Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12663)

Vierailija
7361/12663 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28, sullahan kirjoituksesi mukaan on ystäviä ihan vaikka muille jakaa, eikö he voi sinua autotonta käyttää kaatopaikalla? Ei se mökkimieskään varmaan kävellen käy töissä.

Selitysten keksiminen on jo ihan omaa luokkaansa tässä keskustelussa 

🌻

Keksit jälleen omia, en ole ikinä kehuskellut runsaalla ystävämäärällä. Olisi paljon helpompaa jos ymmärtäisit lukemaasi. Olen useasti eron jälkeen kirjoittanut siitä kuinka paljon "läheisiä" ihmisiä oli eksän ystäväpiiristä yms, alussa se yksinäisyys oli pakahduttavaa. Pari läheistä ystävää on, toinen asuu noin 45 min automatkan päässä ja toinen lähellä asuva ei myöskään omista ajokorttia. Isäni asuu lähellä, ei autoa jne. Tiedätkö täällä pääkaupunkiseudulla asuu paljonkin ihmisiä, jotka ovat autottomia.

Minusta mökkimiehelle ei kuulu exän roskat yms, ei kuulu tämän asunnon "huoltotyöt" yms. Toki on hoitanut pojalleni hyllyjä seinille yms pyytäessäni kun lapsi on odottanut isäänsä auttamaan 2-3 viikkoa ja isä lupaa+peruu tapaamisia jatkuvasti. 

Ihana, että olet löytänyt auringonkukan näppäimistäsi. Oletkin varmaan se vitsikäs "Huumis auringonkukalla".

28v yhdessä 

Vierailija
7362/12663 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauratta kun nyt joillekin exille ei olekaan mitään arvoa jos joku mies jättää liki 200 000 asunnon jakamatta kokonaan ex-vaimolleen vaatimatta ositusta.

Todellakaan tämä ei ole mikään hyvä ja jalo teko. Tulee vastaan jakamaton pesä sitten viimeistään kuoleman jälkeen perillisille ja etenkin, jos kuviossa on jo uusperhettä tiedossa on kunnon soppa. Varsin jos ex-vaimo kuolee ensin, on niille ekan liiton lapsille tehty aika källi.

Käytännössä siis mies omistaa ex-vaimonsa kodista edelleen 50 pros. Itse miettisin kaksi kertaa, jäisinkö loppuäikseni semmoiseen loukkuun.

Vielä kerran: mies ei omista ex-elämästään mitään. Kaikki on aikoinaan siirretty vaimon nimille. Ei pesänjaot sun muut kuulu muille kuin omille, alkuperäisen liiton lapsille. Miehellä ei ole osuutta kuolinpesään latiakaan. Ei tarvita poliisia eikä tuomaria. Eri tapaus kuin esim. 28. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7363/12663 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän oli exän tahto = ei myydä.

= kynnysmatto

Aivan sama minulle jos näet asian näin (= kynnysmatto). Vuonna 2023 asia ahdisti minua välillä kovasti, mutta niinkuin olen aiemmin kirjoittanut niin nykyään tämä on tuntunut täysin minun ja pojan kodilta (ja mökkimies viihtynyt täällä myös hyvin 😉). Tulevana vuonna sitten uudet kujeet (jos olen jälleen kynnysmatto ja toimin taas exän tahdon mukaan).

28 v yhdessä 

28, sinä omistat edelleen puolet asunnosta ja asut siinä. Tulet saamaan joskus osuutesi. 

Tämä ex-mies ei omista enää puolta, siitä hän juuri luopuikin, vaan virallisesti kaikki on ex-vaimon. Sanoin hiukan huonosti ensin, että jätti ex-vaimolleen, antoi kuvan, että jätti jotenkin rasitteeksi. Siksi ex-vaimolle on helppoa asua kun ei ole miehen osuutta rasitteena. Siksi pidän edelleen mieheni tekoa reiluna. Toimi niinkuin ex-vaimolle oli tärkeätä ja lapsille myös. 

Vierailija
7364/12663 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten kävi Ap:n asunnon kanssa lopulta? Saivatko myytyä ja saiko ap ns. omansa pois? Ja muuttiko siis ex siitä lopulta uusperheineen pois? 

Ei siitä oikein selvää kuvaa saanut. Ap ei halunnut tarkemmin kertoa, jätettiin paljon avoimeksi. Ilmeisesti mies, lapset ja uusi nainen eivät asu enää siinä asunnossa. Myynnistä ja aloittajalle tulleesta osasta ei ole selkeää tietoa. 

Vierailija
7365/12663 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28 kirjoitti:

Lapsen puolesta toki koen, että ratkaisu oli ihan hyvä ja pian asuntoa aletaan myymään kun lapsi muuttaa pois.

28v yhdessä 

Miten helkutissa se asunnon myynti sitten sormia napsauttamalla onnistuu, kun ei ole onnistunut aiemminkaan? Vaikka kuinka olet yrittänyt?

Kerro mitä en tässä juonessa ymmärrä. 

Ex-miehesi siis ei ole suostunut puhuman asunnon myynnistä ikinä koskaan. Olet "joutunut" siinä asumaan. Nyt kun vuosi vaihtuu, niin naps! Ex löytääkin puhelahjat ja asunnon myynti onnistuu. 😅

Sinä et ehkä ymmärrä mitään (tahdo ymmärtää kun nimimerkkinä on perässäni 28v yhdessä).

Totuus on se, että tilanteet muuttuvat. No, totta on myös, että en ole tänne enää exästä uusia asioita avautunut. Itsesuojeluvaistoni on herännyt.

Yksi puhelu minulle ja totuutena hänen jäätävä rahapula. Nyt kelpaisi exälle jo raha.

Jos olisin kamala exä, niin nyt voisin vuorostani alkaa hankalaksi. Pitkittäisin myyntiin laittoa niin pirusti, ensin huomaamattomasti tekosyitä käyttäen. Eihän exä kuunnellut minun tarvetta myydä asuntoa laisinkaan (vuosi meni kuuroille korville). 

Ja ei exä ole löytänyt puhelahjoja edelleenkään.

28 v yhdessä 

Vierailija
7366/12663 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän oli exän tahto = ei myydä.

= kynnysmatto

Aivan sama minulle jos näet asian näin (= kynnysmatto). Vuonna 2023 asia ahdisti minua välillä kovasti, mutta niinkuin olen aiemmin kirjoittanut niin nykyään tämä on tuntunut täysin minun ja pojan kodilta (ja mökkimies viihtynyt täällä myös hyvin 😉). Tulevana vuonna sitten uudet kujeet (jos olen jälleen kynnysmatto ja toimin taas exän tahdon mukaan).

28 v yhdessä 

28, sinä omistat edelleen puolet asunnosta ja asut siinä. Tulet saamaan joskus osuutesi. 

Tämä ex-mies ei omista enää puolta, siitä hän juuri luopuikin, vaan virallisesti kaikki on ex-vaimon. Sanoin hiukan huonosti ensin, että jätti ex-vaimolleen, antoi kuvan, että jätti jotenkin rasitteeksi. Siksi ex-vaimolle on help

Miehesi teko oli enemmänkin kun reilua. Tilanne on todellakin eri, osituksen jälkeen se on ollut selkeästi ex-vaimon ja yhteisten lasten koti. 

28v yhdessä 

Vierailija
7367/12663 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, miten se asunnon myynti nyt siis onnistuukin? Exäsi ei ole myymisestä suostunut puhumaan halaistua sanaa, mutta yhtä äkkiä teillä molemmilla on myyntihousut jalassa?

Vierailija
7368/12663 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28, miten se asunnon myynti nyt siis onnistuukin? Exäsi ei ole myymisestä suostunut puhumaan halaistua sanaa, mutta yhtä äkkiä teillä molemmilla on myyntihousut jalassa?

Luitko kirjoitukseni 7366 ?

28 v yhdessä 

Vierailija
7369/12663 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

28 v yhdessä 

Tuo puheluhan ilmestyi, kuten entisen naisen faxi, kun joku muukin ehti kysyä samaa asiaa. Ehdit jo hänelle keksiä selityksen. Siksi helppoa viitata kommenttiin. 

Vierailija
7370/12663 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakskytä vuotta ja sikana 🎶🎶🎶

Vierailija
7371/12663 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää uutta vuotta 2025 kaikille tasapuolisesti! Ja kiitos keskusteluista. Jatketaan taas.

Vierailija
7372/12663 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

28 v yhdessä 

Tuo puheluhan ilmestyi, kuten entisen naisen faxi, kun joku muukin ehti kysyä samaa asiaa. Ehdit jo hänelle keksiä selityksen. Siksi helppoa viitata kommenttiin. 

Siis mitä hemmettiä sä horiset. Samaa asiaa kysyttiin hetkeä aikaisemmin ja sitten tulet kysymään samaa asiaa. Olisiko mun pitänyt kirjoittaa sama uusiksi.

Ja puheluhan tuli minulle jo pari viikkoa sitten, mutta en tullut tänne kertomaan puhelun tuomista uusista "tuulista". 

Kun ei kerro mitään niin salailee (ts. ei voi olla totta) ja kun kertoo jotain niin "keksii asioita" (ei voi olla totta). Päätä nyt.

Että sellaista.

28 v yhdessä 

Vierailija
7373/12663 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman viiniä juotuani tahdon antaa tunnusta 28 veelle: Olet erinomainen kirjoittaja! Ja Parkujalle: Tykkään nopeasta ajattelustasi ja loogisuudestasi. Sit muille kaltaisilleni randomeille: jatketaan vaan kommentoimista.

Vierailija
7374/12663 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman viiniä juotuani tahdon antaa tunnusta 28 veelle: Olet erinomainen kirjoittaja! Ja Parkujalle: Tykkään nopeasta ajattelustasi ja loogisuudestasi. Sit muille kaltaisilleni randomeille: jatketaan vaan kommentoimista.

Miekkii! Kuurankukalle, joka on se täyspäinen aikuinen kommentoija. Analyyttisin ja tunneälykkäin. Ja epäilemättä todellinen henkilö koska olen törmännyt häneen muuallakin.

Vierailija
7375/12663 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää uutta vuotta 2025 kaikille tasapuolisesti! Ja kiitos keskusteluista. Jatketaan taas.

Samoin :)

Tuumis

Vierailija
7376/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin naiset muututaan ja ei olla enää kynnysmattoja? Muistakaa sit ilmoittaa myös mulle! 

🌻🌻🌻🌻🌻

Vierailija
7377/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä matalapalkkaisuus ja huono koulutustaso oli jyvä huomio.

Ollaan eletty miehelle ja lapselle. Itsestään ei olla huolehdittu. Kouluja ei käyty eikä varallisuutta kartutettu.

Järkytys on kova, kun mies vaihtaakin toiseen. Miten lähteä rakentamaan omaa minuutta uudelleen yli nelikymppisenä? Koulutus? Ilman sitä ei sieltä matalapalkkaisesta työstä pääse.

Hankalaksi menee, kun ei kodin siivous ja ruokien laitto ole enää se, mistä saa kiitosta ja itse on ihan onnellinen siihen asemaan ollut.

Vierailija
7378/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan eletty miehelle ja lapselle. Itsestään ei olla huolehdittu. Kouluja ei käyty eikä varallisuutta kartutettu.

Järkytys on kova, kun mies vaihtaakin toiseen. Miten lähteä rakentamaan omaa minuutta uudelleen yli nelikymppisenä? Koulutus? Ilman sitä ei sieltä matalapalkkaisesta työstä pääse.

Hankalaksi menee, kun ei kodin siivous ja ruokien laitto ole enää se, mistä saa kiitosta ja itse on ihan onnellinen siihen asemaan ollut.

Mulla on ollut hyvää tuuria, kun on kaksi kertaa ollut kumppanina erinomainen kokki, sillä itse en ole innokas kokkailemaan. Lapsia olin aina halunnut ja heidän kanssaan oli kiva touhuta ja käydä esim. taideleireillä. Kotitöistä ei ole ollut riitaa kuin ensimmäisessä nuoruuden (15 v) avioliitossa. Mies kun oli lapsuuden kodissaan tottunut palvelijoihin (ei äiti). Koulutukseltani olen maisteri ja lisäksi on muita ammatillisia täydennyskoulutuksia. Palkka ei ole päätä huimannut, mutta se ei ole ykkösprioriteettini. Sen sijaan olen saanut tehdä elämässäni todella mielenkiintoisia ja antoisia projekteja. Rohkeutta ne on vaatineet, mutta sitä just omaan. Suurin järkytys elämässäni on ollut lapseni kuolema, sillä semmoinen pirstoo koko identiteetin. Pahimmasta toipumiseen meni noin viisi (5) vuotta. Tällä hetkellä kaikki on hyvin; ilmoittauduin juuri ihanalle kurssille. Ja suunnittelemme ystäväni kanssa pitkän päivää iltaa yhdessä kantakuppilassamme.

Vierailija
7379/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut hyvää tuuria, kun on kaksi kertaa ollut kumppanina erinomainen kokki, sillä itse en ole innokas kokkailemaan. Lapsia olin aina halunnut ja heidän kanssaan oli kiva touhuta ja käydä esim. taideleireillä. Kotitöistä ei ole ollut riitaa kuin ensimmäisessä nuoruuden (15 v) avioliitossa. Mies kun oli lapsuuden kodissaan tottunut palvel

Niin? olitko sinä yksi niistä,  jonka mies lähti toisen naise matkaan? 

Vierailija
7380/12663 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen keskituloinen, mutta koulutustaso on olematon. Olen kuitenkin tehnyt töitä kokopäiväisesti 16 vuotiaasta asti (kohta 36 vuotta). Ei ole tarvinnut työttömänä olla ja tämän takia omaisuutta on vuosien saatossa kertynyt aika kiva määrä, moni voisi yllättyä. Tällä hetkellä tulot ovat hieman pienemmät, johtuen töiden vähenemistä, mutta näinkin pärjään hyvin. Menot on aina olleet maltilliset, asuntolainan lisäksi minulla ei ole ikinä ollut mitään muita lainoja. Kouluttamattomuus ei tarkoita aina matalapalkkaisuutta tai sitä, että ei pystyisi varallisuutta kartuttamaan.

Elin kyllä perhe-elämää, toisaalta lapsi aloitti päiväkodin reilu 1,5 v ikäisenä ja minä palasin töihin. Itselleni kotona olo ei sopinut, olin jopa ajatellut olla kotona 3 vuotta, mutta en pystynyt (taloudellisesti olisi ollut mahdollista). No, exän kanssa maksettiin puoliksi kaikki, vaikka yhteisen lapsen kanssa olin kotona (säästöjäni käytin). 

Hieman hymyilyttää tuo kommenttisi mm. ruokien laittamisesta, sillä en ole ikinä pitänyt siitä hommasta. Minulla on käynyt kyllä tuuri, että sekä exä että mökkimies tykkäävät ruuanlaitosta. Exän kanssa tehtiin kotityöt yhdessä ja mökkimiehen kanssa pidämme omat kotimme siistinä.

Ainahan se varmasti on kova pala kun mies vaihtaa toiseen.

28 v yhdessä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän