Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12663)

Vierailija
7381/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään jakamatonta pesää!

Omistus siirrettiin vaimolle ja lapsille. Se ei jäänyt mihinkään muhimaan tai odottamaan mitään. Älkää keksikö omianne. 

Anna sitä pesää. Jaa sitä pesää. 😄

Vierailija
7382/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä matalapalkkaisuus ja huono koulutustaso oli jyvä huomio.

Ollaan eletty miehelle ja lapselle. Itsestään ei olla huolehdittu. Kouluja ei käyty eikä varallisuutta kartutettu.

Järkytys on kova, kun mies vaihtaakin toiseen. Miten lähteä rakentamaan omaa minuutta uudelleen yli nelikymppisenä? Koulutus? Ilman sitä ei sieltä matalapalkkaisesta työstä pääse.

Hankalaksi menee, kun ei kodin siivous ja ruokien laitto ole enää se, mistä saa kiitosta ja itse on ihan onnellinen siihen asemaan ollut.

Itse olen keskituloinen, mutta koulutustaso on olematon. Olen kuitenkin tehnyt töitä kokopäiväisesti 16 vuotiaasta asti (kohta 36 vuotta). Ei ole tarvinnut työttömänä olla ja tämän takia omaisuutta on vuosien saatossa kertynyt aika kiva määrä, moni voisi yllättyä. Tällä hetkellä tulot ovat hieman pienemmät, johtuen töiden vähenemistä,

Oivoi...työtä tehty koko ikä ja jämähdetty siihen matalapalkkaiseen työhön. Miksi?

No koska lapsi ja mies.. en minä itse mitään tarvitse, kunhan vaan mies viihtyy. En kouluta enkä kehitä itseäni, ei minun tarvitse ..

Jos niitä säästöjä on, miksi olet ollut tiukilla asunnon kanssa ja miksi etsit yksiötä, jos nyt kolmiossa asut? Toki jos mukavilla säästöillä tarkoitat jotain 10000-20000 euroa, niin sitten ymmärrän. Se ei oikeasti ole paljoa, tiedoksi sinulle 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7383/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ap:n kertoman mukaan ex-mies laittoi eron vireelle ja ap vetkutti pois muuttamistaan vedoten mm. työhönsä. Nyt on jutut laukalla. 

Mihin viittaat?

Ketjun lukeneena viittaan ap:n omiin kommentteihin ja kertomaan.

Tämä alkaa olla jo absurdia. Nämä jotkut eivät enää itsekään muista mitä ap on omin sanoin kertonut ketjun alkuosassa. Mies ilmoitti, ettei enää rakasta ja halusi erota, mutta aloittaja ei halunnut tätä hyväksyä. Vitkutteli ja vatkutteli eri tavoin. Muuttoaankin venytti tosiaan eri syihin vedoten. Mies oli niin ihana ettei aloittaja hennonut yhteisestä sänkystäkään lähteä pois ja ap rakasti yhä. Jne. 

Vasta kun ero toteutui, muutto oli tosiasia ja uusi nainen tuli mukaan kuvioon nii

Ei todellakaan ollut Ap tämä. Tämä joka ei halunnut erota, oli 28 ja hänen tarinansa oli aivan erilainen.

Joko et/ette osaa erottaa ihmisiä toisistaan tai sotkette tahallanne.

Vierailija
7384/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi'oi, onpas kommentointia. 

Täytyy sanoa, että tänä päivänä minua kaduttaa kuinka paljon olen tänne kertonut. Olisi pitänyt rajoittaa enemmän. 

Mutta, oli aika kun tarvitsin tätä ketjua oman pään purkamiseen. Joten, ehkä ei sittenkään kannata katua tehtyä.

Silloin kun aloitin tämän ketjun olin erosta lähes paniikissa. Pelkäsin aivan valtavasti tulevaa. Roikuin kynsin hampain kiinni jossain, mistä minun olisi pitänyt päästää irti vuosia sitten. 

Edes täällä en halunnut kertoa totuutta elämästämme, siitä minkälaista se oikeasti oli. Tein kuten olin tottunut tekemään vuosia kaikille ihmisille, kaunistelin, puolustelin, jätin kertomatta. Kukaan ei tiennyt totuutta. Toki läheiset näkivät sitä touhua ja ymmärsivät enemmän kuin ikinä kerroin. Hekin mielummin hiljenivät ja poistuivat paikalta, kuin sanoivat asiasta exälle mitään. Koska, jos sanoivat seurasi siitä heille ikävyyksiä.<

Olen lukenut tätä ketjua satunnaisesti ja vastasin joskus 28:lle ennen hänen eroaan. En ole siis kukaan vakikommentoijista ja olen ollut kuukausia lukematta ketjua.

Sanoisin näille Ap:ta kyseenalaistaville, että ihmistuntemuksenne vaikuttaa olevan aika kujalla. Valehteluun en ota kantaa, kun tosiasiallisesti sitä emme voi koskaan tietää. Sen sijaan syytätte häntä uhriutumisesta ja ties mistä sellaisesta, jota hän ei todellakaan tee tai ole. Uhriksi asettuva ei jäsentele eläämäänsä ja itseänsä kuten Ap tekee.

Olen itse nähnyt tähän ikään läheltä kolmattakymmentä avioeroa ja lisäksi työni puolelta paljon lasten näkökulmasta. Olen koko ajan uskonut Ap:ta ja hänen kertomuksensa on mielestäni hyvin koherentti.

Näistä näkemistäni avioeroista kolmessa puoliso on ollut samantyyppinen kuin Ap:n ex. Näistä kaikki ovat erilaisissa tilanteissa, koulutustausta ja yhteiskunnallinen asema on eri, mutta toiminta hyvin tunnistettavasti samantyyppistä kuin ap:n exän - ja myös puolisot toimineet kuten Ap. Ensin salailleet, kaunistelleet, eristäytyneet ystävistä (tai eristetty) ja kun ero on tullut, on helvetti ollut irti (osalla vähän hienovaraisemmin kuin toisilla) juuri tämän narsistisesti käyttäytyvän osalta. Lopulta on puoliso sitten puhunut, millaista on oikeasti ollut ja on ollut aivan rikki henkisesti - ja sitten lopulta sieltä noussut. Kun kuvion on nähnyt, tunnistaa kyllä, kun uudelleen samaan törmää. Eikä ole vaaraa, että narsistisesti käyttäytyvää sekoittaisi vaikkapa ihan tavalliseen riidan osapuoleen tms. On se käytös niin poikkevaa ja usein jälkikäteen miettii, että on aina pitänyt kyseistä ihmistä jotenkin uhkaavana tms. (kunnes on sitten selvinnyt, että hän on kotioloissa ja vaikkapa koulun suuntaan täysi hirviö).

Vierailija
7385/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa (7385), pitkä kommentti:

Näitä nähneenä ymmärrän täysin sitä, ettei avata yksityiskohtia. Aivan täysin. Tunnistan myös se eron, joka on ns. normaaliin eroon, jossa on vaikeita tunteita, riitojakin ja sitten lopulta mahdollisuus jopa ystävyyteen exän kanssa ja jossa normaalisti tuetaan lasten suhdetta toiseen vanhempaan, ex-puolisoon.

Ap:n ja hänen kanssaan samassa asemassa olevien tapauksessa tilanne ei ole tämä, todellakaan.

Sinä olet Ap käynyt sellaisen tien ja olet sillä yhä, että uskon täysin, että ei kummemmin hetkauta, mitä joku tuntematon sinulle sanoo. Sanon silti, että saat olla ylpeä siitä, miten olet selvinnyt. Senkin haluan sinulle sanoa, että on myös meitä, jotka eivät ole sinun kertomaasi koskaan epäilleet. Toivon sinulle ja lapsillesi elämässä hyvää nykytilanteesta ja jaetuista korteista huolimatta. Totta tosiaan toivon, että tulee vielä päivä, jolloin voitte katsoa taaksenne ja todeta, että selvisitte eikä hän rikkonut pysyvästi teitä tai välejänne. Samaa toivon kaikille näille puolisoille ja lapsille, joita tuossa kuvasin ja kaikille, jotka vastaavaa joutuvat kokemaan.

Vierailija
7386/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean vaikea on ymmärtää, ettei se ei-sanan sanominen ole se asian ydin, mikä ärsyttää vaan se, mikä on motiivi lyödä noin jyrkkä ei. Kun on kuitenkin ensin kertonut satoja sivuja elämästään julkisesti.

Jos minä kerron avoimesti ja toistuvasti kavereilleni, että on niin kamalaa, vaikeata, mies on ihan mahdoton, kiusaa ja hankaloittaa kaikkea elämääni niin eikö ole ihan tavallista, että kysytään, että kerro nyt hiukan tarkemmin mitä se mies sitten sulle tekee ja vaikeuttaa elämääsi. 

Olen sitten varmaan huono kaveri, mutten ehkä enää noteeraa jos parikin vuotta sama virsi jatkuu ja mitään sen kummempaa selvitystä ei miehen kamaluudesta ei ole tullut. Kuin, että uskokaa nyt vain, että se on kamala vaikka en kerro teille miten. 

Äsken kaksi pitkää viesti vääntää vielä sulle:

On tavallista kysyä YSTÄVÄLTÄ ja KAHDEN KESKEN. Sen sijaan hyvin vaikeassa suhteessa arvaamattoman ja hankalan ihmisen kanssa olleelta, henksesti rikki olevalta ihmiseltä ei ole millään tapaa tolkullista vaatia kirjoittamaan julkisesti nettiin yhtään enempää kuin hän tuntee haluavansa.

Itse asiassa jos ystävä yhtenään tilittää ongelmallista suhdettaan pyrkimättä ratkaisuun puolison kanssa, on syytä tehdä raja sille, kuinka kauan kuuntelee samaa. Tilanne on eri, jos tulee sitten ero ja ystävä tarvitsee kuuntelijaa mennäkseen eteenpäin.

Ap on mennyt eteenpäin. Exä ei välttämättä muutu koskaan. Ap on muuttunut valtavasti ja kuvannut koko ajan olennaisinta, omia ajatuksiaan. 

Täällä osa tuntuu odottavan (omasta syystään?), että vakikirjoittajat joko a) osoittaisivat yksityiskohtaisin kertomuksin täällä kuvaillut henkilöt syyllisiksi kuten jossain oikeudenkäynnissä luetellaan todisteet tai b) toteaisivat mieluusti tarkasti kuvaillen, miten itse ymmärtävätkin nyt viimein olleensa niitä syyllisiä. Kun näitä varmoja todisteita ei ole tulossa, ei tämä raati pääse kyläkäräjiää loppuun saattamaan. Voimia sinne!

Vierailija
7387/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ihmeessä. Ystävälläni oli samanlainen tilanne ja kysyi itse mieheltään, ollaanko me erottu tästä päivästä alkaen. Mies vastasi ollaan, ja nainen kirjoitti sen kalenteriinsa. 

Vierailija
7388/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde ihmeessä. Ystävälläni oli samanlainen tilanne ja kysyi itse mieheltään, ollaanko me erottu tästä päivästä alkaen. Mies vastasi ollaan, ja nainen kirjoitti sen kalenteriinsa. 

Vellihousu, valehtelija, mykkä, nahjus, ei-mies, kaappihomo 🤮

Vierailija
7389/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesäpallo on hyvä laji.

Vierailija
7390/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökille korpeen.

Ruokaa syömään. Telkkaria kyttäämään.

T. mökkiläinen

Vierailija
7391/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

7384: ap ei halunnut erota. Lopulta tietenkin kun oli pakko. 28 on eri tarina, olen lukenut senkin. 

Molemmat kipuilivat kylläkin kun olivat rakastuneet mieheensä. Nyt yli kahden vuoden päästä tietenkin ellämäntilanteet ja tarinat ovat menneet eteenpäin, mutta puhun alkupään tarinoista. Kummankin miehellä oli uusi suhde. 

Vierailija
7392/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi minuun matala palkka, matala koulutustaso tai miehen ja lasten kautta eläminen. Moni täällä saattaisi yllättyä jos tietäisi mitä teen.

Aplle joku edellisistä kirjoitti tosi kauniisti. Minä olen myös aina uskonut sinua ja olen ylpeä siitä, miten pitkälle olet päässyt näiden vuosien aikana.

Kiitos myös teille kaikille, jotka osaatte arvostaa kirjoituksiani. Kirjoitan välillä aika suoraan, joten joskus mietin että toivottavasti en loukannut. Uskon kuitenkin siihen, että jos uskaltaa katsoa tosiasioita silmiin, niin onni on lähempänä kuin silloin kun juoksee karkuun tai yrittää pettää itseään. Ulkopuolelta on usein helpompi nähdä todellinen tilanne kuin tunnemyrskyn keskellä. On kovin inhimillistä pettää itseään ja kaunistella totuutta kun tilanne on vaikea. Sellaisia me ihmiset olemme. Minäkin.

Kuurankukka

Vierailija
7393/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kysyisin 28, että oliko eksäsi aina puhumaton. Vai katosiko puhehousut vasta kun toinen nainen tuli kuvioihin?

Luin jostain, että eron sattuessa meidän olisi tärkeää pohtia ei pelkästään eron syitä vaan sitä miksi ylipäätään alunperin olemme menneet yhteen tämän ihmisen kanssa.

Kuurankukka

Vierailija
7394/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sovi minuun matala palkka, matala koulutustaso tai miehen ja lasten kautta eläminen. Moni täällä saattaisi yllättyä jos tietäisi mitä teen.

Aplle joku edellisistä kirjoitti tosi kauniisti. Minä olen myös aina uskonut sinua ja olen ylpeä siitä, miten pitkälle olet päässyt näiden vuosien aikana.

Kiitos myös teille kaikille, jotka osaatte arvostaa kirjoituksiani. Kirjoitan välillä aika suoraan, joten joskus mietin että toivottavasti en loukannut. Uskon kuitenkin siihen, että jos uskaltaa katsoa tosiasioita silmiin, niin onni on lähempänä kuin silloin kun juoksee karkuun tai yrittää pettää itseään. Ulkopuolelta on usein helpompi nähdä todellinen tilanne kuin tunnemyrskyn keskellä. On kovin inhimillistä pettää itseään ja kaunistella totuutta kun tilanne on vaikea. Sellaisia me ihmiset olemme. Minäkin.

Kuurankukka

Varmaan tarkoitetaan ap:ta, 28:a ja Tuumista.

Sinulla ja Maratonparkujalla on erilainen ajatusmaailma, kuin heillä. Minun mielestäni.

Vierailija
7395/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oivoi...työtä tehty koko ikä ja jämähdetty siihen matalapalkkaiseen työhön. Miksi?

No koska lapsi ja mies.. en minä itse mitään tarvitse, kunhan vaan mies viihtyy. En kouluta enkä kehitä itseäni, ei minun tarvitse ..

Jos niitä säästöjä on, miksi olet ollut tiukilla asunnon kanssa ja miksi etsit yksiötä, jos nyt kolmiossa asut? Toki jos mukavilla säästöillä tarkoitat jotain 10000-20000 euroa, niin sitten ymmärrän. Se ei oikeasti ole paljoa, tiedoksi sinulle 😅

Vaikuttaa siltä että olet jotenkin häiriintynyt, siis ihan oikeasti sairas. En ole koskaan aiemmin törmännyt missään noin ilkeämieliseen, pahansuopaan ja myrkylliseen tapaukseen. Toivottavasti löydät apua että pääset myrkyistäsi ja voit antaa toisten olla rauhassa.

Vierailija
7396/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kysyisin 28, että oliko eksäsi aina puhumaton. Vai katosiko puhehousut vasta kun toinen nainen tuli kuvioihin?

Luin jostain, että eron sattuessa meidän olisi tärkeää pohtia ei pelkästään eron syitä vaan sitä miksi ylipäätään alunperin olemme menneet yhteen tämän ihmisen kanssa.

Kuurankukka

Hämäävintä on se, että eksä oli hyvä keskustelemaan "kaikesta" yleisesti, tietoa- ja taitoa yms riitti, mutta sellaiset tunneasiat oli aina vaikeita. Myös ihmisille "ei:n" sanominen oli vaikeata. Sanoisin, että puhehousut puuttuneet aina, mutta ehkä tilanne paheni. Sinänsä vaikea arvioida, kun en edelleenkään tiedä milloin toinen nainen tuli kuvioihin.

Vaikka suhteemme oli eksän kanssa pitkä niin olimme ystäviä useamman vuoden ennen sitä. Ihastuminen tapahtui yllättäen ystävyyden pohjalta.

Olisi tietenkin pitänyt tajuta, että pelkät teot, eleet, kosketukset yms ei riitä. Luulin aina, että jos olisi jotakin ongelmia niin toinen kertoisi. Kun mikään ei muuttunut, teot, eleet ja kosketukset eivät loppuneet edes lopussa.

Ja, en voisi ikinä enää olla ihmisen kanssa joka ei pysty sanoittamaan vaikeitakin asioita. 

28 v yhdessä 

Vierailija
7397/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä että olet jotenkin häiriintynyt, siis ihan oikeasti sairas. En ole koskaan aiemmin törmännyt missään noin ilkeämieliseen, pahansuopaan ja myrkylliseen tapaukseen. Toivottavasti löydät apua että pääset myrkyistäsi ja voit antaa toisten olla rauhassa.

Kiitos Sinulle. Ohitin itse ko. viestin ajatellen, että eipä ole korkea koulutuksen taso ko. ihmistä ainakaan fiksuntanut.

Kirjoitinkin aiemmin, että olen keskituloinen ja itse asiassa työni on todella vaihtelevaa, monipuolista ja haastavaa. 

Kun minä muutan asumaan yksin, en tarvitse kolmion neliöitä ja en halua todellakaan ostaa tätä asuntoa eksältäni. Ja himpun erinlaisista säästöistä kyse, mutta ei minulla ole velvollisuutta niistä kirjoittaa tämän enempää.

28v yhdessä 

Vierailija
7398/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

De nada.

Vierailija
7399/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ilkeät, oikeasti minulle kohdistetut sairaat viestit aiemmin vähän "järkyttivät", mutta outoa kyllä nykyään ne muistuttavat minua siitä kuinka onnellinen olen. Tuollaisia kirjoittava ei ole onnellinen, sisin on musta. Että, voin kyllä sanoa, että niillä kirjoituksilla ei kirjoittaja saavuta haluamaansa reaktiota, tuskin toiveena on onnen läikähdykset rinnassani.

28v yhdessä 

Vierailija
7400/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulen huuhtoma

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi