Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (10550)
Vierailija kirjoitti:
"Ei onnistunut lainaus. Mutta vastaan: tietenkin minulle on tärkeitä erilaiset teemat mitä täällä on tullut esille. En nyt oikein käsitä miksi ei olisi? Enhän mitenkään niihin viitannut eikä koko kommenttini niitä koskenut lainkaan. En olettanut mitenkään ketjun eri aiheisiin kantaa. Joten taas luettiin ja käsitettiin ihan erilailla mistä kirjoitin. Kommentoin juuri tuota mitä kommentoin. Eihän se poista, ettekö lukisi ketjua mielenkiinnolla itse. Ainakin niitä aiheita joista on omakohtaista kokemusta. "
Kiva kun vastasit ja kerroit miten asia on. Ihan halusin tietää ja siksi sitä nimenomaan kysyin, kun tosiaan tuli mieleeni sekin vaihtoehto, että ehkä sinua kiinnostaa ketjussa enemmänkin nämä muut asiat, kun olet nyt näistä muista mielenkiinnon kohteistasi, juuri ketjunkin suhteen, enemmän kertonut.
Siis mistä muista mielenkiinnon kohteista? Keneksiköhän minua luulet. Olen paljonkin kommentoinut eri aiheisiin. Aloittajan, Hukassa, aikoinaan M36, muiden nimettömien erilaisiin, ystävyysaiheeseen jne. Täällähän on ollut hyvin laaja kirjo elämän eri puolista.
Tämähän nyt oli vain sivujuonne, koska nyt keskustelu sinkoilee sinne tänne.
Nyt näkyi oleva 3 yläpeukkua ja 9 alapeukkua. On ilmeisesti, varmuuden vuosi, helpompi alapeukuttaa. Mutta miksi silloin jos on neutraali kirjoitus. On vain laittamatta mitään.
Mikä on syy 9 alapeukkuun, voisivatko alapeukuttajat kertoa. Edes joku anonyyminä.
Rehellisesti. Hämmennän pakkaa tahallaan koska tätä kinastelua on hauska seurata eikä ole työttömänä yksineläjänä parempaakaan tekemistä. Vauvan keskusteluista on tullut niin samperin tylsiä, kiitos yli-innokkaan moderoinnin. Ylikselle en ole riittävän nokkela enkä ymmärrä niitten teinien juttuja puoleksikaan ja omalla nimellä en ala kirjoittamaan missään.
Vierailija kirjoitti:
Samoin ei voi voittaa, jos nimimerkillinen, kuten vaikkapa Sinilintu sanoo, että olet sama kuin se, joka kirjoitti sitä ja tätä ja tuota. "No en ole!" Kuinkas todistat. Niinhän se toinenkin tietenkin vastaisi...
Kuka tätäkin alapeukuttaa. Oikeasti aika tyhmä tilanne siinä. Ja ihan sama, kuin mitä MP kohtasi juuri nimerkittömän suunnalta äsken.
Nimimerkittömällä näitä luulotteluja on vaan vielä hankalampi korjata oikealle raiteelle, kuin vakiintuneella nimimerkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esimerkiksi kommentti 10258. 7 peukkua alaspäin. Kommenttihan on täysin neutraali. Kertoo kahden teille vieraan ihmisen parisuhteesta ja heidän kommunikoinnistaan. Ei arvostele ketään, ei sisällä minkäänlaista mielipiteitä jakavaa teemaa tai edes sivua sellaista aihetta. Pitäisi herättää intohimoja suurinpiirtein yhtä paljon kuin kauppalista.
Ei siis liene aivan tyhjiä syytöksiä se ettei aktiivit täällä todellakaan lue kommentteja kommentteina, vaan, kuten nykyisin tyypillistä, on valittu puoli ja "äänestetään" sen mukaan lukematta edes kommentin sisältöä.
Joskus olen niin pettynyt meihin naisiin.
Minä kokeilin joskus aikoja sitten sellaista lähestymistapaa että lipaisin kommentin aluksi MP:aa ja 28:a oikein lämpimällä kielellä ja sitten esitin mielipiteeni joka poikkesi heidän tiiminsä mielip
Oletko siis sama vai eri vai joku toinen joka luulee tunnistavansa täällä eri kirjoittajia? Miksi pelaat? Miksi et osallistu keskusteluun omalla tarinallasi, vaan pelaat täällä jotain peliä?
Ei kyllä mä vilpittömin mielin heitä kehaisin, koska molemmilta tuli hyvä kommentti aiheeseen. Mutta sitten perään kerroin missä en jakanut heidän mielipidettään. Valistunut arvaus on, että jos olisin jakanut nuo kaksi mietettä eri kommentteihin olisi ensimmäiselle satanut peukkuja ylös ja jälkimmäiselle alas :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
esimerkiksi kommentti 10258. 7 peukkua alaspäin. Kommenttihan on täysin neutraali. Kertoo kahden teille vieraan ihmisen parisuhteesta ja heidän kommunikoinnistaan. Ei arvostele ketään, ei sisällä minkäänlaista mielipiteitä jakavaa teemaa tai edes sivua sellaista aihetta. Pitäisi herättää intohimoja suurinpiirtein yhtä paljon kuin kauppalista.
Ei siis liene aivan tyhjiä syytöksiä se ettei aktiivit täällä todellakaan lue kommentteja kommentteina, vaan, kuten nykyisin tyypillistä, on valittu puoli ja "äänestetään" sen mukaan lukematta edes kommentin sisältöä.
Joskus olen niin pettynyt meihin naisiin.
Minä kokeilin joskus aikoja sitten sellaista lähestymistapaa että lipaisin kommentin aluksi MP:aa ja 28:a oikein lämpimällä kielellä ja sitten esitin
Ei kyllä kuulosta kovin vilpittömältä, jos kuvailet että oikein lipaisit. Kuulostaa siltä että pelaat.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja lukiessa tulee olo että joku kirjoittaa omien sivupersooniensa kanssa täällä. Niin sekavaa tekstiä siitä kuka on sama ja eri ja jotain muuta. Käy jotain sotaa tuulimyllyjä vastaan jossain omassa mielikuvitusmaailmassaan.
Älkää ottako kantaa kun ette näköjään joko ymmärrä lukemaanne tai ette edes lue kuin alun. Kyllä normaalilla järjellä olevan pitäisi jo nyt ymmärtää mistä puhutaan. Ei tuo ole niin vaikeaa, kunhan vain haluatte lisätä pökköä pesään omalta osaltanne ja ette muka ymmärrä. On senverran monesti ja monen eri henkilön toimesta selitetty. Juuri ettei olla toistemme sivupersoonoita vaan on eri henkilöitä.
Mielikuvitusmaailmaailmasaan elävät ne jotka edelleen kuvittelevat tai uskovat olevan vai yksi henkilö. On jo selitetty, että olisi jo mahdotontakin jos niin olisi.
Minä en ainakaan ymmärrä mistä puhutaan. Aivan kuin täällä kirjoittaisi joku suljetulta osastolta. Kuka tässä muka pysyy perässä?
Siis kuka olen nuista henkilöistä? Eihän sillä ole väliä kuka minä olen, mutta en kuitenkaan ole yksi ja sama henkilö joka kirjoittelee tänne kaikki muutamille vastenmieliset viestit. Ehkä olen kylällä yksi heistä.
Vielä kerran: täällä on muutamilla, palstalla useinkin vahvasti näkyvillä henkilöillä jatkuva päähänpinttymä, että yksi ja sama joku muu henkilö kirjoittaa ketjuun koko ajan samantyylisiä, heidän mielestään ikäviä ja jankkaavia kommentteja. Nyt "jotkut muut" sitten ovat erinäisiä kertoja yrittäneet selittää, ettei ole suinkaan vain yksi ja sama, vaan on useita, joihin päähänpinttymä kohdistuu. Se olisi jopa mahdotonta.
Ei tätä ilmiötä pysty oikein selittämään eikä kai käsittämäänkään, ymmärretysti, ellei ole seurannut ketjua jo pidempään tai on lukenut vain ohimennen ja silloin tällöin. Tämä on ollut jo pitkä jatkumo. Ilmeisesti joku omaan porukkaan kuuluva on ottanut nokkiinsa jossain kohdassa tai halutaan kitkeä eriävät mielipiteet ylipäätään tai milä lieneekään, ei voi tietää.
Kumpi on suljetun osaton heiniä, jos nyt siihen joku viittasi, en minä, hän, joka uskoo yli kymmenetuhannen viestin ketjussa jonkun yhden ja saman nimettömän henkilön kirjoittavan niin tunnistettavasti, että hänen jokaikisen kommenttinsa erottaa täällä päivänselvästi yhden ja saman kirjoittamaksi? Vai hän, joka yrittää selittää, ettei se edes onnistuisi, vaan on useita samantyyppisiä kirjoittajia.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Eli MP: kun sinä annat pitkän odotuksen jälkeen malttamattomana miehellesi lahjan, josta arvelet hänen ilahtuneen ikihyviksi ja kysyt oliko se mieluinen hänelle, niin sinä olet tyytyväinen vastaukseen "ihan". Et jää yhtään miettimään että mitä ihmettä. Enkö tunne yhtään mieheni mieltymyksiä. Koska mies vastasi "ihan", niin sitten se oli "ihan" mieleinen ja sillä selvä, tarkennuksia ei kaivata. Tai kysyt haluaisiko mies kenties fellaation, ja hän vastaa siihen "kyllä se varmaan sopii", niin sinä käyt toimeen, koska ei pidä odotella haluamaansa vastausta ja olihan se vastaus kuitenkin "ihan" myönteinen. Tai laitat päällesi mekon josta et ole aivan varma onko se liian paljastava appesi hautajaisiin ja miehesi sanoo, että "kai se käy", niin sinä lähdet pää pystyssä itsevarmana juhliin mekossa.
Tuota nyt ei usko kukaan. Intät taas vaan inttämisen ilosta :'D
Mitä h*lvettiä täällä oikein tapahtuu??? Ihan sekavaksi ja älyttömäksi mennyt koko keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on suljetun osaton heiniä, jos nyt siihen joku viittasi, en minä, hän, joka uskoo yli kymmenetuhannen viestin ketjussa jonkun yhden ja saman nimettömän henkilön kirjoittavan niin tunnistettavasti, että hänen jokaikisen kommenttinsa erottaa täällä päivänselvästi yhden ja saman kirjoittamaksi? Vai hän, joka yrittää selittää, ettei se edes onnistuisi, vaan on useita samantyyppisiä kirjoittajia.
Tämä on kaiken huippu :D pari sivua taaksepäin taas selitit kuinka suurinpiirtein puolet nimimerkillisistä on sama henkilö koska on sanankaltainen kirjoitustyyli ja katsontakanta ja sitten pidät pipipäisinä niitä jotka sinun sekoiluissasi näkevät että kyse samasta kirjoittajasta. Olet kohta niin pelannut itsesi pussiin ettet itsekkään tiedä mitä kirjoitat :D
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja lukiessa tulee olo että joku kirjoittaa omien sivupersooniensa kanssa täällä. Niin sekavaa tekstiä siitä kuka on sama ja eri ja jotain muuta. Käy jotain sotaa tuulimyllyjä vastaan jossain omassa mielikuvitusmaailmassaan.
Miten olisi se kaikista loogisin selitys asian, että tässä nyt on usea ihminen anonyyminä keskustelemassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kaiken huippu :D pari sivua taaksepäin taas selitit kuinka suurinpiirtein puolet nimimerkillisistä on sama henkilö koska on sanankaltainen kirjoitustyyli ja katsontakanta ja sitten pidät pipipäisinä niitä jotka sinun sekoiluissasi näkevät että kyse samasta kirjoittajasta. Olet kohta niin pelannut itsesi pussiin ettet itsekkään tiedä mitä kirjoitat :D
En niin selittänyt. Mutta ei ole vastaava asia. Nimimimerkeillä kirjoittavia on vain kymmeniä, anonyymejä monia tuhansia. Tietenkin on helpompi tunnistaa nimimerkit ja heidän kommentointityylinsä.
Nimenomaan oli kyse anonyymisti kirjoittajasta, joka ensinnäkin muka tunnistetaan tuhansien joukosta ja joutuisi silloin kirjoittamaan suhteessa paljon, paljon enemmän kuin kukaan kykenisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kirjoittanut, vaan minä kirjoitin nimimerkeistä ja heidän kirjoitustensa samankaltaisuuksista
Tähän on maailman helpoin ratkaisu: kirjaudutaan kaikki palstalle niin voi osoittaa että ei, tämä väitetty ei ollut minun kirjoitukseni.
Vierailija kirjoitti:
Tähän on maailman helpoin ratkaisu: kirjaudutaan kaikki palstalle niin voi osoittaa että ei, tämä väitetty ei ollut minun kirjoitukseni.
Aivan! Mitähän varten nimimerkin jo keksineet eivät ole kirjautuneet
Ahaa. Eli MP: kun sinä annat pitkän odotuksen jälkeen malttamattomana miehellesi lahjan, josta arvelet hänen ilahtuneen ikihyviksi ja kysyt oliko se mieluinen hänelle, niin sinä olet tyytyväinen vastaukseen "ihan". Et jää yhtään miettimään että mitä ihmettä. Enkö tunne yhtään mieheni mieltymyksiä. Koska mies vastasi "ihan", niin sitten se oli "ihan" mieleinen ja sillä selvä, tarkennuksia ei kaivata. Tai kysyt haluaisiko mies kenties fellaation, ja hän vastaa siihen "kyllä se varmaan sopii", niin sinä käyt toimeen, koska ei pidä odotella haluamaansa vastausta ja olihan se vastaus kuitenkin "ihan" myönteinen. Tai laitat päällesi mekon josta et ole aivan varma onko se liian paljastava appesi hautajaisiin ja miehesi sanoo, että "kai se käy", niin sinä lähdet pää pystyssä itsevarmana juhliin mekossa.
Kinataan nyt vähän muustakin välillä kuin tästä sekopäisestä kuka on kuka. Jos mieheni, tai kuka hyvänsä läheiseni, on tyyppiä, joka ei ylisanoja viljele, "ihan" on ok vastaus. Turhaan minä jäisin jankkaamaan ja kalastelemaan, että ihan mitä, onko yhtään kiva, tykkäätkö, etkö tykännytkään. Lisäksi osaan lukea kehon kieltä, eli jos silmät kirkastuu ja hymy ilmestyy, se riittää vastaukseksi ja ihan on käypä reaktio.
Ajattelen, että ihmisiä, joiden ilmaisu on niukempaa, yleensä ahdistaa se, että heiltä vaaditaan suurempia reaktioita kuin mitä luonteisesti ovat valmiita antamaan. En halua ahdistaa kommunikaatiollani ketään läheistäni ja ennen kaikkea en sitä toivo toiselle parisuhteessa.
Fellaatioon meillä edetään muuta kautta kuin kyselemällä, tahtooko toinen sellaisen ja kotikasvatukseni on valmistanut minua tietämään, mikä on sovelias hautajaisasu, joten asunvalintaan edetään sinnekin muuta kautta kuin mieheltä kyselemällä.
Mutta kirjoituksesi myös täällä osoittaa, että sinulla on todellakin tapana jankata, tiedustella, kärttää, koska ehdottomasti pidät oikeutenasi vaatia haluamasi vastaukset. Ja jollei sellaisia tule, toteat, että toinen on epäuskottava.
T: MaratonParkuja
Vierailija kirjoitti:
Kinataan nyt vähän muustakin välillä kuin tä
Jospa se ei vaan uskonut että sinä aina tyydyt miehesi vastaukseen sellaisenaan 🤷 Oothan joskus kirjoittanutkin että kiihdyt helposti, olet jyrkkä, intät, etkä anna periksi miehellesi vaikka tietäisit olevasi väärässä. Tai jotain tuollaista hieman eri sanoin. Ei kuulostanut siltä että miehesi ahdistaminen kommunikaatiolla olisi sulle ehdoton ei.
Joskus tulee vähän sellainen olo että se itsekriittinen kirjoitus oli jonkun trollin kirjoittama sinuna esiintyen, koska myöhemmin oomme saaneet huomata että sinun ainoa heikkous on se kun susta puuttuu täysin viat.
Noin, ja nyt saat jatkaa vuorollasi jankkaamista ja kärttämistä.
Jospa se ei vaan uskonut että sinä aina tyydyt miehesi vastaukseen sellaisenaan 🤷 Oothan joskus kirjoittanutkin että kiihdyt helposti, olet jyrkkä, intät, etkä anna periksi miehellesi vaikka tietäisit olevasi väärässä. Tai jotain tuollaista hieman eri sanoin. Ei kuulostanut siltä että miehesi ahdistaminen kommunikaatiolla olisi sulle ehdoton ei.
Joskus tulee vähän sellainen olo että se itsekriittinen kirjoitus oli jonkun trollin kirjoittama sinuna esiintyen, koska myöhemmin oomme saaneet huomata että sinun ainoa heikkous on se kun susta puuttuu täysin viat.
Noin, ja nyt saat jatkaa vuorollasi jankkaamista ja kärttämistä.
Kommunikaatiota on ainakin minun suhteessani monenlaista ja monentasoista. Yhden lajin ja tason kommunikaatio on lahjanantotilanne ja sitten toisenlainen kokonaan on se, jossa kiistellään, ollaan eri mieltä, tahdotaan eri asioita jne. Joten ei, lahjanannon yhteydessä en todellakaan ala inttämään enkä käsitä, miten siinä annetaan periksi tai ollaan väärässä.
Tosin onneksi mieheni ei kyllä ole ihan-miehiäkään, vaan hänestä yleensä saa enemmän irti. Mutta muutama läheinen on kyllä hyvin niukka ilmaisussaan.
Ja kyllä minä sen vika-viestin ihan tosissani kirjoitin ja vilpittömästi. Sitähän onkin sitten saanut katua, kun täällä todellakin muistellaan kaikki ja vängätään sitten niistä. Kadun montaa asiaa, jota olen täällä paljastanut, sillä noh, osa kirjoittelijoista on aika kuspäitä.
Kuten muuten myös huomataan, osaan olla tosiaan jyrkkä ja ilkeä ja kuspää ihan omalla nimimerkillä, joten sikälikään en ymmärrä, miksi minun muilla pitäisi kirjoitella.
T: MaratonParkuja
Vierailija kirjoitti:
...tai sitten lopetetaan (negatiivinen) toisten arvuuttelu julkisesti.
Ei ole kovin realistinen tavoite, että anonyymillä palstalla kaikki kirjautuisivat tai ottaisivat nimimerkin. Että jospa panostettaisiin tuohon jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Se aiheuttaa vain pahaa verta ja lisää ikävää kirjoittelua ja sekaannusta. Toki jos vain rohkenee ja enemmän kirjoittaa, niin onhan se nimimerkki hyvä ja selkeä vaihtoehto.
Anteeksi mutta kuka nimettömistä sinä olet?