Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRASMURUJEN keskiviikko

18.10.2006 |

Aikainen aloitus :)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsenköhän moikkaamaan Momenttia :)

Elikkä se pieni petijumppa tuotti tulosta. Ensin meni desin verran vettä tuossa 3.15. Soitin synnärille ja kysyin mitäs tehdään. Käskivät ottaa todistusaineistoa mukaan (esim. märkä paperi) ja tulla sinne pikkuhiljaa. Kysyin voinko odottaa lapselle hoitajaa pari tuntia. Kuulemma voin ja vaikka kauemminkin. Että tässä nyt sitten odotollaan. Ja vettä on lorissut lisää saavikaupalla, ei auta kuin istua pyyhkeen päällä ja silti tahtoo valua lattialle. Supistuksiakin alkoi nyt tulla 2-3min välein. Ihan napakasti tuntuu jo. Saa nähdä joudunko soittamaan vielä paikallisen kaverin tänne passiin, jos nämä nyt tästä vielä hurjistuu.

Ja nyt sitten pitäisi osata rentoutua. Vähän hankalaa, kun taas jännittää niin mahottomasti. Toivottavasti tällä kertää menisi vähän nopeammin kuin viimeksi, kun on taas takana 4h unta... Ainakin nyt tuli supistukset melkein heti, ja tuntuu eri tavalla kuin ekalla kertaa. Viimeksi tuntui vain selän puolella, nyt tuntuu edessäkin ihan reippaasti.

Josko tässä suihkuun ja pakkaamaan. En varmaan ehdi enää lukea viestejä. Ilmoittelen, kun pystyn. Miehen kännykällä pääsee varmaan nettiin.

Alia ja pikkuoravat rv37+2

Vierailija
2/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi uneton odottaja toivottaa kovasti onnea ja tsemppiä! Ja ihmettelee miten Alia pystyy vielä tuolla hetkellä kirjoittamaan ja ajattelemaan järkevästi!

Piti valitella omaa napaa kun ei taas uni tule silmään, mutta jotenkin nyt se tuntuu niin vähäpätöiseltä... Joten ei muuta kuin takas sänkyyn kierimään.

Onnea matkaan Alia!

Anyara rv 36+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se momentti siellä tays:sissa edelleen oleile...

Me kanssa eilen tota petijumppaa aloiteltiin tauon jälkeen ainakaan vielä ei missään tunnu.

Masukki liikkuu kivasti kyllä heti aamusta.

Saunassakin kävin eilen illalla...

Ei yhtään ainoota supistusta aiheuttaneet kumpikaan.

Mutta jos ripustan pyykkejä niin jo saan supparit aikaiseksi useemmaksi tunniksi?

Mutta eipä tänne kai mitään ihmeempää,pitää eilistä pinoa vielä lukea jos olis tullu illasta uusia viestejä sinne...

Nyt vuoroa seuraavalle!

Rv 35+2

Vierailija
4/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alia ja marrastoive(?, muistinko oikein?!) on jo synnyttämässä!! Kovasti tsemppiä molemmille!

Mimä täällä vietän nautinnollista äitiyslomaa, ihanaa olla kaikessa rauhassa kotona, lapsillakin on syysloma, joten ei mtään kiirettä mihinkään. Mies lähti ennen 6 töihin mutta me vaan nukuttiin. Ihanaa! Oon hämmästelly kun mun ei tarvitse käydä yöaikaan vessassa ollnekaan, muutenkin saatan nukkua koko yön vaihtamatta juurikaan asentoa. Muutomia öitä on ollut että herään selälläni ja alan kuulostella vauvan liikkeitä ja sitten en enää saa unta kun ihän tää meidän vauva kauheasti liiku. Varsinkin yöllä on tosi hiljainen. Tosin molemmat meidän lapsista on nukkunu läpi koko yön jo laitoksella, esikoinen nukkui 8h putkeen joka yö ja kuopus nukkui 4h, söi vähän ja jatkoi unia vielä n.5h. Taidan olla onnekas...

Kuitenkin huolestuttaa vauvan liikkeiden vähyys, täällä neuvolassakin niin kiirestä etteivät ota käymään kun 2vkon välein...

MItä mun piti kommentoida eilisestä pinosta? Ai niin, joku kyseli synnytystapa-arvion teosta. Mullekin tehty se kaksi kertaa, ja molemmilla kerroilla ollut erittäin epämiellyttävä ja kivulias kokemus. Varsinkin ensimmäisellä mieslääkäri ronkki niin kovaa, että käynnisti synnytyksen... Olen ensi viikolla taas menossa synnytystapa-arvioon, ja kyllä jännittää. Vauvan paino-arviothan on todellakin vain arvioita. mulle esikoista veikattiin korkeintaan 3kg, tyttö syntyi 4 päivän päästä arvion tekemisestä ja painoi yli 4kg. Kakkosta veikattiin reilusti yli 3kg, vauva painoi syntyessään alle 3kg. Nuo arviot tehtiin siis sekä ultralla että kädellä kokeilemalla.

Eilen kävin kampaajalla, nyt kehtaa lähetä synnyttämään jo tukankin puolesta! Ei vaan, tiedän kokemuksesta, että oon sairaalassa otetuissa kuvissa järkyttävän näköinen, eikä siinä paljon hieno hiusmalli auta.

Mukavaa päivää kaikille! Kovasti tuntuu kaikkia jo synnytys jännittävän, se on varmaan täysin normaalia ja luonnon tapa valmistaa meitä äitejä tulevaan koitokseen. Muistetaan, että tieto lisää tuskaa ja suurinosa synntyksistä menee hyvin. Onneksi on tämä palsta minne pääsee purkamaan tuntojaan!

onna 37+4

Vierailija
5/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime hetken tsempitykset ja halaukset molemmille muruille minultakin. Nyt en kommentoi tämän enempää, sillä olen vasta herännyt eikä ajatuksen kulku ole vielä lähtenyt käyntiin.

Tulen myöhemmmin päivällä kurkkimaan pinoa...tästä se uusi päivä taas alkaa... :-) Ja kohta on taas monta pienen pientä murua maailmassa...

Kanelisokeri 35+4

Vierailija
6/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä! ja ONNEA!

Mahtava tälläisiä uutisia päästä lukemaan heti aamusta!

Pojatkin on jo hyvillä viikoilla ja isojakin taisivat ennusteiden mukaan olla! HIENO JUTTU!

t.V&V tasan 36!! (kohta täälläkin turvallisilla vesillä kun 37 lähestyy..)

Omaa napaa vielä, että eilen supisteli koko illan, mut ei mitenkään säännöllisesti. Välillä supistus säteili toiseen reiteen, mikä oli epämiellyttävää.( To neuvola ja 24.10 koko-ja synnytystapa arvio. JEE!) Yö meni kuitenkin hyvin nukkuessa.

Vierailija
7/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisää vauvoja tulossa, onnea matkaan Marrastoiveelle ja Alialle!

Täällä ei edelleenkään tapahdu mitään ja vointi on hyvä. Eilen oli viimeinen lääkärintarkastus ja oli kyllä todellinen pettymys, täysin turha käynti! Pikaiseen katsoi kohdunsuun tilanteen (pehmeä, pituus 2,5 cm ja kiinni) ja vielä pikaisemmin kuunteli sydänäänet. Sf-mittaa ei mitannut ollenkaan eikä tunnustellut miten päin vauveli on, koko käynti kesti n. 5 minuuttia :( Lisäksi lääkärin suomenkielen taidossa oli taas toivomisen varaa, tällä kertaa oli siis virolainen naislääkäri, viimeeksi sri lankalainen mieslääkäri... Terkkarilta sain nuhteita painosta +980 g/vko joka kyllä on pelkkää turvotusta, aamuisin käsiä tuskin saa nyrkkiin kun sormet on ihan nakkina, verenpaineet oli kuitenkin hyvät ja virtsa puhdas.

Tänään lähden tekemään viimeiset vauva hankinnat ja tutustumaan synnärille.

Nasketti rv 36+6

Vierailija
8/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marrastoiveelle onnea käynnistykseen ja Aliallahan saattaa jo olla kaksi nyyttiä. Mä ihmettelin kans, miten pystyit noin rauhallinen olemaan ja viisaita kirjotteleen. Oottakaahan kun tämä höyrypää pääsee vauhtiin, niin on viisaat ajatukset kovin kaukana.

Yö meni ihan mukavasti, vauva on vaan alkanu nyt myös yöllä tempomaan. Nyt jos olen oikein muistellut, niin vauvalta uupuu enää vanna. Eilen sain hankittua kaikkea pientä puuttuvaa... jopa vähän herkkuja sairaalakassiin... jos ne sinne asti kestää.

Jokohan tällasta on kysytty: Aikaisemmin synnyttäneet, oliko teillä selkeä vaisto että kyllä vauva tänään lähtee syntymään tmv.

Muistelin vain itse eilen, etten reissussa olleelle miehellekään uskaltanut esikoista odottaessa kertoa vahvasta tuntemuksesta, että vuorokauden sisällä tapahtuu jotain. Yöllähän ne vedet sitten meni.

Sarafan rv 35+6

Vierailija
9/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas jännät paikat Alialla ja Marrastoiveella. Onnea molemmille sylin täydeltä.

Itsellä alkaa olla aika hiton tuskainen olo. Eilen supisteli niin P....ti, että itku oli lähellä. Soitin jo puoliskolle, että valmistautuu lähtöön ja pitää kännykän lähellä. Lepo kuitenkin auttoi ja yöllä supparit laantuivat lähes täysin. Aamulla sitten kun nousi, olo on heti aika ankea. Koko alaselkä on ihan tunnuton eilisen jäljiltä. Lisäksi tuntuu siltä, että paikat on tosi pehmeät. Maanantaina oli lääkärin tarkastaus ja silloin kohdunsuu oli pehmeä ja sitä oli 2 senttiä jäljellä. Tämä supistusrumba alkoi kuitenkin maanantai-iltana, joten olisipa kiinnostavaa tietää missä nyt mennään. Lisäksi hikoiluttaa koko ajan ja rinnat valuu. Olisin kyllä jo itse ihan valmista kamaa menemään vaikka synnyttämään. Sen verran hankala olo jo on. Lepääminen auttaa tähän tuskaan, mutta kun ei jaksa (eikä voikaan) maata vaan koko aikaa.

Toivottavasti muut jaksavat loppumetreillä paremmin.

Tuskastunut Viljonkka74, 36+1

Vierailija
10/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alialle onnea matkaan, ihmeen rauhallinen hän tosiaan oli viestiä kirjoittaessaan. Tosin hän on ollut koko ajan samanlainen, rauhallinen ja positiivinen luonne - ainakin viesteistä päätellen.

Tänne ei mitään uutta, tänään tulee täyteen tasan 34 viikkoa (täältä perästä tullaan...) Odottelen edelleen aikaa OYS:iin äitipolille sf-mitan takia. Samalla varmaan katsovat tuon alakerran tilanteen, eilen supisteli koko päivän 4-7 kertaa tunnissa säännöllisesti koko päivän ja kävely oli yhtä tuskaa. Eli ainakin tietäisi että jos tuo eilinen supistelu ei tehnyt mitään niin sitten voi elää ihan normaalia elämää. Meillä ainakin " petijumppa" on joka kerralla käynnistänyt synnytyksen joten se saa ainakin odottaa polikäynnin yli. Yöt nukun edelleen kuin tukki, yleensä herään aamulla samassa asennossa missä illalla nukahdin, laitoin eilen tyynyn polvien väliin ja aamulla tyyny oli siististi samassa paikassa :)

MrsCruiser tasan 34

Vierailija
11/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, lisää marraskuisia syntyy... tsempitykset alialle, vaikkei tätä enää ole lukemassa.

Täällä nukuttiin 11h yöunet ja sen kyllä huomaa, tosi pirtee olo!

Menispä tää loppuaika kokonaan näin et sais aina välillä hyvin nukuttuakin eikä olis mitään vaivoja, ainakaan suurempia, niin ei olis niin tuskasta odotella et koska..

Kyllä mä salaa toivon et tää syntyis hyvissä ajoin siinä la:n tienoilla (vaik vähä ennen) mut oon koittanut asennoitua et yli menee rutkasti ja sitä kaikille hokenu :)

Se älytön siivousvimma multa vaan on edelleen kateissa, edellisissä raskauksissa puunasin jatkuvasti jotain ja leivoin nyt kaikki tommone on pakkopullaa... Ulkohommia tehtiin miehen kanssa eilen ja vähä jäi vielä tekemistä, tänään loput ja sit sais sataa lumi maahan.

Nyt laittaan takkaan tuli, tääl on vähä vilposta.

Tuuli rv37+1

Vierailija
12/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nyt niitä muruja alkaa todenteolla syntyä.

Jotenkin masentavaa lukea kaikkien tuntemuksista, kun mulla ei edelleenkään ole niin yhtään mitään mikä edes liippaisi läheltä supistuksia. Aika typerää kun neuvolassa kysyvät joka kerta kuinka paljon supistelee, ja minä vastaan, että mitä se on? ei ole meidän vauvalla selvästikään kiire maailmaan. No ihan hyvä, remontti vielä kesken ja haluaisin saada sen valmistuttua vielä uudemman kerran lattiat pestyä, kun tota hiton hionta pölyä on joka paikka täynnä.

Nyt on riisipuurot ollut hyvän aikaa tulilla ja porkkanat kiehumassa, perunalaatikon laitoin ösken pakastimeen (ja sen lanttulaatikon eilel), eli joulukin voi sitten yrittää yllättää minut tänä vuonna, mut tuskin onnistuu ;o)

Tunnin päästä olis neuvola ja iltapäivällä pitäis meidänkin mennä tutustimaan sinne synnärille ja samalla hakea siskon kaksi nuorempaa tytärtä meidän luo syysloman viettoon.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille, tulen vielä kertomaan neuvola kuulumiset =o)

Annitanni

Vierailija
13/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän silmällä jos kaksosia ja aliaa näkyisi. aamulla vtolle tuli kyllä kaksoset- muistelen aamu 6 syötöllä kuulleeni. en sitten tiedä että olivatko alian vai jonkun muun... moikkailen " murusia" jos uusia vauvoja näkyy. ja tarttukaa hihasta jos näette yhden äidin kulkemassa jatkuvasti osastojen väliä. eilen jo yksi nainen alkoi juttelemaan. aloin miettiä olisko marraskuisia mutta ei tainnut olla, kun ei kysäissyt muuta kuin että onko vauva miten aikaisin syntynyt..

tyttö on edelleen vtolla. on ihan pikkasen jaksanut rinnasta syödä, mutta voimat loppuu kesken jja pullostakaan ei jaksa riittävästi. letkulla loput. vielä on keskoskaapissa ja valoissa. illalla kokeillaan mitä tapahtuu ja mihin veriarvot menevät kun laitetaan vauvansänkyyn. pitäkää peukkuja että ettei taas ampase arvot alas.

minut varmaan pistävät kotiin ihan kohtapuoliin. jos tyttö pääsisi letkuista ja kanyyleista eroon niin voisin saada vierihoitoon osastolle- nykyään on liikuteltavia valokaappeja olemassa ja lämpöpatjat. mutta katellaan.

lisämurhetta tuo kun mun oma äitini on joutunut sairaalaan. eivät mulle uskaltaneet kertoa- tapahtui samaan aikaan synnytyksen kanssa. mutsilla on munuaistulehdus ja 2vk sitten leikattu kohdusta kasvain. äiti on huonossa kunnossa ja lääkkeet eivät pure. saas nähdä pitääkö mun lähteä itä-suomeen. sisarukseni ovat ihan kierroksilla ja sanoneet hieman että varaudu äkkilähtöön äidin luo... huolestuttaa hurjasti. mikä ihme on kun ei lääkettä löydy.

mutta pienin askelin vaan.

momentti

Vierailija
14/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseen oliko selkeitä tuntemuksia, et kohta tämä vauva syntyy, niin ainakaan mulla ei ollut mitään hajua, et kohta mennään. Esikoisen kanssa edellisenä päivänä vielä vakuuttelin työkavereille, ett ei mitään merkkejä ole ja yöllä sitten meni ensin lapsivedet ja sitten alkoi parin tunnin päästä siitä supistamaan. Myöhemmin hokasin, että sinä päivänä tullut " liima" olikin limatulppaa eikä vaan jotain epämääräistä valkovuotoa. Ei sitä sit oikein osannut ajatella, kun muutenkin koko ajan tuli jotain hämärää eritettä loppuraskaudesta.

Mä toivon, ett tämä numero 2 voisi vielä pidättäytyä syntymästä ainakin sunnuntaihin asti, kun olis esikoisen kummien häät lauantaina. Myös kummiksi pitäis tässä keretä 29.10., mut se lienee kyl jo vähän liikaa toivottu?!? Tai jos vaavi sitten tossa ensi viikolla vois syntyä alkuviikosta...Kolmea S:sää ei ainakaan yritetä tässä ihan lähipäivinä.

Mulla on muuten 31.10. äitiyspolille uä-aika kokoarviota varten (sokeriongelmia ollut). Sanoin kyl jo silloin, et voipi olla, et voidaan ihan puntarilla mitata ja ottaa vaikka valokuvia vauvasta jo tossa vaiheessa, mut antoivat silti ajan noin myöhäiseksi (38+4).

No nyt kun näin olen asennoitunut niin varmaan sitä keikutaan täällä vielä marraskuun puolessa välissä.

Mukavaa päivää kaikille, Lempi 36+5

Vierailija
15/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi, näin ne päivät lähenee itse kullakin! Ihanan kirpakka pakkasaamu, täytynee lähteä koiran kanssa pikku lenkille ja sitten onkin klo 11 hieroja... hartiat on ihan jumissa ja nukkumisesta tulee vain selkä kipeäksi. Verenpaineiden vuoksi lääkäri muistutti levosta, mutta kun aivan kangittuu.

Paikat on kiinni ja kanavaakin jäljellä edelleen se 2,5 cm eilisen lääkärin kopeloinnin perusteella. Kyllä se sitten supisteleekin makeasti aina ton ronkkimisen jälkeen iltasella. Olin ihan varma, että jotain olisi tapahtunut, kun välistä olen ollut niin kipeänä, mutta ei. Mielikin on nyt parempi, kun kerroin perheenjäsenille, että äidin raivokohtaukset ei johdu teistä vaan äidin tämän hetkisestä raskaasta olosta ja hormonimylläkästä. Tuntuivat ymmärtävän.

Kuuluisipa jo Momentinkin mietteitä lisää synnytyksestä yms...

toivottavasti siellä on kaikki hyvin.

Palataan,

travel 34+4

Vierailija
16/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, voi onnea matkaan ja tsemppiä Alialle ja marrastoiveelle!! Aivan mahtavaa!! =)

Tänään alkoi sit meikäläisellä äippäloma! Saikulla oon ollu ennen sitä joten kotona ollu, mut nyt saa sanoa ihmisille että äitiyslomalla ollaan. =)

Viime yön olen nukkunut tosi hyvin, ei tarvinnu taaskaan käydä vessassa. Mutta aamulla se kostautuu, kaksinkerroin saa melkein kävellä veskiin kun on niin kova hätä.

Täällä on varmaan ollu asteet pakkasen puolella viime yönä, kun auton lasit on jäässä. Mutta oli tosi raikas ilma ulkoiluttaa koira. Ei tuule, aurinko paistaa jne. Ihanaa!! Voi, kun sais jo lykkiä vaunuja samalla. =)

Meidän vauvasta on tullut viimeaikoina illanvirkku. Ja nyt vasta heräilee ja kello on jo 10. Tulee äitiinsä jos tämä jatkuu.. =)

Eilen oli niin kova myllerrys päällä, toivon ettei masukki vaan käntynyt perätilaan. Yritin kyllä tunnustella mutta ihan varma en ole tuntuiko pää vai takapuoli tossa kylkiluiden alapuolella. Toiv. peppu. Noh, viikon kuluttua neuvola, saavat siellä sitten varmistaa asian.

Nyt kaupungille asioille. Toiv. kuulemme pian synnärille menneiltä uutisia! Jännityksellä odotellaan! =)

rusina rv 34+6 (perässä tullaan, hitaaasti...välillä ainaki tuntuu siltä..)

Vierailija
17/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että, jännittää kovasti jo tämä marrasmurujen poksahtelu. itse ollaan siellä peräpäässä kuun lopulla, mutta myötäelän voimakkaasti teitä jolla h-hetket ovat ihan käsillä. joku ihmetteli tuossa kun mitään ei tunnu tapahtuvan eikä liiemmin supistele eikä muuta. mä kuulun niihin äiteihin joilla synnytys ei anna pahemmin varoituksia. sittenkun tapahtuu, kaikki käy rytinällä nopeasti.

eilen oli neuvolalääkäri jota oli aikaistettu huimauksen ja verenpaineen nousun takia kahdella viikolla. minullekkin oli hieman pettymys tuo käynti, koska olo on malttamattoman tuskainen näillä viikoilla ja mitään radikaalia ei ollut tapahtunut,eikä mitään uutta tietoa saanut. täällä kanssa kohdunkaula pehmeä 2cm ja paikat kiinni. vauvan sanottiin olevan pääalaspäin, sf mitta oli laskenut 2cm mutta silti terkka hoki vauvan olevan ylhäällä. jostain syystä mun masuasukin asento on kaikissa raskauksissa ollut todella epäselvä. aina mietitään siinä masun äärellä onko tämä pahkura nyt pylly vai pää.potkut tuntuu molempien pääpyllypahkurooiden molemmilla puolilla. ota nyt siitä selvää.

en tiedä onko se omaa malttamattomuutta vai mitä kun kokoajan elättelen toivoa että vauva syntyis ennen laskettua aikaa. tuntemukset on poikenneet edellisistä raskauksista hurjasti. jotenkin tuntuu että vauva vois ykskaks tulla ulos " poks" tohon lattialle, vaikka suppareita ei erityisen hirveesti oo ollu. sitäpaitsi, tää on kyllä outoa, mutta mulla ei ole semmoisia suppareita mistä yleensä puhutaan. ei mitään rytmisiä juttuja, en tunne masun pingottumista tai kovettumista. mulla on odottamisen loppuaikana semmoisia olotiloja kuin vauva jumiutuisi kääntyillessään huonoon asentoon ja painais johonkin hermoon. sitten tää ns. hermokipu muuttuu jatkuvammaks juuri ennen synnytystä. niin ja tuleehan siitä sitten semmoista aaltomaista että välillä tulee niitä hengähdystaukoja.

mutta eiköhän se mun tuurilla mee just niin että taas mennään parilla päivällä sen lasketun yli, kun seinät kaatuu päälle kun miettii että mitenkäs kalkkis se mun istukka on jo ja miten vauva voi jaja..

kumiorava 34+4...vasta...

Vierailija
18/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, hirmuiset tsempit Alialle ja Marrastoiveelle!! Toivottavasti menee/meni kaikki hyvin. ;)

Momenttia nyt kyllä koetellaan vähän liikaa. Ei voi muuta sanoa kuin että jaksamisia sulle. Itse en varmaankaan jaksaisi yhtä hyvin. Toivotaan ettei äidilläsi olisi hätää.

sitten jatkaisin sitä synnytystapa-arvio keskusetelua. Yritin tuossa eilen tiedustella, mutta ei kukaan tuntunut ottavan siihen kantaa. Eli kuinka voi olla mahdollista ettei minua tutkineet lääkärit ole arvioneet lantion tilavuutta tai vauvan kokoa ollenkaan. Mietityttää minkä kokoinen sieltä olis tulossa ja että mahtuuko se tulemaan? (ensikertalaisen huolia) ja se että pääsisin taysiin synnytystapa-arvioon JOS HALUAN?

Tuntuu että täällä perähikiällä on muutenkin tuo neuvolatoiminta mitä on..

No, taas uuteen päivään

Mekku ja Beebe 35 tasan

Vierailija
19/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin jaksamisia Alialle ja Marrastoiveelle ja kaikille muillekin joilla jo kovasti supistelee. Momentille erityisesti voimia.

Kuten niin moni muukin olen minäkin lukenut ahkerasti viime viikkoina marrasmurujen terveisiä. Itse en vain ole saanut mitään kirjoiteltua. Aikaisemmin syynä oli yleensä se, että en vielä töissä ollessani kerinnyt pinon kimppuun kuin vasta iltamyöhään (töissä kun oli aina hirmuinen kiire). Maanantaina oli kuitenkin virallisesti äippäloman ensimmäinen päivä. Esikoinen on ollut täällä äidin seurana maanantain ja tiistain, mutta tänään vein hänet päiväkotiin. Oli nimittäin aamulla neuvolalääkäri ja sitten olen tilannut iltapäiväksi vielä kampaajan, että voi mennä kauniina synnyttämään. Tosin en ole niin varma, että ne hiukset saavat tästä synnyttäjästä kovin kaunista. Esikoisen syntymän jälkeen otetuissa kuvissa olen aivan järkyttävän sairaan näköinen. Siskon tyttökin kyseli joskus, että kuka kumma toi noissa kuvissa on. Olen tosi kelmeän värinen ja erityisesti nenäni on jotenkin eriskummallisen venyneen oloinen. Muistaakseni en kuitenkaan synnyttänyt poikaa nenän kautta.

Omasta navasta kun oli tuo lääkärikin. Tänään oli vihdoin ja viimein neuvola-aika. Edellisestä neuvolasta vierähtikin aikaa jo yli 4 viikkoa. Ilmeisesti ajattelevat, että turha tuota on täällä juoksuttaa kun aina sanoo, että eipä tässä sen kummempia. Verenpaine oli oikein hyvä 114/72. Minulla aina nuo verenpaineet paranevat (laskevat) kun olen raskaana. Normaalista yläpaine huitelee ikävästi reilusti yli 120 ja alapaine yli 80. Hemoglobiini oli pysytellyt suht samoissa 114. Rautaa pitäisi ehkä hieman aktiivisemmin syödä. Painonnousu oli mukamas 800g/vk. En kyllä tuohon usko. Oli kätilöoppilas punnitsemassa ja hän ei kyllä oikein osannut sitä vaakaa käyttää. Oma vaaka näytti aamulla että olisi joku ehkä 400g/vk tullut painoa lisää. Lääkäri oli oikein mukava naisihminen ja tekikin perusteellisen ultrauksen. Painoarvio tällä hetkellä 2450 g. Kaiken maailman käyrien perusteella joita hän piirteli arveli, että laskettuna aikana paino olisi siellä 3200-3300 g eli ihan samoissa kuin esikoisella. Paljon yli ei parane mennäkään. Oli nimittäin esikoisellakin hieman ongelmia mahtua alateitse. Oli poikaparalla pää tosi suippona. Ei myöskään meinannut laskeutua sitten millään ja synnytys kestikin aika kauan. Melkein jo piirtelivät masuuni leikkausta varten viivoja mutta kyllä se poikai sieltä sitten syntyi alateitse. Ensimmäinen yökin esikoiselta meni tarkkailuosastolla kun happiarvot olivat vähän alhaiset. Täytyy alkaa aiheesta enemmän itkeskelemään jos näyttää että menee paljon yli lasketun ajan. Tarjonta oli rt II ja kohdunsuu täysin kiinni, kohdunkaula täyspitkä. Synnytystä ei siis ole aivan heti tiedossa. Tosin ei täällä kyllä mitään kipeitä supistuksiakaan ole tuntunut. Seuraavan neuvola-ajan sain kahden viikon päähän.

Sukupuolikin sitten selvisi eli poikahan sieltä on tulossa. Ei pystynyt vauva pitämään kivespussejaan tai pippeliään piilossa sitten millään vaikka yritti jalkojaan pitää ristissä. Sieltä ne välistä pullisteli. Otti lääkäri ihan kolme eri kuvaakin iskälle näytettäväksi. Eipä tarvitse mennä kauppaan tyttömäisiä vaatteita ostamaan vaan käy ihan noi esikoisen vanhat pojanvaatteet. Niitä vauvanvaatteita tuntuu olevankin ihan hirvittävät määrät. Niitä nimittäin olen tässä kaivanut pesua varten esiin ja ei niille loppua näy.

Tulipas sitä tarinaa. Täytyy antaa tilaa muillekin.

Rinnuli rv 35+1

Vierailija
20/34 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Momentille!

Kiva oli kuulla sinusta! Toivotaan että vauva siitä voimistuu päivä päivältä. Moni sanoo et muutama viikko on aika raskasta aikaa mut sit kun syöminen lähtee käyntiin niin alkaa helpottaa. Koita saada paljon mukuttua ja voimia itsellesi!

Marrastoive ja Alia+pikkuoravat(meniköhän nimimerkki oikein) kuitenkin teistä kans olis kiva kuulla kunhan saatte nyyttinne maailmaan!

Paljon onnea koitokseen, joka meillä muilla on vielä edessä.

Oma napa: melko ok olo, jotenkin tuntuu et roikun täällä vielä pitkäänkin jollen ota kolmea ässää käytäntöön. Taidan kuitenkin odotella vielä muutaman viikon.Suonenvedot vaan inhottavasti jatkuu.

Kirpeitä ilmoja jo alkaa olla. Nautitaan niistä!