sitten asioiden kääntöpuoli. Mieheni tekee pelkkää yövuoroa ja fyysisesti raskasta työtä. Työvuoro kestää aina 12-16h. Työvuoron jälkeen hän nukkuu 9h, tämä on vanhemmilleni suuri ongelma ja kompastuskivi. Heidän mielestään mieheni on laiska ja hänen pitäisi olla lähes samoilla silmillä tekemässä kotitöitä kokoajan. Äitini mielestä aikuinen ihminen ei saa nukkua yli 6 tuntia yössä.

Minä olen kotona opiskelemassa päivät ja hoidan kodin ja lapsemme. Mieheni maksaa ruokaostokset ja laskut. Hän tienaa hyvin, ettei minun ole pakollista käydä töissä. Asumme vanhempieni omistamassa asunnossa ja äitini jaksaa kokoajan huomauttaa mieheni laiskuudesta kotitöiden suhteen.

Olemme sopineet selvän työnjaon, mieheni huolehtii taloudellisesta puolesta ja minä hoidan kodin ja lapsen. Toki hän hoitaa miesten hommat töiden ohella. Vanhempieni mollaus alkaa käydä lopullisesti hermoilleni.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko lapsia vai yli 30v?

Vierailija
22/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOKO AJAN Ei kokoajan, mikä siinä on niin vaikeaa kirjoittaa oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KOKO AJAN Ei kokoajan, mikä siinä on niin vaikeaa kirjoittaa oikein.

Tämä asia käsiteltiin jo, lopeta spämmäys.

Vierailija
24/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska asutte vanhempiesi omistamassa asunnossa, äitisi pitää oikeutenaan puuttua teidän elämäänne juuri niin paljon kuin haluaa, ja sillä tavalla kuin haluaa.

Muuttakaa siis pois siitä vanhempiesi omistamasta asunnosta. Sen jälkeen on helpompi ottaa etäisyyttä.

Äitisi kyllä suuttuu siitä, mutta anna suuttua.

Ystäväni asui vanhempiensa omistamassa asunnossa miehensä ja kahden lapsensa kanssa.

Maksoivat vuokraa, mutta siitä huolimatta äiti katsoi asiakseen tupsahtaa paikalle milloin huvitti. Omilla avaimilla sisään ja hirveä huuto väärin siivotusta asunnosta jne. Jatkuvaa arvostelua lastenkasvatuksesta, rahankäytöstä, vävyn ammatista ja ties mistä.

Itse en olisi ikimaailmassa suostunut moiseen asumisjärjestelyyn, mutta nämä sietivät kaiken edullisen vuokran tähden.

Kannattaa todellakin katkaista napanuora ajallaan, että saa elää aikuisen elämää.

Vierailija
25/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska asutte vanhempiesi omistamassa asunnossa, äitisi pitää oikeutenaan puuttua teidän elämäänne juuri niin paljon kuin haluaa, ja sillä tavalla kuin haluaa.

Muuttakaa siis pois siitä vanhempiesi omistamasta asunnosta. Sen jälkeen on helpompi ottaa etäisyyttä.

Äitisi kyllä suuttuu siitä, mutta anna suuttua.

Ystäväni asui vanhempiensa omistamassa asunnossa miehensä ja kahden lapsensa kanssa.

Maksoivat vuokraa, mutta siitä huolimatta äiti katsoi asiakseen tupsahtaa paikalle milloin huvitti. Omilla avaimilla sisään ja hirveä huuto väärin siivotusta asunnosta jne. Jatkuvaa arvostelua lastenkasvatuksesta, rahankäytöstä, vävyn ammatista ja ties mistä.

Itse en olisi ikimaailmassa suostunut moiseen asumisjärjestelyyn, mutta nämä sietivät kaiken edullisen vuokran tähden.

Kannattaa todellakin katkaista napanuora ajallaan, että saa elää aikuisen elämää.

Eikä tehdä lisää kärsijöitä siihen soppaan ennen kuin on itsekään aikuinen.

Vierailija
26/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt tuon Pikku mummon kommentteja kahdessakin ketjussa. Toisen aiheena oli vaikea äitisuhde ja toisessa uusperheen ongelmat laajemminkin. Minusta mummon neuvot olivat aika hyviä. Hän kertoi vaikeasta lapsuudestaan ja siitä, miten tukahdutettujen tunteiden kierre voidaan katkaista. Se kissanlihakeitto oli siinä vain esimerkkinä.

Eivät kaikki neuvot ole huonoja vain siksi, että niiden antaja on jo ikääntynyt. Kokemuksellakin on oma arvonsa.

Vierailija
27/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

turpiin?

Vierailija
28/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tilitä niille omia asioitasi. Ei kukaan pysty arvostelemaan sellaisesta mitä ei tiedä. Teillä on oma perhe ja perheen sisäiset asiat eivät kuulu muille. Jos muu ei auta, niin muuttakaa ihmeessä pois vanhempienne omistamasta asunnosta. Toki tuokaan ei auta, jos jatkat tilittämistä perheenne asioista.

Vierailija
29/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa aloittajan mies on kokoaja? Koonnut jotain väärin.

Vierailija
30/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mieheni tekee pelkkää yövuoroa ja fyysisesti raskasta työtä. Työvuoro kestää aina 12-16h. Työvuoron jälkeen hän nukkuu 9h, tämä on vanhemmilleni suuri ongelma ja kompastuskivi."

Tajuatko miten älytön tuo lause on? Miten tuo on suuri ongelma vanhemmillesi?

Vierailija
31/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tuohon, että äitisi väittää ettei aikuinen saa nukkua yli 6 tuntia yössä. Samoin en usko sitä, että äitisi mielestä miehesi pitäisi olla tekemässä kotitöitä koko ajan. Kyllä tämä on provo.

Vierailija
32/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mieheni tekee pelkkää yövuoroa ja fyysisesti raskasta työtä. Työvuoro kestää aina 12-16h. Työvuoron jälkeen hän nukkuu 9h, tämä on vanhemmilleni suuri ongelma ja kompastuskivi."

Tajuatko miten älytön tuo lause on? Miten tuo voisi mitenkään olla suuri ongelma vanhemmillesi?

Vierailija
33/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksatteko asunnosta vuokraa?

Ei makseta. Olen ainut lapsi, joten asunto jää myös perintönä minulle.

Vierailija
34/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko lapsia vai yli 30v?

25v

Vierailija
35/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule koskaan muuttumaan.

Naujoita sitä valitusta vaikka pari tuntia ja kun alkaa uudelleen laita soimaan. Joidenkin elämäntehtävä on valittaa.

Niinku sinä? Ei koskaan -mietiskelijät on sellasia.

Aapee, sun pitää vaan rohkeasti puhua tuosta loukkaavasta käytöksestä äidillesi. Kerro, että se loukkaa ja pahoitat siitä mielesi.

Sanot joka kerta.

Joskus on tapoja ja pelkoja, jotka tulee tolleen ulos.

Vierailija
36/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te asutte noin?[/quote

Koska vanhemmat halusivat ostaa meille asunnon, ettei tarvitse ottaa asuntolainaa/maksaa vuokraa.

Itse maksoin opiskeluaikana vastaavasta asunnosta vuokraa vanhemmilleni yhdessä silloisen poikaystäväni nykyisen mieheni kanssa. Kun valmistuttiin muutettiin töiden perässä muualle ja asunto jäi vanhemmille sijoitusasunnoksi, jota vuokrattiin.

Onko mahdollista, että äidillenne käy oikeasti hermoon teidän "elättäminen"? Ja sitten katselee suurennuslasilla ilmaiseksi asuvan miehesi touhuja ja hän näyttää äitisi mielestä lähinnä nukkuvan?

Maksamme yhtiövastikkeen. Meidän perheessä ei ymmärretä miten vanhempi voi veloittaa lapseltaan vuokraa. Ja mieheni tienaa yli 5 tonnia kuussa joten äitini ei meitä elätä. Asunto on velaton.

37/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkakaa heti pikimmiten suunnittelemaan omaa asumistanne itsenäisesti muualla.

Tällainen yhteiselo ja äitisi asioihin puuttuminen johtaa pahimmillaan eroonne. 

Ei kannata jäädä odottamaan yhteisymmärrystä ja sopimista samaan tilaan. Jotkut ihmiset eivät koskaan osaa antaa aikuiselle lapselleen itsenäisyyttä, silloin se on itse osattava ottaa pikimmiten. Riippuvuussuhteet perhepiirissä on helvetillisiä pidemmän päälle. Kyseessä voi olla äitisi ongelmat, joita sinä et koskaan voi ratkaista. Myös psyykkiset ongelmat kannattaa ottaa huomioon, jotka ovat johtaneet jonkinlaiseen persoonallisuushäiriöön tai ahdistuneisuuteen. Samalla, muistakaa kuitenkin pyrkiä tekemään aikuistuminen ja ero lapsuudesta sovinnolla vanhempien kanssa aikuisella tavalla tasa-arvoisina.

Vierailija
38/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pikkuinen vanha mummo on sama provoilija joka yhteen aikaan tyrkytti tarinaa useissa vanhan ajan kasvatusta käsittelevissä ketjuissa. Häntä piiskattiin joka päivä varmuuden vuoksi. Arkisin jollain ihme kartungilla ja sunnuntaisin siihen tarkoitukseen kuivatetulla pulkapitkolla. Sen päälle siitä tehtiin jotain jälkiruokamössöä ja oli oikein hyvää. Eikä jäänyt pienelle vanhalle mummolle mitään traumoja. Eli satua samaa kuin tuo kissanlihasoppa. Kivaa, kun on mukavaa. Samoin vaikuttaa provoilulta tämä ketjun aihe. Lämpimikseen näin helteellä, kuka mitäkin.

Vierailija
39/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ette kerro omia tai miehesi asioita vanhemmillesi kuin siltä osin kun itse haluatte ja on järkevää. Jos tulee kysymyksiä, joko ohitatte ne tyystin ja puhutte muusta tai satuilette vastaukset. Ette ole enää lapsia, ette ole enää tilivelvollisia vanhemmillenne.

2. Vähennätte yhteydenpitoa. Jos on erittäin hankalaa, yhteyttä ei ole mikään pakko pitää lainkaan. Oman elämän onnellisuutta ei pidä uhrata pienen taloudellisen edun vuoksi.

3. Hankitte oikeasti oman kodin (voi olla myös vuokra), ja jos välit ovat kovin ongelmalliset, toimivin etäisyys on yli 200 km. Toki työmahdollisuuksien sijainnit ratkaisevat tässä paljon.

Vierailija
40/45 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule koskaan muuttumaan.

Naujoita sitä valitusta vaikka pari tuntia ja kun alkaa uudelleen laita soimaan. Joidenkin elämäntehtävä on valittaa.

Näin siinä valitettavan usein käy. Valitettavaa löytyy aina, vaikka miehesi ryhtyisi munimaan kultamunia, tekisi kaikki kotityöt eikä nukkuisi lainkaan. Jokin olisi silti pielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi