Mitä sellaista iPhonella voi tehdä mikä ei onnistu Androidilla?
Olen aina käyttänyt vain Android-puhelimia, mutta sain nyt työpuhelimeksi iPhonen. Tuntuu hankalalta, enkä ymmärrä, miksi ihmiset hehkuttaa. Toistaiseksi ei ole löytynyt mitään sellaista toimintoa, joka androidissa ei toimisi vähintään yhtä hyvin, lukuunottamatta kameraa. Kamera on kieltämättä todella hyvä, vaikka live-kuvat ärsyttävätkin.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Iphonet on usein tosi painavia ja design kuin lasten lelupuhelimissa. Käyttis sopii niille, jotka haluavat helppokäyttöisen puhelimen, eivätkä kaipaa mitään yksilöllisiä muokkausmahdollisuuksia.
Miksi ihmeessä sen puhelimen pitäisi olla vaikeakäyttöinen?
Vierailija kirjoitti:
kun loppuvuodesta ostaa uusimman omppupuhelimen, niin siihen taitaa tulla päivityksiä 6 vuotta, kun taas android laitteisiin tulee parhaimmillaan päivityksiä 4 vuotta. tosin tuolla ei varmaan ole merkitystä, kun ei varmaan iphonen omistajat ala samaa puhelinta 6 vuotta käyttämään.
Varmaan? Itse käytän iphone vähintään 5-vuotta.
Suurin osa täällä iPhone haukkuva ei ole ikinä käyttänyt sitä. 😂
Haluaisin seuraavana mieluummin jonkin muun kuin iPhonen, mutta en ole löytänyt tarpeeksi pientä puhelinta muilta merkeiltä. Jos ei siis ihan oteta lukuun jotain kiinalaisia Ping Pong -krääsäpuhelimia, jotka arvostelujen mukaan käynnistyvät kerran. iPhone SE vuodelta 2016 käytössä ja tätä isompi ei saisi olla.
Mutta ei tässä iPhonessa muuta vikaa ole ollut kuin hinta, kun siis seuraavan ostamista ajattelee. T. Edellinen
Vierailija kirjoitti:
mulla on MacBook ja iMac mutta puhelimena nokia. kuvia ei saa pois puhelimesta eikä musiikkia koneelta puhelimeen.
Mutta jos tietokoneena on Windows-laite, kuten valtaosalla, niin juuri nuo toiminnot on iPhonella erittäin hankalia vrt. Android-laitteet.
Iphonessa erityisen hyvää on koko (mini malleja ei muilla ole) ja kasvojentunnistus. Nämäkin henk.koht. mielipiteitä, joku toinen haluaa isomman puhelimen ja sormenjäljentunnistimen. Huonompia puolia niin paljon, että en jaksa luetella vaikka kyllä tällä pärjää - itselleni koko on tärkein ja siksi iPhone.
Tärkein syy käyttää Androidia on, että osa kaupallisista toimijoista joita tekemään rajallisempia appeja vain välttääkseen maksamasta 30 % Apple veroa. Ihan sama mitä sovelluksia sen puhelimen mukana tulee, kun en niitä kuitenkaan käytä. Mitä vähemmän niitä on, sen parempi.
En tiedä? Mitä sellaista voi tehdä Mersulla mikä ei onnistu Ladalla?
Applen kaikki laitteet ovat rajoitettuja. Niistä tulee aina mieleen pohjois-korea jossa ihmisten tekemisiä rajoitetaan jatkuvasti...
Tässä esimerkki typeristä rajoitteista: https://bbs.io-tech.fi/threads/apple-vs-android-vaeittely-vertailu-vaea…
Vierailija kirjoitti:
kalleimmat android puhelimet maksavat melkein pari tonnia. noita en ladaksi kutsuisi.
Vierailija kirjoitti:
I phonella voi säätää kuulokojettaan. Käyttää siis kaukosäätimen. Ei tarvitse suurennuslasin ja kynsien avulla säätää.
