Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (11666)

Vierailija
11521/11666 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On todella hyvä, että poistoja ei ohjaa mekaaninen automatiikka. Muuten sitä oltaisiin aika lailla ylilautaveetien armoilla. Tai jonkun Henkilökohtaisen Mielipahan.

Tämän ketjun kirjoittajat ovat pääosin todella hyväkäytöksisiä, ja asiattomuuksia näkee harvoin. Ylipäänsä arvostan - ehkä hivenen vanhanaikaisesti - hyviä käytöstapoja ja kohteliaisuutta. Ja ennen kaikkea hyvyyttä ihmisissä. Ehkä juuri sen takia pidän 28 veetä niin ihanana. Hän vaikuttaa aidosti sydämelliseltä ihmiseltä, jolla on ne paljon puhuut selkeät rajat ja vahva oma tahto. Ja sydämen viisautta nähdä ihmiset ympärillään myötätuntoisesti.

Olen itse pahimmillani kärsimätön ja kärkäs asiapaavo, joka totuutta tohkeissaan etsiessään talloo toisten varpaille. Typeryys ja ilkeys eivät myöskään saa esiin parhaita puoliani. Kun vielä huumorintaju on kuiva kuin sahara ja musta kuin Tapola, niin joskus joutuu puremaan kieleensä kolmesti ennen kuin kirjoit

Kiitos Liekki, on kyllä jotenkin vaikea ottaa kehuja vastaan. Tekee heti mieli vajota jonnekkin penkin alle ja huutaa, en minä ole tuo kuvailemasi henkilö, olet erehtynyt (härregood).

Nyt mietin mielessäni, että miltä näyttää kärkäs asiapaavo = )

Minulla on kyllä tapana kohdata ihmiset sellaisena kun ne on, olen aina tullut ihmisten kanssa hyvin toimeen. Minun on itseasiassa vaikea nähdä asioita musta-valkoisena, pidän itseäni liiankin ymmärtäväisenä. Mökkimies sanoi minulle aikoinaan, että alkuun oli hyvinkin hämmentynyt minun avarakatseisuudesta, (koskien ihan kaikkea) ja suoruudesta puhua. Rehellisyydestä myös. Sanoin ihan ensimmäisinä öinä mökkimiehelle, että en osaa pelata mitään ihmiskuvioita, että kun olen ollut uskollisena yhden kanssa 28 vuotta, en osaa "nykypäivän" suhdejuttuja. Onneksi ei ole tarvinnut opetella, vaan rinnalle löytyi (etsimättä) hyvin suora ja sopiva ihminen.

Tuosta omasta vahvasta tahdosta voisin olla hieman erimieltä. Taitaa oma tahtokin olla hieman tunnehörhöilyn alla. Tämä palsta tuo paljon ajatuksia nykyiseenkin elämääni, Teidän fiksut kirjoitukset saa miettimään omia asioita paljonkin. Ja tietyt haavathan jäi edellisestä erosta, pääosin koskien puhehousuttomuutta. On hetkiä kun lamaannun tarkkailemaan toista ja olen kyllä joutunut muutaman kerran myöntämään, että tarvitsen tekojen lisäksi sanoja. Onneksi toinen sen ymmärtää. 

Että sellaista,

28v yhdessä 

Vierailija
11522/11666 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 28 v lisää vielä, että tarkkailuni ei ole sitä, että epäilisin "toista naista" vaan enempi sitä, että ne tuntosarveni nousevat ihan älyttömän pienestä. Tiedostan sen, että kun oma ero tuli niin täysin puskista ja ex esitti viimeistä viikkoa myöten iltapäärupsutuksia (ja seksiä) unohtamatta niin normaalia onnellista miestä, että eron jälkeen tuli seistyä peilin edessä niin monta kertaa, että mitä ihmettä minulta jäi näkemättä/kuulematta/tajuamatta. Välillä on vaikea ymmärtää, että nyt olen suhteessa jossa todellakin puhutaan.

Tavallaan ero kuitenkin teki minusta paljon vahvemman naisen ja siitä olen todella ylpeä. 

Mukavaa iltaa kaikille,

28 v yhdessä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11523/11666 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin moden linjaa. Miksi esim. tämä ketju saa olla täällä vuodesta toiseen, mutta muita ketjuja poistetaan minuuteissa? Tästäkin ketjusta on taatusti jotkut tehneet satoja poistoilmoituksia.

Eli sekin todistaa sen epäilyn, että ketjut katoavat vain ihmismode harkinnan perusteella, ei automaattisesti, mikäli vain tulee tarpeeksi monta poistopyyntöä.

No mitäs asiatonta mielestäsi tässä ketjussa sitten on?

Eihän tässä ketjussa olekaan mitään asiatonta. Siksi ihmettelenkin, että miksi niin moni muu ketju saa lähteä, eikä niissäkään ole ikinä ollut mitään asiatonta. Ihmettelenpä vain moden linjaa. 

Itse en ole moista huomannut, yleensä ketjun julkaisun yhteydessä on aika hyvin pystynyt arvaamaan, onko tiedossa

Esim. tein aloituksen, että "sarja haussa vuosilta 2005-2008" ja kuvailin kyseistä sarjaa, että esitettiin silloin Suomen telkkarissa jne. että oli eurooppalainen sarja, sellainen mysteerityyppinen, jossa pääosassa nainen, joka asui vanhassa puutalossa meren rannalla ja taisi sijoittua Ranskaan ja ajankohta sarjassa oli syksy tai kevät, kuvattiin paljon luontoa ja merta. Ketjuun ehti tulla muutamia vastauksia ja kun tunnin kuluttua palasin ketjuun, oli se poistettu kokonaan.

Vierailija
11524/11666 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin poistetaan ihan asiallisia ja normaaleja ketjuja, joissa on keskusteltu jostain täysin arkipäiväisestä asiasta eikä ketään ole haukuttu. Niitä poistaa selkeästi ihmismode.

Vierailija
11525/11666 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuleeko siis parempi mieli jos tämäkin poistetaan? Miten ilkeitä voi ihmiset ola ja itsekkäitä lopettakaa nut tuo jankkaaminen ja etsikää elämäänne jotain muuta!

Nämä samat huomionkiepät ränkyttämässä ketjussa aina.

Vierailija
11526/11666 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuleeko siis parempi mieli jos tämäkin poistetaan? Miten ilkeitä voi ihmiset ola ja itsekkäitä lopettakaa nut tuo jankkaaminen ja etsikää elämäänne jotain muuta!

Ei tule parempi mieli, jos tämä ketju poistetaan. Kunhan vain ihmettelen tämän palstan moderointia ylipäänsä. Täällä ei voi olla automaattimodea, vaan täällä on selkeästi ihmismode. En vain voi käsittää, että ihan kivoja ketjuja poistetaan urakalla ja sitten jotkut ketjut saavat olla. Olen tyytyväinen, että tää ketju saa olla täällä, oon ittekin tänne kirjoittanut aiemmin, sillä minutkin on jätetty pitkästä liitosta. 

Vierailija
11527/11666 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin hyökkäävä vastaus? Mistä päättelit, että ihmettelijä muka haluaisi ketjun poistoa?

Vierailija
11528/11666 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin hyökkäävä vastaus? Mistä päättelit, että ihmettelijä muka haluaisi ketjun poistoa?

Miksi tulee tähän ketjuun kesken hyvine keskustelujen ihmettelemään tätä asiaa? Perustakoon oman ketjun poistetuille ketjuille. Kertaakaan näillä ketkä alkaa täällä ihmettelemään ihan ohiskena ei ole ollut muuta kuin halua sotkea ketjua ja viedä pois huomiota muiden hyvistä kirjoituksista. Itse en kirjoita hyvin on lukihäiriökin mutta nautin muiden hyvien kirjoittajien viesteistä.

Vierailija
11529/11666 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on läheisriippuusketju. Pitää ymmärtää ja empata hei.

Vierailija
11530/11666 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton takia hyökkäävä vastaus. Ihmettellään ensin j a vedetään sitten ketjuun kaikki haukkujat jotka eivä pysty olla lukematta,v aan kyyläävät joka ivestin ja oottavat hetkeä että pääsis taas haukkumaan. Ihmelkää ja haukkukaa jossain muualla, perustakaa vaikka oma ketju jossa vihataan tätä ketjua.

Vierailija
11531/11666 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on läheisriippuusketju. Pitää ymmärtää ja empata hei.

Ja kehua kovasti. Sit siihen vastatataan vaatimattomuudella, ett ai kamala. Ja kiitos. Kyllä oot kasvanut. Ja sit oma kommentti vähän ajan päästä, ett kyll niin oon tosiaan valaistunut ja vahvistunut. Ihan testoo.

Vierailija
11532/11666 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioin tähän ketjuun toisesta ketjusta erään hyvän kirjoituksen. Ajattelemisen aihetta kaikille.

"Minä olin tuo nainen syksystä 2017 viime vuoden kesään asti. Erosin pitkästä, teini-ikäisenä aloitetusta parisuhteesta ja ainakin vuosi kului, kun opettelin elämään yksin ja tutustuin itseeni uudelleen. Silloin en edes harkinnut uutta suhdetta tai tapailua.

Sitten vähitellen aloin deittailla, ja yhden kanssa tapailu jatkui muutaman kuukauden. Kukaan tapaamistani miehistä ei kuitenkaan oikealta enkä tuntenut oloani rauhalliseksi tai levolliseksi kenenkään kanssa. Yritin liikaa ja sopeuduin liikaa ja väärissä asioissa, joten ei ihme, että en ollut onnellinen enkä voinut olla oma itseni.

Nuo lyhytaikaiset tapailut kuitenkin olivat korvaamattoman arvokkaita, koska niiden myötä rakensin omaa, aikuista identiteettiäni ja opin, millaisen ihmisen kanssa elämääni jakaa ja miten. Opin myös, mitä todella tarkoittaa, että on parempi olla yksin kuin huonossa tai vajaassa suhteessa eikä suhteen tavoittelu ole lopulta niin tärkeää kuin mitä olin ajatellut. En tarvitse ketään ollakseni onnellinen ja elääkseni täyttä elämää. Minun ei tarvitse olla tai yrittää olla kenellekään sopiva ja haluttu kumppani eikä minulla tarvitse olla kumppania.

Kulttuurissamme on edelleen todella voimakas parisuhdenormi eli ikään kuin parisuhteessa oleminen olisi normaalitila ja sinkkuus poikkeama, joka on väliaikainen ja josta halutaan pois parisuhteeseen. Tämän moni on sisäistänyt, minä myös, mutta oli vapauttavaa pystyä kyseenalaistamaan se. 

Sitten vuosi sitten kesällä löysin ihmisen, jonka kanssa oli heti ensimmäisistä hetkistä asti hyvä olla. Hänen kanssaan olen ymmärtänyt, että se kuuluisa kemia ei ole silmitöntä hullaantumista vaan yhteensopivuutta, turvallisuutta, arvostusta, samantahtisuutta, vastavuoroisuutta ja levollisuutta. Se on sitä, että ei tarvitse pienentää tai mukauttaa itseään. Sitä kun haluaa samoja asioita. Sitä kun pystyy ja haluaa antaa toiselle sen, mitä tämä haluaa ilman, että se tuntuu työläältä tai epämukavalta. Suhteessamme (niin kuin kaikissa suhteissa) on tekijöitä, joiden takia monet asiat vaativat järjestelyjä ja joustoja, mutta ne tuntuvat kaikki sen arvoisilta."

Vierailija
11533/11666 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tulee tähän ketjuun kesken hyvine keskustelujen ihmettelemään tätä asiaa? Perustakoon oman ketjun poistetuille ketjuille. Kertaakaan näillä ketkä alkaa täällä ihmettelemään ihan ohiskena ei ole ollut muuta kuin halua sotkea ketjua ja viedä pois huomiota muiden hyvistä kirjoituksista. Itse en kirjoita hyvin on lukihäiriökin mutta nautin muiden hyvien kirjoittajien viesteistä.

Täällä saa ihmetellä sitä turvassa. Muut ihmettelyketjut on aina poistettu, kokeiltu on.

Vierailija
11534/11666 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton takia hyökkäävä vastaus. Ihmettellään ensin j a vedetään sitten ketjuun kaikki haukkujat jotka eivä pysty olla lukematta,v aan kyyläävät joka ivestin ja oottavat hetkeä että pääsis taas haukkumaan. Ihmelkää ja haukkukaa jossain muualla, perustakaa vaikka oma ketju jossa vihataan tätä ketjua.

Siis mitä ihmettä? Nyt en tajuu.

Vierailija
11535/11666 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt tuota muualta kopioitua olisi hyvä saada linkki itse ketjuun. Siis oliko tämä turvallinen suhde nyt sitten se toisena naisena olo 2017 v alkaen vai mikä tuossa oli pointti? Mitä toisena naisena olo kuului asiaan jossa nainen hakee itseään miesten kautta?

Vierailija
11536/11666 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on väärä ketju ihmetellä. Kuka täällä sulle mitään pystyy vastaamaan siitä miten modet toimii ei kukaan. Sotket vain ketjua ihmettelyilläsi ja kuten huomaat innostat noita haukkujat räksyttämään. Ihmettele siis rauhassa itseksesi yhtä paljon hyötyä kuikn jankata täällä.

Vierailija
11537/11666 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurissamme on edelleen todella voimakas parisuhdenormi eli ikään kuin parisuhteessa oleminen olisi normaalitila ja sinkkuus poikkeama, joka on väliaikainen ja josta halutaan pois parisuhteeseen. Tämän moni on sisäistänyt, minä myös, mutta oli vapauttavaa pystyä kyseenalaistamaan se. 

Näin varmastikin on. Mutta toisaalta, eikö se ole aika inhimillinen toive myös löytää ihminen, jonka kanssa jakaa asioita ja elämää? Jos siis on parisuhdeihminen ylipäätään, eiväthän kaikki ole. Mutta se on totta, että he, jotka eivät ole, ovat varmaan saaneet paremmin ääntään kuuluviin = heitä ei enää surkutella ja väitetä, että on vain defenssi tms. väittää olevansa onnellinen sinkkuna.

En tiedä, mihin anon viestissä viitattiin toiseen naiseen, liekö vähän huonosti luettu, mutta mitä olen niistä kuvioista ymmärtänyt, kyllä suurin osa ainakin pitkäaikaisista suhteista varmaan perustuu niissäkin siihen, että vain halutaan jakaa elämää jonkun toisen kanssa, vaikka tilanne ei ideaali olekaan. Monissa suhteissa on rakastumisten tunteita jne.

Ylipäätään on vapauttavaa kyetä kyseenalaistamaan lainalaisuuksia koskien parisuhteita. Tätähän on esimerkiksi yhdessä asumisen vaade. Eivät kaikki halua jakaa kotia kokonaan, vaikka ovatkin pitkässä ja sitoutuneessa suhteessa. Tätä tuntuu olevan myös vaikea ymmärtää, sanotaan, että eiväthän edes asu yhdessä, aivan kuin se olisi kaiken mittari. 

Tai jotain muita vastaavia, avioliitto, lasten tekeminen...monilla on näistä ajatuksia, miten eletään "oikein" näiden suhteen.

Mitään kokonaisvaltaista, kokoaikaista disney-onnea tuskin elää kukaan:-)

Hukassa tilanne todellakin mietityttää. Hyviä pohdintoja kaikilta, mutta itsekin jäin tuota miettimään, että mikä on nyt sitten se "totta". mitä mies on puhunut. Eli liekö tavanomainen tilanne, puhutaan kyllä totta kirjaimessa, mutta ei hengessä. 

Kätevästi tilanne taas kääntyi siihen, että Hukassa on ylireagoinut, hän on ymmärtänyt väärin, nainen ei olekaan mikään huikenteleva sydänten murskaaja, vaan vilpitön ihminen. Jään miettimään, mitä tämä siis käytännössä tarkoittaa, sitäkö, että hän onkin ihan kelvollinen jäsen Hukassa ja miehen kolmanneksi?

Toisin sanoen, sivun 200 taktiikka (mustamaalataan nainen ja saadaan Hukassa jäämään avioliittoon, koska nainen ei ole uhka) ei toiminut, joten kokeillaanpa pelikirjan sivun numeroa 201, vakuutetaan, että naisella on hyvät tarkoitukset ja kaikki voidaan selvittää näin aikuisten kesken, kunhan aikaa vain kuluu ja mietitään kaikki ihan rauhassa nyt eikä lähdetä tekemään hätäisiä rempaisuja mihinkään suuntaan. Katsellaan, tuumataan, otetaan iisisti. Ymmärretään, että kaikki ovat nyt vähän sekaisin. 

Ilman muuta Hukassaan paremmin toimiva taktiikka ja tämähän on tähänkin saakka toiminut. Mutta mies taisi panikoida erohakemusta, joten hämääntyi itsekin kokeilemaan jotain uutta. Onnekseen havaitsi palata entiseen - koska sinnehän Hukassa on nyt pyrkimässä keinolla millä tahansa.

Olen minäkin pahoillani kovista sanoistani ja siitä, jos ne tekee Hukassa olon pahemmaksi. Mutta ei kai tämän ketjun tarkoitus ole jättää niitä sen vuoksi sanomatta?

Ketjusta yleisesti. tervetulia Valoa Kohti (menikö oikein;-) kiitos kirjoituksesta. Ja awww>3 28v suurin fani ei ole jättänyt meitä!! Ihan sydämessä iloisesti läikähti, voin vain kuvitella 28 v tunteet! Et oo koskaan yksin! Maailmassa on aina yksi, joka ajattelee sua.

T: MaratonParkuja

Vierailija
11538/11666 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kätevästi tilanne taas kääntyi siihen, että Hukassa on ylireagoinut, hän on ymmärtänyt väärin, nainen ei olekaan mikään huikenteleva sydänten murskaaja, vaan vilpitön ihminen. Jään miettimään, mitä tämä siis käytännössä tarkoittaa, sitäkö, että hän onkin ihan kelvollinen jäsen Hukassa ja miehen kolmanneksi?"

MP taas menee ytimeen. Tuota mies haluaa säilyttää saavuttamansa tasapainon. Se onnistuu jos Hukassa huomaa aina kyseenalaistaa itsensä ja omat turhat kuvitelmansa. Hänhän se tässä taas väärässä oli mitä nyt jotain terveystietoja vielä odotellaan.

Jeesus.

Vierailija
11539/11666 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus: "Ja awww>3 28v suurin fani ei ole jättänyt meitä!! Ihan sydämessä iloisesti läikähti, voin vain kuvitella 28 v tunteet! Et oo koskaan yksin! Maailmassa on aina yksi, joka ajattelee sua."

Niin, Sydämessäni läikähti myös ilon ja onnen tunteet. Jokin asia pysyy muuttumattomana, pitkään menikin ilman Hänen läsnäoloa. Jos kyseisen "mantran" hokeminen tuo Hänelle iloa tai valoa päivään niin antaa mennä vaan. 

Nyt on ollut pitkään todella asiallista kirjoittelua, jatketaan samaa tahtia. Itse en aio tarttua selkeisiin "riidanhaastoviesteihin", ainakin yritän vain hyppiä yli.

28 v yhdessä 

Vierailija
11540/11666 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kätevästi tilanne taas kääntyi siihen, että Hukassa on ylireagoinut, hän on ymmärtänyt väärin, nainen ei olekaan mikään huikenteleva sydänten murskaaja, vaan vilpitön ihminen. Jään miettimään, mitä tämä siis käytännössä tarkoittaa, sitäkö, että hän onkin ihan kelvollinen jäsen Hukassa ja miehen kolmanneksi?"

MP taas menee ytimeen. Tuota mies haluaa säilyttää saavuttamansa tasapainon. Se onnistuu jos Hukassa huomaa aina kyseenalaistaa itsensä ja omat turhat kuvitelmansa. Hänhän se tässä taas väärässä oli mitä nyt jotain terveystietoja vielä odotellaan.

Jeesus.

Kyllä kuulostaa siltä, että Hukassaa viedään taas kuin litran mittaa. Ymmärrän, että on helpompaa pitäytyä tutussa kuin suunnata kohti tuntematonta, mutta miksi Hukassa kyseenalaistaa taas itsensä ja omat reaktionsa? En viitsi kirjoittaa, mitä tuli mieleeni siitä, että toinen nainen 'vahvisti' Hukassan miehen kertomuksen, koska se on todella ilkeää. 

Tähkäpää

P.S. En voinut olla naurahtamatta, onko jo yläkerran isännän poikakin liittynyt tähän keskusteluun herättelemään Hukassaa. Tervetuloa, tuntuu että taidetaan tarvita yliluonnollisia voimia, jotta Hukassa havahtuisi pitämään huolta itsestään.