Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12658)
Viesti 6110 = MaratonParkuja.
Kirjoitat kyllä niin hyvin ja järkevästi aina.
Itse olen saanut vertaistukea ja lisäksi käytännön neuvoja todella paljon ja ravistelua, jota tarvitsin huomatakseni asioita.
Silti parasta antia on ollut kaikki keskustelu, muiden kokemukset jne. Nämä on saaneet ymmärtämään monia asioita ja saanut aikaan valtavan itsetutkiskelun. Omaan itseensä tutustuminen on ollut välillä kipeäkin matka, mutta hyvin antoisa.
Tämä reilu 2 vuotta on ollut valtaisa kasvunpaikka, mutta sen ansiosta olen nykyään onnellinen nainen jolla on sisäinen rauha. Kaikki kipeätkin tapahtuneet on saanut tajuamaan, että minä pärjään ja opettaneet nauttimaan tästä hetkestä.
Ja ihana, että Sinulla ollut hyvä kesä ja rinnallasi on oma kulta.
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se täällä on hiukan ikävää, kun tuntuu ihan periaatteesta joidenkin kommentit saavan ihmisiä puolelleen ja toiset taas, ihan periaatteesta, eivät. Vaikka on ihan hyviä ja perusteltuja kommentteja heilläkin. Ei ole kyse, että kadehditaan kun joitain kiitetään vaan, että kohtelu on epätasa-arvoista. Maratonparkuja ja muut pitkään kirjoittaneet ovat mielestäni saaneet ihan hyvin palstatilaa ja asiansa esille. Heillä on ollut paljon hyviä kuin hiukan ehkä määrätyn ja oman näkökulmansa mukaisia kommentteja. Suotakoon silloin se myös täälä muille.
Sille kun ei voi mitään, mistä kansa tykkää ja juuri tuota kateudella tarkoitinkin. Eli sinäkin haluaisit enemmän ja parempaa huomiota kommenteillesi, joille mielestäsi on hyvät perustelut. Koet epäreiluutta, kun et saa samaa huomiota kuin he.
Mutta ymmärräthän, että ei täällä ole mitään velvollisuutta kenelläkään tykkäillä tasapuolisesti kaikesta, vaan huom
Mua häiritsee se ettei kukaan tunnu ottavan huomioon edes sitä pienen pientä mahdollisuutta että täällä "narsisti" itse kirjoittelee omaa subjektiivista näkemystään ja saa sille tukea umpivierailta ihmisiltä jotka eivät tiedä oikeasti yhtään mitä taustalla on. On siis mielestäni ero sen välillä kommentoiko "kuulostaapa exäsi käytös kurjalta, voisiko toimia se tai tämä lähestymistapa" tai "hullu se on, älä missään tapauksessa luota siihen kun se huutaa että talo on tulessa, joku metku se on kuitenkin".
Ymmärrättekö ettei narsistilla ole sairaudentuntoa, eikä ihan tavallinen ihminenkään usein ole kovin objektiivinen oman käytöksensä suhteen ennen kuin jälkikäteen. Joku voi aivan oikeasti kokea olevansa uhri, olematta sitä silti jos objektiivisesti asiaa tarkastellaan. Miten se voikin olla, että ne elämästä poistuneet ihmiset on aina läpensä huonoja ja uudet ihmiset mahtavia? Herää kysymys mikä se nyt uusi on 10 vuoden päästä. Ja tuon vuoksi on aivan turhaa sanoa, että olisin kateellinen. Mulla ei ole yhtään huonoa ihmissuhdetta taustalla ja nykyinenkin parisuhde on ihana. Elämä on jatkunut päättyneen parisuhteen jälkeen ja jatkuu sittenkin jos tämä päättyy, joten mieleni on tasaisen rauhallinen.
Hei mitä tää epäreiluus nyt on ja miten se ilmenee? Käsittääkseni tänne saa ihan rauhassa kirjoitella? siitäkö nyt suututaan, että sanotaan, että sun mielipiteet, joita väität laajemmaksi kuvaksi ei ole musta hyviä ja sitten sanotaan jollekin vakkarille että hyvä kirjoitus?
Mitä lisää nämä kestomarisijat nyt haluaa, sanokaa nyt suoraan vaan.
Mua häiritsee se ettei kukaan tunnu ottavan huomioon edes sitä pienen pientä mahdollisuutta että täällä "narsisti" itse kirjoittelee omaa subjektiivista näkemystään ja saa sille tukea umpivierailta ihmisiltä jotka eivät tiedä oikeasti yhtään mitä taustalla on
Aika hauska, eikä yhtään vainoharhainen ajatus tyypiltä, joka on sitä mieltä, että toisten hyviin aikomuksiin pitäisi uskoa.
