Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12665)
Vierailija kirjoitti:
Pointtihan on, että Käpybaran perhe ja suku laajemminkin? suuttui jo siitä, että hän vei tehdyn rikoksen viranomaisten tietoon. Pelossa, mitä siitä voi seurata. Muusta jankkaaminen on turhan jankkaamista, mutta kyllä muutaman lempipuuhaa.
Ja nyt: kirjoitan kyllä eka kertaa, kun olen tarkka lakiasiantuntija niin siksi en voi jättää oikaisematta, yhyy miksi mielipiteitäni ei kunnioiteta vaikka ihan kivasti vain tarkensin tärkeää asiaa!
Itseasiassa sukuhan ei laajemmin suuttunut, vain lapsuudenperheeni. Kaikilta muilta sukulaisilta olen saanut tukea, löytänyt todisteita, muutama suostui antamaan lausuntonsa poliiseille, olisin saanut todistajia jos asiani olisi edennyt pidemmälle jne. Se tuntui kyllä äärimmäisen hyvältä.
- Käpybara
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"
Koin syvästi Käpybaran kirjoituksen, että voisihan sitä tarkistaa, mitä siellä tosiaan kirjoitti.
"
Minä koin vahvasti myös että kysymys on tällaisesta asiasta. En ole itse vielä riittävän vahva puhumaan mutta kokemukseni on syönyt sieluni. Kokemukseni on, ettei opettajia kiinnosta eikä terkkaria. Nuoren tytön tuska..Vain kuurot korvat kaikkialla. Elän täydellisessä yksinäisyydessä yksin koirani kanssa koska yhtäkään luotettavaa ihmistä ei ole tullut vastaani. Olen helppo kohde kiusaajille ja hyväksikäyttäjille. Eräskin tunnettu valmentaja. Ehkä joku päivä puhun ääneen kaikesta siitä pahasta ja välinpitämättömyydestä. Eläimissä on hyvyys ja laupeus.
-sumusilmä
Sattuu kun en saanut oikeutta.. kukaan ei kuuntele, ei tutki. Kyllä mailma on julma, täynnä kiusaaj
Samaa toivon, että sumusilmä saisi jaettua kokemuksiaan jossain. Vauvapasta ja tämän tyyppiset keskustelut vetävät puoleensa kaikenlaisia hmmmm, kummituksia, mutta vertaistukiryhmissä esimerkiksi vastaanotto on sellainen, mitä sensitiivisen aiheen vastaanottaminen vaatisi. Oletko sumusilmä koskaan harkinnut ottavasi yhteyttä esimerkiksi RIKUUN? Voin suositella lämpimästi oman kokemukseni kautta. Ei vertaistukiryhmä, mutta rikosuhripäivystys, josta saa myös keskusteluapua.
- Käpybara
Vierailija kirjoitti:
Poliisi ottaa vastaan asianomaisen rikoskertomuksen ja kirjaa sen ylös. Sen hän tekee viranomaisen velvollisuudesta oli aiheellinen tai ei. Sen jälkeen syyttäjä päättää nostetaanko asiasta syyte vai ei. Poliisi toimii vastaanottajana ja kirjaajana, poliisi ei päätä asiasta mihinkään suuntaan eikä tee päätöstä.
Välissä on toki esitutkinta. Ilmoitus voidaan jättää myös tutkimatta. Mutta poliisi ei päätä onko asiassa tapahtunut rikosta vai ei, vain onko riitettävää syytä epäillä rikosta jotta esitutkinta toimitetaan.
Nämä jutut pistää mulla korvaan koska puolisoni ex teki hänestä rikosilmoituksen aivan käsittämättömästä "syystä" (kertoi itse somessaan, että olisi ollut puolisoni kanssa vuosia lapsettomuushoidoissa, joka ei pitänyt paikkaansa, koska puolisoni ei hoitoihin halunnut ja kävi tutkimuksessa kerran ja kerran maksoi IVF hoidon, jonka jälkeen erosi, koska koki että hänet painostettiin jo noihinkin tilaisuuksiin. "hoidoissa" käyminen kesti yhteensä muutaman kuukauden, ei vuosia, kuten exänsä halusi väittää. Kysyin tältä naiselta miksi hän valehtelee vai onko hän saanut jotain hoitoja miehen tietämättä jo aiemmin, jolloin hän teki rikosilmoituksen -miehestä!). Luonnollisesti mieheni sai poliisilta tiedon että ilmoitus on tehty ja saman tien myös päätetty ttei ole syytä epäillä rikoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Huomenta
Kuuntelin eilen Eija Hinkkalan kirjaa "Sinä olet enemmän". Siinä hän lainaa Esa Saarista seuraavasti: "Kun innostut jostakin, syntyy sisälläsi liekki, joka kuljettaa sinua eteenpäin. Liekki vetää kuitenkin puoleensa kuitenkin myös keppihyypiöitä, jotka yrittävät sammuttaa liekkiäsi." Sattuneista syistä nauroin ääneen.
Tässä on ollut paljon keskustelua joko tulee joko lähelle tai aivan iholle omakohtaisuudessaan. Aiheita, joiden käsittely vaatii herkkyyttä, tilannetajua ja kunnioitusta toisen kokemusta kohtaan. Itsekään en näissä asiapaavoudessani aina loista, mutta nyt ylitellään osin jo pahasti hyvän maun rajoja.
Tässä vaiheessa elämää ja keskustelua suosittelen kovasti harmaita kiviä kaikille, jotka kokevat, että homma ei oikein etenee suuntaan tai toiseen. Tai ainakaan sinne hyvän mielen, hyväksymisen ja vastavuoroisen kunnioituksen lääneille. Lainatakseni Mark Twainia hieman muokaten: Älä antaudu k
Keppihyypiöissäkin pätee sama vanha viisaus, mitä elämässä yleensä: yrittää vaikuttaa asioihin joihin voi ja erottaa ne asiat joihin ei. Keppihyypiöitä ei voi muuttaa, joten on parasta vain jättää oman nuotionsa ulkopuolelle kitumaan ilman liekkiä. Heillä ei ole sitä omaa liekkiä, siksi ovat täysin riippuvaisia toisten liekistä. Sen valinnan voi tehdä, että toteaa mielessään vaikka Mikon tyyliin sekin vielä, ja jatkaa eteenpäin.
En ole ehtinyt ketjun lukemisessa vielä siihen asti, milloin sinä Liekki tulit mukaan, mutta odotan jo kertomustasi Penasta. 28 vuotta paljastuksen eksästään juuri luin ja huh huh. Ei mikään ihme, että eksä on meinannut pimahtaa, koska on siinä ollut aikamoinen soppa hämmennettäväksi niin ettei pala pohjaan, tai kiehu yli. Onneksi kaikki meni loppujen lopuksi hyvin.
Onko Toyboysta kuulunut yhtään mitään?
- Käpybara
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikostutkinta tarkoittaa esitutkinnan teknistä osuutta. Kun itse olin asianomistajana mukana esitutkinnassa puhuimme kyllä ihan sujuvasti esitutkinnasta, esitutkintapöytäkirjasta, syyttäjän syyteharkinnasta ja syyteoikeudesta, sen vanhentumisesta tai muodollisista syistä. Rikostutkinta termi on sitten enemmän tvstä tuttu, kuin myös rikoksen vanhentuminen ja muotoseikat.
olisithan voinut käyttää toissijaista syyteoikeuttasi?
Ei, minulle ei selitetty eri termistöjä emmekä puhuneet eri termistöistä. Esitutkinta aloitettiin ihan vain kuulusteluilla ja toimitin tutkijoille kirjallisia todisteita. Syyteoikeuden vanhentumisesta puhuttiin ja minulle kerrottiin, että tutkinnalla on jo kiire nimeomaan syyteoikeuden vanhentumisen takia. Muotoseikoista minulle puhui asia
Jäin eilen illalla muistelemaan puhelua, jossa kävimme syyttäjän päätöksen läpi ja mieleeni hiipi epäilys siitä, että onkohan avustajani sittenkin tuosta asiasta minulle ohimennen maininnut. En muista puhelusta puoliakaan, koska aivot tilttasivat aikalailla heti sen jälkeen, kun tajusin, että tämä oli tässä.
- Käpybara
Käpybaralta lainaus: "28 vuotta paljastuksen eksästään juuri luin ja huh huh. Ei mikään ihme, että eksä on meinannut pimahtaa, koska on siinä ollut aikamoinen soppa hämmennettäväksi niin ettei pala pohjaan, tai kiehu yli. Onneksi kaikki meni loppujen lopuksi hyvin".
Kun kaikki itselläni alkoi (yli 3 vuotta sitten) niin täällä koin turvalliseksi itseäni purkaa. Jo asioiden kirjoittaminen selvitti omaa päätäni. Oli hetkiä kun tämä ketju piti pinnalla, todella synkkiä päiviä. Oli hetkiä kun epäilin tosissani, että en selviä. Ero oli kipeä, mutta jatkuvasti tulleet uudet vaiheet ja valheet oli se miksi meinasin tukehtua. Puhehousuja ei ikinä löytynyt ja se oli minusta julmaa.
Nykyään ihminen on minulle vieras, mutta ihanan lapseni isä (jotain hyvää saatiin aikaan).
Olen kyllä muuttunut kovin tämän kolmen vuoden aikana, kaikki muutos ei ole pahaa. Kyllä ihminen hieman kovettuu kun tarpeeksi kuumassa liemessä keitellään.
Ketju on edelleen itselleni tärkeä ja taustalla kyllä luen (vaikka välillä Olen hiljaisempi).
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käpybara avautuu lapsuudestaan ja kertoo, että lapsuudessa on tapahtunut rikos. Uhri on syytön. Tuntuu erittäin pahalta, että lapsuuden perheen jäsen/jäsenet kääntävät selkänsä ja asettavat tärkeysjärjestykseen rikoksen tekijän/tekijät.
Sitten täällä kirjoitetaan (taas) aikamoista huttua.
Sanat sattuvat, jokainen voisi hieman miettiä mitä kirjoittaa.
Jotenkin Käpybara saan Sinusta kuvan, että et ihan pienestä hätkähdä = ilkeistä viesteistä. Tsemppiä tähän hullunmyllyyn.
Nyt meinaan on aika raskaanoloista lukea / yrittää pysyä kirjoittajien perässä. Tuntuu todella vahvasti, että joku hämmentää tarkoituksella tätä soppaa.
28 v yhdessä
Käpybara ja Sinilintu ja joku nimimerkitön ovat ottaneet asiakseen hämmentää sillä, että olettavat ja ilmaisevat useissa yhteyksissä negtiivisesti leimaten, useiden eri nimimerkittöminen kirjoittajien olevan yksi ja sama tyyppi. Perusteita ei ole, eikä tämä ole totta.
Pari ainakin koittaa sanoa, ettei näin todellankaan ole.
Sitten joku muu taas luulee, että Käpybara itse on monien nimimerkittömien kommenttien takana.
En ymmärä tätä jatkuvaa arvailua ja kirjoittelua siitä, kenenkä luulee kulloinkin olevan minkäkin viestin takana. Todella sekoittavaa ja ihan jo vainoharhaistakin touhua. Olkaa hyvä ja jättäkää ainakin tällaiset omat arvailut (totena) tänne kirjoittamatta, sillä se aiheuttaa todellakin isoa sekaannusta.
Se nyt on selvää, että on useita kirjoittajia.
Jos nyt vaan luettaisiin lähtökohtaisesti kommentteja edelleenkin niiden sisällön perusteella, kuten kuuluu, ellei kirjoittaja itse kerro tosin.
Käpybara ja Sinilintu, voitteko ystävällisesti lopettaa tämän asian agitoimisen ja hämmentämisen.
Feikkipeukuttamisesta: Tälle lainaamalleni viestille tuli nuo 4 kuuluisaa alapeukkua yhtäkkiä puoli kahden aikoihin viimeyönä. Vain pieni väli oli sivun päivityksessä, jossa välissä nuo tuli. Sattuman kauppaa huomasin. Ihme touhua. Mitähän kaikkea muutakin on feikkipeukuteltu? Ei kannata aina noita peukutuksia niin katsella. Kaikki ei toimi ihan rehdisti.
Miten jos Käpybara ei ole edes lukenut ketjua kokonaisuudessaan hän pystyy nimeämään ja löytämään tietyn/tiettyjen henkilöiden kirjoittamat jatkuvat ikävät kommentit noin tarkkaan?
Sitten taas esimerkiksi Liekin juttuja on mielestäni ilmaissut lukevansa mielenkiinnolla. Pena-tarina tuli heti alkuvaiheessa kerrottua, on oleellinen mielestäni, miten silloin ei ole siihen tutustunut. Jos kerran nimimerkillä on helppoa kelata taaksepäin ja hahmottaa hänen tarinansa. Koska eräs peruste oli juuri tämä. Jos noin tarkkaan Käpybara jaksaa ja viitsii syynätä jotain anonyymiä niin miksei siten omia mieleisiään nimimerkillisiä?
Jos alkaa lukemaan koko ketjua mistään kommentoijasta tai ketjun ja eri aiheiden sisällöstä mitään tietämättä ikäänkuin romaanina niin luettavaa massaa sekä polveilevia aiheita on niin paljon että on melko mahdoton enää jälkeenpäin hahmottaa mitä kukin on kommentoinut yksittäisenä ja millä tyylillä. Edes nimimerkilliset. Yksittäisen ihmisen, tuntuu että joka ainut yksittäinen kommentti, miten on mahdollista? Koska monesti myös aihepiiriin ratkaisee paljon millä mielellä ja tyylillä joku vastaa. Eri asia jos on itse ollut mukana jo sillä hetkellä milloin mistäkin aiheesta kommentoidaan on voinut jollain tasolla pysyä kärryillä.
Jos jo nyt on mennyt viimeaikaisessa väännössä lukijoilta sekaisin mitä joku anonyymi on kirjoittanut, että heitä on mahdotonta erottaa. Vaikka nämä ovat ihan lähiaikojen juttuja.
Nyt luinkin vasta, että Liekin Penaan Käbybara ei ole ehtinyt tutustua, eli ei ole lukenut siihen saakka, mutta samalla kysyy mitä Toyboylle kuuluu? Miten on mahdollista? Jos tietää Toyboystä luulisi tietävän Penastakin.
Liekki, naurahdin ääneen, asiapaavoudellesi. Nautin suuresti kielellisestä lahjakkuudestasi edelleen. Mukavaa että olet vielä siellä!
Minäkin kehotan Sumusilmää hakeutumaan vertaistuen pariin. Täällä ei ehkä kannata avautua, jos asia on kovin kipeä ja akuutti, tai ainakin kannattaa valmistautua siihen että osa kommenteista on hyvin ilkeitä ja tarkoituksella loukkaavia, kyseenalaistavia jne. Mutta jos täällä haluat avautua, toki kuuntelevana korvana täällä varmasti moni yrittää olla. Vertaistuki varmaan tuollaisessa asiassa auttaisi eniten? Voimia jokatapauksessa.
Täällä edelleen odotan tietoa kuolemasta. Koen monessa asiassa että minulle odottaminen ja epätoetoisuus on kaikkein vaikeinta. Kun ei oikein itse voi tehdä mitään.
-Sinilintu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"
Koin syvästi Käpybaran kirjoituksen, että voisihan sitä tarkistaa, mitä siellä tosiaan kirjoitti.
"
Minä koin vahvasti myös että kysymys on tällaisesta asiasta. En ole itse vielä riittävän vahva puhumaan mutta kokemukseni on syönyt sieluni. Kokemukseni on, ettei opettajia kiinnosta eikä terkkaria. Nuoren tytön tuska..Vain kuurot korvat kaikkialla. Elän täydellisessä yksinäisyydessä yksin koirani kanssa koska yhtäkään luotettavaa ihmistä ei ole tullut vastaani. Olen helppo kohde kiusaajille ja hyväksikäyttäjille. Eräskin tunnettu valmentaja. Ehkä joku päivä puhun ääneen kaikesta siitä pahasta ja välinpitämättömyydestä. Eläimissä on hyvyys ja laupeus.
-sumusilmä
Sattuu kun en saanut oikeutta.. kukaan ei kuuntele
En tiedä onko kohtaamani loukkaaminen rikos...tai jos on se olisi pitänyt tutkia sillon. Kiusaaminen on aina rikos. Mulla ei ole voimia puolustaa itseäni enää. Eläimiäni puolustan naarastiikerin raivolla, sen saa sylkijät ja lappujen liimaajat vielä kokea nahassaan..
"Keppihyypiöissäkin pätee sama vanha viisaus, mitä elämässä yleensä: yrittää vaikuttaa asioihin joihin voi ja erottaa ne asiat joihin ei. Keppihyypiöitä ei voi muuttaa, joten on parasta vain jättää oman nuotionsa ulkopuolelle kitumaan ilman liekkiä. Heillä ei ole sitä omaa liekkiä, siksi ovat täysin riippuvaisia toisten liekistä. Sen valinnan voi tehdä, että toteaa mielessään vaikka Mikon tyyliin sekin vielä, ja jatkaa eteenpäin.
- Käpybara"
Se on vähän jännä silti, miten niitä oman näppiksen ilkeyksiä ei kuitenkaan niin helposti näe. Helpompi osoittaa vain muita. Varsinkin jos luulee olevansa oikeassa ja on kovin varma jostain, mikä ei olekaan aina totta. Inhimillistä ja yleistä sinänsä toki tällainenkin, vaikka ei kovin kivaa tietysti sekään.
Mikä se oli se toinen ketju missä tämän kirjoittajat käy? Joku ikuisuusketju sekin muistaakseni
Vierailija kirjoitti:
Nyt luinkin vasta, että Liekin Penaan Käbybara ei ole ehtinyt tutustua, eli ei ole lukenut siihen saakka, mutta samalla kysyy mitä Toyboylle kuuluu? Miten on mahdollista? Jos tietää Toyboystä luulisi tietävän Penastakin.
Sanoi lukevansa lopusta alkuun. Siinä, serlokkiseni. Kaikki nämä spekuloinnit ovat älyttömiä, myös tämä sinun.
Ainakin Käpybara on tehnyt näyttävän sisääntulon. Tuskin kukaan on nostanut tämmöistä äläkkää.
Onko joku siis oikeasti niin pipi, että käy täällä aamuyöstä peukuttelemassa tai seuraamassa niitä peukkuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoi lukevansa lopusta alkuun. Siinä, serlokkiseni. Kaikki nämä spekuloinnit ovat älyttömiä, myös tämä sinun.
Aivan samaa mieltä.
terv. tuo joka pyysi viestissään elen 22.50 lopettamaan jatkuvan negatiivisen, nyt jo täysin yli menneen luulottelun ja leimaamisen eri kirjoittajista. Niin anonyymeistä kuin myös esim. Käpybarasta esitetyt.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Käpybara on tehnyt näyttävän sisääntulon. Tuskin kukaan on nostanut tämmöistä äläkkää.
Onko joku siis oikeasti niin pipi, että käy täällä aamuyöstä peukuttelemassa tai seuraamassa niitä peukkuja?
Minusta näytti että hän on ilman nimimerkkiä jo pidemmän aikaa raivokkaasti kantaa ottanut henkilö. Ajattelin aina että hän olisi joko tuo sinilintu tai sitten se maratonparkuja. En ole enää varma koska nyt kun hän on kirjoittanut pidempiä kommentteja hän kuulostaa yhä jonkin verran sinilinnulle, muttei ollenkaan tuolle toiselle nimimerkille. En usko että kirjoitustyyliään saa merkittävästi muutettua niin että se yhä kuulostaisi luontevalle. Niin ja näistä molemmat kuulostavat paikoin tuolle 28 naiselle, jota jo aiemmin epäilin sinilinnuksi.
Ihan toisella palstalla kirjoittaa joskus henkilö jonka nikki on orkidea, vai musta orkidea, jtn sinnepäin. Muistan ketjun alkupuolella kun tunnistin tämän kirjoittajan täällä. Hän on täällä yhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta näytti että hän on ilman nimimerkkiä jo pidemmän aikaa raivokkaasti kantaa ottanut henkilö. Ajattelin aina että hän olisi joko tuo sinilintu tai sitten se maratonparkuja. En ole enää varma koska nyt kun hän on kirjoittanut pidempiä kommentteja hän kuulostaa yhä jonkin verran sinilinnulle, muttei ollenkaan tuolle toiselle nimimerkille. En usko että kirjoitustyyliään saa merkittävästi muutettua niin että se yhä kuulostaisi luontevalle. Niin ja näistä molemmat kuulostavat paikoin tuolle 28 naiselle, jota jo aiemmin epäilin sinilinnuksi.
Minusta näyttää että sinun kannattaisi hankkia elämä. Voiko jollain tulla tämmöinen päähänpinttymä jonkun vauvan kirjoittelusta? Etkö itse ole huolissasi tarpeestasi syynätä näitä tekstejä ja arvuutella henkilöitä? Jos joku haluaisi esiintyä ketjussa useasti erilaisilla viesteillä miksi hän ottaisi nimimerkin ollenkaan? Minä en ole ottanut kun tiedostan että en jaksa enkä pystykään mihinkään pitkiin monelta kantilta pohtiviin viesteihin ja haluan myös olla välittämättä kenestäkään ja nimimerkittä on vaikeampi tulla loukatuksi. Miksi joku haluaisi vielä useampia nimimerkkejä joilla ottaa täällä turpaan. Ihan sairasta tämä arvuuttelu.
Sinä se varmaan täällä yön pimeässä joko peukuttelet tai kyttäät kuka peukuttaa.
Lueskelinkin nopeasti tuosta eilen palstan mentyä kiinni. Kuulostaa äkkisiltään siltä, että siviilikanteen nostaminen tarkoittaa sitä, että maksan itse asianajajani palkkiot alusta loppuun saakka. Myöskin oikeudenkäyntikulut (?). Tekijät tiedän varattomiksi. Ja kuulin eilen sukulaiseltani esimerkin siitä, mitä esimerkiksi yksinhuoltajuuden alulle laittaminen maksaa: 3000 euroa pelkästään alun viestittelyistä asianajajan kanssa, asiaa ei viety oikeuteen, koska se olisi kuulemma maksanut vähintään sen 20 000. Ja molemmat osapuolet olisivat maksaneet omat kulunsa - asianajajan ja oikeuskäyntikulut. Äkkisiltään ajateltuna joutuisin siis ottamaan kymppitonnien lainan ja mahdollisuuteni saada tekijöiltä yhtään mitään ennen heidän kuolemaansa, koska ovat mm. varattomia, on olemattomat. Eli jäisin vain makselemaan omaa velkaani. Toki tämä pitää vielä varmistaa, mutta olen aika 99,9% varma, että päättelyni osuu oikeaan.
En alunperinkään halunnut rahaa, en lähtenyt viemään asiaani tutkijoille ajatellen, että tulen saamaan tästä rahallista korvausta. Halusin saada oikeutta itselleni, en mitään muuta.
- Käpybara