Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (10551)

Vierailija
10261/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt puutun vain tähän multikirjoittelija-asiaan: olen minäkin kirkkaan L.n  kirjoittanut ja ihan työksenikin jotain väsäillyt sekä ketjun mukaan epäilyttävän hyvä kirjoittaja. Liian semanttinen minäkin ja se onkin herättänyt närää tässäkin ketjussa. Ja varmaan osaltaan näitä epäilyjä nämä piirteeni herättävätkin.

Mutta heitänpä haasteen, saa tarttua nimimerkillä tai ilman. Kirjoitapa useita kymmeniä pitkiä viestejä, 3joita tähän ketjuun on tullut ennen hiljentymistä, muutaman tunnin sisällä tyylejä ja mielipiteitä vaihdellen. Meitä saattoi siis olla keskustelussa parhaimmillaan AP, Kuurankukka, Liekki, 28 v, Hukassa + minä ja pari pitkiä viestejä kirjoittavaa nimimerkitöntä. Varmaan muitakin, mutta nämä nyt tulee ekana mieleen.

Siitä vaan pistämään tulille kirjoitukset 5+ pitkästi kirjoittelevien tuotokset. Jos kykenette, ymmärrän ja hyväksyn, että näitä jatkuvia epäilyjä mälvätään. Mutta voin kertoa, että epäilyttävän hyvänä kirjoittajana minä en kykene. En yhtään enempää kirjoittamaan kuin nimimerkilläni kirjoitan.

T: MaratonParkuja 

Vierailija
10262/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nyt puutun vain tähän multikirjoittelija-asiaan: olen minäkin kirkkaan L.n  kirjoittanut ja ihan työksenikin jotain väsäillyt sekä ketjun mukaan epäilyttävän hyvä kirjoittaja. Liian semanttinen minäkin ja se onkin herättänyt närää tässäkin ketjussa. Ja varmaan osaltaan näitä epäilyjä nämä piirteeni herättävätkin.

Mutta heitänpä haasteen, saa tarttua nimimerkillä tai ilman. Kirjoitapa useita kymmeniä pitkiä viestejä, 3joita tähän ketjuun on tullut ennen hiljentymistä, muutaman tunnin sisällä tyylejä ja mielipiteitä vaihdellen. Meitä saattoi siis olla keskustelussa parhaimmillaan AP, Kuurankukka, Liekki, 28 v, Hukassa + minä ja pari pitkiä viestejä kirjoittavaa nimimerkitöntä. Varmaan muitakin, mutta nämä nyt tulee ekana mieleen.

Siitä vaan pistämään tulille kirjoitukset 5+ pitkästi kirjoittelevien tuotokset. Jos kykenette, ymmärrän ja hyväksyn, että näitä jatkuvia epäilyjä mälvätään. Mutt

Meinasin sanoa että MP:ko se kyseli minulta että minkälaisissa tilanteissa puutun puolisoni yksittäisiin sanavalintoihin ja kertoi ettei ihmettele jos puoliso siihen hermostuu. Niin tutulta kuulosti minun korvaani mietinnät kuulluksi tulemisista jne. Mutta en sitten tullut kysyneeksi. Nyt toki ajattelen niin, koska olet kuin oletkin paikalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10263/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10241: totta, Liekki kirjoitti Penasta sen jälkeen vielä kun toyboyn kanssa homma ajoi karille. Jotenkin vertasi heitä keskenään tai omia fiiliksiään molempiin, jos en nyt aivan väärin muista. Ja pitkin matkaa toki vertaili silloin kun pohti mitä suhteeltaan toyboyn kanssa haluaa tai mitä ei.

Kiitos! Täällä hyvin monet lukevat huolimattomasti tai eivät edes huomaa tai osaa/jaksa/viitsi olla tarkkoja mitä kirjoitetaan. Ihmisten lukutaito ja tarkkaavaisuus kirjoitetun tekstin suhteen on myös huonontunut älykännyköiden myötä.  Kuunnellaan pelkkiä äänikirjoja, jos niitäkään, ei lueta oikeita kirjoja yms. Ihmisillä on myös tapana vahvasti valita puolensa ja sekin tietysti vaikuttaa luettuun tekstiin varsinkin täällä.  Myös jos kokee jonkun olevan hyvin tietäväisen, hiukan ilkeän ja itsevarman häne

Ei onnistunut lainaus. Mutta vastaan: tietenkin minulle on tärkeitä erilaiset teemat mitä täällä on tullut esille. En nyt oikein käsitä miksi ei olisi? Enhän mitenkään niihin viitannut eikä koko kommenttini niitä koskenut lainkaan. En olettanut mitenkään ketjun eri aiheisiin kantaa. Joten taas luettiin ja käsitettiin ihan erilailla mistä kirjoitin. Kommentoin juuri tuota mitä kommentoin. Eihän se poista, ettekö lukisi ketjua mielenkiinnolla itse. Ainakin niitä aiheita joista on omakohtaista kokemusta. 

Vierailija
10264/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan pistämään tulille kirjoitukset 5+ pitkästi kirjoittelevien tuotokset. Jos kykenette, ymmärrän ja hyväksyn, että näitä jatkuvia epäilyjä mälvätään. Mutt

Minun silmääni tyylillisesti ovat erottuneet aloittaja, Kuurankukka, Tuumis, ehkä Hukassa. Sitten nämä mies jolla oli ex raskaana, Leski, ehkä Hukassa, Sinilintu, käpyjäinen +muutama käypäläinen on olleet samanlaista yleiskieltä. Samanlaiset lauserakenteet, samankaltaisia sanavalintoja, mutta ehkä ennen kaikkea hyvin samanlainen tapa asemoitua keskustelussa.

Vähän sellainen ärhäkkä persoonaan menevä kommentoija on selvästi nykyinen käpylä, entinen nimimerkitön. MP arvailisin itse osallistuneen keskusteluun välillä ilman nimimerkkiä. Liekki on mulle suurin mysteeri. Erikoinen tapa kirjoittaa. 

Vierailija
10265/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan pistämään tulille kirjoitukset 5+ pitkästi kirjoittelevien tuotokset. Jos kykenette, ymmärrän ja hyväksyn, e

Ei ollut MaratonP vaan minä. Sama joka kirjoitti edelliselle sivulle pari muutakin kommenttia ja olen kirjoittanut joskus aikaisemminkin. Mutta olen eri kuin nuo jotkut edellisellä sivulla. Toivoitko sinä sitä että luetaan yksittäisiä kommentteja ja keskitytään siihen? Vai oletko eri? 

Vierailija
10266/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkiksi kommentti 10258. 7 peukkua alaspäin. Kommenttihan on täysin neutraali. Kertoo kahden teille vieraan ihmisen parisuhteesta ja heidän kommunikoinnistaan. Ei arvostele ketään, ei sisällä minkäänlaista mielipiteitä jakavaa teemaa tai edes sivua sellaista aihetta. Pitäisi herättää intohimoja suurinpiirtein yhtä paljon kuin kauppalista.

Ei siis liene aivan tyhjiä syytöksiä se ettei aktiivit täällä todellakaan lue kommentteja kommentteina, vaan, kuten nykyisin tyypillistä,  on valittu puoli ja "äänestetään" sen mukaan lukematta edes kommentin sisältöä.

Joskus olen niin pettynyt meihin naisiin.

Vierailija
10267/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei onnistunut lainaus. Mutta vastaan: tietenkin minulle on tärkeitä erilaiset teemat mitä täällä on tullut esille. En nyt oikein käsitä miksi ei olisi? Enhän mitenkään niihin viitannut eikä koko kommenttini niitä koskenut lainkaan. En olettanut mitenkään ketjun eri aiheisiin kantaa. Joten taas luettiin ja käsitettiin ihan erilailla mistä kirjoitin. Kommentoin juuri tuota mitä kommentoin. Eihän se poista, ettekö lukisi ketjua mielenkiinnolla itse. Ainakin niitä aiheita joista on omakohtaista kokemusta. "

Kiva kun vastasit ja kerroit miten asia on. Ihan halusin tietää ja siksi sitä nimenomaan kysyin, kun tosiaan tuli mieleeni sekin vaihtoehto, että ehkä sinua kiinnostaa ketjussa enemmänkin nämä muut asiat, kun olet nyt näistä muista mielenkiinnon kohteistasi, juuri ketjunkin suhteen, enemmän kertonut.