Joo, en ajattele kanssakirjoittelijoiden mahdollisia diagnooseja, vaan vastaan viesteihin sillä perusteella, mitä niihin on kirjoitettu.
Pahoin pelkään, että valistustyösi tulee olemaan aika ylämäkeen taistelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se täällä on hiukan ikävää, kun tuntuu ihan periaatteesta joidenkin kommentit saavan ihmisiä puolelleen ja toiset taas, ihan periaatteesta, eivät. Vaikka on ihan hyviä ja perusteltuja kommentteja heilläkin. Ei ole kyse, että kadehditaan kun joitain kiitetään vaan, että kohtelu on epätasa-arvoista. Maratonparkuja ja muut pitkään kirjoittaneet ovat mielestäni saaneet ihan hyvin palstatilaa ja asiansa esille. Heillä on ollut paljon hyviä kuin hiukan ehkä määrätyn ja oman näkökulmansa mukaisia kommentteja. Suotakoon silloin se myös täälä muille.
Sille kun ei voi mitään, mistä kansa tykkää ja juuri tuota kateudella tarkoitinkin. Eli sinäkin haluaisit enemmän ja parempaa huomiota kommenteillesi, joille mielestäsi on hyvät perustelut. Koet epäreiluutta, kun et saa samaa huomiota kuin he.
Mutta ymmärräthän, että ei täällä ole mitään velvollisuutta kenelläk
"aikkien ääntä olisi kuunneltava ja pystyttävä antamaan tunnustusta niillekin vaikka mielipiteet eivät olisi mieleisiä"
Tämä juuri. Käytetään nyt vaikka sitä maidon ostamis-analogiaa. Henkilö yksi neuvoo: osta maitoa. Aloittaja vastaa olen yrittänyt jo, en pysty. Toinen neuvoo: koita ostaa maitoa K-kaupasta välillä. Aloittaja vastaa: ei onnistu. Kolmas neuvoo: kokeile ostaa juustoportin maitoa verkkokaupasta. Vakikirjoittajat ja pari peesaajaa riemastuu:
-"Lue koko ketju! Montako kertaa pitää sanoa ettei onnistu aloittajan tapauksessa, maitoa ei saa!!",
-"Miksi ei onnistu, mikä siihen on siis syy ja eikö sitä mikään voima maailmassa voi muuttaa?".
-"Ei aloittajan tarvitse sinulle avata sitä MIKSEI! Usko!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
edellinen lisää vielä, että täällä tartutaan tosi mieluusti niihin lapsuuden kokemuksiaan jakaneisiin, jotka kokee että äidin kanssa eläen kaikki oli(si) ollut paremmin. Tai että vanhempien ero oli kamala asia lapsen kannalta.
Muut ignorataan.
Tämän päivän kuplautumista tämäkin.
Miten voit ajatella noin. Tilanne voisi olla myös toistepäin. Tämä yksi henkilö kertoo omasta tarinastaan, jossa kyse on ongelmasta isän kanssa. Tilanne voisi olla myös toistepäin.
Ihme kuplassa elelet Itse.
Kyllä ero aina lapselle on valtava kriisi ja se olisi hyvä kaikkien muistaa. Joskus ero on iso harppaus parempaan ja joskus on todellakin lapselle parempi erota, mutta kriisi se on silti.
Näinpä juuri. Minä olen kirjoittanut ongelmista isän kanssa. Voin silti tähän sanoa että kyllä niitä ongelmia äidinkin kanssa tuli, kun äiti sitten eron jälkeen turvautua hyvin vahvasti alkoholiin. Mutta se on vain minun tarinani. Siinä on yhtymäkohtia ap:n tarinaan, mutta siinä on myös eroja. Minä olen täysin eri ihminen kuin ap:n lapset, ja täten en voi varsinaisesti neuvoa. Voin vain esittää oman näkökulmani, joka saattaa toimia ap:n lasten kohdalla, tai sitten ei toimi. Ap on ainoa täällä joka tuntee lapset, joten hän on ainoa joka tietää voisiko minun henkilökohtainen kokemukseni olla avuksi hänen lastensa kanssa.
Ero todellakin on aina lapselle kriisi, vaikka se olisi sopuisakin ja molemmilla vanhemmilla mielessä lapsen paras.
Ja oikeasti jos miettii, että lapsen kohdalla voisi toimia yhteydenpidon lopettaminen, senkin voi tehdä niin ettei se ole hylkäys. Sitä ei tehdä suuttuneena ja loukkaantuneena, vaan rakastaen ja tämä rakkaus lapselle ilmi tuoden. Että aina olen täällä, olet aina tervetullut, mutta sinun pitää tehdä nyt niin, kuin sinusta tuntuu, minä kyllä odotan kunnes sinä olet valmis.
"Kaikkien ääntä olisi kuunneltava ja pystyttävä antamaan tunnustusta niillekin vaikka mielipiteet eivät olisi mieleisiä"
No voisitteko ne nyt suoraan sanoa, mitä se tunnustus on, jota vaaditte mielipiteistä, jotka jonkun mielestä eivät vaan ole relevantteja tai hyviä? Peukku ylös rutiinilla kaikkiin? Aina lainaus, että ihan kiva kirjoitus?
Maitoanalogiakin meni ihan pieleen, eli kun teille kerrotaan, että ostetaan maitoa ja te ehdotatte, että musta olisi hyvä ajatus että ostaisit maitoa, kertokaa nyt, miten meidän muiden pitää tästä antaa tunnustusta, jotta tää saakelin marina loppuu?
6124 kirjoittaja! Sinä kirjoitat hyvin ja perustelet asiallisesti, tämä on keskustelua, jota arvostan. Saa ihmetellä ja "olla erimieltä", kun tuo oman näkemyksen fiksusti esiin. Otin pari lainausta ja vastaan oman näkemykseni mukaan (en saa kursivoitua).
Lainaus "Mua häiritsee se ettei kukaan tunnu ottavan huomioon edes sitä pienen pientä mahdollisuutta että täällä "narsisti" itse kirjoittelee omaa subjektiivista näkemystään ja saa sille tukea umpivierailta ihmisiltä jotka eivät tiedä oikeasti yhtään mitä taustalla on."
28v:n ajatus ylläolevaan: olisihan tuo mahdollista, ei meistä kukaan tunne Ap:ta. Henkilökohtaisesti vaan ei tunnu siltä kun tätä matkaa on kuljettu yhdessä. Enkä näkisi, että Ap "hyötyisi" tästä itse mitenkään. Eli Ap:lle terkkuja, minä en epäile, mutta voisihan tuo olla mahdollista.
Lainaus "Miten se voikin olla, että ne elämästä poistuneet ihmiset on aina läpensä huonoja ja uudet ihmiset mahtavia? Herää kysymys mikä se nyt uusi on 10 vuoden päästä."
28v:n ajatus tästä: Minusta olen yrittänyt tuoda esiin sitä, että exä oli hyvä ihminen ja meillä oli pitkä hyvä suhde, oli hyvä ja osallistuva isä jne. Yhteinen mennyt historia oli hyvä loppua lukuunottamatta. Ja en tarkoita huonolla sitä eroa, vaan pettämistä, valehtelua yms. Olen ne kuitenkin antanut anteeksi. Eli läpensä huono Hän ei ollut. Ja uusi ihminen on nyt mahtava, ei kuitenkaan täydellinen sillä eihän meistä kukaan ole. En tiedä millainen uusi on 10 vuoden päästä, enkä sitä murehdi nyt. Toivon, että puheyhteys säilyy ja olemme rehellisiä.
Käytetään nyt vaikka sitä maidon ostamis-analogiaa. Henkilö yksi neuvoo: osta maitoa. Aloittaja vastaa olen yrittänyt jo, en pysty. Toinen neuvoo: koita ostaa maitoa K-kaupasta välillä. Aloittaja vastaa: ei onnistu. Kolmas neuvoo: kokeile ostaa juustoportin maitoa verkkokaupasta.
Oikeastihan tämä keskustelu menee näin:
AP: menen ostamaan maitoa
Jankuttaja: niin voin sinulle ihan omasta kokemuksesta kertoa, että parasta maitoa saa k-kaupasta
AP: olen menossa prismaan, se on kotimatkalla
Vänkkäri: maitoa voi myös ostaa verkkokaupasta, osta sieltä, yritä omaksua laajempi kuva maidon ostoon
AP: olen tosiaan menossa prismaan, kun se on kotimatkalla
Jankuttajat kuorossa: täällä ei saa kertoa mitään vaikka yrittää vaan saada apn ymmärtämään, että maitoa saa niin kätevästi k-kaupasta ja verkkokaupasta, täältä savustetaan pois, vaikka kaikkia pitää kuunnella ja antaa tunnustusta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ymmärräthän, että ei täällä ole mitään velvollisuutta kenelläk
Kauanko sinä näiden pitkien suhteiden tai liittojen välillä olet elänyt yksin?
Vierailija kirjoitti:
Hei mitä tää epäreiluus nyt on ja miten se ilmenee? Käsittääkseni tänne saa ihan rauhassa kirjoitella? siitäkö nyt suututaan, että sanotaan, että sun mielipiteet, joita väität laajemmaksi kuvaksi ei ole musta hyviä ja sitten sanotaan jollekin vakkarille että hyvä kirjoitus?
Mitä lisää nämä kestomarisijat nyt haluaa, sanokaa nyt suoraan vaan.
Ei harmita yhtään vaikka jotain kehutaan. Siitä ei ole kyse eikä kateudesta. Et oikein nyt taida huomata mistä ilmiöstä puhutaan. Oletko lukenut edes kaikkia kommentteja ajatuksella. Vaikea on selittää kun kommentteja on ristiin rastiin niin paljon. Näitä sinun kutsumiasi kestomarisijoita on useampia, niin uskon.
Vierailija kirjoitti:
Käytetään nyt vaikka sitä maidon ostamis-analogiaa. Henkilö yksi neuvoo: osta maitoa. Aloittaja vastaa olen yrittänyt jo, en pysty. Toinen neuvoo: koita ostaa maitoa K-kaupasta välillä. Aloittaja vastaa: ei onnistu. Kolmas neuvoo: kokeile ostaa juustoportin maitoa verkkokaupasta.
Jankuttaja: niin voin sinulle ihan omasta kokemuksesta kertoa, että parasta maitoa saa k-kaupasta
Vänkkäri: maitoa voi myös ostaa verkkokaupasta, osta sieltä, yritä omaksua laajempi kuva maidon ostoon
Jankuttajat kuorossa: täällä ei saa kertoa mitään vaikka yrittää vaan saada apn ymmärtämään, että maitoa saa niin kätevästi k-kaupasta ja verkkokaupasta, täältä savustetaan pois, vaikka kaikkia pitää kuunnella ja antaa tunnu
Oli miten oli. Lopputulos on, että aloittaja ei saanut maitoa Prismasta. Koska ovet olivat kiinni. Ja hänelle ei avattu vaikka koputteli ja huuteli avaamaan. Kukaan ei ottanut häntä sisään. Tyhjin toimin lähti kotiin. Kuten ennenkin.
Viereisessä K-kaupassa oli ovet auki, mutta sinnehän aloittaja ei voinut mennä maitoa ostamaan. Eikä tietenkään Citymarkettiin. Miksi, ei sitä täällä tarvitse kaikille uteliaille kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankuttajat kuorossa: täällä ei saa kertoa mitään vaikka yrittää vaan saada apn ymmärtämään, että maitoa saa niin kätevästi k-kaupasta ja verkkokaupasta, täältä savustetaan p
Päinvastoin. Lopputulos oli, että ap on ostanut maidot monta kuukautta sitten, mutta jankkaajat palaavat yhä uudelleen ja uudelleen kertomaan, miten hyvää maitoa k-kaupasta saa ja miten verkostakin sitä voi ostaa. Kun ap kertoo maitoasian olevan ihan kunnossa, saavat jankkaajat hepulin ja alkavat itkeä parkua marista, miten heidän hyvät neuvonsa eivät kaipaa ja se on kaikkien muiden kirjoittaijen vika. On klikkitymistä kertoa, että maitoasia on ok ja että tiedossa on näidenkin maitoa myyvän.
Sitä paitsi on hyvin todennäköistä, että ap on keksinyt päästään koko maidon oston, koska meidän laktoosi-intolerantti perhe ei ole koskaan ostanut maitoa. Vaikuttaa narskulta ap maidon ostoineen, vaikka yleensä ihmiset eivät lakton takia sitä osta. On häiritsevää, että kukaan täällä ei ota huomioon tätä, vaan tukee ajatusta, että apn maitoasiat ovat ihan kondiksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankuttajat kuorossa: täällä ei saa kertoa mitään vaikka yrittää vaan saada apn ymmärtämään, että maitoa saa niin kätevästi k
Miten aloittajan maitoasiat ovat kunnossa. Täällä hän ainkin kertoo etteivät ole. Prismasta ostettu maito ei kelpaa lapsille. Olkoon vaikka ostettu jo kuukausia sitten, mutta lapset kieltäytyvät sitä juomasta. Miksi ei kelpaa ja miksi ostaa edelleen Prismasta, sitä ei täällä kaikille uteliaille tarvitse kertoa.
Pointti on se että moni kommentti joka on saanut todella tylyjä vastauksia osakseen on osin tai jopa kokonaan eronnut sisällöltään niistä aiemmista kommenteista joiden toistamisesta sitä syytetään. Tämän selkeämmin en valitettavasti osaa tätä asiaa teille selittää mikä tässä ketjussa muistuttaa jostain ilkeän työpaikkaklikin käytöksestä kum kahvihuoneessa joku ulkopuolinen huikkaa että 'Ai te puhutte eilisestä pelistä, oli kyllä jännå '. ' ei me kyllä siitä puhuta' ja selkäpuoli 'tunkeilijaa' päin.
Vierailija kirjoitti:
Mua häiritsee se ettei kukaan tunnu ottavan huomioon edes sitä pienen pientä mahdollisuutta että täällä "narsisti" itse kirjoittelee omaa subjektiivista näkemystään ja saa sille tukea umpivierailta ihmisiltä jotka eivät tiedä oikeasti yhtään mitä taustalla on
Aika hauska, eikä yhtään vainoharhainen ajatus tyypiltä, joka on sitä mieltä, että toisten hyviin aikomuksiin pitäisi uskoa.
Joo, en ajattele kanssakirjoittelijoiden mahdollisia diagnooseja, vaan vastaan viesteihin sillä perusteella, mitä niihin on kirjoitettu.
Pahoin pelkään, että valistustyösi tulee olemaan aika ylämäkeen taistelu.
Ai minusta täällä on jaettu kanssakirjoittelijoille melko löysällä kädellä diagnooseja ja persoonallisuuden kuvauksia. Ehkä löydät omasta kommentistasikin jotain 😉
Minusta taas näyttää siltä, että tänne on eksynyt muutama sarja-loukkaantuja. ( Vähän samaa sarjaa kuin se yksi uimahallissa esiintynyt sarja-kakkaaja ,LOL)
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas näyttää siltä, että tänne on eksynyt muutama sarja-loukkaantuja. ( Vähän samaa sarjaa kuin se yksi uimahallissa esiintynyt sarja-kakkaaja ,LOL)
Omasta puolesta voin sanoa etten loukkaannu yhtään. Välillä vähän ärsyynnyn. Mutta kun on totuudentorvi niin on totuudentorvi.
Btw, mulle itselle ei ole tullut tympeitä kommentteja, mutta sivusta olen saanut seurata epävirallisia moderaattoreita työssään 🤗
Vierailija kirjoitti:
Pointti on se että moni kommentti joka on saanut todella tylyjä vastauksia osakseen on osin tai jopa kokonaan eronnut sisällöltään niistä aiemmista kommenteista joiden toistamisesta sitä syytetään. Tämän selkeämmin en valitettavasti osaa tätä asiaa teille selittää mikä tässä ketjussa muistuttaa jostain ilkeän työpaikkaklikin käytöksestä kum kahvihuoneessa joku ulkopuolinen huikkaa että 'Ai te puhutte eilisestä pelistä, oli kyllä jännå '. ' ei me kyllä siitä puhuta' ja selkäpuoli 'tunkeilijaa' päin.
Harvoinhan sitä riidellessä kommentointi asiallisena pysyy ja ainakin pari sitkeästi täällä riitaa yllä pitää. ja itse ajattelen, että on todella lapsellista alkaa huutamaan epistä ja että toiset ovat saaneet jo tarpeeksi palstatilaa ja mun kommentteihin pitää vastata kivasti. yhyy liian tylyt kommentit.
Muistutetaan koko ajan että tämä on yleinen keskustelupalsta, no niin on ja kommentointi on sen mukaista. Jos ei oma mielipide saa kivoja vastauksia vaikka itse on tietysti kultaa jakamassa niin kyllä se on täällä kovassa vauvamaailmassa voi voi.
Kiitos kirjoituksesta. Voi kun toivoisin, että löytäisit rinnallesi turvallisen ja hyvän ihmisen. Tiedän, että minulla kävi tuuri. Petetyksi tuleminen valehteluineen sattui kovasti ja ihmettelen itse välillä sitä, miten uskalsin heittäytyä uuteen suhteeseen. Jokin vaisto ja tunne siinä oli. Alkuun itselleni hoin, että "otan mieluummin ns. uudestaan turpiin kun lakkaan tuntemasta", tavallaan tiedostin sen, että kun rakastuu/rakastaa niin riski on, että toinen voi satuttaa. Mutta se uskomaton intohimo, todella rehellinen, suora ja avoin puheyhteys, nauru ja ilo yhdessä .... ei sitä voinut vastustaa. Ja nyt olen onnellinen, että en vastustanut. Suhde on vaan syventynyt kokoajan. Tunnen oloni hyvin turvalliseksi ja rakastetuksi.
Toivon Sinulle kaikkea hyvää,
28 v yhdessä