Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12375)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kokemuksesta monta tapausta, kun eronnut kakkossuhteeseen rakastunut mies on huonosta omastatunnosta ja eroa hyvitelläkseen jättänyt entisen yhteisen asunnon ex-vaimolle ja lapsille ja ottanut vain omat henkilökohtaiset tavaransa. Myös voi tehdä niin, että elatusmaksut kuitataan joko kokonaan tai osittain asunnon arvosta. Erilaisia vaihtoehtoja on jos pystyy keskenään neuvottelemaan.
Jospa Hukassa olevan mies jättää isomman osan omaisuudesta vaimolleen ja lapsilleen, emme voi tietää.
Siinä kai tulee jo joku lahjavero vastaan. Mutta niitähän on toki paljon missä eropuolisoista toinen asuu ilman mitään erilliskorvausta yhdessä omistetussa asunnossa pitkälle ellei hautaan saakka kuten yksi tuntemani tapaus.
Itse kun erosin niin tosiaan päällimmäisenä oli se eroon pääseminen (kuulostaa paljon ikävämmältä kuin oikeasti oli) ja sopuisan ratkaisun hakeminen. Otin omat henkilökohtaiset kamat ja vuosien päästä tehdyllä kaupalla puolet talon maksetusta arvosta, loput jäi eksälle. Pieni hinta paremmasta tulevaisuudesta, molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä neuvo tuo, että pitäkää aina omat rahanne ja säästäkää itsellenne. Ikinä ei voi tietää, mitä tapahtuu ja milloin mies lähtee kävelemään.
Kannattaa myös miettiä kumpi on järkevämpää, avioehto vai avio-oikeus.
mitäs mahtaa Hukassalle kuulua?
Hukassan avioero on nyt kyllä jo vireillä.
Turhaan huutelette Hukassa perään, MP karkoitti palstalta kuten aikanaan Kuurankukan.
Laiton uhkaus
Uhkailutilanteessa rikosnimikkeistä voi tulla kyseeseen myös laiton uhkaus. Laittomassa uhkauksessa kysymys on siitä, että kohdetta uhataan siten, että tällä on syytä pelätä oman turvallisuutensa tai omaisuutensa puolesta.
Uhkailu voi tapahtua puhelimitse, suullisesti, sähköpostitse tai kirjallisesti. Olennaista on, että uhkaukset ovat sellaisia, jotka aiheuttavat todellista pelkoa toteutumisesta. Uhkauksiin liittyy usein väkivallalla tai omaisuuden rikkomisella ja tuhoamisella pelottelu.
Tee laittomasta uhkauksesta rikosilmoitus poliisille. Säilytä uhkailuviestit, ne voivat toimia asiassa näyttönä.
Jaahas taas. Eiköhän sen voi kuurankukka ja hukassa itse päättää koska kirjoittavat. MP voidaan jättää arvailusta jos itse eivät häntä syytä. Ihan sairsata taas meno täällä.
Vierailija kirjoitti:
Laiton uhkaus
Uhkailutilanteessa rikosnimikkeistä voi tulla kyseeseen myös laiton uhkaus. Laittomassa uhkauksessa kysymys on siitä, että kohdetta uhataan siten, että tällä on syytä pelätä oman turvallisuutensa tai omaisuutensa puolesta.
Uhkailu voi tapahtua puhelimitse, suullisesti, sähköpostitse tai kirjallisesti. Olennaista on, että uhkaukset ovat sellaisia, jotka aiheuttavat todellista pelkoa toteutumisesta. Uhkauksiin liittyy usein väkivallalla tai omaisuuden rikkomisella ja tuhoamisella pelottelu.
Tee laittomasta uhkauksesta rikosilmoitus poliisille. Säilytä uhkailuviestit, ne voivat toimia asiassa näyttönä.
Tän piti tulla tohon Helena Koivun ketjuun, tuli vahingossa tähän.
Tämä palsta hiljenee aina, kun paratonmarkuja ei pääse nettiin viikonloppuisin. Oletteko huomanneet samaa? Ei ole hän itse itselleen vastaamassa viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta hiljenee aina, kun paratonmarkuja ei pääse nettiin viikonloppuisin. Oletteko huomanneet samaa? Ei ole hän itse itselleen vastaamassa viesteihin.
Ollaan huomattu että olet aivan MP riippuvianen sekopää. Hän tuskin tulee enää kirjoittamaan koska täällä on niin hullut jutut nykyään. Sinä olet saanut tahtosi läpi niin sairasta kuin se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan huomattu että olet aivan MP riippuvianen sekopää. Hän tuskin tulee enää kirjoittamaan koska täällä on niin hullut jutut nykyään. Sinä olet saanut tahtosi läpi niin sairasta kuin se on.
Aivan varmasti tulee kirjoittamaan. Valitettavasti.
Siis kuka tämä ongelmatapaus on. Ajatelkaa mitä olisi olla tuollaisenkin puoliso riippuu kuin takianen täällä hokemassa MP MP MP. Sairasta on. Varmaan sama joka aikanaan huusi 28 v perään koko ajan.
Tuota ottaa päästä kun 28 v on Mökkimies ja MPlla hyvä parisuhde. Kateellinen on ja ei edes tajua miten säälittävä.
Vierailija kirjoitti:
Tuota ottaa päästä kun 28 v on Mökkimies ja MPlla hyvä parisuhde. Kateellinen on ja ei edes tajua miten säälittävä.
Älkää nyt naurattako. Kateellisuuskortin ottavat jatkuvasti käyttöön ne jotka eivät muuta keksi, säälittävää. Emmehän edes tiedä millainen on meille vieraiden ihmisten parisuhde todellisuudessa. Ja oli miten oli, eihän se silti mitään omaan elämään vaikuta oli miten hyvä tahansa. Jos noin kuvittelee niin silloin kadehtii itse muiden elämää. Ei tulisi muuten mieleen tuollaista "kateellinen on" kirjoittaa.
Ylipäätään, ottamatta kantaa nimimerkkien toimintaan, hyvin monet ovat kovia vetämään kateuskortin miltei missä asiassa tahansa. Heti kun hiukankaan kritisoi, on eri mieltä tai sanoo oman mielipiteensä niin aijaa, oletkin kateellinen. Ei minulla ainakaan sellainen tule ensimmäiseksi mieleen.
Seliseli. Voisit selittää mikä MPssä vaikka sitten ottaa niin päästä että hänestä on täällä pakko hokea koko ajan. Mitä sinä tästä ketjusta saat mitään yhtään omaa mielipidettä tai asiaa et ole esittänyt. Haukkunut vain muita.
Kyllä minä ainakin kuuntelisin mielummin Hukassan kirjoituksia, kun näiden muiden nimimerkillisten keittiöpsykologiaa sekä pätemistä. Sekä muidenkin, joilla oikeasti jotain järkevää sanottavaa, eikä näitä liirumlaaarum kotkotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Seliseli. Voisit selittää mikä MPssä vaikka sitten ottaa niin päästä että hänestä on täällä pakko hokea koko ajan. Mitä sinä tästä ketjusta saat mitään yhtään omaa mielipidettä tai asiaa et ole esittänyt. Haukkunut vain muita.
? ? ?
Tiesittekö muuten, että internetin trollit ovat persoonallisuushäiriöisiä, yleensä psykopaatteja tai narsisteja? Kun kohtaat trollin, kohtaat mitä luultavimmin psykopaatin.