Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12644)

Vierailija
4161/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Voisitko kertoa, mikä tämä tarpeesi keksiä motiiveja ihmisille tässä ketjussa on? Useasti olet onnistunut melkein pilaamaan ketjun, toivottavasti nyt kirjoittajat eivät lankea ansaasi."" 

Tää oli vaan väärinkäsitys - 28 mielestäni kirjoitti yhdessä viestissä, että ex "osasi kysyä juuri sopivalla hetkellä" tarkoittaen vain sattumaa oman kiireensä kanssa, ei sitä että ex olisi oikeasti tiennyt hänen olevan sillä hetkellä lähdössä johonkin. Mutta siitä saattoi ymmärtää myös tarkoituksellisuutta josta tämä yksi lukija ihan asiallisesti kysyi lisää. Mutta sattumaa siis vain.

Titta__

P.S. Hyvää uutta vuotta kaikille ketjulaisille, enemmän ja vähemmän kirjoittaneille! <3 Nää tekstit ja niiden herättämät ajatukset on muuttaneet elämää ja toimintatapoja myös täällä "katsomon" puolella.

Vierailija
4162/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

""Voisitko kertoa, mikä tämä tarpeesi keksiä motiiveja ihmisille tässä ketjussa on? Useasti olet onnistunut melkein pilaamaan ketjun, toivottavasti nyt kirjoittajat eivät lankea ansaasi."" 

Tää oli vaan väärinkäsitys - 28 mielestäni kirjoitti yhdessä viestissä, että ex "osasi kysyä juuri sopivalla hetkellä" tarkoittaen vain sattumaa oman kiireensä kanssa, ei sitä että ex olisi oikeasti tiennyt hänen olevan sillä hetkellä lähdössä johonkin. Mutta siitä saattoi ymmärtää myös tarkoituksellisuutta josta tämä yksi lukija ihan asiallisesti kysyi lisää. Mutta sattumaa siis vain.

Titta__

P.S. Hyvää uutta vuotta kaikille ketjulaisille, enemmän ja vähemmän kirjoittaneille! <3 Nää tekstit ja niiden herättämät ajatukset on muuttaneet elämää ja toimintatapoja myös täällä "katsomon" puolella.

Kun ulkopuolisena lukee vain sen, mitä joku ihminen kertoo, asiasta saattaa saada eri käsityksen kuin on tarkoitettu tai kuinka asia on mennyt. Eikö ole ihan hyvä, että asiaan kysyy tarkennusta? Myös koska moni viesti on pitkä ja liittyy johonkin edelliseen tai täydentää sitä. Mitä pahaa siinä on, että pitää jonkun lukijan ottaa siitä oikein nokkiinsa. Moni oli saanut saman, nyt oikaistun käsityksen, ei vain yksi ainoa kommentoija. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4163/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi Vuosi ja Uudet kujeet.

20 päivää niin lapseni on aikuinen, tuntuu ajatus oudolta, kertakaikkiaan hassulta aika hirveältäkin (myös monet kulut nousee, kun lastenliput poistuu). Tällöinhän myös elarit jäisi kokonaan pois, jos niitä olisi maksettu. Tämä sai entistä enemmän miettimään tätä asumiskuviota ja sitä, että kirjallisesti pitää sopia asioista nyt.

Sitä kun kirjoittaa mitä päässä liikkuu niin on hyvin mahdollista, että joskus kirjoittaa huomaamattaan epäselvästi. Pahoitteluni siitä. Joskus myös tuntuu, että rivien välistä halutaan tulkita ihan omia, mutta sallitaan toki sekin. 

Aurinkoista päivää kaikille.

28 v yhdessä 

Vierailija
4164/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi Vuosi ja Uudet kujeet.

20 päivää niin lapseni on aikuinen, tuntuu ajatus oudolta, kertakaikkiaan hassulta aika hirveältäkin (myös monet kulut nousee, kun lastenliput poistuu). Tällöinhän myös elarit jäisi kokonaan pois, jos niitä olisi maksettu. Tämä sai entistä enemmän miettimään tätä asumiskuviota ja sitä, että kirjallisesti pitää sopia asioista nyt.

Sitä kun kirjoittaa mitä päässä liikkuu niin on hyvin mahdollista, että joskus kirjoittaa huomaamattaan epäselvästi. Pahoitteluni siitä. Joskus myös tuntuu, että rivien välistä halutaan tulkita ihan omia, mutta sallitaan toki sekin. 

Aurinkoista päivää kaikille.

28 v yhdessä 

Huuuuiii kuin jännää ikää poikasi elää? Muistatko itsesi sen ikäisenä? Just eilen kavereille muistelin omaa täysi-ikäistymistäni. Oli keskiviikko, siskon mies sanoi et nyt viedään toi 'aikuinen' kapakkaan. Jotain sinisiä enkeleitä juotiin, oli niiiiiiin aikuinen olo😉

Pakkasta -25C, aurinkoista kyllä

Tuumis🌻

Vierailija
4165/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun ulkopuolisena lukee vain sen, mitä joku ihminen kertoo, asiasta saattaa saada eri käsityksen kuin on tarkoitettu tai kuinka asia on mennyt. Eikö ole ihan hyvä, että asiaan kysyy tarkennusta? Myös koska moni viesti on pitkä ja liittyy johonkin edelliseen tai täydentää sitä. Mitä pahaa siinä on, että pitää jonkun lukijan ottaa siitä oikein nokkiinsa. Moni oli saanut saman, nyt oikaistun käsityksen, ei vain yksi ainoa kommentoija. "

Voitaisiinkin sopia, että tänä vuonna tosiaan kysellään ja avoimesti jutellaan, eikä esitetä asioita toisten elämästä tyyliin "no onhan sen oltava näin" tai "näkeehän tuosta heti" tai "jokin ei nyt täsmää", eli väittelevään sävyyn käsityksiä, jotka ovat oman pään sisältä tuulesta temmattuja kun ei ole jaksettu lukea kuin sieltä täältä. Ja sitten näitä jotuu monet kirjoittajat oikomaan kun ei joko lueta tai uskota mitä muut kirjoittaa.

Joo oli mulla todella huono vuodenvaihde ensimmäinen täysin yksin, niin olen varmaan aika herkkänä ja pelkään että näistä tulkinnoista jotka on ihan summittaisia noisee taas riitä. Olen saanut lhtua kesjusta.

Vierailija
4166/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, että missä 28:n mies oikein siis asuu, sillä 28:n luona mies ei enää asu. 

Asuuko hän pysyvästi 24/7 sen yksinhuoltajaäidin kotona, mutta kirjat ovat siis yhä 28:lla? Vai onko se salakämppä jollain tapaa yhä käytössä?

Vierailija
4167/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai onnistu lainaus!?(taaskaan)

Ehdottaisin, ettei vastattaisi toisen puolesta. Esim joku kysyy miksi tai miksei ap sitä tai tätä? Niin joku toinen vastaa: Ap on täällä kertonut, että siksi tai siksei...

Annetaan asianomaisen itse kertoa...🤔

Vierailija
4168/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaaminen on nykyään niin vaikeata.

Sinulle, joka vietit ensimmäistä uutta vuotta yksin niin halaus, ymmärrän hyvin, että tunteet on pinnassa ja herkistää. Se on luonnollista, ei sitä tunnetta karkuun pääse. 

Tuumikselle totean, että en ehkä halua miettiä ikävuosiani 16-18 v, taisin olla jokaisen vanhemman kauhu. Siksi tässä olen yrittänyt seistä poikani rinnalla aika suvaitsevana vanhempana, toki tietyt rajat jämptisti pitäen. Puheyhteytemme on onneksi loistava ja olen varmasti päässyt helpommalla kuin omat vanhempani.

Eksän puheisiin nyt ei voi luottaa, mutta poikakin kyllä puhuu että isä asuu edelleen siinä salakämpässä. Eksä myös puhunut, että etsii itsellensä edullisempaa vuokra-asuntoa. Eksähän on asunnut salakämpässä kokoajan "epävirallisesti" niinkuin joku aiemmin arvasikin niin toisen henkilön vuokraamassa asunnossa. Minä en tiedä missä on kirjoilla nykyään. En usko, että olisi kirjoilla sen naisen luona jo sen takia, että varmasti vaikuttaisi yh:n tukiin jollakin lailla. Minua ei asia sinänsä kiinnosta, mutta jotenkin en luota, että sitä poismuuttoilmoitusta olisi vieläkään tehty. Täytyy nyt olla isännöitsijään yhteydessä ja varmistaa asia.

28 v yhdessä 

Vierailija
4169/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinkin sopia...

Palstalla on kyllä ihan säännöt keskustelulle. 

Vierailija
4170/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies yhä asuu epävirallisesti toisen ihmisen vuokrakämpässä? Huh. Ehkäpä mies on siirtänyt kirjansa sitten omien vanhempiensa taloon, koska vuokrakämppään eikä yksinhuoltajaäidille voi siirtää kirjojaan.

Soita ap heti huomenna huoltoyhtiöön ja varmista, että miehesi on siirtänyt kirjansa pois.

Toki, mikäli mies ei ole salannut osoitetietojaan, niin hänen nykyisen osoitteensa saa selville heti.

Vierailija
4171/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, minä olen aivan typerä, mutta mistä osoitetiedot tarkistetaan? Jos ei ole salattu.

28v yhdessä 

Vierailija
4172/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö miehen vesimaksu katkennut jossain vaiheessa? Siitä päätellen on tehnyt muuttoilmoituksen. Silti kannattasi isännöitsijäntoimistosta tarkistaa, ettei asu enää kirjoilla. Talonkirjaan voi merkitä silloin oikean tilanteen. 

Onkohan se salakämppä suurikin? Tuskin mies löytää kovin paljon halvempaa, jos se on jo yksiö. 

Vierailija
4173/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, minä olen aivan typerä, mutta mistä osoitetiedot tarkistetaan? Jos ei ole salattu.

28v yhdessä 

Jopa jo ysärillä oli numeropalvelu. Sieltä sait henkilön nimellä puhelinnumeron ja kotiosoitteen.

Nykyään nää palvelut on netissä, mutta myös puhelimitse saat tiedon. Sanot vain äijän nimen ja kaupungin, niin virallinen kotiosoite annetaan, mikäli ei ole pistänyt osoitetietojaan salaiseksi.

https://www.16100.fi/tekstiviestipalvelut/osoitehaku-tekstiviestilla/

Osoite hukassa? Selvitä osoite tekstiviestillä!

Osoitehaku numerolla

Lähetä PUHELINNUMERO tekstiviestinä numeroon 16100. Kirjoita numero ilman välilyöntejä, esim. 0441234567. Saat vastausviestissä numeronhaltijan yhteystiedot.

Osoitehaku nimellä

Lähetä ETUNIMI SUKUNIMI tekstiviestinä numeroon 16100, esim. MATTI MEIKÄLÄINEN

Samannimisiä henkilöitä voi olla useita, joten mikäli mahdollista niin hakukriteereinä kannattaa käyttää myös paikkakuntaa. Jos paikkakunta ei ole tiedossa, sen voi jättää hausta pois. Hakuesimerkki: MATTI MEIKÄLÄINEN ESPOO.

Jos hakuehdollasi löytyy enemmän kuin yksi osuma, saat seuraavat osumat lähettämällä viestin L numeroon 16100. Vastausviestissä ilmoitetaan, montako hakutulosta hakuehdoillasi löytyy ja monesko tulos on kyseessä, esim. 1/5.

Vierailija
4174/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28v yhdessä 

Google auttoi, minua ei sinänsä kiinnosta missä eksä virallisesti asuu, kunhan se ei nyt enää olisi tämä asunto. 12 kuukautta maksoin yhtä vesimaksua turhaan ja ovessa lukee vielä myös eksän sukunimi. Pojalla ja minulla eri sukunimi. Epäilen vain kaikkea, sillä eksälle ei ole tullut mitään postia tänne vuoteen. Väitti, että on ottanut jonkun sähköisen palvelun käyttöön (nyt en muista minkä), mutta luulisi, että jotain postia/mainoksia olisi tullut. Olisi vaan kiva tietää, miten asiat on.

Minustahan olisi fiksuinta, että eksä muuttaisi nykyisensä luokse ja lakkaisi maksamasta yli tonnin vuokraa "turhaan". 

28 v yhdessä 

Vierailija
4175/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakea rekisterinumeron perusteella henkilön kotiosoitteen, mikäli miehelläs on auto nimissään. Pistä miehes rekkari hakuun ja katso, minkä kotiosoitteen antaa.

02 Rekkari on netissä toimiva rekisterinumerohaku. Palvelun avulla selvität ajoneuvojen rekisteritiedot sekä niiden omistajan tai haltijan yhteystiedot helposti, nopeasti ja luotettavasti.

https://02rekkari.fi/

Vierailija
4176/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis postinhan voi kääntää ihan minne vain tulemaan.

Eli vaikka miehesi on ollut tai yhä on kirjoilla tuossa kodissanne, niin hän on jo ajat sitten voinut kääntää pelkän postin menevän toiseen osoitteeseen. Siksi hänelle ei ole tullut mitään postia (ei pankista, ei verottajalta, ei mistään). Ties vaikka olis kääntänyt postinsa menevän vanhemmilleen? 

Mies on varmasti kääntänyt postinsa jo ajat sitten menemään muualle, jos kerta hänen nimissään ei ole yli vuoteen tullut teille mitään.

Eli se, missä virallisesti olet kirjoilla, niin sinne ei ole pakko vastaanottaa postia, ei edes virallista postia.

Vierailija
4177/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä.

Ja korjaan, että 12 kk oli väärin, eli 14 kk olen maksanut sitä vesimaksua.

Tammikuun vastikelaskua en ole vielä nähnyt, eli ei se vesimaksu ollut aiemmin katkenut kun muistaakseni se nyt oli joulukuun puolella kun poismuuttoilmoitus olisi tehty. 

Ja eksän asunto on kaksio ja pirun kalliilla alueella.

28v yhdessä 

Vierailija
4178/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on muuten voinut kääntää postinsa menevän siihen salavuokrakämppään.

Postihan lähettää postin just sinne, minne ihminen ilmoittaa sähköisessä palvelussa sen postinsa haluavan. Millään asumiskuvioilla tosiaan siellä taustalla ei oo mitään merkitystä.

Itsekin voisit pistää postisi tulemaan vaikkapa omille vanhemmillesi, eikä kukaan perään kysele.

Vierailija
4179/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies muuta luultavasti yh:n luokse. Ainakaan virallisesti. Tuet menee.  Suolainen vuokra tuossa salakämpässä. Jos on vain kämppä. 

Otata nyt ainakin miehen nimi pois jo ovesta. Itse kun aikoinaan mies muutti pois niin ensimmäiseksi otatin nimen pois. Oli vapauttavaa ja itsetuntoa nostavaa kun nimitaulussa ja ovessa oli vain minun nimeni, lapsella oli sama sukunimi. Sanoin itselleni: nyt tästä ovesta astuu sisään vain ne ihmiset, joiden itse haluan sisään tulevan. 

Vierailija
4180/12644 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin siirto tai keskeytys

Muuttuuko asuinpaikkasi hetkellisesti? Lähdetkö lomalle ja haluat siirtää postit tai keskeyttää jakelun? Katso, miten toimia.

Postin siirto, eli määräaikainen postin edelleenlähetys

Määräaikainen edelleenlähetys sopii esimerkiksi kun lomailet mökillä, asut hetkellisesti ulkomailla tai jos putkiremontin vuoksi haluat vastaanottaa postit toiseen osoitteeseen.

Kun teet määräaikaisen edelleenlähetyksen, jaamme postin haluamaasi osoitteeseen valitsemanasi aikana. Määräajan päätyttyä jaamme postit vanhaan osoitteeseesi.

Tiesitkö, että Lähilaatikko mökille -palvelulla saat postisi lähemmäksi mökkiosoitetta, vaikka tontin kulmalle?

https://www.posti.fi/fi/henkiloille/kirjeet-ja-postipalvelut/jakelu-ja-…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi