Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En meinaa päästä yli siitä, miten juntisti uusi miesystävä käyttäytyi juhannuksena

Vierailija
30.06.2022 |

Suhteellisen tuore miesystävä siis ja ollaan aikuisia 30+ vuotiaita molemmat. Oli ekaa kertaa sukulaisillani "näytillä", eli lauantaista sunnuntaihin vanhempieni kesäpaikassa, jossa oli siis muitakin sukulaisia käymässä. Mä olin tullut mökille jo torstaina..

Miehestä (no myönnän, ettei vielä tunnetakaan niin hyvin) kuoriutui ihan törppö juntti sukulaisteni seurassa, enkä tiedä pääsenkö tästä enää yli vai onko suhteen lopun alkua.

En viitsi edes tähän kaikkia kirjoittaa, mutta tässä joitain esimerkkejä. Ensinnäkin, mies ei tuonut mitään tuliaista vanhemmilleni, tyyliin vaikka keksi- tai kahvipakettia edes. Ei kunnolla edes tervehtinyt vanhepiani tullessaan vaan lompsi suoraan parvelle, jossa olin kertonut olevan meidän nukkumapaikat. Piti ihan raahata mies parvelta alas sanomaan vanhemmilleni käsipäivää ja esittäytymään. Muutenkaan ei selvinpäin oikein puhunut kenellekään muulle mitään, paitsi minulle. Ei edes yrittänyt tutustua sisaruksiini tai heidän puolisoihin, jotka kaikki ovat ihan mukavia ja sosiaalisia ihmisiä. Kännykän kanssa norkoili pitkästyneen näköisenä.

Ruokaillessa noukki järjestelmällisesti fetasalaatista kaikki juustopalat omalle lautaselleen. Ruoan kanssa oli tarjolla juomaksi vissyä, kotikaljaa ja valkoviiniä ja siihen kommentoi, että miksi ei ole kaljaa, en minä tommoista etikkaa (=viiniä) ala juomaan. Kotikalja ei siis kelvannut, koska se on alkoholitonta. Sitten "joutui" ottamaan viiniä ja sitä noi nyrpistellen ja kommentoiden "etikkaista" ja "pilaantunutta" makua. Viinipäissään väänsi myös ihmeellistä läppää vanhempieni siististä ja hyvin toimivasta kompostoivasta käymälästä, verraten sitä johonkin lihaiseen pa_skahuussiin, jossa kärpäset ja muut tuholaiset muka vaanii. Muina tyhminä nousuhumalan läppinä mainittakoon mm. typerät ihmettelyt siitä, miten 70v äitini voi olla kasvissyöjä.

En viikonlopun aikana edes pystynyt kunnolla reagoimaan noihin törppöyksiin vaan jotenkin lamaannuin ja HÄVETTI! Ollaan tapailtu alkuvuodesta lähtien, ja aloin myös vakavasti epäillä omaa harkintakykyäni. Toki olen nähnyt miehestä myös eri puolia, enhän muuten olisi hänen kanssaan seurustellutkaan melkein puolta vuotta, mutta en tällä hetkellä tiedä, voinko/kannattaako enää jatkaa tätä tapailua.

Kommentit (519)

Vierailija
41/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lukion käynyt. Aloituksen perusteella ei uskoisi.

Vierailija
42/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei mene tuossa edes ujouden piikkiin, vaan täysin epäkohteliasta ja junttia käytöstä. Ymmärtäisin, jos haluaisi olla ns. omissa oloissaan sinun kyljessä ja sivustaseuraajana, jos on ujo eikä tunne porukkaa, mutta tuollaiset kaljan pyytämiset pöydässä, ilman tuliaisia tuleminen ja toisten ruokavalioiden arvostelu kertoo vaan törkeydestä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on ujoja ja voi olla sosiaalisten tilanteiden pelkoa, se sitten purkautuu tuommoisena tiuskimisena yms.

Vierailija
44/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvännäkijätär kirjoitti:

Vaikuttaa, että se mies on introvertti. Ja sillä ei ole paljon maallista mammonaa.

Voi silti olla hyvä sängyssä ja kova hellimään. Taiteellinen.

Ehkä hän on ollut liian pitkään yksin, ja pitää siksi kaikkia ihmisiä keitä ei tunne ,pelottavana.

Tietää komposteista, onko insinööri.

Veikkaan, että on komea ja tuli mökille siksi, ettei halunnut hikoilla kerrostalokämpässään.

Ei tunne sinuun suurta vetoa, mutta miettii, pitäisikö tuntea. Ettei jää yksin.

On ehkä traumatisoitunut jostain.

Ja nuo mitä teki, ei ne niin kauheita asioita ollut. Pikkaisen noloja vaan. Jos olisi oksentanut, sammunut ja lähennellyt ulkopuolisia, se olisi ollut jo noloa. Tai ajanut kännissä autolla tai veneellä.

Introverttius ei ole synonyymi epäkohteliaisuudelle.

Vierailija
45/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi apua. Kannattaisiko ottaa puheeksi ja tiedustella mikä meininki ukolla oli ja miten Sinä reagoit hänen käytökseensä? Olet ehkä itsekin ollut vähän uusi sukassa kun et ole antanut rauhassa viedä tavaroita parvelle vaan olet repinyt vanhempia kättelemään. Tuliaiset voi olla ihan nolot, jos ei niistä yhdessä sovita eli olisit voinut hoitaa kahvipaketin miehen käteen.

Isäntäväkeä, varsinkin ennen tapaamatonta, tervehditään aina ensin. Aina. Enkä ainakaan minä vanhempieni luo mennessä koskaan ala vaan purkaa kamoja tervehtimättä ensin! Sehän on heidän kotinsa, taivaan tähden.

Ja tuliaiset voivat olla vaikka 70 e viskipullo tms. Ei tarvitse olla Juhlamokkaa.  Oma mieheni silloin 20 vuotta sitten kun vein sen näytille, oli leiponut melko työlään ranskalaisen suklaakakun. Onkin ollut vanhempieni kultapoika ja lempivävy siitä lähtien.

Vierailija
46/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies taitaa haluta sinusta eroon - helpointa tehdä itsestään törppö..

Eikö kuitenkin helpompaa olisi ihan vaan sanoa että haluaa erota :D

Vierailija
47/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko ollut tähän asti ihan täyspäinen? Esim. sinun tai ystävien seurassa?

On ollut suhteellisen täyspäinen. Jossain määrin aiemmin olen kyllä kiinnittänyt huomiota hänen tietynlaiseen kärkkäyteen, minkä hän itsekin on tunnistanut ja nimittänyt sitä inhorealismiksi. Toki tämä oli ensimmäinen kerta, kun näin hänet muiden kuin omien kavereidensa seurassa. 

Siinä se tuli. Älä nyt vaan enää mieti. Mies luistoon.

Vierailija
48/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on ujoja ja voi olla sosiaalisten tilanteiden pelkoa, se sitten purkautuu tuommoisena tiuskimisena yms.

Öö, ei. Tuossa ei ole kyse enää pelkästä ujoudesta, vaan jostain ihan muusta.

Vierailija
49/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan helpointa on sanoa suoraa, ettei halua enää jatkaa ja erota. Vai väitätkö, että miehet ovatkin niitä, jotka eivät sano suoraa, juonittelevat tai ovat tahdottomia vässyköitä?

Jätetty nainen voi kostaa; törpöksi tekeytymällä nainen ottaa itse eron ja on tyytyväinen.

Vierailija
50/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törppö varmaan olin itsekin, kun en silloiselle anoppiehdokkaalle vienyt tuliaisia kun tapasin hänet ensimmäisen kerran. Mutta kyllä nyt käsipäivää ja esittäytymiset tehtiin. En myöskään ole (etenkin uusien ihmisten seurassa) kovin sosiaalinen, että sikäli miestä ymmärrän. Yritän kuitenkin keskustella aiheeseen liittyviä, enkä puhelinta näperrä.

Mutta tuo ruokapöytäkeissi todellinen turn-off, ja ettei mies vaivautunut tervehtimään ennen kuin suoraan sanottuna pakotit hänet. Ethän sä kenenkään luokse mene kuin omaan kotiin - eli kävele suoraan nukkumahuoneeseen.

Harkitsisin kovasti haluaisinko jatkaa tuollaisen ihmisen tapailua.

Vierailija
51/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvännäkijätär kirjoitti:

Vaikuttaa, että se mies on introvertti. Ja sillä ei ole paljon maallista mammonaa.

Voi silti olla hyvä sängyssä ja kova hellimään. Taiteellinen.

Ehkä hän on ollut liian pitkään yksin, ja pitää siksi kaikkia ihmisiä keitä ei tunne ,pelottavana.

Tietää komposteista, onko insinööri.

Veikkaan, että on komea ja tuli mökille siksi, ettei halunnut hikoilla kerrostalokämpässään.

Ei tunne sinuun suurta vetoa, mutta miettii, pitäisikö tuntea. Ettei jää yksin.

On ehkä traumatisoitunut jostain.

Ja nuo mitä teki, ei ne niin kauheita asioita ollut. Pikkaisen noloja vaan. Jos olisi oksentanut, sammunut ja lähennellyt ulkopuolisia, se olisi ollut jo noloa. Tai ajanut kännissä autolla tai veneellä.

Introverttius ei ole synonyymi epäkohteliaisuudelle.

Eikä edes ujoudelle.

Vierailija
52/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woah dang :D

Vierailija
53/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia ne maaseudun miehet ovat.

Tässä olet oikeassa, hän on maaseudulta kotoisin mutta lukion jälkeen muuttanut pk-seudulle opiskelemaan ja töihin. Siitä kyllä olen eri mieltä, että ei kai maaseudun miehet lähtökohtaisesti kaikki ja aina ole mitään käytöstavattomia juntteja. Ehkä enemmän lähtee ihan kotikasvatuksesta. 

ap 

Jaa että maaseudun miehelle ulkohuussi oli liikaa?

2/5

Vierailija
54/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ollut kaljaa??!? Miksi ei ollut siistiä vesivessaa posliinipytyllä?!?!??

Oletko edes sinä posliini?!?!?!?

😂 Aloittajan tarina oli keksitty mutta kyllähän sitä tosiaan ihan uskomattoman typeriä ihmisiä on olemassa. Ei jotenkin luulis että enää hämmästyy mistään mutta niin vaan kuitenkin hämmästyy jos jossain tapaa oikein pesunkestävän törpön.

Vierailija
55/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan helpointa on sanoa suoraa, ettei halua enää jatkaa ja erota. Vai väitätkö, että miehet ovatkin niitä, jotka eivät sano suoraa, juonittelevat tai ovat tahdottomia vässyköitä?

Jätetty nainen voi kostaa; törpöksi tekeytymällä nainen ottaa itse eron ja on tyytyväinen.

Jätetty kuka tahansa voi kostaa. Mies kostaa vaan useimmiten väkivaltaisella tavalla, eikä nainen pääse tuollaisista suhteista eroon törpöksi tekeytymällä.

Vierailija
56/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä olet oikeassa, hän on maaseudulta kotoisin mutta lukion jälkeen muuttanut pk-seudulle opiskelemaan ja töihin. Siitä kyllä olen eri mieltä, että ei kai maaseudun miehet lähtökohtaisesti kaikki ja aina ole mitään käytöstavattomia juntteja. Ehkä enemmän lähtee ihan kotikasvatuksesta. 

ap 

Minä tunnen aika monia maajusseja ja jokaisella on moitteettomat käytöstavat. Toki olen jo nelikymppinen, mutta ainakin minun kokemukseni mukaan maalla ollaan vanhoillisempia ja odotetaan juhlissa parempaa käytöstä kuin mitä kaupunkilaiset odottavat omilta mukuloiltaan. Ne eivät ole maalaisia, jotka panevat mustan puvun kanssa lenkkarit fashion statementina...

Jos olisin sinä, ap, tekisin emätinhuuhtelun Kloritella ja puoli vuotta katumusharjoituksia koska olen saastuttanut itseni sallimalla tuollaisen otuksen kajota itseeni. En koskaan, koskaan katselisi hetkeäkään miestä joka ei kohtele vanhempiani (ja omiaan) kohteliaasti ja kunnioittavasti.

Vierailija
57/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😅 Kyllä tuommoiset ovat ihan vaan luonnehäiriöisiä.

Vierailija
58/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ujo ja introvertti ja v***ttaa joidenkin asenteet siitä, että ujous ja introverttiys jotenkin selittäisi huonoja käytöstapoja! Ei todellakaan!

Vierailija
59/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap 

Minä tunnen aika monia maajusseja ja jokaisella on moitteettomat käytöstavat. Toki olen jo nelikymppinen, mutta ainakin minun kokemukseni mukaan maalla ollaan vanhoillisempia ja odotetaan juhlissa parempaa käytöstä kuin mitä kaupunkilaiset odottavat omilta mukuloiltaan. Ne eivät ole maalaisia, jotka panevat mustan puvun kanssa lenkkarit fashion statementina...

Jos olisin sinä, ap, tekisin emätinhuuhtelun Kloritella ja puoli vuotta katumusharjoituksia koska olen saastuttanut itseni sallimalla tuollaisen otuksen kajota itseeni. En koskaan, koskaan katselisi hetkeäkään miestä joka ei kohtele vanhempiani (ja omiaan) kohteliaasti ja kunnioittavasti.

Emätinhuuhtelu kloritella! :D :D 

Itseasiassa tämä viesti osui ja upposi, on todella ällöttävä olo juurikin siitä, että mies törppöili vanhemmilleni ja sukulaisilleni eikä arvostanut heidän panostustaan yhteiseen juhannukseen. 

ap 

Vierailija
60/519 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi apua. Kannattaisiko ottaa puheeksi ja tiedustella mikä meininki ukolla oli ja miten Sinä reagoit hänen käytökseensä? Olet ehkä itsekin ollut vähän uusi sukassa kun et ole antanut rauhassa viedä tavaroita parvelle vaan olet repinyt vanhempia kättelemään. Tuliaiset voi olla ihan nolot, jos ei niistä yhdessä sovita eli olisit voinut hoitaa kahvipaketin miehen käteen.

Isäntäväkeä, varsinkin ennen tapaamatonta, tervehditään aina ensin. Aina. Enkä ainakaan minä vanhempieni luo mennessä koskaan ala vaan purkaa kamoja tervehtimättä ensin! Sehän on heidän kotinsa, taivaan tähden.

Ja tuliaiset voivat olla vaikka 70 e viskipullo tms. Ei tarvitse olla Juhlamokkaa.  Oma mieheni silloin 20 vuotta sitten kun vein sen näytille, oli leiponut melko työlään ranskalaisen suklaakakun. Onkin ollut vanhempieni kultapoika ja lempivävy siitä lähtien.

Lisään vielä, että ei mikään ujous ja introverttius ole oikeutus huonolle käytökselle. Mieheni kertoo olleensa nuorena ujo, mutta muutama vuosi ravintolatyötä opiskelujen ohessa korjasi sen. Edelleen hän on seurassa melko hiljainen, mutta kuuntelee kohtelias ilme naamallaan. Seuraus: sitä pidetään aivan erinomaisena seuramiehenä.

Useimmat ihmiset puhuvat mielellään itse, joten se, että joku EI puhu, vaan kuuntelee, on takuuvarma kortti suosituksi seuraihmiseksi. (Minä en yleensä edes kuuntele, mutta ei se haittaa, ei ihmiset huomaa vaan pitävät sinua niin hyvänä keskustelijana ja mukavana ihmisenä, kunhan vaan katsot päin ja olet hiljaa.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä