Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12663)

Vierailija
8741/12663 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin kertoo omasta tilanteestaan just sen verran kuin tahtoo. Liika utelu on epäkohteliasta

Vierailija
8742/12663 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin kertoo omasta tilanteestaan just sen verran kuin tahtoo. Liika utelu on epäkohteliasta

Onko liikaa utelua jos kysyy jo aikaisemmin paljon esillä ollutta tilannetta? Eikö ole ymmärrettävää, että kiinnostaa? Ymmärrän sen, että jos alkaa udella sellaisia asioita, joista ei ole edes ollut puhetta. 

Kukin kertoo sen verran kun tahtoo tietenkin. Onhan täällä sekin puoli juuri, että on vain toisen osapuolen näkemys ja kertomus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8743/12663 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin kertoo sen minkä haluaa. Itse ymmärrän todellakin hyvin sen miksi Ap on vetänyt rajat ja itse kunnioitan niitä rajoja. Aikamoista ilkeilyä ja kuraa niskaa satoi lapsiin liittyvistä asioista. Olen äärettömän iloinen, että Ap:lla on vertaistukea, ihan varmasti siellä ymmärretään tilanne oikeasti. 

Niin kuin Ap kirjoitti ja itse koen myös, että tarvitsin tätä ketjua todella paljon silloin alkuun.

Tänne pystyi purkamaan kipeimmätkin asiat,  sai myös hyviä neuvoja ja ravistelua näkemään totuuden. Välillä sävy meni todella ilkeäksi, mutta ei se minua lannistanut, kuitenkin 95% keskustelusta oli asiallista. Huomautan tähän, että asiallinen sisältää myös ne kirjoitukset jossa oltiin toista mieltä ja kriittisempiäkin. Sitten joukkoon mahtuu aina ne, joilla on vain yritys "potkia maassa makaavaa", en ole ikinä ymmärtänyt mitä mielihyvää siitä ihminen saa, ihmisellä ei varmasti silloin ole hyvä olla.

Minunkin tarpeeni kirjoittaa tänne on vähentynyt. Mennyt elämä vaikka yhteiseloa oli 28 vuotta on todellakin mennyttä. Minua ei kiinnosta exän nykyinen elämä laisinkaan ja olen hyväksynyt sen, että totuus oikeastaan mistään ei ikinä selvinnyt.

Elämä on hyvää nyt ja nautin siitä täysillä.

28 v yhdessä 

Vierailija
8744/12663 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin, miksi tänne ei haluta laittaa mitään henkilökohtaista julkisesti ruodittavaksi. Ap tai kukaan mukaan ei ole yhtään selitystä velkaa tuntemattomille utelioille. Tämä oli hyvä vertaistukiketju. Nykyisellään tämä on samaa roskaa kuin muukin vauvapalsta. Paljon houkuttaa avata omaa vaikeata tilannetta jos saa vain ivaa osakseen. Aivan kuin en itse tietäisi tehneeni huonoja valintoja. Ei sitä tarvitse teroittaa minulle. Mukavampi olisi kuulla, että joku on aiemmin ollut samankaltaisessa tilanteessa mutta päässyt siitä yli ja elämässä eteenpäin. 

Tietysti jos itsellä ei ole mitään annettavaa niin voi painaa muita alemmas. Näin voi itsellensä vakuuttaa, että en ole huono ihminen, olen häntä parempi. 

Kiitos tästä kirjoituksesta 💖

Minusta tämä oli äärettömän hyvä vertaistukiketju, siksi täällä itse edelleen käyn lukemassa. Onhan sävy todellakin paljon muuttunut. 

Ja toivon, että omalta osaltani olen tuonnut edes yhdelle ihmiselle toivoa siitä, että kipeästäkin erosta voi todellakin selvitä. Olen niin onnellinen nykyään, että välillä ihan hirvittää, mutta pidän tästä kiinni ja nautin, elämä on niin arvaamatonta, että huomisesta ei kukaan tiedä. Ja tuon ajatuksen tuo terveysasiat, ei pelko että rakkaus olisi loppumassa. Rakkaus vain syvenee.

Hyvää kesää kaikille,

28v yhdessä 

Vierailija
8745/12663 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukassa, miten menee?

Vierailija
8746/12663 |
24.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap:lla ei ole suhdetta lapsiinsa enää, harmillista..

Vierailija
8747/12663 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoisa ketju:)

Moni on seurannut alusta asti, joitain tullut matkan varrella kyytiin, toisia jäänyt asemalla pois.

3v. Pitkä, vaiheikas reissu, toivotaan monia vuosia lisää

Kevyesti keskiviikkoon

Tuumis

Vierailija
8748/12663 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä voi tulla monia vuosia lisää keskustelua kun vakkareilla on kuulemma kaikki hyvin, mitään ei saa kysyä, ja rakastetaan niin maan perusteellisesti. Vain myötäilyt tai  ympäripyöreät hymistelyt ovat nyt tapeetilla. Nuhteluja tippuu jos ei pysy ruodussa.  Todellakin...mielenkiintoisia keskusteluja. 

Vierailija
8749/12663 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tässä voi tulla monia vuosia lisää keskustelua kun vakkareilla on kuulemma kaikki hyvin, mitään ei saa kysyä, ja rakastetaan niin maan perusteellisesti. Vain myötäilyt tai  ympäripyöreät hymistelyt ovat nyt tapeetilla. Nuhteluja tippuu jos ei pysy ruodussa.  Todellakin...mielenkiintoisia keskusteluja. 

Mikä Sinua vetää magneetin lailla tähän keskusteluun? Kysyä aina saa, mutta sekä Ap että minä ollaan rajattu aika selkeästi ne asiat mitä emme jaa täällä, siltä osin kysyminen on aika turhaa. Jos koet sen nuhteluksi niin ei voi mitään. 

Itse elän nykyisyyttä, johon exän asiat ei enää kuulu, siksi en näe tarpeen niitä täällä jaella. Menneisyys on menneisyyttä. Ja omalta osaltani rakastetaan niin maan perusteellisesti. Toivoisin että kaikkien elämään kuuluisi rakkaus (jonkinlainen rakkaus). 

Alkuperäinen aihe "päästää irti" ei vanhene koskaan, aina on ihmisiä jotka elävät sitä tuskaa. Mutta ei tänne kukaan uusi uskalla kirjoittaa, kun täällä odotellaan "kieli poskella", että päästään kirjoittamaan "jotain mahdollisemman arvostelevaa".

Ja, vaikka et käytä nimimerkkiä niin ihan yhtä vakkari olet.

28v yhdessä 

Vierailija
8750/12663 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa tunnistavani tuo ankeuttajan eräästä toisesta ketjusta. Aina pitää tulla arvostelemaan ikävästi.

Emme anna hänen häiritä! 

Hyvää kesää kaikille!

Vierailija
8751/12663 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä Sinua vetää magneetin lailla tähän keskusteluun? Kysyä aina saa, mutta sekä Ap että minä ollaan rajattu aika selkeästi ne asiat mitä emme jaa täällä, siltä osin kysyminen on aika turhaa. Jos koet sen nuhteluksi niin ei voi mitään. 

Itse elän nykyisyyttä, johon exän asiat ei enää kuulu, siksi en näe tarpeen niitä täällä jaella. Menneisyys on menneisyyttä. Ja omalta osaltani rakastetaan niin maan perusteellisesti. Toivoisin että kaikkien elämään kuuluisi rakkaus (jonkinlainen rakkaus). 

Alkuperäinen aihe "pääs

Nyt jo ap 31 vuotta ja 🐷🐽🐖

Vierailija
8752/12663 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Enpä muista mitä olen tänne viimeksi päivittänyt, mutta tällä hetkellä oloni on melko vakaa ja hyvä. Kesäloma on tehnyt minulle hyvää ja olen todella ollut sen tarpeessa. Olen itkuni asian suhteen itkenyt ainakin tältä erää ja suhtaudun asiaan melko tyynesti enkä jaksa miettiä sitä liikoja. Mies on edelleen tekemisissä tämän naisen kanssa, mutta yrittää kai saada sitä jotenkin hallitusti loppumaan. Helpommin sanottu kuin tehty. Hän on usein todella ahdistuneen oloinen, mutta itsepä hän on soppansa keittänyt. Taisi keveäksi tarkoitetusta kaverisuhteesta muodostua jotain aivan muuta.

Olen miettinyt eroa paljon ja jutellut asiasta hänen kanssaan sekä ehdottanut, että laittaisimme erohakemuksen ensimmäisen vaiheen vireille. Hän toivoo, etten vielä luovuttaisi, vaan antaisin kesän ja syksyn aikaa ja haluaisi saada suhteemme takaisin raiteilleen. Hän sanoo osaavansa katsoa myös kauemmas ja pitää suhdettamme niin vahvana, että tämän yli vielä päästään.

Minua tällä hetkellä mietityttää eniten lapset tai lähinnä esikoisemme. Hänellä on selkeät esiteinin elkeet ja muutenkin erittäin voimakas luonne. Tuo, miten ap:lla kävi lastensa kanssa on asia, jota en olisi osannut ilman tätä ketjua edes miettiä. Nyt näen kuitenkin hyvinkin todennäköisenä skenaariona sen, että vanhin lapsemme tosiaan eron myötä muuttaisi isänsä kotiin, jossa ei rajoja paljoa aseteta eikä menemisten perään katsota. Juttelin asiasta myös ongelmanuorten parissa työskentelevän ystäväni kanssa, joka piti pelkoani todella aiheellisena ja näki skenaarion jopa melko todennäköisenä, eikä laisinkaan hyvänä asiana.

Riitaisa, itkuinen ja ahdistunut ilmapiiri on omalta osaltani ainakin tällä hetkellä väistynyt, joten en tee tässä mitään hätiköityä vieläkään. Päivä kerrallaan ajatustyötä tehden.

- Hukassa

Vierailija
8753/12663 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 28 vuotta yhdessä, asuu vaan puoliksi exän kanssa omistamassa asunnossa..hyvin vedätetään exää tai siitä ei oikeesti haluakaan luopua.. selityksiä joka sormelle, miksi näin on. Toivotaan miehen heräämistä, epäreilua exää kohtaa..

Vierailija
8754/12663 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja 28 vuotta yhdessä, asuu vaan puoliksi exän kanssa omistamassa asunnossa..hyvin vedätetään exää tai siitä ei oikeesti haluakaan luopua.. selityksiä joka sormelle, miksi näin on. Toivotaan miehen heräämistä, epäreilua exää kohtaa..

Voi Sinua. Eikö Sinun elämässä ole mitään muuta kiinnostavaa kuin jonkun Sinulle vieraan ihmisen asuntoasiat. Olen todella pahoillani puolestasi.

Sinulla ei ole mitään tietoa minun tämän hetkisistä asuntoasioista. En ole täällä selitellyt siihen liittyen mitään todella pitkään aikaan. Ja tiedätkö mitä, minulle on aivan sama mitä luulet.

Joku on tainnut vedättää Sinua tässä elämässä ja pahasti, keskusteluapu ammattilaisen kanssa voisi olla paikallaan.

Rakkautta ja rauhaa Sinulle,

28 v yhdessä 

Vierailija
8755/12663 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi. Kyllä ihmetyttää viestit, missä kommentoidaan ap:n tai 28:n elämää. Tietämättä oikeaa tilannetta.

Kun on yleisesti sovittu, että kerrotaan, mitä itselle sopii... siis jokainen valottaa tilannettaan haluamallaan tavalla...

Ihmettelen ilkeilyä

Tuumis

Vierailija
8756/12663 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä kolme vuotta. 

Aika kuluu kyllä nopeasti. Tuntuu, että tämä alkoi vasta viime kesänä.

Itse olen seurannut ketjua miltei alusta ja saanut vertaistukea tästä. Itsekin jouduin yllätysjätetyksi nelikymppisenä pitkästä liitosta (19 vuoden liitto) toisen naisen takia.

Vierailija
8757/12663 |
25.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo kommennti. Ketju on tosiaan elänyt vuosia, osa jäänyt pois, uusia tullut mukaan... aihe on todellakin aina vaan akuutti

Vierailija
8758/12663 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukassa olevan mies on saanut taas ostetuksi itselleen lisäaikaa kesäksi ja syksyksi. Toisaalta on Hukassa olevalle viisaampi ratkaisu nyt sitten antaa asian olla näin kuin koko ajan vatvoa ja surra. Jos kerran on itse näin ajatellut ja siihen pystyy. 

Miten mies siis yrittää käytännössä laittaa suhdetta hallitusti poikki? Vai odottaako, että nainen itse laittaa suhteen poikki. Vai miten mies on ajatellut sitten syksyn jälkeen? 

Vierailija
8759/12663 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukassa,

Kiitos päivityksestä.

Ikävä sanoa, mutta jos mies todella haluaisi laittaa suhteen toiseen naiseen poikki, se tapahtuisi nopeasti. Kuulostaa selityksiltä. Ja siltä, että mies ostaa lisää aikaa suhteelle. Jostain syystä. Halutakseen punnita onko suhteesta jotain pysyvämpää tulossa?

Minulle välittyy miehestäsi valitettavasti sellainen kuva, että hän puhuu toista ja tekee toista. En uskoisi mitään, mitä hän sanoo.

Pidä huolta itsestäsi ja lapsistasi.

Kuurankukka

Vierailija
8760/12663 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä aina ihmettelen: miksi pitää ilkeillä ja osallistua keskusteluun, josta ei tykkää?

Itse ohitan tuommoiset otsikot vikkelästi. Miksi tuhlata aikaa moiseen? Tuleeko itselle muka parempi olo, kun tönii toisia?

M i k s i?

Tuumis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän