Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te ketkä olette lopettaneet "turhan ostamisen"?

Vierailija
12.06.2023 |

Onko teillä tullut siitä ahdistus, kun tuntuu, esim kun selailee nettikauppoja, näkee jotain ihanaa, sitten alkaa miettiä, tarvianko oikeasti tätä? Mietin, onko tätä mennyt liian pitkälle, piheys tai mikä lie on? Eikö joskus kannata ostaa juttuja, piristääkseen itseään ? Vai onko sekin väärin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vaihe kestää pari kuukautta, sitten helpottaa. Ostamalla ei kukaan piristy, monella muulla tavalla kylläkin. Mene vaikka metsään kävelemään kun shoppailumania iskee. Takaan että lopputulos on paljon parempi.

Vierailija
2/10 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut "turhuuksia" koskaan. Pikamuotia en osta, ainoastaan laadukkaita luonnonmateriaaleista valmistettuja vaatteita. Mitään turhaa krääsää kotonamme ei ole. Tämä näkyy mukavasti pankkitilillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut. En tosin selaa nettikauppoja enkä käy ostareilla tms. Olen aina ollut vähän "huono" shoppailija :)  

Jos et halua ostella turhaa, pidä kiinni tuosta ajatuksesta, että tarvitsetko sitä oikeasti. Loppujen lopuksi ihminen tarvitsee aika vähän ja tarpeen tullen tule toimeen vieläkin vähemmällä.

Vierailija
4/10 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla etätyöt vähensi shoppailua.

Ei tarvitse vaatteita kun ne eivät samalla tavalla kulu kotona (pari siistiä paitaa videopalavereihin ja jotkut legginssit tmv. jalassa) ja sama koskee kenkiä ja meikkejä myös.

Toinen syy on se, että aika usein sitä bussia odotellessa kävi kauppoja kiertämässä ja tuli ostettua vähän sitä ja tätä, -oli tarve tai ei.

Toisaalta nettikaupoista ostaminen on sitten lisääntynyt, mutta kokonaisuutena ostan vähemmän mitä ennen.

Siirryin myös ostamaan ruuat lähes kokonaan Lidlistä, jossa ei ei ole juuri muuta ostettavaa kun ruoka. Tai jos jotain vaatetta tai muuta mukaan tarttuukin, on hinnat edullisemmat mitä isoissa marketeissa.

Vierailija
5/10 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zero waste ja minimalismi on muotia.

6/10 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina yrittänyt välttää turhaa ostelua. Aina ei mene turhan ostelun välttely putkeen.

Vierailija
7/10 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä nykyään osta kuin ruokaa, vaatteita ja bensaa. Ja vain silloin kun tarvii. Huvikseni ostamisen ilosta en ole ostanut mitään pariin kymmeneen vuoteen.

Vierailija
8/10 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on lopettanut turhan ostamisen, ei selaile enää nettikauppoja. Mitä järkeä on kiusata itseään?

Vierailija
9/10 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä selailisin nettikauppoja, jos minulla ei ole tarvetta ostaa mitään?!? Itseään voi piristää muutenkin kuin jotain rojua tai rytkyjä hankkimalla, esimerkiksi käymällä leffassa, teatterissa tai ihan kotisohvalla herkutellen ja leffaa katsoen tai ystävien kanssa iltaa viettäen.

Vierailija
10/10 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jengien.

En enää osta merkkivaatteita, joitka sitten ryöstetään päältä.

Tokmanni rytkyt ei roadmaneja kiinnosta😁