Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASMURUJEN keskiviikko

18.10.2006 |

Aikainen aloitus :)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos momentti, että jaksat meille kertoa kuulumisiasi. Nyt vaan kaikki toivomme, että sinulla riittäisi hyviä kuulumisia joten peukut ja varpaat pystyyn! Toivon kaikkea parasta myös äidillesi.

Mekku85, niin se vaan valitettavasti on.... esikoista odottaessa silloisella asuinpaikkakunnalla ensikertalainen olisi saanut kunnon synnytystapa-arvion, niin myös täällä nykyisellä paikkakunnalla. Mutta siellä missä asuimme esikoisen loppuraskauden ajan, ei mitään arviota olisi saanut. Minulla kävi tuuri ja jouduin ylimääräiselle polikäynnille, jolloin lääkäri teki tarkastuksen tuolla ronskilla tyylillä (ei kuvauksia) ja kokoarvion vauvasta. Mutta jos se helpottaa mieltäsi, niin mene ihmeessä arvioon, kun lääkärikin on antanut pienen viitteen arviomahdollisuuteen.

Sarafan

Vierailija
22/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin innoissani vähän pullaa ja porkkanalaatikosta ylijäänyttä riisipuuroa ja... vaikka mitä.

Neuvolassa ei mitään uutta, sf-mita kasvanut 1cm, ja on nyt huimat 35. Paineet vähän korkeat 124/87, mutta ei puuttunut siihin, kun kotona mittasin ennen lähtöä 111/77. Pissa puhdas, onneksi ja painoa tullut +200g. Vauvan sykkeet n 150, muta selällään jopa 189, eli nyt pitäis tosissaan olla olematta selällään, mutta aina välillä yöllä herään kyllä selkäasennosta =o( Vauva edelleen samoin päin, ollut jo monta viikkoa rt ja selkä mun vasemmalla kyljellä, ei kiinnittynyt.

Seuraava neuvola onkin vasta kahden viikon päästä, kun ensi viikolla on se synnytystapa-arvio ja lääkärin tarkastus siinä samalla, niin siellä ne kuitenkin mittaa noi paineet ja muut samalla.

Kysyinpä tänäään terkalta, kun joku siitä ananaksesta kyseli, että paljon sitä pitää popsia, jotta vaikuttais nesteisiin. Terkka sanoi kyllä, että tuore, kokonainen ananas olis kyllä parempi vaihtoehto, kun purkitettu. en kyselly minkä takia, mut niin se sanoi. Määrästä en sitte kuitenkaan saanut selvyyttä.

Mulla oli monta juttua, mut hittto kun unohdin mitä.

Ai nii, pistetäänkö galluppi pystyyn? Kuinka paljon teillä on paino noussut tähän mennessä? Mulla on hurjat 13,6kg!!! Järkyttävää.

Sitten niistä kolmesta ässästä. Meillä ei kyllä toteudu kun kaksi, mies ei ole enää muutamaan viikkoon suostunut sänkypuuhiin, on kuulemma ihan perverssiä. Miten tohon nyt sitte suhtautuisi? Muilla samaa ongelmaa?

Ulkona olis ihana ilma, tekis mieli mennä haraoimaan, mutta taidan jättää hikoilut väliin, kun parin tunnin päästä pitäis sinne Koksiin lähteä tutustumaan.

Momentille voimia, mulla vähän huono mieli myös, kun en todellakaan tiedä, ehtiikö mun täti meidän vauvaa edes näkemään, on Taysissa hoidossa, mutta kohta luultavasti siirretään ihan saattohoitoon. Se ei tietenkään ole sama, kun äiti, mutta tuntuu kamalalta, jos jonkun pitää luopua omasta elämästä, jotta tilalle saadaan uutta elämää.

Syyspäivän jatkoja kaikille!!

Annitanni 36 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan kurjaa kun ei saa heti vauvaa vierelleen hoitoon ja pääse imetyksen kanssa heti kunnolla käyntiin. Miten aiemmat lapsesi, hehän syntyivät myös 36-viikon tietämissä, pystyivätkö silti itse syömään ja säätelemään lämpötilansa ja verensokerinsa?

Olen läheltä seurannut neljää vastasyntynyttä joilla juuri näitä ongelmia; parhaan kaverini 2:lla lapsella kolmesta ollut resus-veriryhmäongelmia ja veljeni vaimon molemmilla lapsilla ollut istukkavajaatoiminnan vuoksi pienikokoisuutta ja siihen liittyen syömis- ja verensokerisäätelyongelmia; ja kaikki nämä neljä lasta ovat aluksi olleet sokeritipassa, nenämahaletkussa, valokaapissa jne. Parissa viikossa on tilanne kuitenkin korjaantunut täysin ja vauvat ovat päässeet kotiin ja imetys myös onnistunut hyvin vaikka heti alussa ei imettämään päästykään. Kyllä se siitä ilosi muuttuu, vaikka nämä ensi viikot voivat tuntua turhauttavilta ja hankalilta ja piiiitkiltä!

Vierailija
24/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vauvojansa hakeville MARRASTOIVEELLE ja ALIALLE!!! Varsin ihmeellistä. Siis ettei sitä voi tajuta, että nyt niitä vauvoja oikeasti alkaa marrasmuruillekin syntymään. Meillä vaan ei mitään hyötyä siitä seksistä käynnistäjänä =( Eli täällä varmaan kökitään viimeisenä kuitenkin...

MOMENTTIA kyllä todella koetellaan liikaa! Vaikka *viisaat* sanovat, että jokainen saa kantaakseen sen, mitä jaksaa, niin kyllä tuo kaikki, mitä momentti on saanut kokea, on silti liikaa. Jos vain voisi osan taakasta ottaa... Ja sitten Momentti jaksaa kuitenkin olla niin tavattoman positiivinen. Aivan IhmeIhminen!!! Täältä viskelen lisää voimia ja positiivisia ajatuksia Momentille! *viuuuhhh*

Mitä galluppiin tulee, niin ANNITANNI80... turhaan olet kiloistasi järkyttynyt! Tänne on tullut jo ainakin 16kg. Jotta onnellisia olkoot ne, jotka selviävät alle kymmenen kilon nousulla. Tässä kun saa pelätä vauvan kasvavan todella pulskaksi, vaikkei mitään selkeää näyttöä siitä olekaan. Tai niin väittävät... No, teillä nuorilla kun ei siinä mielessä ole noista raskauskiloista huolta, että teiltä ne tuppaa liukenemaan jo synnytyksessä. Meikäläinen on jo niin vanhaa vuosikertaa, että ne mitkä tulee, niin sitkeässä on =(

Huomenna olisi taas neuvola... Olisin valmis jo liittymään synnyttäviin, vaan eipä tämä kohtu vauvaa ulos helpolla laske. Varmaan ainakin sinne laskettuun aikaan mennään näillä *ei mitään tuntemuksia* -oloilla. Teidän muiden kertomaanne verraten en meinaan todellakaan voi pitää minään näitä supistuksia tai selkäkipuja. Ihan olematonta...

Menenpä siis siivoamaan...

TalviSalama + Tiitiäinen 37+6

Vierailija
25/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeasti tlanteet muuttuvat- tyttö on jo päässyt tavalliseen sänkyyn ja seuraava vuorokausi kertoo sitten että joutuuko takaisin kaappiin. syöminen tuntuu nyt olevan se isoin ongelma, mutta letku on keksitty.

minut lemppaavat täältä huomenna. olisivat jo eilen pistäneet kotiin mutta saan huomiseen olla. ei ole järkeä keltään sairaalapaikkaa viedä kun tytöllä ei ole letkun kanssa toiveita päästä vierihoitoon- näyttää että se letku on ja pysyy ainakin jokusen päivän.

äidilläkin kuulemma tapahtunut käänne parempaan! olen ihan älyttömän hyvällä mielellä! nyt järjestän sitten lypsypumput kotiin ja aikataulut miehenkin kanssa on järkätty niin että minä olen päivät sairaalalla ja hoidan illalla kotona pojat (ovat olleet kovasti levottomia) ja mies sitten illat istuu annan kanssa. juu, tytön nimi on sitten anna.

joku kyseli että mites aikaisemmat lapset. samoilla viikoilla ovat syntyneet mutta puoli kiloa isompina. vierihoidossa olivat ja jaksoivat itse syödä vaikka aluksi oli verensokeriongelmia ja valokaappihoitoa.

jännä täällä haahuilla ja katsella ihmisiä sillä silmällä että kukas mahtaisi murunen olla...

Vierailija
26/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pikku prinsessasta!

Toivotaan että jatkossakin kaikki menee hyvin (myös äidilläsi).

-m- ja Hippu rv20

Vierailija
27/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALIALLE tsemppiä vauvan hakuun=)!

Ihana kuulla,että sulla MOMENTTI näyttää jo hieman valoisammalta, niin tytön kuin äitisikin suhteen=)! Kamalasti teitä vaan koetellaan... Koittakaahan jaksaa " taistella" =)!

Tänne ei ihmeitä, huomenna alkais virallisesti sitte äippäloma (kotona oon tosin ollu jo heinäkuun lopulta),tuntuu ihan oudolta...hassua...

Pää ihan tyhjä, huomenna uusia kuulumisia sen keskussairaala reissun jälkeen, toivottavasti menee hyvin...jännittää vaan niin kamalasti!

Tiitiäinen78 rv 34+5

Vierailija
28/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kuumehöyryissä vasta heräilty.

alialle onnea oravien hakuun :) kiva kuulla momentistakin kuulumisia :)

kukas tääl oli se toinen madam mamman ja ennustaja ellin ennustuksia kysellyt? kanelisokeri? mä sain elliltä vastauksen äskön. kuulemma tyttö tulee 8.11 =( molemmat sanoo tyttöä, oinen 8 ja toinen 9 marraskuuta =//

ihan tyhmiä ennustuksia.

tääl on maha kivut hellittänyt, vauva heilunut koko päivän ja aamun tuol mahas. ei tarvii ainakaan liikkeitä alkaa laskemaan. huomenna ois terkkari taas.

voi annitanni :D tääl on mennyt 16kg rikki ihan varppina! 200g viikossa on aika vähän, mulla oli yhen kk ajan yli 800g viikossa.

jos sitä sais vähän jotain syötyä, ihan karsee olo =(

ootellaan 37+5

Vierailija
29/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö oli aika pelottava, kun ensin oli kauhea mahanvääntö ja istuin vessassa ja sitten alkoi alaselässä voimakas yhtenäinen kipu, joka kesti useita minuutteja. Onneksi olin kuitenkin nukahtanut ja aamulla olo oli normaali. Aamupäivästä lähtien kivut kuitenkin palasivat ja koko päivä on ollut tuskainen, kun alaselkään ja koko alaosastoon sattuu eikä missään asennossa ole hyvä olla.

Arvelen, että lääkärin eilinen ronkkiminen (järkyttävän kivulias sellainen) aiheutti nämä uudet vaivat. Outoa, kun viime päivinä olen touhunnut paljon ja fyysisesti ollut ihan hyvässä kunnossa, ja yhdessä yössä kaikki muuttui. Kipeitä supistuksia ei tähän mennessä ole vielä ollut. Olen kuullut, että supistukset voi tuntua myös selässä, joten onkohan nämä nyt kipeitä supisteluja? En oikein tiedä, pitäisikö vain kärsiä, olla ja seurata tilannetta vai pitäisikö ottaa yhteyttä neuvolaan.

timaja 35+6

Vierailija
30/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kuulemme pian vauva-uutisia!

Itse kävin tänään seinäjoella synnytystapa-arviossa. Oli vähän örmy lääkäri; ei kummempaa kommenttia ultran aikana (sukupuolesta ei suostunut sanomaan mitään, vaikka se meillä rakenneultrassa sanottiin). Sanoi painoarvion mikä 2,8-3,1kg ja että istukka siellä missä pitääkin, lapsivettä riittävästi ja paikat kiinni. Sf-mitta 33. Oispa osunut kohdalle joku mukavampi (tämä oli mies). Tuli mieleen, että joku herkempi ois voinut ottaa pultit. Tämä siis mulle kolmas sektio niin on jo " rutiinia" niin osaan ottaa lungisti. Pitää vaan toivoa ettei lähde aikaisemmin syntymään. Niin ja se tärkeä päivä. Sektio tehdään 7.11, la ois 11.11. Esikoisen kohdalla sain jopa valita päivän, toisin tallä kertaa, mutta eipä sillä niin väliä ole.

Joku kyseli painon noususta; mulle tähän mennessä tullut 10,2 kg.

Varmaan ois jotain muutakin kommentoitavaa mutten enä muista mitä kaikke pinossa tänään puhetta. Oli yllättävän väsyttävä tuo polireissu; meiltä ajomatkaa vajaa tunti ja puolet polilla ajasta oli odottelua. Niin joo, se oli hauska kun tultiin kotiin niin esikoinen (melkein 4v) kysyi, että oltiinko me vauvaa hakemassa :)

Palaillaan :):)

Vilma rv 36+4

Vierailija
31/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ei pääse ruokaa tekemään, meillä on vesikatkos ollut koko päivän. loppuu vasta kuudelta.. eilenkin piti olla vedet pois 8-18 mut eipä ollutkaan.

sellasta tässä tulin kyselemään ku ennustaja elli ja madam mamma ennusti tyttöä. ja meillä on tytölle kaksi nimeä. mä kolmatta aloin miettimään.. onko justiina kamala nimi pikku tytölle? kyselin tuolla nimet palstalla kans siitä.. tuleeko justiinasta mieleen täti kaulin kädessä?

eilen illalla oli kovia kipuja ala mahassa ja tossa lantion edessä, kauheen vaikee oli paikallistaa kipua. eka tuntu että tossa haarovälissä missä karvat kasvaa mut ku laitoin käden siihen niin se kipu tuli muualta. tuntu ihan et kohta luut murtuu. sit tuntu et olis joku supistus ja se kesti toista minuuttia.. sainpa kuitenkin nukuttua.

alan olee jo aika täynnä tätä odotusta. tulis jo se pikkunen!!

jos sitä sohvalle lähtis taas...

ootellaan..

Vierailija
32/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen yöllä supistukset tuntuivat ihan niskassa asti. Selästä säteilivät niskaan, en saanut kunnolla nukuttua niiden takia ja nyt tänään on sitten ollut outo tuskanhiki koko ajan päällä. Ihan hirveä olo. Taidan vääntäytyä kohta nukkumaan. Ei oikein muita uutisia...

Itku pääsi yöllä kun tajusin etten olen viikkokausiin pystynyt tekemään täysipainoisesti mitään vaan turvautunut miehen apuun ties missä ja vaikka missä asiassa. Kyllä syö omaatuntoa kun on niin käsi ettei mikään tunnu sujuvan.

Olen jo ihan täynnä näitä kipuja, ihan täynnä raskautta. Ainut asia mikä pitää mut edes vähän järjissäni on tämä tuleva vauva.

Swehina rv 36+3

Vierailija
33/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut momentille, alialle ja marrasnasulle. Toivottavasti saadaan lukea synnytystarinoita pian.

Taalla viela yhtena kappaleena. On sellainen vetaydy kotiin ja keskity itseen olo. Synnytyksessa ajattelin kayttaa aromaterapiaa ja homeopatiaa hyvaksi. Kaikki on melkein valmista, muutamia vaatekappaleita voisin kylla ostella vauvalle.

Ihana lukea noita synnytystarinoita, on se vaan niin ihmeellista ja kaunista.

Vierailija
34/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla palstaa seuraillaan, alkaa marraskuisten listalle löytää jo useampikin vaaveli =). Mullahan on edessä tuo myös, että vauvaa en vierihoitoon saa heti, yleensä olleet pari päivää keskolassa. Saa nähdä miten nyt, kuitenkin otetaan jo paria viikkoa ennen kuin aimmat tyttöset. Mutta sokereiden takia sinne siis matkaa joka tapauksessa. Toisaalta sen kun tietää niin siihen on niin valmistautunut jo ettei sillä lailla tuo pettymystä. Toki on se rankkaa kun viimeksi näin tytöstä pään, sitten vietiin ja seuraavan kerran illalla klo 21 pääsin katsomaan paikan päälle...oli pitkä päivä odottaa, eikä kuulunut mistään mitään. Oli niin kiirettä hoitajilla etteivät kuulemma ehtineet kysellä ja soitella....no, soitin sitten itse että nyt tulen vaikka väkiste =P'

Mulla oli myös äitipoli tiistaina, siellä kaikki ok. Jännä juttu muuten tuo sektio- kun mulle kolmas tehdään nyt siis ensi viikolla, ja täällä Vaasassa ne sanoi että ei miellellään kovin pitkälle mennä- vaikka arvet näyttää olevan ihan ok, mutta ettei oteta riskiä..ja Seinäjoella mennään lähelle laskettua aikaa? Tuo 100km välissä tekee ihmeita ;). Eli siksi leikkaus jo ensi viikolla, muuten olisi menty sinne 01.11 asti. Toisaalta olo on sellainen että juu, kyllä kiitos, masu pois jo!! Ahistaa niin vietävästi, ja kun ei saa nukuttua missään välissä. Ja paikkoja kolottaa.. Mutta tosiaan jännää tämä eri käytäntö eri sairaaloissa.

Joku kyseli ässien perään ;). Täällä yhtä ässää käytän usein- eli saunaa. Siivousta harrastan pakosta- ja se viimeinen on kyllä mun puolelta viimeisenä mielessä...halut ne on hiirelläkin---mutta ei siis minulla kyllä tällä hetkellä vähempää voisi kiinnostaa..Mies ei kai pahaksi pistäis, mutta eipä ole inunutkaan kun tietää tiukan ein...kun ei ole oikein mukava fyysinen olo, niin kai se vakuttaa.

Mutta nyt sitä yhtä ässää- eli saunaa. Sitä tosiaan harrastan, eikä tee edes supistuksia..

Palataan taas!