Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?
Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.
Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.
Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.
Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.
Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.
Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.
Kommentit (12644)
"En minä tarvitse niitä kuvakaappauksia enää, antaa eksän elää omaa elämää. "
Sinuna kyllä tonkisin kaiken perinpohjin, pitkältä aikaväliltä, räväyttäisin paskan tuulettimeen ja sitten vasta antaisin olla."
Tuolla tarkoitin siis sitä, että en salailisi keneltäkään exän valheita. Siis en nyt tarkoita sitä, että kertomalla mennään kertomaan kaikki valheet kaikille.
Tarkoitan sitä, että hyvien ystävien kanssa voisit puida kaiken rehellisesti, samoin mökkimiehen kanssa. Siis nimenomaan näistä valheista, joista on jäänyt kiinni. Myös tonkisin somen avulla kaiken mahdollisen, selvittäisin kaikki mahdolliset valheet, mitä hän on tehnyt jne.
Enkä siis salailisi asioita, räväyttäisin ihan suoraan sopivassa tilanteessa, jos exästä puhutaan, niin sen totuuden. Esim. tuosta rahasumman lainaamisesta. Mä en häpeäisi mitään.
Sitten antaisin paskan olla.
Vierailija kirjoitti:
Ei 28 olisi tarvinnut tässä nykyisessä tilanteessa ajatella exänsä uuden elämän alkuun saattamista rahan lainaamisen muodossa. Ymmärrän kiltteyden, mutta miksi, jos ei ole mitään tunteita, exälle pitäisi enää olla kiltti. Itse en lainaisi, vaikka liian kiltti mys olenkin, rahaa henkilölle johon ei olisi mitään tunnesidettä. Ja eikö ollut niin, että exä lähti lomalle uuden naisen kanssa? Vai oliko vain sattuma samaan aikaan. Miten muuten exä osasi ajoittaa rahan lainaamisensa juuri mökille lähdön aikaan? Jutteleeko 28 edelleen omia henkilökohtaisia asioitansa exälleen. Myös mökkimiehestä ja omasta vapaa-ajastaan siellä. Ei kannattaisi, kuten on jo sanottukin.
Jos olisi ollut kyse muutamasta kympistä. Mutta käsitin, että oli isompi summa kyseessä. Ylipäätään isomman summan rahan lainaaminen on minulle aina kovan mietinnän paikka, oli sitten toisen ajoitus miten hyvä tahansa. Tosin olenkin niin pienissä rahoissa, etten p
Ei olisi tarvinnut lainata, eikä olisi pitänytkään, mutta kuten olen myöntänyt se oli virhe minulta. Tähän haluan sanoa myös, että liian helposti roolini on lainaajan rooli myöskin muussa elämässä, eli myös isäni on tätä tehnyt. Tästä kiltteydestä pitää päästä irti, tapanani on auttaa ihmisiä (vaikka antaisin viimeisistä).
Hieman turhauttavaa, kun tuntuu, että rivien välistä haetaan ja tulkitaan asioita ihan vaan omaan ajatukseen/kokemukseen pohjautuen, ehkä sitten toiset eivät pysty erottelemaan tunteitaan tai kokemaan ihmistä ihmisenä ilman rakkautta. Olemme erilaisia kaikki, minä olen sen ymmärtänyt.
Ja se oli täysin sattumaa, että eksä tarvitsi rahaa juuri kun olin mökille lähdössä, että en siis lörpöttele eksälle nykyisestä elämästäni. Sen virheeni jo korjasin.
28 v yhdessä
Siis mä en nyt tajua, että mitä tekemistä on exän rahan lainaamisella ja 28:n mökkireissulla? Miten ne millään tavoin liittyvät toisiinsa? Eli millä tavalla ajoitus oli hyvä exältä?
Vierailija kirjoitti:
"En minä tarvitse niitä kuvakaappauksia enää, antaa eksän elää omaa elämää. "
Sinuna kyllä tonkisin kaiken perinpohjin, pitkältä aikaväliltä, räväyttäisin paskan tuulettimeen ja sitten vasta antaisin olla."
Tuolla tarkoitin siis sitä, että en salailisi keneltäkään exän valheita. Siis en nyt tarkoita sitä, että kertomalla mennään kertomaan kaikki valheet kaikille.
Tarkoitan sitä, että hyvien ystävien kanssa voisit puida kaiken rehellisesti, samoin mökkimiehen kanssa. Siis nimenomaan näistä valheista, joista on jäänyt kiinni. Myös tonkisin somen avulla kaiken mahdollisen, selvittäisin kaikki mahdolliset valheet, mitä hän on tehnyt jne.
Enkä siis salailisi asioita, räväyttäisin ihan suoraan sopivassa tilanteessa, jos exästä puhutaan, niin sen totuuden. Esim. tuosta rahasumman lainaamisesta. Mä en häpeäisi mitään.
Sitten antaisin paskan olla.
Kiitos tarkennuksesta ja ystäväni kanssa ollessani tämä salasuhde silloin paljastuikin, keskusteltu ollaan. Mökkimiehen kanssa ollaan puhuttu kaikesta jo silloin syyskuussa kun asiat paljastuivat. Kaikesta muusta olen ollut hyvin avoin paitsi tästä raha-asiasta ja itseni tuntien kerron senkin. Niin kuin sanoin, en koe, että minulla on mitään hävettävää.
Tekisi mieli tähän täräyttää kuinka pienellä nettopalkalla tällä hetkellä elän ja maksan kaiken minuun ja poikaani liittyvän. Eli ei minun pitäisi lainata kenellekään rahaa niistä pienistä säästöistä joita minulla on, ne menee nyt oman terveyden hoitamiseen lähikuukausien aikana. Minua ahdistaa nyt valtavasti nämä terveysasiat, stressi on valtava ja pelkokin (kivuista). Paniikkihäiriö alkaa puskea päälle. Asiat on hoidettavissa, mutta tiedän että kyseessä on kuukausien asia, aikatauluttamista, kipuja ja silti epävarmuutta onnistumisesta ensimmäisellä kerralla.
Nyt meni ohi aiheen, tuli itsesääli-itku.
Hyvää Uutta Vuotta 2024
28 v yhdessä
Voi 28, voimia sinulle. Itku puhdistaa ja onhan sinulla tuossa syytäkin itku tirauttaa. Toivon todella koko sydämestäni, että terveysasiat menevät mahdollisimman hyvin ja saat avun itsellesi. Toivon myös talousasioiden tasaantuvan. Tiedän hyvin, mitä pienillä tuloilla eläminen on. Halaus sinulle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis mä en nyt tajua, että mitä tekemistä on exän rahan lainaamisella ja 28:n mökkireissulla? Miten ne millään tavoin liittyvät toisiinsa? Eli millä tavalla ajoitus oli hyvä exältä?
No, kyllähän se kertoo, että exä oli tietoinen mökkireissun ajankohdasta, jos asia oli totta. Rupattelevat edelleen asioistaan.Tai sitten 28 yrittää jotenkin selitellä. Mutta sitä minäkään en ymmärrä, että mitä vaikutusta/tekemistä sillä koko asialla oli lainaamiseen. Tunsiko 28 syyllisyyttä Mökkimiehestä ja siksi lainasi ettei exällä ole paha mieli. En oikein osaa nyt jäsentää tuota logiikkaa. Miten exä osaisi muutenkaan ajoittaa lainaamisensa ylipäätään johonkin otolliseen hetkeen.
Vierailija kirjoitti:
Siten liittyvät toisiinsa, että eksän puhelu tuli tilanteessa kun tein lähtöä viikonlopun viettoon. Yritin eksälle sanoa, että katsotaan tilannetta viikonlopun jälkeen, mutta rahalla oli kiire. Eli myönnyin lainaamaan vaikka se ei tuntunut hyvältä, mutta kun ei siinä ollut aikaa miettiä. Kiltti minä hoidin sitten asian tarkempaan miettimättä miltä se oikeasti tuntuu. Toki tämä alkoi tuntumaan oikeasti pahalta kun sovittua rahaa ei näkynyt sovitusti tililläni.
Tunti sitten tuli eksältä viesti, että on nyt siirtänyt tililleni sovitusti 50% lainasta ja loput tulee sovittuna päivänä. Tätä toivon ja se on juuri nyt pääasia.
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten liittyvät toisiinsa, että eksän puhelu tuli tilanteessa kun tein lähtöä viikonlopun viettoon. Yritin eksälle sanoa, että katsotaan tilannetta viikonlopun jälkeen, mutta rahalla oli kiire. Eli myönnyin lainaamaan vaikka se ei tuntunut hyvältä, mutta kun ei siinä ollut aikaa miettiä. Kiltti minä hoidin sitten asian tarkempaan miettimättä miltä se oikeasti tuntuu. Toki tämä alkoi tuntumaan oikeasti pahalta kun sovittua rahaa ei näkynyt sovitusti tililläni.
Tunti sitten tuli eksältä viesti, että on nyt siirtänyt tililleni sovitusti 50% lainasta ja loput tulee sovittuna päivänä. Tätä toivon ja se on juuri nyt pääasia.
28 v yhdessä
&
Tuletko tänne päivittämään saatko rahat? Meitä kiinnostaa pitääkö exä lupauksensa tässä asiassa.
Asuuko jo naisen ja hänen lapsien kanssa?
Kyllä se arki koittaa äkkiä heillä, siinä on sinun ja minun lapset, yhteisiä ehkäpä ovat liian vanhoja tekemään?
Ole hyvilläs kun pääsit eroon, saattanut harrastaa muitakin naisia aikasempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kyllähän se kertoo, että exä oli tietoinen mökkireissun ajankohdasta, jos asia oli totta. Rupattelevat edelleen asioistaan.Tai sitten 28 yrittää jotenkin selitellä. Mutta sitä minäkään en ymmärrä, että mitä vaikutusta/tekemistä sillä koko asialla oli lainaamiseen. Tunsiko 28 syyllisyyttä Mökkimiehestä ja siksi lainasi ettei exällä ole paha mieli. En oikein osaa nyt jäsentää tuota logiikkaa. Miten exä osaisi muutenkaan ajoittaa lainaamisensa ylipäätään johonkin otolliseen hetkeen.
En tiedä itkeäkö vai nauraa. Osa syy on varmaan, että kirjoitellaan ristiin.
Se oli sattumaa, että lainaamispyyntö tuli hetkellä kun en asiaa voinut pidempään harkita (minä en hoida kännykällä raha-asioita). Kuka on sanonut, että eksä on mitenkään "käyttänyt aikataulullisesti" tilannetta hyväksi. Ajoitus oli täydellinen eksän tarvetta ajatellen.
Emme rupattele keskenämme, ihan käsittämätöntä inttämistä.
28 v yhdessä
Sorry, sain vain jostain aiemmasta 28 omasta viestistä käsityksen, että mies oli itse ajoittanut lainansa mökille lähdön aikaan. Nyt tajusin että oli sattumaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi 28, voimia sinulle. Itku puhdistaa ja onhan sinulla tuossa syytäkin itku tirauttaa. Toivon todella koko sydämestäni, että terveysasiat menevät mahdollisimman hyvin ja saat avun itsellesi. Toivon myös talousasioiden tasaantuvan. Tiedän hyvin, mitä pienillä tuloilla eläminen on. Halaus sinulle.
Ap
Kiitos Ap. Itku teki hyvää.
Kun viettää aikaa yksin niin joskus ne pelottavat asiat alkaa viemään koko pääkopan ja ajatukset juoksee vaan sitä kehää. En pysty tekemään nyt mitään mikä veisi ajatukset muualle. Kivut on juuri nyt hallinnassa, mutta kun tiedän, että tämä on nyt jonkinaikaa vuoristorataa. Täytyy nyt vaan odottaa siihen 10.1 kun lisätietoa tulee.
Halaus Sinulle myös Ap.
28v yhdessä
28, tuo on suurta viisautta, että oivallat miten iso asia lopulta on ollut tämän eksäsi kaksoiselämä ja sinun roikottaminen. 28 vuotta on pitkä aika ihmisen elämässä ja erot ovat aina vaikeita, saati sitten noin rumasti hoidetut kuin mitä eksäsi sinulle ja lapselle teki. On hyvä, että olet käsitellyt asioita ja olisit ollut valmis vaikka turvautumaan ammattiapuun.
En tiedä millaisia kivuista kärsit ja voi olla, että osun nyt täydellisesti harhaan. Mutta mieleeni tuli sellainen, että itse olen joskus sairastunut jonkun ison järkytyksen jälkeen. Akuutissa tilanteessa sitä jotenkin taistelee, mutta sitten kun aikaa on kulunut ja kokee olevansa jotenkin turvassa saattaakin elimistö pettää tavallaan. Ikään kuin antaisi luvan itselleen sairastua. Ymmärrätkö mitä ajan takaa. Voi tietysti olla, että sairastuminen ei liity tähän mitenkään, mutta minulla heräsi tällainenkin ajatus.
Oli niin tai näin, toivon että kivut pian helpottavat ja saat niihin apua.
Hyvää Uutta Vuotta sinulle ja kaikille muillekin ketjussa!
Kuurankukka
Aika moni meistä petetyistä käyttäytyvät kun kynnysmatot vielä eronkin jälkeen.
Hävetään että ollaan tultu petetyksi, kyselijöille kerrotaan kuinka ollaan kasvettu erilleen.
Itse en ole kertonut totuutta vanhemmilleni enkä lapsilleni.
Siskoni ja ystävättäreni tietävät.
Exäni ehkäpä kertoo vuorostaan kuinka vaikea olen ja että hänelle ero tuli puskista. Ja että mikä niitä +50 v akkoja vaivaa kun pitää erota syyttä?
Pettäjät ovat hanakoita siirtämään syyn ja vastuun sen petetyn harteille.
Isäni sanoi aikoinaan että aisankannattajaksi voi kerran ryhtyä, toisesta kertaa jo tulee paha tapa.
Uskon että karma hoitaa tehtävänsä.
Vierailija kirjoitti:
28, tuo on suurta viisautta, että oivallat miten iso asia lopulta on ollut tämän eksäsi kaksoiselämä ja sinun roikottaminen. 28 vuotta on pitkä aika ihmisen elämässä ja erot ovat aina vaikeita, saati sitten noin rumasti hoidetut kuin mitä eksäsi sinulle ja lapselle teki. On hyvä, että olet käsitellyt asioita ja olisit ollut valmis vaikka turvautumaan ammattiapuun.
En tiedä millaisia kivuista kärsit ja voi olla, että osun nyt täydellisesti harhaan. Mutta mieleeni tuli sellainen, että itse olen joskus sairastunut jonkun ison järkytyksen jälkeen. Akuutissa tilanteessa sitä jotenkin taistelee, mutta sitten kun aikaa on kulunut ja kokee olevansa jotenkin turvassa saattaakin elimistö pettää tavallaan. Ikään kuin antaisi luvan itselleen sairastua. Ymmärrätkö mitä ajan takaa. Voi tietysti olla, että sairastuminen ei liity tähän mitenkään, mutta minulla heräsi tällainenkin ajatus.
Oli niin tai näin, toivon
Tähän omaan kipuiluuni liittyen turhauttaa se, että olen käynyt lääkärissä useamman kerran tänäkin vuonna. Kipuja on ollut silloin tällöin ja olen täälläkin (muistaakseni) maininnut terveyshuolista. Aloin välillä jo epäilemään itseäni, että kuvittelenko vaan kun aina lääkärien mukaan kaikki oli kunnossa. Nyt sitten kivut niinsanotusti räjähtivät käsiin aatonaattona ja hakeuduin yksityisen kautta lääkäriin ja kivuille löytyi ihan oikea syy, ensin helpotus oli valtava jo siitä "että syy löytyi" ja asiaa pystytään hoitamaan. Tilanne on kuitenkin se, että nyt alkoi selvittelyt siitä miksi tämä kivun syy on minussa, mikä sen aiheuttaa jne. Kipu saadaan pois, mutta pitää löytyä se oikea syy. Kaikki tämä vaatii nyt tosi paljon tutkimuksia, kivuliaita kokeita jne. Vihjattiin jo, että asia mitä hoidetaan nyt aiheuttaa tällä hetkellä kivut, mutta ei ole ns. juurisyy.
Tällä kuitenkin mennään ja tämänkin asian nyt joudun päässäni käsittelemään ja ymmärtämään, että tämä on nyt osa elämääni. Voin sanoa, että joulupyhät ja uusi vuosi meni täysin pipariksi, mutta nyt vaan pitää antaa tunteille valta ja märehtiä asia niin, että kestää tämän epätietoisuuden.
Tiedän, että on ärsyttävää kun kerron näin paljon kertomatta asiaa, mutta en ole valmis siihen.
28v yhdessä
Voi että, minä todellakin tiedän sen tunteen kun on yksin ja asiat alkaa pyörimään päässä. Eikä niistä peikoista vaan pääse eroon.
Olen opettanut itseäni tietoisesti lopettamaan sen ajatuskehän. Sanon itselleni ajatuksissani että nyt lopeta, riittää, tuo ei auta mitään. Et voi tehdä nyt mitään asian eteen. Hengitän tietoisesti. Kiinnitän katseeni johonkin, esim. kauniisiin puihin. Monesti kehä lähtee kiertämään koiran kanssa ulkoillessa. Ja lukeminen on yksi mikä on mulla auttanut. Olen lukenut tosi paljon, ja kun ajatukset hyökkää, alan lukemaan. Siihen pystyn paremmin uppoamaan kun esim johonkin sarjaan tai elokuvaan.
Ja tuohon sairastamiseen, mä olen ollut tänä syksynä poikkeuksellisen paljon flunssassa. Syönyt jopa yhden ab-kuurin, edellisen syönnistä aikaa 10 vuotta. Miettinyt itse, että kroppa koittaa pysäyttää.
28, hyvä, että syy kivuille on nyt löytynyt ja että sille voidaan tehdä jotain. Ikävää, että kestää ennen kun helpottaa ja joudut käymään läpi ikäviä tutkimuksia. Jatkuva kipu on niin kokonaisvaltaista.
Ap
Nyt aloitan vaikka väkisten puuhaamaan jotain muuta, esim. terapeuttista kaappien siivousta.
Yksinäinen ilta tiedossa, mutta tähänkin tottuu, en ole vuosiin juhlinut uutta vuotta laisinkaan. Nyt en olisi tähän halunnut tätä ahdistusta terveysasioista. Jännä, että tämä ahdistus iski näin jälkijunassa, ehkä alku meni niin kipujen kanssa kamppailen, että muulle ei ollut tilaa.
Kiitos kaikille kanssa kulkijoille tästäkin vuodesta.
Tänne olen oksentanut kaiken 1,5 vuoden aikana. Hämmennyksen, surun ja koko pitkän polun eroon ja eron jälkeisistä totuuksista, onnen mökkimiehestä ja nyt vielä sitten terveysasiatkin. Tätähän elämä on, iloa, surua ja huolta. Välillä vaikeampia vuosia kun elämässä tapahtuu paljon.
Sanon, että pitäkää niistä ihmisistä kiinni, jotka tuovat hyvää, pitäkää myös itsestänne huolta.
Rakkautta, rauhaa ja kaikkea hyvää vuodelle 2024
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Voi että, minä todellakin tiedän sen tunteen kun on yksin ja asiat alkaa pyörimään päässä. Eikä niistä peikoista vaan pääse eroon.
Olen opettanut itseäni tietoisesti lopettamaan sen ajatuskehän. Sanon itselleni ajatuksissani että nyt lopeta, riittää, tuo ei auta mitään. Et voi tehdä nyt mitään asian eteen. Hengitän tietoisesti. Kiinnitän katseeni johonkin, esim. kauniisiin puihin. Monesti kehä lähtee kiertämään koiran kanssa ulkoillessa. Ja lukeminen on yksi mikä on mulla auttanut. Olen lukenut tosi paljon, ja kun ajatukset hyökkää, alan lukemaan. Siihen pystyn paremmin uppoamaan kun esim johonkin sarjaan tai elokuvaan.
Ja tuohon sairastamiseen, mä olen ollut tänä syksynä poikkeuksellisen paljon flunssassa. Syönyt jopa yhden ab-kuurin, edellisen syönnistä aikaa 10 vuotta. Miettinyt itse, että kroppa koittaa pysäyttää.
28, hyvä, että syy kivuille on nyt löytynyt ja että sille voidaan tehdä jotain. I
Kiitos Ap jälleen. Itse en ole sairastunut "kunnolla" vuosiin, sairauslomalla en ole ollut kertaakaan uudessa työpaikassa 4 vuoteen (toki luiden murtumisen takia yksi pitkä poissaolo). Tätäkin nyt tyhmänä pelkään, kun nämä hoidot ja tutkimukset pitää tehdä säännöllisesti niin en tiedä miten asiat etenevät jos mutkia tulee matkaan.
On niin totta, että nyt en pysty tekemään asioille mitään ja tämä pelko on ihan turhaa. Hukkaan heitettyä aikaa tämä murehtiminen. Ajatukset on saatava muualle.
Toivottavasti Ap et ole yhtä yksin kuin minä tänään, ellei toki se ole oma "valinta".
Tässä on mennyt nyt 2 päivää vauva-palstalla tiiviisti.
28 v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut ketjua suurella kiinostuksella. Erosimme kesällä 33 vuoden jälkeen. Minulle selvisi että exäni oli/on ihastunut toiseen naiseen. Oli/on ollut myös ahkera tinderin käyttäjä. Esiintyi ihastukselleen sinkku miehenä. Olen kiitollinen että pääsin lukemaan viestittelyä heidän välillään.
Meillä on yhteistä omaisuutta, oletan sen olevan syy miksi ei ole eronnut ennenkun alotti kaksoiselämänsä.
Hän on myös tehnyt paljon töitä ulkomailla mikä on helpottanut kaksoiselämää.
En ala enempää asioita kaivelemaan, ihan oman hyvinvointini takia.
Omaisuus on jakamatta, toivon että selviämme tästä kunialla, molemmat.
Ikävä tilanne, näitä taitaa sattua todella usein. Siinä tilanteessa kun pitempi salasuhteilu paljastuu, on kaikille parasta että yhteiselämä tai se, mitä siitä kulisseineen enää on jäljellä, puretaan mahdollisimman pian. Avioliitto ei tuollaisen pitemmän jakson jälkeen enää toivu, vaikka yksittäisen syrjähypyn jälkeen se vielä ehkä voisikin olla mahdollista.
Omaisuus jakoon ja kummallekin mahdollisuus aloittaa alusta. Toivottavasti saatte asiat hoidettua mahdollisimman järkevästi, on sitten kuviossa mukana lapsia tai ei. Heillekään ei ole hyvä joutua elämään kulissien keskellä ja saada malliksi vanhempien rakkaudeton parisuhde-elämä.
Kaikkea hyvää tulevaan vuoteen ja rohkeutta tehdä tarvittavat ratkaisut. Ansaitset parempaa!
28, voisitko yhtään valottaa sitä, mikä on vaivanasi? Voisit siihenkin saada vertaistukea.
Itselleni tuli ja tulee yhä vahvasti mieleen selkärangan ongelmat, selkäkivut, selän välilevyn ongelmat. Osuuko yhtään oikeaan?
Itse olet omituinen. Täällä on ollut valtavasti hyvää keskustelua ja eri näkökulmia. Oletko joutunut katsomaan itseäsi peiliin, taidat olla joku jättäjämiehistä.