Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12645)
Linkit katosi nopeasti. Täällä ei näköjään saa epäillä, että ap on ammattitrollaaja.
Kuulostaa surullisemmalta kun on, mutta ei minulle ole montaa ystävää ja autottomia pitkälle ollaan. Parhaalla ystävälläni kyllä auto, mutta asuu kaukana. Ja, ei minua oikeasti kiinnosta lähteä stalkkaamaan autoa parkkiksilla. Minulle nyt riittää se tieto, että eksä on salannut tietonsa ja tästä asunnosta pois muuton pitää tapahtua. Totta kait olisin utelias ja kiinnostaisi tietää kaikki valheet yms. Onneksi tämä ei satu enää.
Tulee se päivä kun valheet lähtevät aukeamaan myös muille ihmisille, nykyiselle myös.
Tuo autottomuus on yksi syy miksi alussa suostuin yhteisille kauppareissuille yms. On ollut todellakin tottumista siihen kuinka paljon vaikeampi on hoitaa asioita aina kävellen + julkisen liikenteen kautta. Kyläilyt ja kaikki tapaamiset on haastavampaa. Tähän kyllä nyt on tottunut.
Olenkohan ainoa ihminen, jonka mielestä on vain kiva kun arki alkaa. Tässä on nyt kolme päivää mennyt tiiviisti vauva-palstalla. Työt on kyllä nyt parasta lääkettä terveysasioihini yms.
Kiitos kaikille aktiivisuudesta ja vinkeistä yms.
28 v yhdessä
Ps. ja kun kaiken tämän vatvomisen täällä aloitin niin kerron kyllä miten asiat etenevät.
Vaikuttaa vahvasti siltä, että siinä kalliissa kerrostalossa, se kolmas vaihtoehto, siellä asuu vain exäsi kaima.
Vaikuttaa myös vahvasti siltä, että miehesi on salannut osoitetietonsa. Eli kukaan ei saa selville, missä hän asuu.
28, kun olit miehesi kanssa sen 28 vuotta, niin oliko koskaan puhetta mistään osoitteen salaamisista yms. ja oliko teillä aina puhelinnumerot ja osoitteet julkisia?
Eli onko tämä nyt taas uusi yllätys, että exäsi on salannut osoitetietonsa?
28, nyt kun poikasi täyttää 18 vuotta, niin onko hän nyt jo autokoulussa?
Voisi helpottaa teidän elämää, jos hän kävisi autokoulun ja hommaisitte auton.
Vierailija kirjoitti:
28, nyt kun poikasi täyttää 18 vuotta, niin onko hän nyt jo autokoulussa?
Voisi helpottaa teidän elämää, jos hän kävisi autokoulun ja hommaisitte auton.
Ei siitä pitkäaikaista iloa olisi, poika toivottavasti muuttaa pian pois (kuten normaalit nuoret tekee).
Se on semmonen juttu, kun mies on sanonut, että ei enää rakasta, niin silloin ei rakasta eikä kunnioita sua. Ei muuta kuin tavarat jakoon ja mies ottaa vuoroviikkoina lapset hoitoonsa. Saattaa luikkia pian takaisin, kun pitää yksin omilla viikoillaan arkea pyörittää, mutta ethän ota .Ja tietysti hänellä on jo uusi ollut pidemmän aikaa. Elämä on kovaa, pitää opetella seisomaan omilla jaloillaan. Kaikki järjestyy.
Mulla on monta ystävää ja tuttua, joiden tietoja ei mistään nropalvelusta löydy. Samoin kavereita, joiden tiedän muuttaneen jo vuosia sitten toisella puolelle Suomea, mutta edelleen nropalvelussa vanha osoite. Nykyajan monet nuoret eivät myöskään ole antaneet tietojaan noihin palveluihin. Eli ei mitään ihmeellistä salaamista tarvitse olla, ellei sitten varmasti tiedä, että aiemmin on ollut tiedot näkyvillä/saatavissa.
Silloin kun asuimme yhdessä kuvittelin, että eksän tiedot olisi julkisia, mutta ei minulla ollut niitä ikinä tarvetta asiaa tutkia. Ei asia kyllä tullut julki missään, esim. pankissa tms.
Isä ja poika kävivät joulukuussa sen ajolupahakemuksen (joku sinne päin), jättämässä ja tarkoitus on, että isä toimii pojan ajo-opena. Isä on nyt myös luvannut maksaa pojan koko autokoulun. Hellyttävää tässä on se, että poika itse puhuu, että heti kun saa ajokortin niin vie mut sinne ja tänne. Olen siihen todennut, että siihen ei pelkkä ajokortti riitä, että autoakin tarvittaisiin. Itse olin 18 v kun muutin omilleni, mutta erona oli se, että aloitin kokopäivä työt 16 vuotiaana. Aika oli silloin niin eri, ei ollut oppivelvollisuutta ja töitä oli ihan erinlailla tarjolla.
Ristiriitaisia tunteita herättää se, että tavallaan jos poika muuttaisi omilleen nyt niin tämän asunnon myynti alkaisi heti, pääsisin itse uuteen alkuun ja jättämään tämän asunnon taakseni ja sitä kautta eksänkin (lähes) lopullisesti. Toisaalta poika käy vasta lukion toista luokkaa ja niin rikas en ole, että pystyisin poikaa avustaa vuokran maksun yms kanssa. Pojalla kyllä kovasti halua olisi itsenäiseen elämään.
28 v yhdessä
Ihan ohiksena täältä heitän, että kun keväällä muutettiin, meni pari kuukautta ennen kuin saatiin oma nimi oveen. Pari huomautusta lähetin huoltoyhtiöön sähköpostitse. Tuli automaattinen kuittaus, että "olemme vastaanottaneet viestinne". Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, ennen kuin soitin perään. Mutta eihän kaikilla toki ole näin saamaton huoltoyhtiö.
Itse olen numeropalveluun antanut vain nimeni ja numeroni operaattorin laittaa niihin palveluihin. Ajattelin, ettei osoitetietoja tarvitse siellä olla. Mulla on kuitenkin niin harvinainen nimi, ettei toista samannimistä löydy.
Itselläni on vanha fonectan numeropalvelu, josta ilmainen tietojen tsekkaus. Oon joskus aikoja sitten sen hankkinut muistaakseni euron hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on semmonen juttu, kun mies on sanonut, että ei enää rakasta, niin silloin ei rakasta eikä kunnioita sua. Ei muuta kuin tavarat jakoon ja mies ottaa vuoroviikkoina lapset hoitoonsa. Saattaa luikkia pian takaisin, kun pitää yksin omilla viikoillaan arkea pyörittää, mutta ethän ota .Ja tietysti hänellä on jo uusi ollut pidemmän aikaa. Elämä on kovaa, pitää opetella seisomaan omilla jaloillaan. Kaikki järjestyy.
Luit sitten vain aloituksen? Aloituksen, joka on tehty puolitoistavuotta sitten.
Sen jälkeen ap muutti heidän yhteisestä kodista pois, mies oli jo muutaman vuoden ajan käyttäytynyt kuin pettäjä. Ja niinpä paljastuikin nähtävästi muutaman vuoden salasuhde toiseen naiseen, joka jatkuu yhä vain.
Kun ap pääsi muuttamaan kodistaan pois, tämä salarakas muutti pesueineen ap:n vanhaan kotitaloon ap:n miehen tykö.
Lapset ovat nyt pääasiassa vanhassa lapsuudenkodissaan eli miehen ja tämän salarakkaan ja salarakkaan lapsien kanssa ja ap asuu yksin kerrostalossa. Välit lapsiin ovat etääntyneet ja mies solvaa ja haukkuu ap:ta lapsilleen. Lapset eivät todellakaan ole viikko viikko vanhemmillaan.
Mies ei todellakaan ole ryömimässä takaisin, ei ole kerjännyt, kinunut eikä katunut eroa. Päinvastoin.
Pullistelee salarakkaansa kanssa ja mustamaalaa ap:ta hänen lapsilleen. Ap:n mies ei muuta teekkään kuin vihamielisesti haukkuu ap:ta. Mies ei ole päivääkään katunut eroa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on monta ystävää ja tuttua, joiden tietoja ei mistään nropalvelusta löydy. Samoin kavereita, joiden tiedän muuttaneen jo vuosia sitten toisella puolelle Suomea, mutta edelleen nropalvelussa vanha osoite. Nykyajan monet nuoret eivät myöskään ole antaneet tietojaan noihin palveluihin. Eli ei mitään ihmeellistä salaamista tarvitse olla, ellei sitten varmasti tiedä, että aiemmin on ollut tiedot näkyvillä/saatavissa.
Ai oletko jokaisen ystäväsi ja tutun tiedot tarkistanut, ovatko ne julkiset vai salaiset? Enpä nyt ihan usko.
Ja nyt ei puhuta nykyajan nuorista, vaan yli 40+ ikäisistä, jotka ovat nuoruutensa eläneet ysärillä.
Ja kolmannekseen, tiedot ovat oletuskohtaisesti julkiset. Eli osoitteesi ja numerosi on saatavilla numeropalveluista, mikäli et ole erikseen älynnyt pistää tietojasi salaiseksi.
Puhelinnumero pistetään salaiseksi sillä puhelinoperaattorilla, jossa sulla on kännynumero.
Osoite pistetään salaiseksi postin ja maistraatin palvelussa.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun asuimme yhdessä kuvittelin, että eksän tiedot olisi julkisia, mutta ei minulla ollut niitä ikinä tarvetta asiaa tutkia. Ei asia kyllä tullut julki missään, esim. pankissa tms.
Isä ja poika kävivät joulukuussa sen ajolupahakemuksen (joku sinne päin), jättämässä ja tarkoitus on, että isä toimii pojan ajo-opena. Isä on nyt myös luvannut maksaa pojan koko autokoulun. Hellyttävää tässä on se, että poika itse puhuu, että heti kun saa ajokortin niin vie mut sinne ja tänne. Olen siihen todennut, että siihen ei pelkkä ajokortti riitä, että autoakin tarvittaisiin. Itse olin 18 v kun muutin omilleni, mutta erona oli se, että aloitin kokopäivä työt 16 vuotiaana. Aika oli silloin niin eri, ei ollut oppivelvollisuutta ja töitä oli ihan erinlailla tarjolla.
Ristiriitaisia tunteita herättää se, että tavallaan jos poika muuttaisi omilleen nyt niin tämän asunnon myynti alkaisi heti, pääsisin itse uuteen alkuun ja jät
Mulla on ollut osoite- ja puhelinnumerotietoni jo yli 20 vuotta salaiset. Ihan erikseen piti laittaa ne salaiseksi postissa, maistraatissa ja puhelinoperaattorilla.
Se, että osoitteeni ja puhelinnumero ovat salaiset, ei ole käynyt mistään siis "ilmi".
Eli ihan normaalisti pankissa ja kaikissa muissa tahoissa asioidessa he näkevät osoitteeni yms. Eivät he siellä tiedä, että vaikka näkevät osoitteeni ja numeroni, niin ne ovat salaiset.
Se, että osoitetiedot ja puhelinnumero ovat salaiset, tarkoittaa se vain sitä, että joku yksityishenkilö ei saa niitä tietoonsa noista numeropalveluista, joita on ollut jo iäisyys käytössä. Varmaan jo 80-luvulta asti on ollu numero- ja osoitepalvelu käytössä.
Aikoinaan oli jopa puhelinluettelot, jotka tippuivat jokaisen postilaatikosta sisään ja sieltä löytyivät kaikki kaupunkisi ihmiset nimineen, puhelinnumeroineen ja osoitteineen.
Nuo puhelinnumerot ja osoitteet ovat AINA LÄHTÖKOHTAISESTI julkisia, ellet erikseen niitä älyä pistää salaiseksi.
Näin on myös, mikäli omistat auton. Rekkarisi perusteella kuka tahansa yksityishenkilö saa siis tietoonsa nimesi, puhelinnumerosi ja osoitteesi, mikäli et ole älynnyt pistää niitä myös trafin sivuilla salaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luit sitten vain aloituksen? Aloituksen, joka on tehty puolitoistavuotta sitten.
Sen jälkeen ap muutti heidän yhteisestä kodista pois, mies oli jo muutamn vuoden ajan käyttäytynyt kuin pettäjä. Ja niinpä paljastuikin nähtävästi muutaman vuoden salasuhde toiseen naiseen, joka jatkuu yhä vain.
Kun ap pääsi muuttamaan kodistaan pois, tämä salarakas muutti pesueineen ap:n vanhaan kotitaloon ap:n miehen tykö.
Lapset ovat nyt pääasiassa v
Annetaanko Ap:n itse kertoa omat asiansa???
Vierailija kirjoitti:
Ristiriitaisia tunteita herättää se, että tavallaan jos poika muuttaisi omilleen nyt niin tämän asunnon myynti alkaisi heti, pääsisin itse uuteen alkuun ja jät
Ei kaikki enää muuta nuorena pois, varsinkin nyt kun tuet ovat mitä ovat, töitä ei noin vain saa ja asuminen on pirun kallista, jos asutaan kalliissa kaupungissa, on järkevämpää asua kotona niin kauan kuin opiskelee, eli 23-vuotiaaksi ainakin. Eli kyllä poikasi voi asua kanssasi vielä 5 vuotta.
Mulla tuli 28 exän salakämpästä ja sen alkuperäisestä vuokralaisesta eli exän työkaverista mieleeni ns miesten koodi, eli kuinka työpaikan miehet suojelevat toisiaan kun nämä pettävät puolisoitaan. Hyvin yleistä sekä työpaikoilla että miesten kaveriporukoissa noin yleensä. Itsellänikin on muutama broileri kynittävänä exäni työkavereitten kanssa, kunhan joskus vielä kohdataan.
Tässäkin saattaa olla kyse kämpän lumevuokraamisesta exälle. Ex on voinut sopia parin sadan euron kuukausimaksusta, jotta voi silloin tällöin esittää esimerkiksi pojalle, että juu täällä minä asun. Harvoin vuokra-asuntoa voi vuokrata eteenpäin, johan sen vuokrasopimuskin usein kieltää. Exän on siis vaikeata laittaa itseään kirjoille vuokrakämppään, jos siellä asuu virallisesti joku työpaikan hemmo. Tiedätkö 28, missä työkaveri muka nyt asuu, jos ei tuossa vuokra-asunnossaan?
Ei jotenkin sovi kuvaan pienituloisen pettäjämiehen kohdalla, että hän makselisi hirveän suolaista vuokraa asunnosta, jossa ei ehdi paljon majailla. Ei vaan täsmää.
Lukiolainen taitaa saada jo asumistukea, eli ainakin soluasunnon voi sillä maksaa eikä tarvitse vanhemmilta siihen tukea.
Ei, vaan salakämppähän hommattiin sitä kaksoiselämää varten! Salakämppä hommattiin, jotta sinne voi viedä rauhassa sen salarakkaan, näyttää salarakkaalle, että täällä minä asun. Olen asumuserossa vaimostani.
Äijä oli ollut siellä salakämpässään jo lähes 2 kuukauden ajan, ilman että poika ja vaimo tiesivät. Vaimolleen äijä esitti paljon reissaavaa työmiestä, jolle yhtäkkiä vain tulee niin paljon yön yli työmatkoja. Erosta äijä ei puhunut mitään, pyöritti pitkään kahta naista kertoen valheita molemmille.
Salarakkaalle esitti, että tässä on oma poikamiesboksini, katsohan, ei vaimoa täällä, olemme eroamassa. Ei sitä salakämppää hommattu minkään pojan takia todellakaan, se oli ja on kutukämppä, jossa pystyy panemaan ilman, että viisi lasta seuraa vierestä.
Äijä vain sitten jäi kiinni salakämpästä. Kun se totuus aina pulpahtaa ilmi, vaikka sitä kuinka painaisi pinnan alle.
28 sanoi nähneensä todisteet (ilmeisesti tehty kirjallinen vuokrasoppari) ja kyllä mies on joutunut maksamaan kämpästä ihan normaalia vuokraa, mitä alueella vastaavista asunnoista maksetaan. Ihan käsittämätöntä, mihin sairaat ihmiset pystyvät. Kyseinen mies kuitenkin oli ihan normaalissa parisuhteessa (eli ei mitään vakavaa kuten väkivaltaa tai muuta) ja silti päätti pistää kaiken paskaksi.
Se eksän oikea numero on kyllä firman nimissä, tarkistettu.
Luulen muuten päin vastoin, että päivällä siihen "uuteen" numeroon ei ainakaan vastattaisi ajatellen, että kyseessä työasia. Työasiat kyllä tulee siihen aina käytössä olevaan. Se soi aina ja paljon.
Ja eksä ei ole varakas, olemme molemmat enemmän pienituloisia kuin keskituloisia. Nyt omat tuloni ovat pienemmät kun tuntimäärät ovat vähentyneet.
En tiedä nykyisen osoitetta, mutta olen nähnyt iloiset päivitykset asuntoon muutosta ja ihanista romanttisista kesäpäivityksistä. Kyseessä rivitaloyhtiö ja tämä "kallis yhtiö" on uudehkoja kerrostaloja sanotaanko keskellä "betoniviidakkoa". Ei täsmää.
28 v yhdessä