Raisa Räisäseen liittyen mua vaivaa yks juttu. Olin varmaan itse samana iltana Tampereen keskustassa, kun Raisa katosi
Muistan EU-huippukokuksen ja ne hienot mustat diplomien (?) autot. Opiskelukaverini kuvasi tuolloin videokuvaa Tampereen keskustassa. Se oli hänen opiskeluihinsa liittyv projekti. En ollut koko iltaa tämän koulukaverin seurassa, joten en tiedä kuinka pitkään ja kuinka monena eri päivänä kuvasi. Mutta sattumalta minulla saattaa olla vielä tallessa tuon opiskelukaverin nimi. Ja mietin onkohan hänellä vielä jäljellä sitä materiaalia mitä kuvasi, ja jos on, voisiko videolla (jos ne on edes enää tallessa) näkyä esim. Räisäsen katoamiseen liittyviä autoja tms. Pitäisikö tästä vihjata poliisia?
Kommentit (83)
Ja muistit tän yhtäkkiä vuosikymmenten jälkeen?
Pystytkö itse mitenkään ottamaan siihen opiskelukaveriisi yhteyttä? Ja kertomaan tilanteen? Jos hänellä on niitä tallessa niin voisi itse niitä luovuttaa poliisille.
Höpö höpö nyt taas. Opettele edes diplomin ja diplomaatin ero ennen kuin lisää satuilet.
Ei. Se kaveri voi tyrkyttää itse materiaalin tai laittaa vaikka nettiin, jotkut muistelevat niitä aikoja tubessa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja muistit tän yhtäkkiä vuosikymmenten jälkeen?
Ei, tämä on joskus käynyt välilä mielessä. Mutta vuodet vaan menee ja sitten yhtäkkiä muistuu mieleen, jos jostain lukee jutun Räisäsestä. Enkä ole täysin varma, että olisi ollut juuri kyseisenä SAMANA iltana. Mutta muistan sen huippukokouksen. Mutta tuohon aikaan kuvattiin VHS kasetille. Tuskin tuolla kuvaajalla on enää niitä edes tallella. En ole pitänyt häneen ollenkaan yhteyttä.
Jännä juttu kun tämä asia nyt yli 20 vuotta myöhemmin tuli mieleesi etkä yhtään muistanut videoita silloin, kun katoamisesta uutisoitiin. Melkoinen satutäti olet.
No mitä jonkun auton näkyminen videolla kenellekään kertoisi?
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu kun tämä asia nyt yli 20 vuotta myöhemmin tuli mieleesi etkä yhtään muistanut videoita silloin, kun katoamisesta uutisoitiin. Melkoinen satutäti olet.
No en muistanut sen kaverin nimeä, mutta usko tai älä, siivosin vasta vanhoja tavaroitani ja laukkuja, jossa on vanhoja papereita ja siinä törmäsin paperiin noilta opiskeluajoilta.
Vierailija kirjoitti:
Poliisille tämä sentään lienee tullut mieleen tuolloin parikymmentä vuotta sitten. Ainakin usein törmää siihen, että poliisi pyytää niitä vinkkejä, kuvamateriaalia, jne. Ja onhan tämän tutkinnan yhteydessä kuvamateriaalia julkisuudessa julkaistukin. Joten ei ap mitään hätää.
Mää olin kans samana iltana liikkeellä, join crazy horsen 10 markan !! oluita ja poljin kävelykatua pitkin kun hinnat muuttui liian koviksi opiskelijalle. Kävin katsomassa mältinrannan puolelta eu-kokousta vapriikissa kun joku sanoi että se on valaistu illalla
Vierailija kirjoitti:
ehkä näkyisi ketä autoissa istuu, jos sattuisi, että kuvaan on osunut
Vierailija kirjoitti:
Mää olin kans samana iltana liikkeellä, join crazy horsen 10 markan !! oluita ja poljin kävelykatua pitkin kun hinnat muuttui liian koviksi opiskelijalle. Kävin katsomassa mältinrannan puolelta eu-kokousta vapriikissa kun joku sanoi että se on valaistu illalla
joo ja siellä oli niitä lippuja lipputangoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ihan varmasti juuri ap:n tuttavan videolla olisi se ratkaiseva piiloon jäänyt vihje. Poliisihan ei toki ole tässä 23 vuoden aikana nähnyt vielä yhtään videomateriaalia tuolta illalta :D
Jopa laukkaa mielikuvitus ap:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tai autojen rekkareita
Vierailija kirjoitti:
Jopa laukkaa mielikuvitus ap:lla.
kyllä tämä on taivahan tosi. Mutta on kyllä totta, että varmasti siellä on liikkunut kaikenlaista kuvajaa ja uutiskuvaajaa
Eikös tämä tapaus ole jo muilta osin selvä paitsi ruumista ei ole löydetty.
Kukaan ei muuten ole ihmetellyt,sitä, miten 16- vuotias tyttö, vaikkaonkin pitkä ja aikuisen näköinen kiertelee useammissa ravintoloissa?
Ehdottomasti pitää vihjata poliisia. Kaikki vihjeet ovat tärkeitä.