En meinaa päästä yli siitä, miten juntisti uusi miesystävä käyttäytyi juhannuksena
Suhteellisen tuore miesystävä siis ja ollaan aikuisia 30+ vuotiaita molemmat. Oli ekaa kertaa sukulaisillani "näytillä", eli lauantaista sunnuntaihin vanhempieni kesäpaikassa, jossa oli siis muitakin sukulaisia käymässä. Mä olin tullut mökille jo torstaina..
Miehestä (no myönnän, ettei vielä tunnetakaan niin hyvin) kuoriutui ihan törppö juntti sukulaisteni seurassa, enkä tiedä pääsenkö tästä enää yli vai onko suhteen lopun alkua.
En viitsi edes tähän kaikkia kirjoittaa, mutta tässä joitain esimerkkejä. Ensinnäkin, mies ei tuonut mitään tuliaista vanhemmilleni, tyyliin vaikka keksi- tai kahvipakettia edes. Ei kunnolla edes tervehtinyt vanhepiani tullessaan vaan lompsi suoraan parvelle, jossa olin kertonut olevan meidän nukkumapaikat. Piti ihan raahata mies parvelta alas sanomaan vanhemmilleni käsipäivää ja esittäytymään. Muutenkaan ei selvinpäin oikein puhunut kenellekään muulle mitään, paitsi minulle. Ei edes yrittänyt tutustua sisaruksiini tai heidän puolisoihin, jotka kaikki ovat ihan mukavia ja sosiaalisia ihmisiä. Kännykän kanssa norkoili pitkästyneen näköisenä.
Ruokaillessa noukki järjestelmällisesti fetasalaatista kaikki juustopalat omalle lautaselleen. Ruoan kanssa oli tarjolla juomaksi vissyä, kotikaljaa ja valkoviiniä ja siihen kommentoi, että miksi ei ole kaljaa, en minä tommoista etikkaa (=viiniä) ala juomaan. Kotikalja ei siis kelvannut, koska se on alkoholitonta. Sitten "joutui" ottamaan viiniä ja sitä noi nyrpistellen ja kommentoiden "etikkaista" ja "pilaantunutta" makua. Viinipäissään väänsi myös ihmeellistä läppää vanhempieni siististä ja hyvin toimivasta kompostoivasta käymälästä, verraten sitä johonkin lihaiseen pa_skahuussiin, jossa kärpäset ja muut tuholaiset muka vaanii. Muina tyhminä nousuhumalan läppinä mainittakoon mm. typerät ihmettelyt siitä, miten 70v äitini voi olla kasvissyöjä.
En viikonlopun aikana edes pystynyt kunnolla reagoimaan noihin törppöyksiin vaan jotenkin lamaannuin ja HÄVETTI! Ollaan tapailtu alkuvuodesta lähtien, ja aloin myös vakavasti epäillä omaa harkintakykyäni. Toki olen nähnyt miehestä myös eri puolia, enhän muuten olisi hänen kanssaan seurustellutkaan melkein puolta vuotta, mutta en tällä hetkellä tiedä, voinko/kannattaako enää jatkaa tätä tapailua.
Kommentit (519)
Jo yksi asia kertoo äärimmäisestä itsekkyydestä, tuo fetapalojen rohmuaminen salaatista. Kuulostaa pieneltä asialta mutta ikävä kyllä kertoo äärimmäisen paljon ihmisen persoonasta. Noin itsekäs käytös ei selity millään "jännityksellä" tai vastaavalla, kertoo vain henkilön vallitsevasta luonteenpiirteestä. Tämmöisestä voi toki halutessaan kasvaa pois, ettei käyttäydy näin, mutta se ei silti poista sitä persoonallisuutta mikä on.
Toinen asia mihin kiinnitin huomiota, oli se, että ap ei mitenkään tuonut esille että olisi palavasti ihastunut kyseiseen miesystävään ja sen takia haluaisi yrittää. Eli jos ei ole näin lyhyen seurustelun jälkeen koe mitään voimakasta ihastusta, niin sekin jo kertoo, että ei ole sopiva henkilö puolisoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta kannattaa odottaa sitä sosiaalisesti sutjakkaa seuramiestä joka jahtaakin seuraavissa sukujuhlissa jo serkkuasi.
Voi kuule pikkuinen, ap ja me muut naiset joko tapaamme miehen, joka osaa edes alkeelliset käytöstavat JA on uskollinen tai olemme mielummin yksin. Eikä tämäkään riitä, vaan miehen pitäisi olla empaattinen, aktiivinen, ainakin jossain asiassa kunnianhimoinen ja fiksu.
Tänä päivänä ei enää riitä, että on melkein aina uskollinen, käy töissä eikä hakkaa ja ryyppää. Miksi vaatia kumppanilta vähemmän kuin itseltään?
Vierailija kirjoitti:
No eipä ole tullut mieleen, että pitäisi ottaa ero möläyttelyyn taipuvasta asperger-vaimostani siksi, että joku sukulainen voi kokea hänen jutuistaan harmitusta. Yhteinen hyvä suhde on vähän tärkempi asia kuin sukulaisten mielenliikutukset.
Jos ap:n miehellä olisi asperger, se toki lieventäisi asiaa, mutta ilmeisesti hänellä ei ole. Puolen vuoden seurustelun aikana olisi varmasti siitä jo ap:lle kertonut.
Oli kuin kotonaan siellä. Sitten kun muutatte yhteiseen kotiin niin sama meno jatkuu.
Sun olisi pitänyt valmistella häntä ennen juhannusta, mutta ethän kai voinut tietää millainen olisi.
Nyt on vielä sopivan varhaista lopettaa suhde, kun olette olleet vasta puoli vuotta ja siihen suhteenne melko varmasti päätyykin. Tästä lähtien et voi olla huomaamatta niitä huonoja piirteitä hänessä ja ne alkavat ärsyttää entistä enemmän etkä halua tulevaisuutta sellaisen kanssa.
Voi luoja mikä juntti. Juokse ja kovaa
Urpo paikka jos ei ole edes bissee tarjolla.
Olen sanaton.
Mahtoi olla henkistä kidutusta seurata vierestä ja kärsiä kun toinen käyttäytyy todella rumasti.
"Missä mun kaljat? Ei oo vai ?, no anna ees se valkkaripullo tänne sit!
Tänne se haarukka et mää saan noukittua fetajuustonpalat salaattikulhosta!"
Aaahh. Unelmieni Mies. Varsinainen henkinen Hunksi !
Onnentyttö.
0/5 provo. Mikäli totta niin ei taida tarinan neitikään edustaa mitään yhteiskunnan eliittiä vaan pikemminkin wt-porukoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat ne ominaisuudet joiden vuoksi alunpitäen lähdit suhteeseen tuollaisen miehen kanssa?
Jos ihan rehellinen olen, niin olen pitkään ollut sinkkuna ja nyt viimeisen parin vuoden ajan ollut todella haku päällä ja tarkoituksella olen madaltanut rimaa tiettyjen juttujen kohdalla. Lähdin suhteeseen kun täytti tietyt minimikriteerit (ok ulkonäkö ja hygienia, ei päihdeongelmaa ainakaan tietääkseni, ei mielenterveysongelmia, tulee omillaan toimeen ja on töissä, ei hulluja eksiä tai muuta painolastia).
ap
Ymmärrän, mutta nyt malttia! Ihan takuulla löydät fiksun ihmisen rinnallesi. Tämä tyyppi ei ole se. Ei kannata hypätä ensimmäiseen kyytiin, vaikka kaksi vuotta onkin pitkä aika. Jos tuon kanssa yhteen lähdet, tulet katumaan sitä vielä todella katkerasti.
Hyvä ap, että pääsit moisesta eroon! Nyt suunta kohti uusia seikkailuja... Tässä tulikin mieleeni pieni opetus: kun tutustut uuteen ihmiseen, kannattaisi mahdollisuuksien rajoissa tavata häntä myös alkoholin vaikutuksen alaisena. Selvin päin moni pystyy esittämään parempaa, kuin onkaan, mutta kun primitiivisemmät aivojen osat ottavat vallan, sieltä voi paljastua jotain... Esim. osa ihmisistä normaalisti ihan lungeja, mutta humalapäissään aggressiivisia jne.
Jätä se sika.
Jos ei tuossa iässä osaa perus käytöstapoja niin ei opi koskaan.
Tuliko mies siis humalaan siitä viinistä, jota nyrpistellen joi? Ehkä hän ei ole tottunut alkoholiin ollenkaan, jos kerran pienestä määrästä humaltui pahoin.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko mies siis humalaan siitä viinistä, jota nyrpistellen joi? Ehkä hän ei ole tottunut alkoholiin ollenkaan, jos kerran pienestä määrästä humaltui pahoin.
Toisaalta viini on kuitenkin olutta väkevämpää, ja jos ei ole sen käyttöön tottunut, niin on täysin mahdollista, että sitä "etikkaa" saattaa vetää kerralla liikaa. Etenkin jos ottaa määrällisesti yhtä paljon.
Tarjollahan oli alkoholitonta kotikaljaa ja viiniä. Mies valitsi jälkimmäisen, koska alkoholiton ei kelvannut.
Saattaa osaltaan kieliä myös melko sivistymättömästä suhteesta alkoholiin: päihtyminen on se pääasia, ei maistelu tai hidas nautiskelu.
Oma vikasi, kun väen vängällä kiristit miehen suden luolaan. Sinulla on heikko itsetunto, jos pitää näyttää vanhemmillesi ja sisaruksillesikin, että viimein olet saanut miehen ansaan pitkän kuivan kauden jälkeen.
Vinkiksi vaan, miehiä ei kiinnosta sinun "sosiaalinen" sukusi ja sisaruksiesi typerät yläastemuistelut. Parempi kun siirryt suosiolla lipsuttamaan körrien klittaa, miesten kanssa seurusteluun sinusta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, mies ei tuonut mitään tuliaista vanhemmilleni, tyyliin vaikka keksi- tai kahvipakettia edes.
Tästä miehelle pisteet. Täysin tarpeetonta roudata jotain juhlamokkaa tai pahvikeksikassia kenellekään.
Tuo ap:n kommentti on kyllä paljastava. AP:n vanhemmat ovat jotain maalaisia vaivausukko ja -akka, jotka kädet ojossa odottavat Saludo-pakettia ja GUld Marie -keksejä, En voi lopettaa nauramista.
Kysymys kuuluu vain että miten olet voinut olla jo puoli vuotta tollasen uunon kanssa? Vaikuttaa keskenkasvuiselta pojalta, mutta ei anna kyllä hyvää kuvaa myöskään harkintakyvystäsi.
Itse jättäisin tuon välittömästi.