Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12660)

Vierailija
6701/12660 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan normaalijärkisen ihmisen normaalijärkistä varautumista, joka täytyy tehdä jo lasten edun vuoksi. 

Ihan oikeasti näin. Teillä on nyt niin tulenarka kuvio tuossa, että jos ja kun se lävähtää, tulee suurella todennäköisyydellä niin paljon kaikkea, että siinä sitten ollaan. Kolmas on myös takuulla soppaa hämmentämässä. Kenties vielä uusia lapsia.

Pidä sinä nyt omista lapsistasi huolta jo  tässä vaiheessa!

Vierailija
6702/12660 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6686/6696 vastaa Hukassa olevalle. Erosimme sitten kun alkoi olla niin paljon muitakin ristiriitoja. Mies myös teki tuota, että "annosteli"  mitä kertoi ja jätti kertomatta asioita. Kun niitä sitten tuli ilmi, vahingossa tai jotenkin vaan muuten niin tajusin. Mies  suuttui kun otin niitä esille. Elämä meni vähitelle juuri tuollaiseksi, että elettiin ikäänkuin miehen ehdoilla ja mielialoilla. 

Jos tyydyin siihen, enkä puuttunut, niin ei tullut riitaa. Mutta se alkoi käydä minulle liian raskaaksi. Kun en tyytynyt miehen mielialojen ja tapojen mukailuun niin riidat lisääntyivät ja mies halusi erota. Kaikista kurjinta oli, että joskus mietin olisiko vaan pitänyt olla hiljaa ja antaa olla kun välillä oli niin mukavaa. Mutta pikkuhiljaa ne mukavat hetket vähenivät. 

Meillä ei ollut yhteisiä lapsia. Olimme kumpikin eronneet ennen suhdettamme. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6703/12660 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan Hukassa myös muistuttaa, että vaikka kuinka luulet tuntevasi miehesi ja ajattelevasi että Hän ei halua satuttaa Sinua tai lapsiasi henkisesti, ajattelet, että eron tullessa kaikki hoidetaan sopuisasti. Minä luulin tuntevani 28 yhteisen vuoden jälkeen, en tuntenut. Siinä vaiheessa kun ero sitten tapahtuu, kumman tahansa tahdosta niin se ei ole niin yksinkertaista. En halua pelotella, mutta sieltä voi totuuksia tulla niskaan vaikka mitä ja pitkänkin ajan jälkeen. 

28 v yhdessä 

Vierailija
6704/12660 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran totean, että olen eri mieltä MaratonParkujan kanssa siitä, että talouskeskustelu kannattaa käydä miehen kanssa nyt. Ei kannata. Pahimmassa tapauksessa mies alkaa varautua itse eroon ja siihen, että hyötyy siinä taloudellisesti Hukassa kustannuksella. Eihän tosiaan tiedetä, millainen FWB-kuvio on meneillään eli missä todella mennään tulevaisuuden suunnitelmien suhteen.

Neuvoisin pikemminkin selvittämään oman taloudellisen tilanteen ja omat oikeudet esimerkiksi ulkopuolisen oikeusavun turvin ja kysymään sieltä neuvoa. Ihan itseä ja omaa ja lasten tulevaisuutta varten.

Sen sijaan miehelle voisi sanoa tai eri tavoin viestittää, että tämä tällainen elämäntyyli on tullut tiensä päähän. Hukassa sitä jo tekeekin esimerkiksi nukkumalla sohvalla ja yrittämällä kertoa tunteistaan. Silloin jos mies todella haluaa vielä jatkaa avioliittoa, hän muuttaa käytöstään. Mutta kaikesta päätellen en pelaisi sen kortin varaan.

Kuurankukka

Vierailija
6705/12660 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aletaan varautua eroon, niin polku on kohti eroa hyvin todennäköinen. 

Vierailija
6706/12660 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös eräs perustavanlaatuinen suurta onnellisuutta tuova elementti katoaisi (tai ainakin radikaalisti muuttaisi muotoaan) elämästäni mieheni myötä. Vietämme suuren osan kesästä merellä. Meillä on ihana vene, joka on minulle tärkeämpi kuin koti. Se on paikka, jossa viihdyn parhaiten maailmassa. Meri on aina ollut meitä yhdistävä elementti. Siellä kun katsoo auringonlaskun värejä horisontissa ja pulahtaa uimaan keskellä hiljaisuutta, ei parempaa mielenrauhaa voi saavuttaa. Lähdemme veneilemään aina, kun on vapaa-aikaa. Usein olemme ne ainoat hullut, joiden vene irtoaa rannasta huonommallakin ilmalla. Syksyllä menemme sieltä aamuisin töihin ja kouluun, ihan vaan jotta saamme nauttia illalla mahdollisimman pitkään, eikä tarvitse kiiruhtaa aikaisin kotiin laittamaan lapsia nukkumaan. Keksin asioita, jotta voin käväistä veneellä arkikiireiden lomassa. Vien kukkia tai käyn täydentämässä ruokatarvikkeita seuraavaa reissua varten. Se on pakopaikkani ruuhkavuosien pyöritykselle ja aallot tyynnyttävät mieltäni. Kesälomalla olemme pidemmällä reissulla koko loman; monta viikkoa putkeen. Se on valtavan suuri osa elämääni ja onnellisuuttani ja pelkään sen menettämistä suunnattomasti. Siellä lastenkin kanssa on kiireetöntä ja rentoa yhdessäoloa, jollaista ei muualta löydy. Se täydentää meidän molempien luonteita. Toisaalta veneellä on aina puuhaa ja sen kanssa saa liikuttua paikasta toiseen, joten rauhaton mieheni viihtyy siellä täydellisesti, toisaalta taas minun kotihiiren luonnettani ei jatkuva meneminen rasita, koska koti kulkee tavallaan jatkuvasti mukana. Materiaan ei saisi kiintyä, mutta niinpä vain olen kiintynyt ja suuresti.

Niinhän sinä olet, ja niin varmasti mieskin on kiintynyt veneeseen. Voihan olla, että tuo vene on ollut myös miehelle se viimeinen säie pysyä liitossa. Mukavaa aikaa perheen, etenkin lasten kanssa varmasti. Ehkä häntäkin pelottaa veneen ja noiden hyvien merellisten hetkien menettäminen. Mieti kuitenkin, olisitko enää ensi kesänä onnellinen samassa veneessä, vaikka tuo levoton miehesi ei jostain syystä olisikaan vielä ratkaisevaa askelta ottanut?

Vierailija
6707/12660 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi vielä ajattelen, että 28:n vinkit voivat nyt olla arvokkaita, sillä vaikka tilanteet ja avioliitot ovat toki aina erilaisia, niin jotenkin tästä Hukassa tilanteesta tulee mieleen 28:n alkuvaiheet tässä ketjussa kun hän tavallaan haparoi eteenpäin vailla riittävää tietoa kohti tulevaisuutta. Muut yritimme herätellä huomaamaan varoitusmerkkejä, mutta tunteet pitivät edelleen kiinni vaikeassa tilanteessa.

Vertaistuki siis ja ihan käytännön asioiden näkökulmatkin voisivat olla nyt Hukassa arvokkaita.

Kuurankukka

Vierailija
6708/12660 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsittääkseni Hukassa ja mies palasivat yhteiseen sänkyyn tuon kaveriviikonlopun jälkeen. Se oli vain viikon kokeilu ja etäisyyden otto. Hukassa voi korjata jos ymmärsin väärin. 

Vierailija
6709/12660 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, että miehelle ei nyt kannata puhua mahdollisen eron talousasioista yms. Hän vain tulee varovaisemmaksi, alkaa kaunistella asioita ja itse alkaa varautua. 

Ensin itse hiljaa taustalla järjestelee ja selvittää mitä Hukassa  osituksessa kuuluisi jne. Vasta sitten kun se on ajankohtaista lyö faktat pöytään. 

Vierailija
6710/12660 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa olla melko hurjaa "vertaistukea" Hukalle. Chattaa vaikka jossain.

"Kaipaatko tukea ristiriitojen tai vuorovaikutusongelmien ratkaisuun? Pohditko miten lisätä suhteen läheisyyttä? Mietitkö mistä kaikkialta saa apua parisuhteelle?

Päivystyschat palvelee tiistaisin kello 12-15. 

Monet asiat voivat huolettaa arjessa. Älä jää yksin parisuhdekysymysten kanssa, vaan tule keskustelemaan anonyymisti Parisuhdekeskus Katajan työntekijän kanssa chattiin.

Päivystyschat on Hyvä kysymys-verkkoalustalla. Palvelu on maksuton ja se on suunnattu yli 18-vuotiaille."

https://parisuhdekeskus.fi/parisuhdepuhelin-palvelee-maanantaisin-klo-1…

Vierailija
6711/12660 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä nukumme jälleen yhdessä makuuhuoneessa. Ja meillähän on kautta aikain ollut jopa yhteinen normaalin kokoinen peitto, joten melko lähekkäinkin. Tällä viikolla työvuoroni ovat kuitenkin viime viikkoa myöhäisempiä, joten lapset saattaisivat havaita tämän sohvalla olon. Viime viikolla lähdin töihin niin aikaisin, että olivat vielä sikiunessa. 

Avioehtoa meillä ei ole ja yhteisen omaisuuden olemme keränneet tässä vuosien saatossa. Olemme siis suoraan lapsuudenkodeista muuttaneet yhteen, joten erillisiä omistuksia ei ole. Meillä on yksi yhteinen laina, joka sisältää veneen, autot sekä kodin. Rahan käytön suhteen olemme aina olleet melko suurpiirteisiä. Miehelläni on ollut päävastuu laskujen maksusta, minulla ruokakuluista sekä lasten tarpeista. Hän on tehnyt töitä aina enemmän ja sen myötä maksanut kaikesta enemmän. Minä olen ottanut päävastuun lasten arjesta. Lomamatkat ja muut mieheni yleensä maksaa lähes yksin. Rahasta emme ole koskaan riidelleet, mutta mistä sitä tietää mitä ero tullessaan toisi.

- Hukassa

Vierailija
6712/12660 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaipaatko tukea ristiriitojen tai vuorovaikutusongelmien ratkaisuun? Pohditko miten lisätä suhteen läheisyyttä? Mietitkö mistä kaikkialta saa apua parisuhteelle?

Monet asiat voivat huolettaa arjessa. Älä jää yksin parisuhdekysymysten kanssa, vaan tule keskustelemaan anonyymisti Parisuhdekeskus Katajan työntekijän kanssa chattiin.

Päivystyschat on Hyvä kysymys-verkkoalustalla. Palvelu on maksuton ja se on suunnattu yli 18-vuotiaille."

Suhteen läheisyyden lisääminen ei taida tässä olla relevantti eikä akuutti asia, kun kyseessä on kuitenkin kolmen henkilön kuvio, jossa on Hukassan näkökulmasta katsottuna yksi ylimääräinen, ei-toivottu osapuoli.

Vierailija
6713/12660 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisista viesteistä, olo on aivan kaamea.

Häivyn takavasemmalle, sillä oksennus tuli juuri tuon yhden takia. Tämä ketju ei ole enää minulle tarkoitettu.

Täällä on nyt ollut hyvää keskustelua, kunnes minä kirjoitin ja tuo yksi ilmestyi kun perskärpänen. Paree, että pysyn pois.

Paljon on mielen päällä, pelko, suru ja viha. Kaikki kuitenkin muuttui ykskaks, mikään ei ole ennallaan. Hirveä tunne herätä taas siihen kun rintaa painaa heti kun silmät aukeaa.

Kaikkea Hyvää Teille muille,

28 v yhdessä 

Suurin osa meistä on ilolla seurannut sinun elämääsi mökkimiehen kanssa <3 Vaikka oma rakkauselämäni on kaukana hyvästä, olin onnellinen sinun puolestasi ja se toi lohtua, että ehkä joskus minullekin käy hyvin.

Olen pahoillani, että sinulle on tullut eteen jotain kamalaa. Lähetän sinulle lämpimän halauksen ja toiveen, että kaikki päättyisi hyvin.

Vierailija
6714/12660 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran totean, että olen eri mieltä MaratonParkujan kanssa siitä, että talouskeskustelu kannattaa käydä miehen kanssa nyt. Ei kannata. Pahimmassa tapauksessa mies alkaa varautua itse eroon ja siihen, että hyötyy siinä taloudellisesti Hukassa kustannuksella. Eihän tosiaan tiedetä, millainen FWB-kuvio on meneillään eli missä todella mennään tulevaisuuden suunnitelmien suhteen.

Tämä varmasti on järkevä neuvo, mutta itseltäni ei onnistuisi kuitenkaan. Tarkoitan, että en tahtoisi itse viedä tilannetta siihen suuntaan, jossa minäkin pelailen isoilla asioilla toisen selän takana, vaikka se varmaan taloudellisesti järkevää olisikin.

Lisäksi ymmärsinkin myös Hukassa viestistä, että heillä on melko tavanomaiset järjestelyt, eli ei sitä omaisuuttta tavallisella pariskunnalla yleensä niin huimasti ole, että siinä on oikeastaan edes mahdollista suuresti yhteistä omaisuuksia piilotella. 

Itse ajattelen myös, että ihan hyvä, että molemmat alkavat varautua eroon myös taloudellisesti. Sen vähemmänhän sitten riitoja on, kun molemmat tietävät, missä omat rahat tai vastaavasti yhteiset seilaa.

T: MaratonParkuja

Vierailija
6715/12660 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisista viesteistä, olo on aivan kaamea.

Häivyn takavasemmalle, sillä oksennus tuli juuri tuon yhden takia. Tämä ketju ei ole enää minulle tarkoitettu.

Täällä on nyt ollut hyvää keskustelua, kunnes minä kirjoitin ja tuo yksi ilmestyi kun perskärpänen. Paree, että pysyn pois.

Paljon on mielen päällä, pelko, suru ja viha. Kaikki kuitenkin muuttui ykskaks, mikään ei ole ennallaan. Hirveä tunne herätä taas siihen kun rintaa painaa heti kun silmät aukeaa.

Kaikkea Hyvää Teille muille,

28 v yhdessä 

Suurin osa meistä on ilolla seurannut sinun elämääsi mökkimiehen kanssa <3 Vaikka oma rakkauselämäni on kaukana hyvästä, olin onnellinen sinun puolestasi ja se toi lohtua, että ehkä joskus minullekin käy hyvin.

Olen pahoillani, että sinulle on tullut eteen jotain kamalaa. Lähetän sinulle lämpimän

Kiitos Sinulle sanoistasi. Elämä on yllätyksiä täynnä ja tämä kaikki on taas ollut hyvä muistutus itselleni siitä. Elämä on haurasta. Rakkauselämäni on ollut hyvää mökkimiehen rinnalla, enkä ole lähdössä siitä mihinkään. Aikamoinen tunnesekamelska käyty läpi ja tullaan käymään, kyllä tämä meidän elämää muuttaa. Eilen käytiin todella hyvä keskustelu, molemmat kipuilee omalla tavallansa, nyt en halua kuormittaa omilla huolillani tai pettymyksen tunteilla mökkimiestä. Tämä tilanteemme sai silti miettimään ihan kaikkea, koko elämää (haaveita, toiveita jne). Taas iso kasvunpaikka, vahva tunne on että suhteemme vain vahvistuu tässä edelleen. Tärkeintä on tehdä kaikki muutokset mihin voi vaikuttaa. Luottaa tulevaan.

28 v yhdessä 

Vierailija
6716/12660 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteen läheisyyden lisääminen ei taida tässä olla relevantti eikä akuutti asia, kun kyseessä on kuitenkin kolmen henkilön kuvio, jossa on Hukassan näkökulmasta katsottuna yksi ylimä

Niin, jos läheisyyden ymmärtää vain fyysiseksi. Minusta Hukka on melko yhtä lailla epärehellinen psolleen kuin mies hänelle. Yrittääkö kumpikin säästää toista? Eli etäännytty niinkin. Suhteen rooleihin uponneina jatkavat. Yhtä hyvin Hukka voi sanoa, että tämä kokeilu on nyt osoittanut, ettei ole minulle eikä siten suhteellekaan hyväksi. Roolien muuttamisprosessia pitäisi saada mukaan. Se on kovaa työtä tosin. Vaatii aikaa, kärsivällisyyttä ja tahtoa. Jos mies ei halua erota, niin menisivät ongelmineen asiantuntijalle eikä etääntymänä itkemään sohvalle/toisen syliin.

Vierailija
6717/12660 |
27.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisyys tarkoitti sekä psyykkistä että fyysistä läheisyyttä. Molempia tarvitaan, jotta suhde olisi tyydyttävä ja toimiva. Ongelma on tuo kolmas pyörä ja se, että miehen puheet menevät pahasti ristiin: hän sanoo tahtovansa sekä syödä että säästää kakun.

Vierailija
6718/12660 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen niin, että suhde perustuu luottamuksellle. Valitettavasti en usko, että Hukassa saa nyt tietää muuta kuin reippaasti kaunistellun totuuden. Se, että mies nyt yhtä äkkiä haluaa kertoa toisesta naisesta voi kieliä siitä, että mukana on jo syvempiä tunteita.

Taloudellisen tilanteen selvittäminen ei ole mitään selän takana pelailua, vaan täysin järkevää. Se voi myös konkretisoida itsellekin eroa ja mahdollisuuksia sen jälkeen, esimerkiksi asumiskuvioita. Särähtää pahasti korvaan, että tässä tilanteessa Hukassa syyllistettöisiin selän takana pelailusta jos pitää huolta itsestään ja lapsistaan.

Joku muu tässä kuviossa nyt pelailee selän takana omaksi edukseen eikä enää perheen yhteiseen pussiin.

MaratonParkuja puhuu monesti järkeä, mutta olen kyllä ollut myös monta kertaa eri mieltä. Kuten esimerkiksi nyt.

En myös oikein usko läheisyyden edistämiseen kun suhteessa on kolmas pyörä. Silloin vaan mies saa jatkaa niin kuin ennenkin. Jos molemmat haluavat sitoutua vielä jatkamaan avioliittoa, kolmannen pyörän on pudottava kokonaan pois 

Tämä on vain minun mielipiteeni.

Hukassa, pidä itsestäsi huolta ja pohdi asioita rauhassa ja järkevästi. Muista, että sinullakin on oikeus saada parisuhteessa asioita, jotka ovat sinulle tärkeitä. Se ei ole vain miehen yksinoikeus.

Kuurankukka

Vierailija
6719/12660 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa on paljon kerrottu hieman ihmetellen, että seksiä on ollut suhteessa loppuun asti ja jopa loistavaa seksiä loppuun asti. Tällainen käsitys läheisyydestä antaa ymmärrystä siihen, miksi on päädytty sitten siihen mihin on päädytty. Siltä pohjalta sitten jaetaan vertaistukea toisille. Itse olen monesti ihmetellyt, kun ihmiset valittelevat, ettei ole tarpeeksi läheisyyttä ja kun keskustelua on jatkettu, niin tulee ilmi, että kyseinen hlö puhuu seksuaalisesta läheisyydestä. 

Monet tuntuvat käsittävän läheisyyden kapeasti. Ketjussa useimmat kommentoivat lienevät naisia. Tässä alla miehen näkemystä läheisyyden käsitteestä:

Kokemusperäinen läheisyys syntyy tehtäessä asioita yhdessä. Tällöin yhteistyö voi yltää tasolle, jossa ihmiset toimivat sulavasti yhteen toistensa kanssa. Tämä voi tapahtua paitsi parisuhteessa, myös vaikkapa isän ja pojan tai työtoverusten välillä näiden tehdessä jotakin yhdessä.

Tunnepohjaisella läheisyydellä tarkoitetaan sitä, kun ihminen tuntee olonsa toisen seurassa niin turvalliseksi, että pystyy jakamaan toisen kanssa myös epämiellyttäviä ja arkoja ajatuksia ja asioita. Tällaistakin läheisyyttä voi esiintyä parisuhteen ulkopuolella vaikkapa ystävien kesken.

Älyllinen läheisyys ilmenee mukavalta tuntuvana ideoiden, mielipiteiden jne. vaihtona ja niistä keskustelemisena, vaikka keskustelukumppanin kanssa olisikin eri mieltä.

Seksuaalista läheisyyttä puolestaan esiintyy eroottisissa tilanteissa / seksuaalisessa kanssakäymisessä toisen ihmisen kanssa.

https://www.daddyspeziale.com/

Vierailija
6720/12660 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä muistutus edelliseltä, että läheisyys on muutakin kuin fyysistä läheisyyttä. Toisaalta kaikki liittyy kaikkeen. Minulla ainakin katoaa halu syventää läheisyyttä millään tavalla, mikäli koen, että luottamusta ei ole. Toisaalta en pystyisi myöskään sellaiseen parisuhteeseen, jossa fyysistä läheisyyttä ei ole tai sitä suunnataan suhteen ulkopuolelle. Mutta kukin tyylillään. Ihmiset ovat erilaisia.

Kuurankukka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän