Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12665)

Vierailija
10161/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olet loukkaantunut jostain kommentistani ja ajattelit tölväistä takaisin tässä asiassa. "

Mitä hemmettiä 😆 Ensimmäinen kommenttini sulle koskaan.  Ladies and gentlemen, olemme tainneet saada palstalle ihka oikean nimimerkillä kirjoittavan provoilijan.

En ole toiveikas että kykenet siihen, mutta jos huvittaa, vaikka uteliaisuudesta, niin lukaisepa läpi miten vastasit itse mulle kun esitin sulle mahdollista teoriaa sille miksi sisarusten kanssa on vaikeaa. Mitäpä tuumaat, oliko kovin ystävällishenkinen vastine?

Mistäpä sinä tai minä se tiedetään, etteikö siskoni oikeasti ollut päähönpotkittu musta lammas ja minä sille täysin sokeutunut? Jospa sinunkin sisaruksesi ovat sokeutuneet? Se taisi olla vähän niinku se minun pointti; sisarukset voi nähdä menneet täysin eri tavalla.

Mikset käytä nimerkkiäsi nyt, Käbybara? Koska hänelle kommentoin ja tuo oli mielestäni lainattukin. Jos olet eri kuin hän, niin tuo lainausmerkeissä oleva kommenttini ei ollut tarkoitettu sinulle lainkaan. 

Vierailija
10162/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ymmärsin asian oikein, Käpybaraa ei niinkään koskenut se, että lapsuuden rikoksen olemassa oloon ei uskottu, vaan se, että kyllä uskottiin ja tiedettiin rikoksen tapahtuneen, mutta suututtiin, kun Käpybara ilmoitti rikoksesta. Voi olla, että tulkitsin väärin, joten jos, olen pahoillani.

Mutta tuo on kyllä semmoinen juttu (jos siis näin), että vaikea sitä on villasella painaa. Kaikki rikokset, jotka kohdistuvat lapsiin, joilla ei ole mahdollisuuksia itseään puolustaa, ovat mielestäni poikkeuksellisen julmia. Jos lähipiiri vielä suuttuu siitä, että hakee itselleen oikeutta, kun siihen alkaa älliä ja kykyä olemaan, on kyyti myös poikkeuksellisen julmaa ja kylmää.

Aika usein sisarukset näkevät lapsuuden eri tavoin ihan luonnollisesti, koska tapahtumien aikaan ovat eri-ikäisiä. Eli siis eri kehityksen tasoilla. Kyllä 5 v näkee asian toisin kuin 10 v, esimerkiksi. Tämä on luonnollista ja jos ei tätä sisäistä, vaan vaatii

Ymmärsit juuri oikein. On tiedetty, mutta tekijöitä halutaan suojella ja rikoksia peitellä. Pelätään mitä tekijöille koituisi siitä, jos he joutuisivat vastaamaan omista teoistaan, mitä he tekisivät itselleen. Ja pelätään että totuus tulisi yleisestikin julki. Arvailen, että syy on siinä, että kulissit eivät kestäisi sitä, että lapsuudenperhe on ollut hyvin sairas. 

- Käpybara

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10163/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käpybara, tuossa on se sama ketjun näivertäjä taas vauhdissa. Vaihtaa vaan taktiikkaa kun kukaan ei reagoi aikaisempiin provoihinsa. Minusta tuntuu että tälle myrkkypistiäiselle ei vaan kannata vastata mitään. Hän on läpi ketjun tehnyt tätä samaa.

Näinhän se on, huomasin kyllä :). 

- Käpybara

Voin sanoa käsi sydämellä, että nävertäjä on eri henkilö. En kirjoittanut tuota kommenttia.  Koska minä olin melko varmasti se jota Käbybara tuolla sanoi monin eri tavoin häiriintyneeksi ja kertoi, että epäilee minun vaihtavan erilaisia nimimerkkejä ja hakevan kuumeisesti huomiota keinolla millä tahansa yms. Vannon, että tuo kutsumanne "näivertäjä" on eri kirjoittaja. Pätevä keino on teilata kommentti heittää kehiin trolli tai provo. 

Tuntuu, että nyt men

Ei ole ollut sinuakaan kohtaan oikein tällainen jatkuva herjaaminen, vaikka itsekin olen ollut eri mieltä jostain, ja joskus ilmeisesti siis sulle jotain kommentonut. 

- terv. tuo joka kirjoitti, että alkaa mennä kiusaamisen puolelle

Vierailija
10164/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ymmärsin asian oikein, Käpybaraa ei niinkään koskenut se, että lapsuuden rikoksen olemassa oloon ei uskottu, vaan se, että kyllä uskottiin ja tiedettiin rikoksen tapahtuneen, mutta suututtiin, kun Käpybara ilmoitti rikoksesta. Voi olla, että tulkitsin väärin, joten jos, olen pahoillani.

Mutta tuo on kyllä semmoinen juttu (jos siis näin), että vaikea sitä on villasella painaa. Kaikki rikokset, jotka kohdistuvat lapsiin, joilla ei ole mahdollisuuksia itseään puolustaa, ovat mielestäni poikkeuksellisen julmia. Jos lähipiiri vielä suuttuu siitä, että hakee itselleen oikeutta, kun siihen alkaa älliä ja kykyä olemaan, on kyyti myös poikkeuksellisen julmaa ja kylmää.

Aika usein sisarukset näkevät lapsuuden eri tavoin ihan luonnollisesti, koska tapahtumien aikaan ovat eri-ikäisiä. Eli siis eri kehityksen tasoilla. Kyllä 5 v näkee asian toisin kuin 10 v, esimerkiksi. Tämä on lu

Ihan hirveän vaikea sanoa mistä on kyse kun ei tiedä mistä on kyse. Kerron esimerkkejä: Minä tiedän että rikos on tapahtunut jos naapurin Heikki saa tuomion kunnianloukkauksesta kun sanoi toista naapuria perverssiksi vaanijaksi. Mutta kun me koko naapurusto olemme sitä mieltä että hän todella on perverssi kyylääjä. Emme siis asetu rintamaksi puolustamaan  tätä loukattua osapuolta ja tuomitsemaan Heikkiä.

Tai Ritukka välttyy pahoinpitelytuomiolta vain koska rikos on vanhentunut. Me koko perhe tiedämme että Ritu antoi lapselleen koivuniemen herrasta pakaroille. Tiedämme siis että rikos on tapahtunut.  Meidän kaikkien mielestämme se on vaan ajalleen tyypillinen toimintatapa ja sen vieminen poliisille on nyt 30v myöhemmin vähän kohtuutonta. Rikos on siis tapahtunut, mutta siinä on lieventäviä asianhaaroja. Emme siis pidä kohtuullisena että Ritun tulisi tämän vuoksi jättää lapsenlapsen ristiäiset väliin jos vauvan täti ei mahdu isoäidin kanssa samaan kirkkoon, koska sai lapsena vitsasta.

Vierailija
10165/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tässä kohtaa kysyä miksi vesisika sitten kokee olevansa perheessään syrjäänheitetty? Mikä perheen motiivi sitten oikein on?

Vierailija
10166/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedämme siis että rikos on tapahtunut.  Meidän kaikkien mielestämme se on vaan ajalleen tyypillinen toimintatapa ja sen vieminen poliisille on nyt 30v myöhemmin vähän kohtuutonta.

Mutta suututteko, jos kuitenkin rikoksen kohteeksi joutunut kokee, että hän tarvitsee asian käsittelyä ja tekee rikosilmoituksen? Asetutteko rintamana Ritukan tueksi haukkumaan, mollaamaan ja vähättelemään rikoksen uhria?

Siitähän tässä on kyse. Kukin tietysti tavallaan ja valinnoillaan.

T: MaratonParkuja

Vierailija
10167/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä uusi nimimerkki vaahtosi mm kommentit 9926 ja 9933 tarkoituksenaan lietsoa riitaa. Ja otti sitten pian nimimerkin ja sama meno jatkui 😅 Neuvoja ja komentoja muille kirjoittajille miten täällä kuuluu kirjoittaa ja miten muiden  kommentit ymmärtää oikein. Väliin sitten kertomuksia missä kaikkialla on tullut itse väärin kohdelluksi (lapsuus, perhe, parisuhde, keskustelut..)

Vierailija
10168/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedämme siis että rikos on tapahtunut.  Meidän kaikkien mielestämme se on vaan ajalleen tyypillinen toimintatapa ja sen vieminen poliisille on nyt 30v myöhemmin vähän kohtuutonta.

Mutta suututteko, jos kuitenkin rikoksen kohteeksi joutunut kokee, että hän tarvitsee asian käsittelyä ja tekee rikosilmoituksen? Asetutteko rintamana Ritukan tueksi haukkumaan, mollaamaan ja vähättelemään rikoksen uhria?

Nyt pitää palata tarkistamaan mistä mollaamisesta ja vähättelystä oli kyse kun en äkkiä muista kuvausta. Minun siskoni muuten koki että aina vähättelen häntä kun en innostunut että maalaisimme vanhempien mökillä olevat kolmannen polven perintökalusteet, yli sata vuotta vanhat, harmaaksi. Se on hänen tapansa tai muuten kyse on kiusaamisesta.

Vierailija
10169/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas jo ihan sekaisin, kuka on tuo sama ja kuka ei ole sama kuka on eri kuin tuo joka kirjoitti mutta kauheasti on kaikkia huonosti kohdeltu. Nimimerkkiä ei oteta, mutta kirjoituksen sekaan sotkotetaan jotain olen se joka kirjoitti niin että halutaan kuitenkin erottua ja kertoa, mitkä viestit on omat. Vaikka sillä ei pitäisi olla väliä kun jokainen viesti on yksilö ja sellaisina niitä pitää lukea.

Vierailija
10170/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sadisti riehuu ketjussa.

Vierailija
10171/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas niin sekavaa keskustelua että en enää laisinkaan pysy perässä. Minä joka olin se sama mutta olin eri joka en ollut se toinen.. ja ihan tuulesta temmattua juttua, tai sitten olemme taas lukeneet eri ketjuja. Mutta kai tästäkin sekoilusta sitten joku ilmeisesti saa jotain irti, kun jaksatte jatkaa. 

Käpybaralle lehmän hermoja toivottelen; vuorotellen täällä kaikki ovat joutuneet tarinoineen lihamyllyyn. Nyt näemmä sinun vuorosi. Toivottavasti et anna haavoja suolata, uskon että asia on kipeä muutenkin. 

-Sinilintu

Vierailija
10172/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitää palata tarkistamaan mistä mollaamisesta ja vähättelystä oli kyse kun en äkkiä muista kuvausta. Minun siskoni muuten koki että aina vähättelen häntä kun en innostunut että maalaisimme vanhempien mökillä olevat kolmannen polven perintökalusteet, yli sata vuotta vanhat, harmaaksi. Se on hänen tapansa tai muuten kyse on kiusaamisesta.

Ja minun sisko ja äiti suuttui, kun kerroin koulussa yläasteella, että äidin uusi mies halusi mun kanssa suihkuun. Kuulemma ei ollut koskaan tapahtunut, niin mukava mies, just oli luvannut siskolle mopon hommata. Voihan se olla, että ihan vaan oli hikinen ja halusi pikimmin pesulle. Jos näitä nyt siis vertailemaan aletaan. Koin syvästi Käpybaran kirjoituksen, että voisihan sitä tarkistaa, mitä siellä tosiaan kirjoitti. Niin että kannattaako vertailla omiin pikkumaisiin riitoihin sisatuksien kesken.

Vierailija
10173/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen taas jo ihan sekaisin, kuka on tuo sama ja kuka ei ole sama kuka on eri kuin tuo joka kirjoitti mutta kauheasti on kaikkia huonosti kohdeltu. Nimimerkkiä ei oteta, mutta kirjoituksen sekaan sotkotetaan jotain olen se joka kirjoitti niin että halutaan kuitenkin erottua ja kertoa, mitkä viestit on omat. Vaikka sillä ei pitäisi olla väliä kun jokainen viesti on yksilö ja sellaisina niitä pitää lukea.

Veit kyllä sanat suustani. Ei edes mahdollista yrittää pysyä kärryillä.

Vierailija
10174/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitää palata tarkistamaan mistä mollaamisesta ja vähättelystä oli kyse kun en äkkiä muista kuvausta. Minun siskoni muuten koki että aina vähättelen häntä kun en innostunut että maalaisimme vanhempien mökillä olevat kolmannen polven perintökalusteet, yli sata vuotta vanhat, harmaaksi. Se on häne

Nyt en etsimälläkään löytänyt kertomusta siitä että sisko haukkui, mollasi ja vähätteli. Löysin kyllä tiedon ettei sisko ja toinenkin sisarus (ehkä) halunneet antaa lausuntoaan asiasta poliisille(?)

Mutta tarinat varmasti pian etenee sinne haukkumiseen ja muihin kaltoinkohtelun muotoihin.

Vierailija
10175/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi siitä, kun Käpybara yksilöi jokaisen hiukankaan hänen kommenteistaan eroavan mielipiteen tai kokemansa arvostelun  saman "häiriintyneen"  henkilön kirjoittamaksi. Nimeämällä hänet  "näivertäjäksi, ja myrkkypistiäiseksi, trolliksi, provoksi" jne. Sitten yritettiin oikoa, että mitään vain yhtä ja samaa henkilöä ei ole kommentoimassa. 

Vierailija
10176/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Koin syvästi Käpybaran kirjoituksen, että voisihan sitä tarkistaa, mitä siellä tosiaan kirjoitti. 

"

Minä koin vahvasti myös että kysymys on tällaisesta asiasta. En ole itse vielä riittävän vahva puhumaan mutta kokemukseni on syönyt sieluni. Kokemukseni on, ettei opettajia kiinnosta eikä terkkaria. Nuoren tytön tuska..Vain kuurot korvat kaikkialla. Elän täydellisessä yksinäisyydessä yksin koirani kanssa koska yhtäkään luotettavaa ihmistä ei ole tullut vastaani. Olen helppo kohde kiusaajille ja hyväksikäyttäjille. Eräskin tunnettu valmentaja. Ehkä joku päivä puhun ääneen kaikesta siitä pahasta ja välinpitämättömyydestä. Eläimissä on hyvyys ja laupeus. 

-sumusilmä

Vierailija
10177/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpybara avautuu lapsuudestaan ja kertoo, että lapsuudessa on tapahtunut rikos. Uhri on syytön. Tuntuu erittäin pahalta, että lapsuuden perheen jäsen/jäsenet kääntävät selkänsä ja asettavat tärkeysjärjestykseen rikoksen tekijän/tekijät.

Sitten täällä kirjoitetaan (taas) aikamoista huttua.

Sanat sattuvat, jokainen voisi hieman miettiä mitä kirjoittaa. 

Jotenkin Käpybara saan Sinusta kuvan, että et ihan pienestä hätkähdä = ilkeistä viesteistä. Tsemppiä tähän hullunmyllyyn.

Nyt meinaan on aika raskaanoloista lukea / yrittää pysyä kirjoittajien perässä. Tuntuu todella vahvasti, että joku hämmentää tarkoituksella tätä soppaa.

28 v yhdessä 

Vierailija
10178/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi siitä, kun Käpybara yksilöi jokaisen hiukankaan hänen kommenteistaan eroavan mielipiteen tai kokemansa arvostelun  saman "häiriintyneen"  henkilön kirjoittamaksi. Nimeämällä hänet  "näivertäjäksi, ja myrkkypistiäiseksi, trolliksi, provoksi" jne. Sitten yritettiin oikoa, että mitään vain yhtä ja samaa henkilöä ei ole kommentoimassa. 

Jeps, häiriintynyt ja räksyttäminen mm termejä jotka on tällaisissa riitaa kaivamalla kaivavissa kommenteissa nyt toistunut viikon verran. Niminerkillä tai ilman. Teema on koko ajan sama; vain yksi 'häiriintynyt' kirjoittaa jokaisen kommentin joissa esitetään eriävää mielipidettä tietyille kirjoittajille. 

Mulle ainakin henkilökohtaisesti tuli homma selkeäksi ja otan sinilinnun neuvon käyttöön :)

Vierailija
10179/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas niin sekavaa keskustelua että en enää laisinkaan pysy perässä. Minä joka olin se sama mutta olin eri joka en ollut se toinen.. ja ihan tuulesta temmattua juttua, tai sitten olemme taas lukeneet eri ketjuja. Mutta kai tästäkin sekoilusta sitten joku ilmeisesti saa jotain irti, kun jaksatte jatkaa. 

Käpybaralle lehmän hermoja toivottelen; vuorotellen täällä kaikki ovat joutuneet tarinoineen lihamyllyyn. Nyt näemmä sinun vuorosi. Toivottavasti et anna haavoja suolata, uskon että asia on kipeä muutenkin. 

-Sinilintu

Lehmänhermoja löytyy :). Olen osannut pinnoittaa itseni aika hyvin tietynlaisilta ihmisiltä ja rikostutkinta viimeisteli loput. En todellakaan kirjoittaisi tänne, jos olisin liian haavoilla.

- Käpybara

Vierailija
10180/12665 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Sinilintu

Käpybara voi vain ihan katsoa itseään peiliin. Niin pisteliäästi ja ilkeilevästi on kirjoittanut ja ottanut itse henkilön hampaisiinsa.