En meinaa päästä yli siitä, miten juntisti uusi miesystävä käyttäytyi juhannuksena
Suhteellisen tuore miesystävä siis ja ollaan aikuisia 30+ vuotiaita molemmat. Oli ekaa kertaa sukulaisillani "näytillä", eli lauantaista sunnuntaihin vanhempieni kesäpaikassa, jossa oli siis muitakin sukulaisia käymässä. Mä olin tullut mökille jo torstaina..
Miehestä (no myönnän, ettei vielä tunnetakaan niin hyvin) kuoriutui ihan törppö juntti sukulaisteni seurassa, enkä tiedä pääsenkö tästä enää yli vai onko suhteen lopun alkua.
En viitsi edes tähän kaikkia kirjoittaa, mutta tässä joitain esimerkkejä. Ensinnäkin, mies ei tuonut mitään tuliaista vanhemmilleni, tyyliin vaikka keksi- tai kahvipakettia edes. Ei kunnolla edes tervehtinyt vanhepiani tullessaan vaan lompsi suoraan parvelle, jossa olin kertonut olevan meidän nukkumapaikat. Piti ihan raahata mies parvelta alas sanomaan vanhemmilleni käsipäivää ja esittäytymään. Muutenkaan ei selvinpäin oikein puhunut kenellekään muulle mitään, paitsi minulle. Ei edes yrittänyt tutustua sisaruksiini tai heidän puolisoihin, jotka kaikki ovat ihan mukavia ja sosiaalisia ihmisiä. Kännykän kanssa norkoili pitkästyneen näköisenä.
Ruokaillessa noukki järjestelmällisesti fetasalaatista kaikki juustopalat omalle lautaselleen. Ruoan kanssa oli tarjolla juomaksi vissyä, kotikaljaa ja valkoviiniä ja siihen kommentoi, että miksi ei ole kaljaa, en minä tommoista etikkaa (=viiniä) ala juomaan. Kotikalja ei siis kelvannut, koska se on alkoholitonta. Sitten "joutui" ottamaan viiniä ja sitä noi nyrpistellen ja kommentoiden "etikkaista" ja "pilaantunutta" makua. Viinipäissään väänsi myös ihmeellistä läppää vanhempieni siististä ja hyvin toimivasta kompostoivasta käymälästä, verraten sitä johonkin lihaiseen pa_skahuussiin, jossa kärpäset ja muut tuholaiset muka vaanii. Muina tyhminä nousuhumalan läppinä mainittakoon mm. typerät ihmettelyt siitä, miten 70v äitini voi olla kasvissyöjä.
En viikonlopun aikana edes pystynyt kunnolla reagoimaan noihin törppöyksiin vaan jotenkin lamaannuin ja HÄVETTI! Ollaan tapailtu alkuvuodesta lähtien, ja aloin myös vakavasti epäillä omaa harkintakykyäni. Toki olen nähnyt miehestä myös eri puolia, enhän muuten olisi hänen kanssaan seurustellutkaan melkein puolta vuotta, mutta en tällä hetkellä tiedä, voinko/kannattaako enää jatkaa tätä tapailua.
Kommentit (519)
Voi apua. Kannattaisiko ottaa puheeksi ja tiedustella mikä meininki ukolla oli ja miten Sinä reagoit hänen käytökseensä? Olet ehkä itsekin ollut vähän uusi sukassa kun et ole antanut rauhassa viedä tavaroita parvelle vaan olet repinyt vanhempia kättelemään. Tuliaiset voi olla ihan nolot, jos ei niistä yhdessä sovita eli olisit voinut hoitaa kahvipaketin miehen käteen.
Sellaisia ne maaseudun miehet ovat.
Vierailija kirjoitti:
Mies taitaa haluta sinusta eroon - helpointa tehdä itsestään törppö..
Ei, vaan helpointa on sanoa suoraa, ettei halua enää jatkaa ja erota. Vai väitätkö, että miehet ovatkin niitä, jotka eivät sano suoraa, juonittelevat tai ovat tahdottomia vässyköitä?
Annan 1/5. Ihan ok provon idea, mutta järjettömän pitkä sepustus vei mielenkiinnon.
No ei ole kyllä mikään ruudinkeksijä tuo miesystäväsi, ehkä aika luopua. Ymmärrän, jos on ujo ja tykkää kaljasta etc, mutta silloin voi a tuoda omat oluet, b tervehtiä ja yrittää keskustella edes vähän ja c kysyä viedäänkö tuliaisia, jos on epäselvää.
Olisko kannattanut käydä joku kerta viedä mies vanhempien luokse kahville. Olisi junttius paljastunut jo siinä eikä olisi tarvinnut koko juhannusta pilata. Tuosta oppii, että sosiaaliset taidot kannattaa testauttaa mahdollisimman pikaisesti ennen kuin suhteessa etenee.
Mieti, miten hyvä että tajusit asian nyt, etkä vasta sitten kun kämppä on jo hankittu ja muutettu yhteen! Juuri tämän takia seurusteluaikana pitää käydä eri paikoissa ja tavata ihmisiä.
Kyllä olisi itselleni ylipääsemätön paikka! Paljon sitä voi katsoa sormien läpi, mutta törppöyttä ja käytöstapojen puutetta ei.
Epic Fail!!! Missä kaljat??? Surkea paikka, en menisi toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä olet oikeassa, hän on maaseudulta kotoisin mutta lukion jälkeen muuttanut pk-seudulle opiskelemaan ja töihin. Siitä kyllä olen eri mieltä, että ei kai maaseudun miehet lähtökohtaisesti kaikki ja aina ole mitään käytöstavattomia juntteja. Ehkä enemmän lähtee ihan kotikasvatuksesta.
ap
Anna kun arvaan: se on niiin hyvä sängyssä?
Taas mammat nielee puhdasta paskaa. Voi teitä.
Ihmisillä on erilaisia vahvuuksia. Kaikki eivät vain ole sosiaalisesti niin taitavia. Se ei tarkoita etteikö ihminen voisi olla hyväntahtoinen, rakastava ja hyvä kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua! Ei missään nimessä jatkoon tuollainen mies. Ihan tosissasiko muka mietit asiaa?
No niin, aloitusta kirjoittaessa (samalla asiaa työstäessä) tajusin itsekin, että eipä tässä taida olla enää jatkon mahdollisuutta. Etenkin, kun en aloitukseen kirjoittanut edes kaikkea mitä tapahtui, ettei väitettäisi provoksi. Tajusin myös, että tämä oli oikeastaan ensimmäinen kerta, kun tapasin häntä niin että oltiin porukalla. Omien kavereidensa kanssa olen häntä joskus nähnyt ja ne kerrat on ollut ihan ok, johtuen osin siitä että omassa kaveriporukassaan heillä on ihan omansalainen vuorovaikutustyyli ja pyörii harrastuksen ympärillä.
ap
Mä seurustelin aikoinani aivan ihanan miehen kanssa. Suhteemme alussa hän kuitenkin möläytti pari sellaista tokaisua, jotka sotivat pahasti oman arvomaailmani kanssa. Selvitimme kyllä nämä asiat ja mies sanoi, ettei edes tajunnut mitä sanoillaan tarkoitti. Jatkoimme suhdetta ja se oli paha virhe. Nuo möläytykset kummittelivat koko suhteemme ajan mielessäni ja söivät luottamusta mieheen. Järkevintä olisi ollut erota heti.
Tästä opin, että jos suhteen alussa tulee joku mittava deal breaker, ei kannata jatkaa.
En kyllä veisi ketään näytille yön yli mökille, joka täynnä sukulaisia. Pettikö harkinta? Olisiko vaikka lyhyt kahvittelu tai ohimennen tapaaminen kannattanut järjestää ensin?
Vierailija kirjoitti:
Voi apua. Kannattaisiko ottaa puheeksi ja tiedustella mikä meininki ukolla oli ja miten Sinä reagoit hänen käytökseensä? Olet ehkä itsekin ollut vähän uusi sukassa kun et ole antanut rauhassa viedä tavaroita parvelle vaan olet repinyt vanhempia kättelemään. Tuliaiset voi olla ihan nolot, jos ei niistä yhdessä sovita eli olisit voinut hoitaa kahvipaketin miehen käteen.
Ai kauheeta! Että ihan pitäisi jo seurusteluaikana paikkailla miehen törppöyttä hoitamalla joku kahvipaketti käteen vai? En ikinä tekisi sellaista! Jos joku ei viitsi skarpata edes seurusteluvaiheessa, kun vielä yritetään normaalisti kosiskella sitä kumppania ja näyttää omat parhaat puolet sekä kumppanille että tämän sukulaisille, voi vain kuvitella millainen tästä ihmisestä tulisi, kun hän kokisi että saalis on jo koukussa eikä tarvitse enää esittää parastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä olet oikeassa, hän on maaseudulta kotoisin mutta lukion jälkeen muuttanut pk-seudulle opiskelemaan ja töihin. Siitä kyllä olen eri mieltä, että ei kai maaseudun miehet lähtökohtaisesti kaikki ja aina ole mitään käytöstavattomia juntteja. Ehkä enemmän lähtee ihan kotikasvatuksesta.
ap
Millä alalla mies työskentelee?
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat ne ominaisuudet joiden vuoksi alunpitäen lähdit suhteeseen tuollaisen miehen kanssa?
Jos ihan rehellinen olen, niin olen pitkään ollut sinkkuna ja nyt viimeisen parin vuoden ajan ollut todella haku päällä ja tarkoituksella olen madaltanut rimaa tiettyjen juttujen kohdalla. Lähdin suhteeseen kun täytti tietyt minimikriteerit (ok ulkonäkö ja hygienia, ei päihdeongelmaa ainakaan tietääkseni, ei mielenterveysongelmia, tulee omillaan toimeen ja on töissä, ei hulluja eksiä tai muuta painolastia).
ap
Vaikuttaa, että se mies on introvertti. Ja sillä ei ole paljon maallista mammonaa.
Voi silti olla hyvä sängyssä ja kova hellimään. Taiteellinen.
Ehkä hän on ollut liian pitkään yksin, ja pitää siksi kaikkia ihmisiä keitä ei tunne ,pelottavana.
Tietää komposteista, onko insinööri.
Veikkaan, että on komea ja tuli mökille siksi, ettei halunnut hikoilla kerrostalokämpässään.
Ei tunne sinuun suurta vetoa, mutta miettii, pitäisikö tuntea. Ettei jää yksin.
On ehkä traumatisoitunut jostain.
Ja nuo mitä teki, ei ne niin kauheita asioita ollut. Pikkaisen noloja vaan. Jos olisi oksentanut, sammunut ja lähennellyt ulkopuolisia, se olisi ollut jo noloa. Tai ajanut kännissä autolla tai veneellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Millä alalla mies työskentelee?[/quote
Perinteinen miehinen ala, korkeakoulutus on.
ap
On ollut suhteellisen täyspäinen. Jossain määrin aiemmin olen kyllä kiinnittänyt huomiota hänen tietynlaiseen kärkkäyteen, minkä hän itsekin on tunnistanut ja nimittänyt sitä inhorealismiksi. Toki tämä oli ensimmäinen kerta, kun näin hänet muiden kuin omien kavereidensa seurassa.