Vierailija
10268/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan pistämään tulille kirjoitukset 5+ pitkästi kirjoittelevien tuotokset. Jos kykenette, ymmärrän ja hyväksyn, e

No ei kysellyt. MP sortui siihen mihin joskus sortuu, eli lukaisee pari viestiä ja sitten kirjoittaa omansa ja vasta sitten lukee kaiken, mitä sanottu. Mutta kun nyt kysyt, voi MP toki sanansa tuostakin sanoa. Itse varon etenkin tässä nykyisessä parisuhteesta olemaan tuolla lailla rasittava, että vaadin toiselta jotain tiettyä vastausta, koska se minun korvaan kuulostaa paremmalta.

Oppia ikä kaikki, kun niin monet riidat on turhasta riidellyt.

Mutta taas mennään: jos joku nimimerkitön sanoo, että ei ollut MP vaan minä, niin näinhän se MP kirjoittaisi. Ei tätä kiistaa voi voittaa. Siksi ei kannata yrittääkään.

T: MaratonParkuja

Vierailija
10269/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kommentteja lukiessa tulee olo että joku kirjoittaa omien sivupersooniensa kanssa täällä. Niin sekavaa tekstiä siitä kuka on sama ja eri ja jotain muuta. Käy jotain sotaa tuulimyllyjä vastaan jossain omassa mielikuvitusmaailmassaan. 

Vierailija
10270/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kommentteja lukiessa tulee olo että joku kirjoittaa omien sivupersooniensa kanssa täällä. Niin sekavaa tekstiä siitä kuka on sama ja eri ja jotain muuta. Käy jotain sotaa tuulimyllyjä vastaan jossain omassa mielikuvitusmaailmassaan. 

Samaa mieltä. 

Vierailija
10271/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Eli MP: kun sinä annat pitkän odotuksen jälkeen malttamattomana miehellesi lahjan, josta arvelet hänen ilahtuneen ikihyviksi ja kysyt oliko se mieluinen hänelle, niin sinä olet tyytyväinen vastaukseen "ihan". Et jää yhtään miettimään että mitä ihmettä. Enkö tunne yhtään mieheni mieltymyksiä. Koska mies vastasi "ihan", niin sitten se oli "ihan" mieleinen ja sillä selvä, tarkennuksia ei kaivata. Tai kysyt haluaisiko mies kenties fellaation, ja hän vastaa siihen "kyllä se varmaan sopii", niin sinä käyt toimeen, koska ei pidä odotella haluamaansa vastausta ja olihan se vastaus kuitenkin "ihan" myönteinen. Tai laitat päällesi mekon josta et ole aivan varma onko se liian paljastava appesi hautajaisiin ja miehesi sanoo, että "kai se käy", niin sinä lähdet pää pystyssä itsevarmana juhliin mekossa.

Tuota nyt ei usko kukaan. Intät taas vaan inttämisen ilosta :'D

Vierailija
10272/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

esimerkiksi kommentti 10258. 7 peukkua alaspäin. Kommenttihan on täysin neutraali. Kertoo kahden teille vieraan ihmisen parisuhteesta ja heidän kommunikoinnistaan. Ei arvostele ketään, ei sisällä minkäänlaista mielipiteitä jakavaa teemaa tai edes sivua sellaista aihetta. Pitäisi herättää intohimoja suurinpiirtein yhtä paljon kuin kauppalista.

Ei siis liene aivan tyhjiä syytöksiä se ettei aktiivit täällä todellakaan lue kommentteja kommentteina, vaan, kuten nykyisin tyypillistä,  on valittu puoli ja "äänestetään" sen mukaan lukematta edes kommentin sisältöä.

Minä kokeilin joskus aikoja sitten sellaista lähestymistapaa että lipaisin kommentin aluksi MP:aa ja 28:a oikein lämpimällä kielellä ja sitten esitin mielipiteeni joka poikkesi heidän tiiminsä mielipiteestä. Se meni läpi kuin väärä raha! 

Kirjoitinkin muuten silloin perään että testasin jotain ja homma toimi aivan kuten ajattelinkin. On tämä hupaisa ketju!

Vierailija
10273/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt näkyi oleva 3 yläpeukkua ja 9 alapeukkua. On ilmeisesti, varmuuden vuosi, helpompi alapeukuttaa. Mutta miksi silloin jos on neutraali kirjoitus. On vain laittamatta mitään. 

Mikä on syy 9 alapeukkuun, voisivatko alapeukuttajat kertoa. Edes joku anonyyminä. 

Vierailija
10274/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. En pysy yhtään perässä. Kuka on sama ja eri ja muu. Ja kenetkä nimetön luulee täältä tunnistavansa ja kuka nimetön ja nimellinen on sama ja eri ja se toinen. Helvetin sekavaa.

Vierailija
10275/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ei voi voittaa, jos nimimerkillinen, kuten vaikkapa Sinilintu sanoo, että olet sama kuin se, joka kirjoitti sitä ja tätä ja tuota. "No en ole!" Kuinkas todistat. Niinhän se toinenkin tietenkin vastaisi... 

Vierailija
10276/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ottako kantaa kun ette näköjään joko ymmärrä lukemaanne tai ette edes lue kuin alun. Kyllä normaalilla järjellä olevan pitäisi jo nyt ymmärtää mistä puhutaan. Ei tuo ole niin vaikeaa, kunhan vain haluatte lisätä pökköä pesään omalta osaltanne ja ette muka ymmärrä. On senverran monesti ja monen eri henkilön toimesta selitetty. Juuri ettei olla toistemme sivupersoonoita vaan on eri henkilöitä. 

Mielikuvitusmaailmaailmasaan elävät ne jotka edelleen kuvittelevat tai uskovat olevan vai yksi henkilö. On jo selitetty, että olisi jo mahdotontakin jos niin olisi. 

Vierailija
10277/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kokeilin joskus aikoja sitten sellaista lähestymistapaa että lipaisin kommentin aluksi MP:aa ja 28:a oikein lämpimällä kielellä ja sitten esitin mielipiteeni joka poikkesi heidän tiiminsä mielipiteestä. Se meni läpi kuin väärä raha! 

Oletko siis sama vai eri vai joku toinen joka luulee tunnistavansa täällä eri kirjoittajia? Miksi pelaat? Miksi et osallistu keskusteluun omalla tarinallasi, vaan pelaat täällä jotain peliä?

Vierailija
10278/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. En pysy yhtään perässä. Kuka on sama ja eri ja muu. Ja kenetkä nimetön luulee täältä tunnistavansa ja kuka nimetön ja nimellinen on sama ja eri ja se toinen. Helvetin sekavaa.

Mulle tulee nimimerkki heti kun Sinilintu lunastaa puheensa ja kertoo mulle minkä henkilökohtaisen tarinan hän tunnistaa minun tarinakseni. Hän kun tunnistaa ja tietää kaikki kirjoittajat, nimimerkillä tai ilman. Eli hyvin pian yksi nimetön on poissa joukosta sotkemasta!

Vierailija
10279/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin ei voi voittaa, jos nimimerkillinen, kuten vaikkapa Sinilintu sanoo, että olet sama kuin se, joka kirjoitti sitä ja tätä ja tuota. "No en ole!" Kuinkas todistat. Niinhän se toinenkin tietenkin vastaisi... 

Oletko sama vai eri vai joku toinen joka on kirjoittanut ennenkin? Miksi kirjoitat? Miksi minä en ymmärrä tätä kuviota yhtään?

Vierailija
10280/10551 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ottako kantaa kun ette näköjään joko ymmärrä lukemaanne tai ette edes lue kuin alun. Kyllä normaalilla järjellä olevan pitäisi jo nyt ymmärtää mistä puhutaan. Ei tuo ole niin vaikeaa, kunhan vain haluatte lisätä pökköä pesään omalta osaltanne ja ette muka ymmärrä. On senverran monesti ja monen eri henkilön toimesta selitetty. Juuri ettei olla toistemme sivupersoonoita vaan on eri henkilöitä. 

Mielikuvitusmaailmaailmasaan elävät ne jotka edelleen kuvittelevat tai uskovat olevan vai yksi henkilö. On jo selitetty, että olisi jo mahdotontakin jos niin olisi. 

Siis kuka sinä olet nuista eri henkilöistä? Ei tässä pysy erkkikään perässä. Olen kuin kenelle vastasit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme