G: Uskotko kummituksiin? Tai muuhun " yliluonnolliseen" ?
Tuli tuosta kummitteluketjusta mieleen...
1) Uskotko kummituksiin?
2) Uskotko keijukaisiin?
3) Uskotko joulupukkiin?
4) Uskotko Jumalaan?
5) Uskotko enkeleihin?
6) Uskotko Saatanaan?
7) Uskotko joihinkin muihin henkimaailman olentoihin?
Omat vastaukseni:
1. en
2. en
3. en
4. uskon
5. uskon
6. uskon
7. en
Kommentit (10)
1) Uskotko kummituksiin? kyllä
2) Uskotko keijukaisiin? en
3) Uskotko joulupukkiin? en
4) Uskotko Jumalaan? johonkin, mutta en välttämättä kristilliseen
5) Uskotko enkeleihin? kyllä
6) Uskotko Saatanaan? en
7) Uskotko joihinkin muihin henkimaailman olentoihin? kyllä
TepaTerhakka:
Tuli tuosta kummitteluketjusta mieleen...1) Uskotko kummituksiin?
2) Uskotko keijukaisiin?
3) Uskotko joulupukkiin?
4) Uskotko Jumalaan?
5) Uskotko enkeleihin?
6) Uskotko Saatanaan?
7) Uskotko joihinkin muihin henkimaailman olentoihin?Omat vastaukseni:
1. en
2. en
3. en
4. uskon
5. uskon
6. uskon
7. en
TepaTerhakka:
Tuli tuosta kummitteluketjusta mieleen...1) Uskotko kummituksiin? osittain kyllä
4) Uskotko Jumalaan? kyllä
6) Uskotko Saatanaan? en tiedä, en uskalla ajatella, kyllä kai kun jumalaankin usko...
7) Uskotko joihinkin muihin henkimaailman olentoihin? enOmat vastaukseni:
1. en
2. en
3. en
4. uskon
5. uskon
6. uskon
7. en
1) Uskotko kummituksiin? -
en
2) Uskotko keijukaisiin? -
en
3) Uskotko joulupukkiin? -
en
4) Uskotko Jumalaan? -
Olen agnostikko, en osaa oikein sitoutua puhtaasti materialistiseen maailmankuvaan (tieteelliseen toki)
5) Uskotko enkeleihin? -
en
6) Uskotko Saatanaan? -
en noin perinteisessä mielessä
7) Uskotko joihinkin muihin henkimaailman olentoihin?
En sulje pois mahdollisuutta, että maailmassa on paljon asioita, joita en tunne enkä tiedä. En kuitenkaan usko niiden olevan mitään " yliluonnollisuuksia" , en vain usko kovinkaan vahvasti omien aistiemme ja (välttämättäkin vajaavaisen) tieteemme pystyvän havainnoimaan koko totuutta.
Kuten sanottu mä olen asunutkin talossa, jossa oli tapahtunut murhia ja jossa " sattui ja tapahtui" ja kämppikset olivat aivan hermoina ja uskoivat paikassa kummittelevan. Tämä ei saanut minua uskomaan mörköihin, vaan kyllä niille tapahtumille aina luonnollisetkin selitykset olisivat olleet olemassa, jos ne vaan halusi nähdä. Minusta tuntuu, että kämppiksille se jännä pelkääminen oli jollakin tavalla " kivaa" ja sen takia ei edes niin kiinnostanut muut selittelyt.
Hassua kyllä kauhuelokuvia pelkään, siis niitten örkkejä ja muita, joitten olemassa oloon en siis usko, ja en voi edes enää katsoa. Silti voin työn yhteydessäkin olla tekemisissä kuolleitten ihmisten ja luurankojen yms. kanssa, eikä se hirvitä...
Tuli tuosta kummitteluketjusta mieleen...
1) Uskotko kummituksiin? Kyllä olen nähnytkin
4) Uskotko Jumalaan? Kyllä
5) Uskotko enkeleihin? Kyllä olen nähnytkin
6) Uskotko Saatanaan? Kyllä
7) Uskotko joihinkin muihin henkimaailman olentoihin? eikös tuossa ollut aikaslailla kaikki jo?
Vierailija:
Kuten sanottu mä olen asunutkin talossa, jossa oli tapahtunut murhia ja jossa " sattui ja tapahtui" ja kämppikset olivat aivan hermoina ja uskoivat paikassa kummittelevan. Tämä ei saanut minua uskomaan mörköihin, vaan kyllä niille tapahtumille aina luonnollisetkin selitykset olisivat olleet olemassa, jos ne vaan halusi nähdä. Minusta tuntuu, että kämppiksille se jännä pelkääminen oli jollakin tavalla " kivaa" ja sen takia ei edes niin kiinnostanut muut selittelyt.
Mitä talossa sitten tapahtui?
Vierailija:
Esimerkiksi sellaista, että ovet paukahtelivat kiinni " itsestään" , joskus niinkin, että oven edessä muka olleet kamat oli siirtyneet jonnekin ihan muualle. Mun mielestä toi on ihan luonnollista vanhassa ja vetosassa talossa, eikä ne kamat nyt itsekseen vaeltaneet kuitenkaan.
Yksi kämppis oli saada sydärin, kun tiskatessa kupit rupesivat vaeltamaan itsekseen pitkin tiskipöytää. Kieltämättä olikin aika veikeän näköstä. Tutkittiin tätä ilmiötä sitten tarkemmin toisen kanssa, joka ei uskonut kummituksiin, ja huomattiin, että usein kun märän mukin laittoi väärin päin suunnilleen tiettyyn kohtaan, se lähti itsekseen liikkumaan ja liukui hitaasti hyvän matkaa sillä tavalla nykien. Kuiva muki ei kuitenkaan liikkunut, eikä märkä muki kuivalla tiskipöydällä, eikä mikään muki muussa kuin siinä yhdessä kohtaa. Tultiin siihen tulokseen, että vika oli varmaankin lievästi kaarevassa tiskipöydässä, vedessä ja siinä sellaisessa ilmakuplassa, joka usein jää märän mukin alle. Melkein sydärin saanut kämppis kuitenkin päätti tämän takia pelätä keittiötä eikä enää tiskannut...
Tää talo kerran kanssa yritettiin sytyttää palamaan ja läheinen roskalava muutamankin kerran. En oikein tajua, miten tämäkin vääntyi liittymään siihen, että talolla on muka joku ihmeen huono karma tms. Olihan se aika huolestuttavaa aatella, että lähellä asuu joku innokas pyromaani, mutta en tiedä, mitä tekemistä kummitusten kanssa hommalla olisi ollut.
Talossa oli lisäksi yksi huone, josta kuulemma tuli vaan " huono fiilis" . Me päädyttiin pitämään sitä sellaisena varastohuoneena vaan, ja yksi kämppiksistä ei suostunut menemään sinne. En tiedä miksi. Ei se mikään kiva huone ollutkaan, vaan pieni ja pimeä (niin että en siis omaksikaan makuuhuoneekseni olisi halunnut), mutta ei kai siellä kukaan mitään kummituksia nähnyt kuitenkaan. Eikä se murhakaan siinä huoneessa ollut tapahtunut, vaan olkkarissa, joka oli mukava ja valoisa ja jota kukaan ei vältellyt.
En nyt muista oikein enää yksittäisiä tapauksia, mutta koko ajan oli jotain pientä. Valot välkkyi tai tietokone meni muka itsestään päälle ja nurkissa rapisi ja katolla muka kolisi tai milloin mitäkin. Siis sellaisia pieniä juttuja, joita nyt mun mielestä tapahtuu vähän kaikkialla silloin tällöin, mutta kaverit nyt tuntuivat päättäneen, että tämä on kummitustalo, ja niinpä kaikki pikkujutut yhdistettiin kummitteluihin.
Tiedän siis, ettei ole olemassa, mutta on hauska leikkiä uskovansa. :)
Minä uskon...minä uskon keijuihin!
1) Uskotko kummituksiin? kyllä
2) Uskotko keijukaisiin? kyllä
4) Uskotko Jumalaan? johonkin Jumalaan joo...
6) Uskotko Saatanaan? kyllä
7) Uskotko joihinkin muihin henkimaailman olentoihin? kyllä