Niin voi Androidillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mulla on MacBook ja iMac mutta puhelimena nokia. kuvia ei saa pois puhelimesta eikä musiikkia koneelta puhelimeen.
Mutta jos tietokoneena on Windows-laite, kuten valtaosalla, niin juuri nuo toiminnot on iPhonella erittäin hankalia vrt. Android-laitteet.
Iphonessa erityisen hyvää on koko (mini malleja ei muilla ole) ja kasvojentunnistus. Nämäkin henk.koht. mielipiteitä, joku toinen haluaa isomman puhelimen ja sormenjäljentunnistimen. Huonompia puolia niin paljon, että en jaksa luetella vaikka kyllä tällä pärjää - itselleni koko on tärkein ja siksi iPhone.
Kuka jaksaa puljata kuvien ja musiikin siirtojen kanssa, kun pilvipalvelut ja spotifytkin on keksitty? Jos tarvitsee kuvan välittömästi läppärillä, niin käyttää sync komentoa ja kuva latautuu pilveen välittömästi. Siirtely oli ajankohtaista vuosikymmen sitten.
Vierailija kirjoitti:
Viedä vaimo kauppareissulle.
Voit hehkuttaa, että talvella ulkona joudut lainaamaan jonkun androita kun paska iPhonesi akku tyhjenee saman tien.
Tyttäreni on iPhone fani, tympii kun ulkoillessa lainaa aina minun samsungiani kun sen paskassa ja kalliissa iPhonessa ei ole virtaa vaikka sen lataisi täyteen ennen ulkoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa puljata kuvien ja musiikin siirtojen kanssa, kun pilvipalvelut ja spotifytkin on keksitty? Jos tarvitsee kuvan välittömästi läppärillä, niin käyttää sync komentoa ja kuva latautuu pilveen välittömästi. Siirtely oli ajankohtaista vuosikymmen sitten.
Minä en luota pilviin, ja olen estänyt niin pilvet kuin paikannuksetkin. Kuvien siirtäminen piuhalla koneelle vaatisi vähintään Applen raskaan ohjelman asentamista tietokoneelle.
Tähän asti olen itse vain tarvittaessa tallentanut kuvat omaan sähköpostiini ja sieltä koneelle. En kyllä lähtökohtaisesti tykkää yhtään, että kuvani kulkevat ties minkä tietoverkkojen ja tarkkailijoiden kautta, kun piuhalla ne voisi siirtää suoraan puhelimesta koneelle.
Vierailija kirjoitti:
Tärkein syy käyttää Androidia on, että osa kaupallisista toimijoista joita tekemään rajallisempia appeja vain välttääkseen maksamasta 30 % Apple veroa. Ihan sama mitä sovelluksia sen puhelimen mukana tulee, kun en niitä kuitenkaan käytä. Mitä vähemmän niitä on, sen parempi.
on mahdollista että applen tuotteita omistavat käyttävät enemmän rahaa. joten onhan e hyvä että kaupallisia toimijoita ei kiinnosta apple fanien rahat.
Sillä voi heittää järvellä "leipiä" kerran, androidilla ei malta.
Vierailija kirjoitti:
Sillä voi heittää järvellä "leipiä" kerran, androidilla ei malta.
jos olet uudesta iphonesta maksanut isot määrät rahaa, niin et ala taatusti tuollaista tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Väläyttää omenalogoa.
Oleellisesti parempi tietosuoja ja tietoturva. Androidin ansiosta Google tietää teistä ihan kaiken.
Apple on panostanut paljon toetosuojaominaisuuksiin. Tämä on kiistämätön tosiasia.
Niin ja päivitykset saa todella kauan.
Sen verran tuolla on merkitystä, että iPhonejen jälleenmyyntiarvo pysyy erittäin hyvänä, tähän auttaa myös markkinoiden tehokkaimmat järjestelmäpiirit. Muutaman vuoden vanha Android-luuri alkaa olla arvonsa puolesta lähellä nollaa.