Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raisa Räisäseen liittyen mua vaivaa yks juttu. Olin varmaan itse samana iltana Tampereen keskustassa, kun Raisa katosi

Vierailija
28.06.2022 |

Muistan EU-huippukokuksen ja ne hienot mustat diplomien (?) autot. Opiskelukaverini kuvasi tuolloin videokuvaa Tampereen keskustassa. Se oli hänen opiskeluihinsa liittyv projekti. En ollut koko iltaa tämän koulukaverin seurassa, joten en tiedä kuinka pitkään ja kuinka monena eri päivänä kuvasi. Mutta sattumalta minulla saattaa olla vielä tallessa tuon opiskelukaverin nimi. Ja mietin onkohan hänellä vielä jäljellä sitä materiaalia mitä kuvasi, ja jos on, voisiko videolla (jos ne on edes enää tallessa) näkyä esim. Räisäsen katoamiseen liittyviä autoja tms. Pitäisikö tästä vihjata poliisia?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa käsittää, että tätä (tietysti ikävää) tapausta jankutetaan vuodesta toiseen. Mikä siinä on niin kiehtovaa, mikä. Ihminen on menehtynyt, ei asia muuksi muutu. Voisko vaihtaa levyä.

Vierailija
42/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei muuten ole ihmetellyt,sitä, miten 16- vuotias tyttö, vaikkaonkin pitkä ja aikuisen näköinen kiertelee useammissa ravintoloissa?

Aika oli sillon täysin erilainen. Moni alaikäinen lainasi jonkun täysi-ikäisen tuttavansa henkareita, joilla sitten pääsi baariin sisään. Jotkut jopa lainasivat henkkareitaan ihan systemaattisesti maksua vastaan. Aina oli myös joku, joka osti maksua vastaan alkoholia alaikäisille.

Eli sama meno kuin edelleenkin. Te täti-ihmiset ette vain enää ole kartalla siitä, miten teinit aikansa viettävät. 

Itselleni on teini-ikäisiä lapsia, joten olen kartalla heidän maailmastaan. Työni puolesta myös tiedän, että esim. alkoholin käyttö nuorilla on vähentynyt, mutta muiden juttujen käyttö on sitten lisääntynyt 90 luvun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nämä keski-ikäisten tätien "aika oli silloin ihan eri" kommentit. Ihan kuin nykyisin teinit istuisivat vain kädet ristissä kotona eikä kenellekään tulisi mieleenkään esim. mennä alaikäisenä baariin tai juoda alkoholia ennen kuin täyttää 18. Vähänpä tiedätte teinien elämästä. 

Vierailija
44/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei muuten ole ihmetellyt,sitä, miten 16- vuotias tyttö, vaikkaonkin pitkä ja aikuisen näköinen kiertelee useammissa ravintoloissa?

Aika oli sillon täysin erilainen. Moni alaikäinen lainasi jonkun täysi-ikäisen tuttavansa henkareita, joilla sitten pääsi baariin sisään. Jotkut jopa lainasivat henkkareitaan ihan systemaattisesti maksua vastaan. Aina oli myös joku, joka osti maksua vastaan alkoholia alaikäisille.

Kerrotko miten tuo kuvauksesi eroaa vuoden 2022 meiningistä. Itse en huomaa sitä TÄYSIN erilaista asiaa tuossa. 

Ei nykyään lapset rieku baareissa. En mä tiedä missä ne riekkuu, varmaan punttisalilla ja fitneskisoissa ja Cheerleedaamassa.

Vierailija
45/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sama meno kuin edelleenkin. Te täti-ihmiset ette vain enää ole kartalla siitä, miten teinit aikansa viettävät. 

Itselleni on teini-ikäisiä lapsia, joten olen kartalla heidän maailmastaan. Työni puolesta myös tiedän, että esim. alkoholin käyttö nuorilla on vähentynyt, mutta muiden juttujen käyttö on sitten lisääntynyt 90 luvun.

Naiivi olet, jos kuvittelet, että kukaan teini ei nykyisin juo alkoholia tai mene alaikäisenä baariin. Luulenpa, että ne sinun kullannuppusikin ovat vähintään toista mainituista asioista tehneet. Eivät vaan kerro äitylille kaikkea. 

Vierailija
46/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa käsittää, että tätä (tietysti ikävää) tapausta jankutetaan vuodesta toiseen. Mikä siinä on niin kiehtovaa, mikä. Ihminen on menehtynyt, ei asia muuksi muutu. Voisko vaihtaa levyä.

Ärsyttää kun miten voi hävitä kuin tuhka tuuleen, samoin kuin kaikki muutkin hävinneet

Vierailija
47/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisoinnissa on aktiivisesti, alusta asti unohdettu mainita EU perustamiskokous.

Se on kummallista.

Vierailija
48/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaisille asia ei ole ihan noin. Luulen, että tätä aihetta nostaa nimenomaan joku omainen, joka haluaisi saada vastauksia vielä auki oleviin kysymyksiin. Täällä pyörii näistä katoamistapauksista systemaattisesti vain pari-kolme. Muut on jo aikaa sitten unohdettu. 

Vierailija
49/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko miten tuo kuvauksesi eroaa vuoden 2022 meiningistä. Itse en huomaa sitä TÄYSIN erilaista asiaa tuossa. 

Olet sitten tosi nuori, jos et ymmärrä, että aika oli aivan toisenlainen 90 luvulla kuin vuonna 2022. Ihmiset ovat huvitelleet kautta aikain ja varmaan huvittelevat myös hamassa tulevaisuudessa. Kyse ei ollutkaan siitä, vaan ajankuvasta.

Vierailija
50/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neon on diplomaatteja ja diplomin olet vissiin saanut ekalla satuilusta? ja toisekseen, jos muistat asiaan jotain liittyvää, niin totta vtussa kerrot poliisille

Vierailija
51/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen aikaan ollut niin tarkkaa kuin nykyään.

Eipä, kävin minäkin väärennetyllä Kela-kortilla baarissa.

Kävitkö yksin minihameessa ja yritit päästä keski-ikäisten tanssipaikkoihin sisään?

Ei tuossa ole oikeasti mitään ihmeellistä. Ei sellaista ihmetelty, koska osa odotti esim. kaveriaan. Kylmä ilta vielä, joten silloin pyrittiin sisään melkein mihin vaan. Mahdollinen ilmainen viina veti myös puoleensa.

No ei, kun Räisänen pyrki nimenomaisesti tanssipaikkoihin, ei oman ikäistensä paikkoihin.

Hänen ystävänsä olivat lähteneet Huittisten seurahuoneelle, mutta Raisa ei mahtunut kyytiin. Ei kuulosta ihan parhailta ystäviltä, eikä Raisa ihan tavalliselta tytöltä, kun kuitenkin yksin päättäväisesti hakeutui tanssipaikkaan vaikka sitten yksin.

Vierailija
52/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisoinnissa on aktiivisesti, alusta asti unohdettu mainita EU perustamiskokous.

Se on kummallista.

No eihän ole. Se kokous kun ei liity ko. tapaukseen mitenkään. Jos Raisa olisi osallistunut ko. kokoukseen, sitten olisi asia erikseen. 

Vierailija
53/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kokousajankohdasta moni sen muistaisi.

Mikä yhdistää enemmän kuin yhteinen salaisuus? Olisko Romano Prodi, Paavo Lipponen ja muut paikallaolleet jakaneet kannibalistisen aterian? On kuultu kummempaakin.

Vierailija
54/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sitten tosi nuori, jos et ymmärrä, että aika oli aivan toisenlainen 90 luvulla kuin vuonna 2022. Ihmiset ovat huvitelleet kautta aikain ja varmaan huvittelevat myös hamassa tulevaisuudessa. Kyse ei ollutkaan siitä, vaan ajankuvasta.

Ei, vaan olen riittävän paljon elämää nähnyt tietääkseni, että edelleen vuonna 2022 teinit juovat alkoholia ja menevät väärennetyillä papereilla baariin alaikäisenä. Eli mikään ei sen suhteen ole muuttunut eikä tule muuttumaan. Ei ole mikään 90-luvun ajankuva, että alaikäiset juovat alkoholia. Niin on tehty kautta vuosikymmenten ja tullaan tekemään jatkossakin. 

Vierailija
55/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiivi olet, jos kuvittelet, että kukaan teini ei nykyisin juo alkoholia tai mene alaikäisenä baariin. Luulenpa, että ne sinun kullannuppusikin ovat vähintään toista mainituista asioista tehneet. Eivät vaan kerro äitylille kaikkea. 

Sä et nyt oikeasti taida ymmärtää muiden kirjoituksia. Kukaan ei ole missään kohtaan väittänyt noin. Kyse oli siitä, että aika oli täysin erilainen silloin. Ei siitä, että vetääkö joku viinaa vai ei.

Vierailija
56/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaisille asia ei ole ihan noin. Luulen, että tätä aihetta nostaa nimenomaan joku omainen, joka haluaisi saada vastauksia vielä auki oleviin kysymyksiin. Täällä pyörii näistä katoamistapauksista systemaattisesti vain pari-kolme. Muut on jo aikaa sitten unohdettu. 

Kyllä minä omaisten tilanteen käsitän hyvin, ajattelin, että he ei halua tämmöseen osallistua. Ehkä olen väärässä.

Pahoittelen, jos aiheutin pahaa mieltä jollekin.

Vierailija
57/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ajeltiin silloin jenkkiautolla tampereen keskustassa ympäriinsä..

Vierailija
58/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et nyt oikeasti taida ymmärtää muiden kirjoituksia. Kukaan ei ole missään kohtaan väittänyt noin. Kyse oli siitä, että aika oli täysin erilainen silloin. Ei siitä, että vetääkö joku viinaa vai ei.

Minä vastasin viestiin, jossa puhuttiin nimenomaan alkoholinkäytöstä ja baarissa käymisestä. Ei mistään muusta. Tässä vielä muistinvirkistykseksi viesti, johon vastasin:

Kuvauksessa ei ole mitään sellaista, mitä ei tapahtuisi edelleen vuonna 2022. 

Vierailija
59/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ajeltiin silloin jenkkiautolla tampereen keskustassa ympäriinsä..

nousiko teidän kyytiin ketään tyttöä

Vierailija
60/83 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan olen riittävän paljon elämää nähnyt tietääkseni, että edelleen vuonna 2022 teinit juovat alkoholia ja menevät väärennetyillä papereilla baariin alaikäisenä. Eli mikään ei sen suhteen ole muuttunut eikä tule muuttumaan. Ei ole mikään 90-luvun ajankuva, että alaikäiset juovat alkoholia. Niin on tehty kautta vuosikymmenten ja tullaan tekemään jatkossakin. 

En nyt oikein ymmärrä, että mistä sä vaahtoat täällä. Ei kukaan ole edes väittänyt, etteikö teinit joisi edelleen viinaa. Ymmärrätkö mitä tarkoittaa ajankuva tai aikakausi? Ei sillä ole mitään tekemistä viinan kanssa, vaan nyt puhuttiin Raisan katoamisesta.