Miksi jotkut Tori-ostajat kinuaa heti puhelinnumeroa?
Eikö voi tarkentavia kysymyksiä yms sopia siellä Torissa? Myyn muuton keskellä tavaraa enkä näe mitään järkeä siibä että jokaisen kiinnostuneen kanssa keskustelisin kesken työpäivän!
ärsyttää.
enkä edes halua antaa numeroani ventovieraille.
Kommentit (17)
Helpointa vaan laittaa viestiä tai soittaa, sovellus on ihan surkea käyttöliittymältään.
Mä tarjoan aina heti sähköpostiosoitetta. Se on vaan niin raivostuttavaa saada meili että sulle on viesti ja sitten mennä nettiin lukemaan sitä viestiä.
Koska ne toriviestit on todella hidas ja hankala tapa kysellä verrattuna siihen, että soitat ja saat heti vastaukset kysymyksiisi. Ilman torisovellusta, (jota en hyvästä syystä asenna) viestistä tulee ilmoitus sähköpostiin ja pitää erikseen käydä torissa lukemassa ne.
Usein olen ollut jollain paikkakunnalla sattumoisin ja katsonut sopivaa kamaa olevan tarjolla. Sitten viestittelyviiveen vuoksi olen kohta 30km viiva 50 kilometrin päässä ja kaupat on siltä kertaa ohi.
Muutaman kympin tai halvemmankin tavaran vuoksi erityisiä hakureissuja ei kannata ajella näillä polttoaineiden hinnalla saati ajankäytön vuoksi.
Jotta saavat keskustelun pois sieltä Torin alustalta ja ei jää todistusaineistoa sitten huijausviesteistä.
Ostajat, laittakaa viestinne niin, ettei tarvitse hirveästi keskustella. Jokaista asiaa ei tarvitse lähettää eri viestissä. Esimerkiksi näin:
Moi! Onko huppari vielä vapaana? Onko tahroja? Jos on tahraton, tarjoaisin siitä 15 euroa ja voisin tulla hakemaan esimerkiksi perjantai-iltana klo 18 jälkeen tai lauantaina aamupäivästä. Käykö maksu MobilePaylla?
Noin. Myyjä voi vastata yhdellä viestillä ja sen jälkeen riittää enää, että vastaat Ok, nähdään huomenna.
Ei tarvitse mitään keskustelukerhoa perustaa tai kymmentä viestiä lähettää yhden tavaran takia.
Jos minä myyn jotain, siinä ilmossa on minun puhelinnumero. Vastaan ehkä yhteen viestiin per ostaja, ja jos se mahdollinen ostaja ei saa sen jälkeen soitettua ja kysyttyä, ei sellainen ei ole myöskään yleensä edes ostaja. Ostakoon jostain muualta tai olkoon ilman. Tästä on enempi kuin riittävästi kokemusta. Viikon kirjeenvaihto jostain muutaman kympin tavarasta? Ei kiitos, minulla on muutakin tekemistä ja kavereita joiden kanssa keskustelen jos tekee mieli keskustella, on jo riittävästi.
Mä en edes vastaa mihinkään "onks vapaa, maksan 10e" vaikka hinta on mikä esillä enkä ala tinkaamaan viesteissä.
Lisäksi jos ei heti sano milloin hakee tyyliin "mikäli on vielä myynnissä, haen sen kun laitat mulle viestin milloin ja monelta. Itselleni käy illat 16 jälkeen. Laita myös jos tarvitaan ovikoodi tai muu erityinen ohje".
Eli, annat kaikki tietosi tori sivustolle joka toimii myös puolassa, mutta suomalaiselle ostajalle et halua antaa edes puhelinnumeroasi? Itse olen jättänyt ostamatta torista, koska sinne pitää nykyään kirjautua jopa ostajana. Eikö soittaja ole voittaja?
Ei, soittaja ei todellakaan ole voittaja. Kaiken maailman perähuoneen pertit vinkuu treffeille ja soittelee ja txt öisin ja yhdestä en meinannu ilman poliisin apua päästä eroon. Että ei, en anna numeroa?
Vierailija kirjoitti:
Ei, soittaja ei todellakaan ole voittaja. Kaiken maailman perähuoneen pertit vinkuu treffeille ja soittelee ja txt öisin ja yhdestä en meinannu ilman poliisin apua päästä eroon. Että ei, en anna numeroa?
Eli myit pesukonetta tori sivustolla ja ihmiset soittelee kysyäkseen sinua treffeille? "Lääkkeet"?
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset voi ihan yksinkertaisesti laittaa vaan estoon, niin ei tule puhelut eikä viestit.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne toriviestit on todella hidas ja hankala tapa kysellä verrattuna siihen, että soitat ja saat heti vastaukset kysymyksiisi. Ilman torisovellusta, (jota en hyvästä syystä asenna) viestistä tulee ilmoitus sähköpostiin ja pitää erikseen käydä torissa lukemassa ne.
Usein olen ollut jollain paikkakunnalla sattumoisin ja katsonut sopivaa kamaa olevan tarjolla. Sitten viestittelyviiveen vuoksi olen kohta 30km viiva 50 kilometrin päässä ja kaupat on siltä kertaa ohi.
Muutaman kympin tai halvemmankin tavaran vuoksi erityisiä hakureissuja ei kannata ajella näillä polttoaineiden hinnalla saati ajankäytön vuoksi.
Minä en vastaa puhelimeen, vaikka numeron antaisinkin. Jos ei pysty hoitamaan asiaansa kirjoittamalla, en ole mikään päivystävä asiakaspalvelu, jonka kanssa voi rupatella. Tuotetiedot on netissä, kaupan ehdot on netissä - miksi kanssani vielä pitäisi keskustella asiasta?
Ainoa poikkeus on se, että ilmoitan, että sopii soitella tähän numeroon. Jos toinen haluaa numeroni siksi, että hän haluaa soittaa, niin ei minulla ole velvollisuutta vastata.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä myyn jotain, siinä ilmossa on minun puhelinnumero. Vastaan ehkä yhteen viestiin per ostaja, ja jos se mahdollinen ostaja ei saa sen jälkeen soitettua ja kysyttyä, ei sellainen ei ole myöskään yleensä edes ostaja. Ostakoon jostain muualta tai olkoon ilman. Tästä on enempi kuin riittävästi kokemusta. Viikon kirjeenvaihto jostain muutaman kympin tavarasta? Ei kiitos, minulla on muutakin tekemistä ja kavereita joiden kanssa keskustelen jos tekee mieli keskustella, on jo riittävästi.
Tästä tuli mieleen, kun annoin Torissa ihan ilmaiseksi sohvan. Helkkari mikä viestirumba alkoi yhden kyselijän kanssa. Piti mitata sitä ja tätä ja ottaa vaikka mistä kulmasta valokuvia. Sanoin jo, että tule arvioimaan paikan päälle, että kelpaako. Samaan aikaan kyllä tein toisen kanssa noudosta sopimuksen ja tälle sähköpostittelijalle sanoin, että meni jo. Helkkari, minun olisi melkein kesken työpäivän pitänyt lähteä kotiin ottamaan mittoja ja valokuvaamaan. Ei onnistu. Onneksi meni helpommalle noutajalle
Onko pienillä tahroilla käytetyssä vaatteessa edes hirveästi merkitystä, jokainen järkevä ostaja varmasti pesee käytetyn vaatteen toisten jäljiltä huolella ennen käyttöönottoa. Uusikin vaate kannattaisi pestä tehtaan kemikaalijäämistä ennen käyttöönottoa.
Vierailija kirjoitti:
Jotta saavat keskustelun pois sieltä Torin alustalta ja ei jää todistusaineistoa sitten huijausviesteistä.
Tämä.
Yleensä mitä olen koettanut myydä torissa tai huutonetissä on ollut todella laimeaa kiinnostusta, huutonetissäkin yleensä on vain yksi huutaja, ei ole juuri koskaan mitään kilpahuutoa ollut.
Sitten kerran möin vanhan moponi torissa, kysyntä oli erittäin vilkasta, useita ostajaehdokkaita, kyselyjä ja tiedusteluja, hyvä kun perässä pysyi. En arvannut että olisi noin kysytty tuote, olisi kannattanut ehdottomasti kaupata se huutonetissä, olisi varmaan tullut kilpahuutoa oikein kunnolla.
Tämän kokemukseni nojalla suosittelenkin aina ensin kokeilemaan huutonetissä, jos ei ole siellä kysyntää, sitten vasta siirtyy torin puolelle.
Se sovellus toimii niin huonosti