Mitä sellaista iPhonella voi tehdä mikä ei onnistu Androidilla?
Olen aina käyttänyt vain Android-puhelimia, mutta sain nyt työpuhelimeksi iPhonen. Tuntuu hankalalta, enkä ymmärrä, miksi ihmiset hehkuttaa. Toistaiseksi ei ole löytynyt mitään sellaista toimintoa, joka androidissa ei toimisi vähintään yhtä hyvin, lukuunottamatta kameraa. Kamera on kieltämättä todella hyvä, vaikka live-kuvat ärsyttävätkin.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain työpuhelimeksi androidin ja koko ajan tulee jotain tosi tärkeitä viestejä valmistajalta. Ja hyi helvetti mikä bloatti.
Mikä puhelin? Mulla on ollu pelkästään androideja eikä ikinä ole tullut viestejä valmistajalta.
Samsung
Vierailija kirjoitti:
Kuten aiemmin mainittiin, iPhonen design ja käyttävyys on ihan eri luokkaa kuin Androideissa. Siinä ok mietitty User Experienceä myös, mikä ei ole Androideissa etusijalla. Ei siinä, kukin käyttäköön mitä tykkää.
Puhumattakaan tietoturvasta, useammassakin merkityksessä. Androidin omistajan Googlen liikeidea on myydä tietoa kansalaisista ja sitä se kerää puhelinmenkäyttäjiltä. Applekin saattaa kerätä tietoa meistä, mutta ei sentään myy sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Applen käyttöjärjestelmä on käytettävyydeltään ja yksinkertaisuudeltaan ihan eri luokkaa Android-puhelimien kanssa. Se että olet tottunut käyttämään Androidia ja jumittunut kökköön käyttikseen ei muuta tosiasioita.
Mut sehän just ei ole kökkö. Kaiken saa muokattua oman mielen mukaan. Ei kyl voita vanhaa Nokiaa, mut käytettävä nimenomaan on.
Vierailija kirjoitti:
Kuten aiemmin mainittiin, iPhonen design ja käyttävyys on ihan eri luokkaa kuin Androideissa. Siinä ok mietitty User Experienceä myös, mikä ei ole Androideissa etusijalla. Ei siinä, kukin käyttäköön mitä tykkää.
Adroidin käyttäjäkokemuksen saa suomeksi. Se helpottaa ainakin minun käyttäjäkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Applen käyttöjärjestelmä on käytettävyydeltään ja yksinkertaisuudeltaan ihan eri luokkaa Android-puhelimien kanssa. Se että olet tottunut käyttämään Androidia ja jumittunut kökköön käyttikseen ei muuta tosiasioita.
Mut sehän just ei ole kökkö. Kaiken saa muokattua oman mielen mukaan. Ei kyl voita vanhaa Nokiaa, mut käytettävä nimenomaan on.
Vauvatrollaus, insta ja whatsapp toimivat molemmissa yhtä hienosti. Tavismamma ei muita ominaisuuksia tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Jos omistaa macbookin, niin toimivat iphonen kanssa todella hienosti yhteen. Välillä jopa liiankin hyvin ja itsenäisesti.
Niinpä. Kaverilla oli miehensä kanssa kaikki yhteenlaulavat macit. Kun toinen sai viestin tai puhelun, soi ne ympäri taloa kaikissa laitteissa. Myös tekstiviestit tuli läppäreihin näkyviin. Yksityisyys ei ollut turvattu. Onpa joku pettäminenkin tullut noiden avulla ilmi😏
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain työpuhelimeksi androidin ja koko ajan tulee jotain tosi tärkeitä viestejä valmistajalta. Ja hyi helvetti mikä bloatti.
Mikä puhelin? Mulla on ollu pelkästään androideja eikä ikinä ole tullut viestejä valmistajalta.
Samsung
Omaa kokemusta ei ole, mut systeri manasi omansa alinpaan...Meillä ollut aina Nokia, kuten hänelläkin ja nyt joutui duunipuhelimeksi ottaa Samsungin. Ehkä niissäkin eroja, mut hänellä aika arvokas versio. Silti ei tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Statusta.
Mulla on uusin android. Tonnin luuri ja olen silti toisenluokan kansalainen. Halvin ja vanhin iphone menee ohi hehkutuksella. Elinkaari taitaa vaan olla aika lyhyt.
Kummalla lyhyt? Itselläni lähti 8-vuosi samalla iPhonella .
Herra 60....akku ainut, jota joutuu jo tiheämpään lateilemaan.
kun loppuvuodesta ostaa uusimman omppupuhelimen, niin siihen taitaa tulla päivityksiä 6 vuotta, kun taas android laitteisiin tulee parhaimmillaan päivityksiä 4 vuotta. tosin tuolla ei varmaan ole merkitystä, kun ei varmaan iphonen omistajat ala samaa puhelinta 6 vuotta käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samsung
Minulla ei ole ollut Samsungia, mutta pikainen googlaus kertoi, että asetuksista saa tuon pois.
Mulla oli iphone viimevuonna. Vaikka oli silloin uusin ja kallein malli niin lelu se oli android luuriin verrattuna . Vähän ku ois palannu pimeään keskiaikaan joten myin sen pois ja palasin android puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhumattakaan tietoturvasta, useammassakin merkityksessä. Androidin omistajan Googlen liikeidea on myydä tietoa kansalaisista ja sitä se kerää puhelinmenkäyttäjiltä. Applekin saattaa kerätä tietoa meistä, mutta ei sentään myy sitä.
Ai niinkun Face/Meta sanoo myös, ettei myy käyttäjien dataa? Apple myös kerää saman verran dataa/henkilöön linkitettävää tietoa kuin Google. On yksinkertaisesti typerää ajatella, että nuo firmat ajaisivat etupäässä käyttäjiensä etua ja sinisilmäisenä luottaa mitä sanotaan. Applella on muuten myös takaportti teidän viesteihin vaikka sanovat, että ne ovat päästä päähän salattu. Tuo jo kertoo, ettei voi luottaa vaikka ei olekaan yhtään yllättävää.
Mua oikeesti hirvittää miten paljon ihmisistä kerätään ja miten ihmiset antaa sen tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan tasan tarkkaan Apple myy siinä missä Googlekin. Ei kannata olla hyväuskoinen ja sinisilmäinen.
Kun vaihdoin iPhoneen olin ihan ihmeissäni että eikö lukitusnäyttöön saa kellonaikaa näkyviin. Yöllä oli kätevä tarkastaa androidista mitä kello on. iPhone ei myöskään mitenkään ilmoita, että on tullut viesti tai puhelu sen jälkeen kun ne ovat jo menneet ohi. Androidissani vilkkui sininen valo niin tiesin katsoa mikä viesti tai puhelu on nyt tullut.
Mielestäni iPhone on kökkö verrattuna Androidiin ja sen muunneltavuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä käytettävyys? On samaa vanhaa paskaa kuin viisitoista vuotta sitten eikä mitään muokattavuutta oman maun mukaan. Ja se design = mätä omena.
Iphonet on usein tosi painavia ja design kuin lasten lelupuhelimissa. Käyttis sopii niille, jotka haluavat helppokäyttöisen puhelimen, eivätkä kaipaa mitään yksilöllisiä muokkausmahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Iphonet on usein tosi painavia ja design kuin lasten lelupuhelimissa. Käyttis sopii niille, jotka haluavat helppokäyttöisen puhelimen, eivätkä kaipaa mitään yksilöllisiä muokkausmahdollisuuksia.
Tää on totta. Helppo käyttis ja se on ainoa ero noiden välillä. Sitä käyttää mihin on tottunut. Mulla i phone ja Samsung tabletti.
I phonella voi säätää kuulokojettaan. Käyttää siis kaukosäätimen. Ei tarvitse suurennuslasin ja kynsien avulla säätää.
Jos omistaa macbookin, niin toimivat iphonen kanssa todella hienosti yhteen. Välillä jopa liiankin hyvin ja itsenäisesti.