Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12644)

Vierailija
3981/12644 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ajattele 28v., tässä on mennyt jo vuosi kun eksäsi naisystävä on julkistanut heidän suhteensa ja miehen on onnistunut 12 kuukautta vetkuttaa romujensa siirtoa pois SINUN kodistasi.

Jos olisin tuo paras ystävätteresi, joka on seurannut eksäsi sala/julkinaisen facea, lähettäisin naiselle perustavaa laatua olevan selvityksen ex-miehestäsi. Ja kuvan niistä kodissasi edelleen olevista miehen romuista ja roskista. Että hyvää uutta vuotta vaan teille ja teidän parisuhteelle, toivottavasti on totuudellisempi kuin mennyt vuosi 2023.

Vierailija
3982/12644 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28 v yhdessä, dont get mad, get even! Et anna taloudellisissa asioissa yhtään periksi. Jos edes harkitset asiaa, niin mieti että nekin rahat menevät sen salarakkaan ja sen lasten lellimiseen. Pidä puolesi!

Sanotaanko, että mokasin. Nyt vielä on toivoa, että selvisin säikähdyksellä, mutta sen tästä opin, että KILTTI mun ei pidä enää olla ikinä. Hyvää hyvyyttäni jeesasin (olin todella typerä). Juuri nyt pidän mölyt vielä sisälläni siihen asti, että eksä hoitaa asian ja "jos ei hoida" niin nousee järkky möly. 

Tästä eteenpäin pidän kyllä puoleni, kun tämä asia ratkeaa niin minulla ei ole enää mitään halua olla eksän kanssa tekemisissä. Jopa nyt mietin erillisiä pojan 18 v juhlia. 

28 v yhdessä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3983/12644 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu yksin 17 vuoden jälkeen. Jo pitkään minulla oli paha olla, vähättely   määräinen, arvostelun, kuulluksi tulemattomuuden takia. Pari päivää ennen joulua kuunneltuani mäkätystä, ylimielistä viljeltyä ja lopulta mökötystä,  sain raivarit ja läksin mökiltä kotiin. Nyt olen ollut 5vrk yksin, ja ei ole ollut ikävä. 

Vierailija
3984/12644 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ajattele 28v., tässä on mennyt jo vuosi kun eksäsi naisystävä on julkistanut heidän suhteensa ja miehen on onnistunut 12 kuukautta vetkuttaa romujensa siirtoa pois SINUN kodistasi.

Jos olisin tuo paras ystävätteresi, joka on seurannut eksäsi sala/julkinaisen facea, lähettäisin naiselle perustavaa laatua olevan selvityksen ex-miehestäsi. Ja kuvan niistä kodissasi edelleen olevista miehen romuista ja roskista. Että hyvää uutta vuotta vaan teille ja teidän parisuhteelle, toivottavasti on totuudellisempi kuin mennyt vuosi 2023.

Itseasiassa tänään juuri mietin, että tällä viikolla siitä todellakin tulee vuosi kun salarakas julkaisi suhteen. Tämän olen toki tiennyt vasta reilu 3 kk. Ja nuo pari pystykaappia kun siivosin niin ne sisältää todellakin ihan pelkkää "kakkaa", monta pussia lähti suoraan roskiin. Jos eksä ei ole tarvinnut yli vuoteen tavaroita, joita on täällä edelleen tosi paljon (3 laatikkoa pelkästään kirjoja) niin ei se niitä tarvitse nytkään, mutta minä haluan ne pois nurkista.

En kunnioita salarakasta laisinkaan, mutta voi olla, että eksä on antanut ymmärtää meidän erosta muuta. En sotkeudu siihen, mutta sanotaanko "että pitäköön tunkkinsa". Ehkä He sopivat juuri täydellisesti toisillensa. 

Että sellasta, naurattaisi jollei hieman huolestuttaisi. 

28 v yhdessä 

Vierailija
3985/12644 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että mokaamisen fiilis koskee raha-asioita, eli jotain isoa on ex luvannut maksaa/ollut hänen vastuullaan, mutta ei ole asiaa hoitanut ja se voi mennä sinunkin piikkiin. Toivottavasti kuitenkaan ei, eli tappele, jos niin on vähänkään käymässä. Onneksi nykyään pankeista löytyy tositteet kaikesta, mutta tietysti suusanallisia sopimuksia on vaikeampaa todistaa. No, sen näkee ajallaan, mutta huolen todellakin ymmärrän! 

Eiköhän ne erilliset juhlat ole jo ihan pakosta välttämättömyys, paitsi että eihän isä varmaan niidenkään aikaan tee muuta kuin ohareita, eli tuskin poika sieltä päin juhlia saa. Mutta nyt nämä ovat kaikki hänen valintojaan ja eestäänhän suhteen poikaan sitten siinäkin vaiheessa löytää kun (tietääksemme!) ainut lapsi ehkä saa oman lapsen. Se niistä ukin päivistä! 

Kun sinulla on hyvät välit exän vanhempiin, niin olisiko todella mahdollista kärrätä heille ne tavarat. Saisipa sieltä sitten noutaa ja noutaessaan vanhempiaan silmiin katsoa.

Saakeli, liityin nyt Kuuriksen kööriin, alkoi pistää vihaksi kunnolla,

T: MaratonParkuja

Vierailija
3986/12644 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä tarvitsee aina kolmiodraamaa. Ovat psykologisesti jääneet isän ja äidin väliin lapsena ja nuorena. 

Vierailija
3987/12644 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MaratonParkujalle, hieman nauratti tuo tietääksemme ainut lapsi (totta toki). No, nyt Hänellä on niitä uusia 5 kpl, eihän sitä tiedä jospa lisää haluaisi. 

Kyse tosissaan ihan oikeasta rahasta ja sanotaanko näin, että sisälsi sellaista valehtelua, että oksat pois. Ja tiedättekö, toinenkin raha-asia kalvaa on se, että eksällä on eräästä harrastustyökeikasta pojan palkkaa x-määrä rahaa säilössä. Poika halusi itse niin, että ei tuhlaa. Nyt poika tarvitsi sitä rahaa siihen mihin sitä säästi ja ei saanut isäänsä kiinni pariin päivään niin äiti pelasti. Saankohan sitäkään (tuskin). Enhän ikinä saanut niitä pojan etelänmatkan rahojakaan. Anteeksi marina, mutta nyt tympii.

Noista tavaroista, pakkailen nyt niitä tässä viikon sisään lisää. Ilmoitan sitten päivämäärän mihin mennessä ne pitää olla pois. Itselläni ei ole ajokorttia eikä autoa, mutta soitan ex-appiukolle jospa voisi hakea ne (jos ex ei hae). Pojalle jo antanut sieltä isänsä kalvosinnapit yms. Sukuviiri kirjahyllystä ei kelvannut pojalle. Yksittäisiä tavaroita sielä sun täällä vielä, mutta nyt on siivottu ne kokonaan eksän kaapit. Minulle tuli paljon kaappitilaa lisää.

Tällaista typerää marinaa, mutta helpotti taas heti kun sain purkaa.

28v yhdessä 

Vierailija
3988/12644 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, tulkitsen niin että eksä on kaiken muun lisäksi vielä käyttänyt sinua taloudellisesti hyväksi. 

Mietin vaan edelleen sitä miten pitkään jaksoit toistella, että miten hyvä mies ja isä hän oli melkein 28 vuotta kun meille muille oli aivan ilmeistä, että hän ei ole kumpaakaan. Onko hän todella muuttunut niin radikaalisti? Vai oliko sinulla jo pitkään vaaleanpunaiset lasit silmillä? Ymmärrätkö mitä ajan takaa. Usein me ihmiset taistelemme tiettyjä mantroja päässämme ja toimimme niiden mukaan kyseenalaistamatta omia ajatuksiamme.

On todella hyvä, että pääset vihdoin eksän tavaroista eroon. Voit myös ilmoittaa, että jos ei hakijaa löydy x päivään mennessä, seuraava osoite on kaatopaikka.

Sinun puolellasi kuten aina,

Kuurankukka

Vierailija
3989/12644 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28, tulkitsen niin että eksä on kaiken muun lisäksi vielä käyttänyt sinua taloudellisesti hyväksi. 

Mietin vaan edelleen sitä miten pitkään jaksoit toistella, että miten hyvä mies ja isä hän oli melkein 28 vuotta kun meille muille oli aivan ilmeistä, että hän ei ole kumpaakaan. Onko hän todella muuttunut niin radikaalisti? Vai oliko sinulla jo pitkään vaaleanpunaiset lasit silmillä? Ymmärrätkö mitä ajan takaa. Usein me ihmiset taistelemme tiettyjä mantroja päässämme ja toimimme niiden mukaan kyseenalaistamatta omia ajatuksiamme.

On todella hyvä, että pääset vihdoin eksän tavaroista eroon. Voit myös ilmoittaa, että jos ei hakijaa löydy x päivään mennessä, seuraava osoite on kaatopaikka.

Kuurankukka

Kiitos Kuurankukka. Jos nyt pelkästään lasken tuon pojan matkan 50%, pojan "palkan" isän tililtä + tämän erään mokani niin kyseessä noin puolentoista kuukauden käteen jäävä palkkani, jota tarvitsisin nyt itse myös. Onhan näitä muitakin keskinäisiä mm lainoja ollut, joita en ikinä saanut takaisin, mutta ne on mennyttä ja ajattelen niin, että olimme silloin yhtä perhettä/taloutta. 

Kaatopaikalle pitäisi viedä vaikka mitä, mutta tämä autottomuus hieman hankaloittaa. Eksän romukaappi oli järkky siivota, siellä on mm 8 vanhaa tietokonetta yms, oli kasa muksun korjausta odottavaa lelua, käytettyjä nuuskapusseja, vanhoja laskuja (vuodelta 2017 jne) ...... Ihan järkkyä roinaa. Kaikki nekin tavarat, jota pakkasin laatikoihin/kasseihin niin niistä varmaan 2/3 osa roskaa, jota en uskalla hävittää. 

Tuli mieleeni nyt, että mökkimies tulee luokseni reilun viikon päästä pariksi vuorokaudeksi, ehkä käymme kaatopaikalla. Hih, tekisi mieli viedä eksän nykyisen takapihalle tai oven eteen kaikki roinat.

28 v yhdessä

Vierailija
3990/12644 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa kärpäsenä katossa kun vain kylmästi veisitte mökkimiehen kanssa romut uuteen osoitteeseen, soittaisit ovikelloa ja toivottaisit pariskunnalle hyvää loppuelämää :D

Kuurankukka

Vierailija
3991/12644 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuurankukka

Minä taas ymmärrän erittäin hyvin. Totta kai meille muille on aivan ilmeistä, että hän ei ole kumpaakaan, hyvä isä tai mies. Se johtuu siitä, että me olemme tänä aikana saaneet johdonmukaisen tarinan, jossa asiat etenevät kronologisesti ja kuitenkin suhteellisen nopeastikin. Ne ovat myös erillisiä faktoja, eilen tapahtui A ja tänään B. Meillä on myös selkeä perspektiivi, jossa asiaa tarkastalemme, eli ero ja puuttuvat puhehousut.

Sen sijaan kun arkea eletään, asiat näyttäytyvät aivan eri lailla. Ei siinä kiinnitä huomiota jokaiseen yksityiskohtaan, etenkin, jos ei ole nähnyt kuitenkaan mitään syytä alkaa niitä syynäämään ja ynnäämään. Ja jos vielä on luonne, joka antaa toisen olla semmonen kuin on, virheineenkin (koska eihän kukaan myöskään täydellinen ole), sen vähemmän. Sitä ajattelee, että hänessä on tuommoinen piirre, esim. rahan kanssa on lepsumpi kuin itse, mutta jos se itselle ei ole kynnyskysymys, ei sitäkään kelaile ylenmäärin tai ollenkaan. Miksi kelaisikaan?

En sano, etteikö olisi aivan saakelin raivostuttavaa huomata, että toinen on valehdellut paitsi eron syistä, uudesta elämästään, niin myös siitä, mihin rahaa on pyytämässä (olettamukseni). Tai että jättää maksamatta jo sovitut maksut. Kyse on isosta summasta vielä ja omatkin rahat tiukalla, kun on yksin elättänyt yhteistä lasta. Ja että vieläkö tässä viuluja makselemaan, en siis yhtään yritä puolustella tässä exää tms.

Mutta en ehkä...ihan tykkää siitä, että kun näitä sitten toisessa paljastuu, ollaan sitä mieltä, että toinen on ollut sinisilmäinen tai vaaleanpunaiset lasit silmillä. Ei se sitä välttämättä ole, vaan ainakin itselleni  myös valintakysymys: en minä nyt etukäteen ala epäillä kaikkea mahdollista, vaan mieluummin ajattelen kaikista toisista hyvää. Jos sitten käy niin, että minun käsitykseni vääräksi todistetaan, ok, niin se sitten on.

Toisin sanoen: omat ajatukset on aina hyvä kyseenalaistaa, mutta mielestäni näissä isoissa kysymyksissä, kuten luottamus, en kuitenkaan näe syytä sen enempää ilman todellisia faktoja koko ajan epäillä kuin jälkikäteen syytellä itseäni siitä, että en osannut epäillä.

Vierailija
3992/12644 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikkea on nyt sattunut exän takia tässä joulun ympärillä, että nyt aukesi silmät minulla lopullisesti. Tippui kyllä ne ystävyydenkin vaaleanpunalasit silmiltäni. Todella itsekäs pirulainen ja sanotaanko nyt niin, että oma kiltteyteni saattoi käydä kalliiksi kirjaimellisesti. Silti, eniten harmittaa pojan takia kun isä teki oharit myös joulupäivänä pojallensa. "

Ketjun noin vuosi sitten löytäneenä, itsekin pitkän avioliiton päätteeksi yllättäen jätetyksi tulleena (mies oli hommannu salarakkaan ja jätti), kiinnostaisi tietää, mitä ihmettä on nyt taas paljastunut ja millä tavalla se liittyy talouteesi? Vaikka nyt näköjään jotain tosi järisyttävää taas paljastui, niin kyllähän ne sun silmät aukes jo ajat sitten. Nyt vain tää on sitä paskaa, mitä osuu tuulettimeen ja tulee vielä osumaan. Ei nää yllärit tähän lopu. Ties mitä vielä paljastuu.

Vierailija
3993/12644 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuumis, Kuuris, Martis, 28is, Apis... isohalis

Vierailija
3994/12644 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoitukseni ollut mitenkään pahalla arvostella 28a sinisilmäiseksi. Toivon 28, ettet ottanut sanojani pahalla. Vaan lähinnä herätellä huomaamaan, että liika kiltteys ei auta ja on hyvä rohkeasti katsoa tosiasioita, vaikka se tekisi miten kipeää.

Nimittäin sallinette jos huomautan, että 28 on itsekin myöntänyt, että liika kiltteys on tehnyt hänelle vahinkoa. Ja hän on myös jaksanut olla huomattavan pitkämielinen, jopa ystävällinen eksälleen tähän asti, vaikka minkälaisia karmeuksia on paljastunut yksi toisensa jälkeen. Lähtien siitä 10 kk roikottamisesta, salakämpästä, ohareista lapselle, salarakkaasta, taloudellisesta hyväksikäytöstä jne.

Näitä tarinoita kun lukee niin näistä oppii myös muut, jotka tätä ketjua seuraavat. Tarkoitukseni oli vain todeta, että jos asiat näyttävät huonolta, ne tuskin ovat silloin hyvin. Se voi hyödyttää myös 28a itseään, jos pystyy luopumaan liiasta kiltteydestä ja pitämään kiinni omista rajoistaan paremmin tulevaisuudessa.

Just saying.

Kuurankukka

Vierailija
3995/12644 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuli mieleeni nyt, että mökkimies tulee luokseni reilun viikon päästä pariksi vuorokaudeksi, ehkä käymme kaatopaikalla."

:D.

Vierailija
3996/12644 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen, että 28:n exä on lainannut x summan rahaa valheellisella tarinalla eikä nyt ole maksamassa sitä takaisin. 

Vierailija
3997/12644 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuli mieleeni nyt, että mökkimies tulee luokseni reilun viikon päästä pariksi vuorokaudeksi, ehkä käymme kaatopaikalla."

:D.

Hitto, nyt pääsi melkein ilon pissa housuun, repesin nauramaan.

Toivottavasti teemme jotain ihan muuta(kin) kun käydään kaatopaikalla.

Ai hitto, nyt tekee nauraminen hyvää!

28 v yhdessä

Vierailija
3998/12644 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli mieleen, että 28:n exä on lainannut x summan rahaa valheellisella tarinalla eikä nyt ole maksamassa sitä takaisin. 

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Toivottavasti saan rahan takaisin, mutta päivämäärä jo paukkunut yli.

Kehtasi pyytää minulta, sanoin heti, että ei tunnu hyvältä. Olin lähdössä mökkimiehen kanssa mökille ja sanoin, että palataan viikonlopun jälkeen. Rahalla oli heti kiire ja selityksiä piisasi. Siitä meni vajaa viikko kun ystäväni lähetti facebookista kuvakaappauksen kuinka ex ja salarakas olivat olleet viikonloppureissussa ulkomailla. Sinne ne rahat meni. Voitte arvata, että siihen tarkoitukseen en olisi rahaa lainannut. 

Tämä lainaaminen oli niin tyhmä moka itseltäni, että saa haukkua vapaasti. Kukaan ei tiedä asiasta, ei myöskään tämä ystäväni eikä mökkimies. En kehtaa sanoa. 

Rahat kuitenkin haluan takaisin ja jos en niitä exältä saa nätisti niin sitten rumasti. Kehtaan tarvittaessa jopa sotkea exän vanhemmat asiaan (vain äärimmäisessä hädässä tämän teen).

28 v yhdessä

Vierailija
3999/12644 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tarkoitukseni ei todellakaan ollut Kuurankukka dissata sanomaasi, pointtini vain oli, että jos luonne on hyväntahtoinen ja yleisesti ottaen ihmisiin luottava, niin ei sillekään oikein mitään mahda. Tai mahtaa tietysti, mutta oikeastiko sitä sitten haluaa?

Ja ehkä sitäkin, että kun vahinko on jo tapahtunut, niin eipä se paljon auta miettiä, miten tyjmä taas olin. Oma biakseni ilman muuta tässä asiassa on, että olen kyllä rämpinyt läpi niin monet ja tuskaiset itseni ruoskimiset ja armollisuuden oppiminen itselleen oli tosi vaikeaa.Toisin sanoen, olen asian suhteen herkkähipiäinen!

28v, minä aloittaisin neuvottelut kertomalla, että joko ex maksaa velkansa per heti tai sitten tiedustelet vanhemmiltaan, ovatko kenties valmiita sponssaamaan poikansa velkoja vai mennäänkö käräjille. Sano, että kysyt samalla kun kysyt, koska he tulevat hakemaan sinun romusi täältä.

Suusanallinen sopimus on sopimus, etkä varmaan exälle käteistä antanut, joten sinullahan on pankkisiirto hänen tililleen varmaan maksusta. Joten ei kannata lakiteitäkään pois sulkea, jos aivan tiukka paikka tulee.

Siinä mielessä Kuuris on kyllä todellakin oikeassa, että hemmetti ei voi uskoa tätä törkeyttä. 

Vierailija
4000/12644 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tässä vaiheessa paras keino, kun sanot eksälle että jos hän ei rahoja maksa huomiseen mennessä, niin menet kertomaan sille salarakkaalle koko totuuden ihan kaikesta, ja pyydät rahat häneltä. Lisäksi kippaat hänen ovelleen kaiken sen kaatopaikkatavaran mitä hän on säilönyt asunnossasi kuukausia. En usko että ukko haluaa salarakkaansa tietävän millä valheilla on sinua ja häntä samanaikaisesti sumuttanut kun hän on luullut varmaankin että ihan rehellinen ero on jo sovittuna (kun on kerran facessakin yhteisiä kuvia julkaissut ja julistanut olevansa parisuhteessa).