Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12645)
28 ei saa miehen sukunimeä pois ovesta, mikäli mies ei ole tehnyt virallista muuttoilmoitusta.
28, saat nyt tuolta numeropalvelusta tai rekisterinumeron perusteella tiedon siitä, missä miehen virallinen osoite on. Siis jo nyt tänään, heti. Ei tarvi odotella, että soitat taloyhtiön huoltoon ja kysyt asiaa.
Mielenkiinnolla odotan, missä mies virallisesti asuu. Veikkaan vahvasti osoitteen menevän vanhempiensa taloon.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä lisään, että puhelinnumerolla en voi hakea, numero on ns työpaikan.
Auton rekisterinumeroa en muista.
28 v yhdessä
Nimellä voit hakea. Esim. Matti Meikäläinen Helsinki
Osoitehaku nimellä
Lähetä ETUNIMI SUKUNIMI tekstiviestinä numeroon 16100, esim. MATTI MEIKÄLÄINEN
Samannimisiä henkilöitä voi olla useita, joten mikäli mahdollista niin hakukriteereinä kannattaa käyttää myös paikkakuntaa. Jos paikkakunta ei ole tiedossa, sen voi jättää hausta pois. Hakuesimerkki: MATTI MEIKÄLÄINEN ESPOO.
No ap, mitä nimihaku numeroon 16100 antaa miehen osoitteeksi?
Siis 28, mitä nimihaku antaa osoitteeksi?
Tiedättekö, yritin hakea nimellä + paikkakunnalla niin ei onnistunut minun puhelimellani, minulla on jonkinlaiset estot päällä. Noloa, siis puhelin + liittymä on ihan omia, eikä minkään firman.
Kiitos kaikista viesteistä, neuvoista ja linkeistä. Selvitän asian nyt kyllä.
Kun mies ilmoitti siitä, että on rahan siirtänyt niin laitoin vielä perään, että onhan nyt varmasti tehnyt sen poismuuttoilmoituksen? Väitti tehneensä, jostakin kumman syystä vaan sitä epäilen.
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
28 v yhdessä
Miehesihän jätti kaikki rojunsa ja paperinsa asuntoonne. Sieltä papereista saat suoraan rekisterinumeron. Siis autoon liittyvissä papereissa. Esim. kun autoa on käytetty huollossa, korjattu ym. kaikki toimenpiteet autolle, auton vakuutukset sun muut. Niissä se rekkari on suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28 v yhdessä
Miehesihän jätti kaikki rojunsa ja paperinsa asuntoonne. Sieltä papereista saat suoraan rekisterinumeron. Siis autoon liittyvissä papereissa. Esim. kun autoa on käytetty huollossa, korjattu ym. kaikki toimenpiteet autolle, auton vakuutukset sun muut. Niissä se rekkari on suoraan.
Auto on vaihtunut välissä.
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö, yritin hakea nimellä + paikkakunnalla niin ei onnistunut minun puhelimellani, minulla on jonkinlaiset estot päällä. Noloa, siis puhelin + liittymä on ihan omia, eikä minkään firman.
Kiitos kaikista viesteistä, neuvoista ja linkeistä. Selvitän asian nyt kyllä.
Kun mies ilmoitti siitä, että on rahan siirtänyt niin laitoin vielä perään, että onhan nyt varmasti tehnyt sen poismuuttoilmoituksen? Väitti tehneensä, jostakin kumman syystä vaan sitä epäilen.
28 v yhdessä
Lataa kännykkääsi puhelinliittymäsi äppi.
Esim. jos sulla on DNA liittymä, niin lataa se äppi. Siellä pystyt laittamaan asetuksista, että pystyt käyttämään noita maksullisia palveluita.
Toki sama onnistuu ihan läppärillä. Eli mene puhelinoperaattori nettisivuille ja luo itsellesi sinne tunnukset ja muokkaa liittymäsi siten, että pystyt lähettämään tiedustelut noihin palvelunumeroihin.
Toinen vaihtoehto on pyytää sitä hyvää ystävääsi, joka tietää kaiken, että hän lähettää miehesi nimen tuohon hakuun ja kertoo sulle, mitä saa tulokseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28 v yhdessä
Auto on vaihtunut välissä.
28 v yhdessä
Missä välissä? Poikasi varmaan muistaa rekkarin.
Toisaalta, osoitteen saa 16100 palvelusta kyllä.
Voit myös soittaa sinne, jos tekstari ei toimi.
28, näet digi ja väestötietorekisteristä pankkitunnuksilla kuinka monta ihmistä on kirjoilla osoitteessa missä asut.
Nimiä et näe, vain määrän. Mutta sehän riittänee.
Toki digi ja väestötietojärjestelmään tietojen päivittyminen kestää kauan.
Huomenna myös saat suoraan puhelimitse huoltoyhtiöstä tiedon, ketkä kaikki ovat virallisesti asunnossa kirjoilla.
Huoltoyhtiö poistaa nimen pyytämättä rapun aulasta ja asunnon ovesta heti kun muuttoilmoitus on tehty.
Tuon perusteella miehesi on vielä kirjoilla asunnossanne.
Kiitos jälleen neuvoista.
Puhelimessani on siis äppi ja kävin asetukset muuttamassa ja haku onnistui (ja maksoi 6 euroa).
Kolme henkilöä löytyi, mutta kukaan ei täsmää, kaikissa tuli puhelinnumero mukana ja se ei täsmää. Ellei ole niin, että eksä olisi hankkinut uuden henkilökohtaisen liittymän. Tätä kyllä epäilen, en ole ikinä nähnyt toista puhelinta yms. Mielenkiintoiseksi menee.
28v yhdessä
Jatkan selvittelyä, sillä nyt alkoi kiinnostamaan tosissaan.
Sinne väestörekisteriin tuskin vielä on tiedot päivittyneet näiden ylimääräisten pyhien takia.
Olen huomenna taloyhtiöön yhteydessä.
Ja ei poika todellakaan muista rekisterinumeroa ulkoa, olen itse myös istunut ko. autossa tämän vuoden aikana, eikä tullut mieleen opiskella sitä.
Vierailija kirjoitti:
Huoltoyhtiö poistaa nimen pyytämättä rapun aulasta ja asunnon ovesta heti kun muuttoilmoitus on tehty.
Tuon perusteella miehesi on vielä kirjoilla asunnossanne.
Tätä mä epäilen eniten.
28v yhdessä
Olen niin kauan asiasta sanonut.
Miten täällä tiedetään faktana että 28v exän uuden naisen tuet on vaarassa, mikäli ex muuttaisi luokseen?
Vierailija kirjoitti:
Miten täällä tiedetään faktana että 28v exän uuden naisen tuet on vaarassa, mikäli ex muuttaisi luokseen?
No, vaikka yksinhuoltaja käy töissä, niin yksin hänen tulonsa ovat niin pienet, niin hän saa taatusti asumistukea. Jos talouteen muuttaisi toinen aikuinen, joka käy töissä, asumistuki lopetettaisiin heti.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan faktana kukaan tiedäkään, mutta lapsilisän yksinhuoltajakorotusta ei saa, mikäli on avio/avoliitossa. Korjatkaa jos olen väärässä.
28 v yhdessä