Miehen siviilipalvelus estää parisuhteen?
Löytyykö naisia, jotka eivät "hyväksy" siviilipalveluksen käyneitä miehiä?
Tarkoitan ei-hyväksymistä ihan sillä levelillä, että nainen ei haluaisi seurustella sivarin kanssa.
Jos olet tällainen nainen, olisi hienoa jos voisit hieman avata ajatuksiasi lisää.
Esimerkiksi... koetko sivariuden jotenkin epämiehekkääksi, noloksi tai hävettäväksi? Mietitkö oman isäsi (!) reaktiota, jos kertoisit seurustelevasi ei-armeijan käyneen kanssa. Miksi koet armeijan käymisen tärkeäksi? Onko mielestäsi täysin oikein esittää tällaisia vaatimuksia vaikka itse olet sukupuolesi johdosta vapautettu asevelvollisuudesta?
Kommentit (18)
Olen perusisänmaallinen, niin kyllä tuo vähän hiertäisi, myönnettäköön. En tiedä olisiko deal breaker kuitenkaan.
Toinen on valmis suorittamaan velvollisuutensa Suomen puolustamiseksi, toinen ei. Eikö siinä ole jo karsintaperustetta?
Itse en ole käynyt päivääkään armeijaa mutta puolisoni (nainen) on toiminut niin Suomen puollustusvoimissa kuin yhteensä useamman vuoden rauhanturvatehtävissä maailmalla. - Kaikkein eniten armeijasta ovat minulle jankanneet he, joilla oma kokemus armeijasta on jäänyt hyvin vaatimattomaksi, eikä ole saanut otetta oikein mistään muustakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tuollaisiakin friikkejä on.
Kyllä taitaa tällaiset hullut olla harvassa tänä päivänä.
No mihin järjestykseen poikaystäväehdokkaat yhdestä viiteen jos:
Sivari kantasuomalainen cis-mies
Armeijan käynyt kantasuomalainen trans-mies
Irakin armeijan käynyt mm-taustainen cis-mies
C:n paperit saanut kantasuomalainen cis-mies joka olisi todella halunnut armeijaan, ja ottaa osaa vapaaehtoiseen maanpuolustustoimintaan
Armeijan käynyt kantasuomalainen cis-mies, joka kuitenkin haukkuu ja dissaa Suomen puolustusvoimia, eikä arvosta omaa armeijankäyntiään pätkääkään
Itselle siviilipalvelus miehellä melkein parempi juttu. En pidä militarisaatiosta. Ja sivariin meno on vaatinut että ajatellut nuorena jo vähän vastavirtaan omilla aivoilla. Mutta kumpikin varmaan käy :). Älytön avaus oikeastaan.
Vierailija kirjoitti:
C:n paperit saanut kantasuomalainen cis-mies joka olisi todella halunnut armeijaan, ja ottaa osaa vapaaehtoiseen maanpuolustustoimintaan
Armeijan käynyt kantasuomalainen cis-mies, joka kuitenkin haukkuu ja dissaa Suomen puolustusvoimia, eikä arvosta omaa armeijankäyntiään pätkääkään
Ihan älyvapaita vaihtoehtoja. Mitä noiden väliltä valitseminen kertoo kenellekään?
Vierailija kirjoitti:
Reilu kaveri antaa vaihtoehtoja
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan älyvapaita vaihtoehtoja. Mitä noiden väliltä valitseminen kertoo kenellekään?
Noiden paremmuusjärjestykseen laittaminen kertoo paljon ihmisen (alitajuisista) arvoista.
Vierailija kirjoitti:
jaettu 1. sija: noi kaikki muut. En näe olennaista eroa heidän välillään noiden tässä mainittujen asioiden suhteen.
5. tai oikeastaan ei edes sijoitu: toi, joka haukkuu ja dissaa puolustusvoimia. Kuulostaa raskaalta ja vaikealta tyypiltä, joka varmaan suhtautuu haukkumalla ja dissaamalla muihinkin asioihin, joista ei tykkää.
Olisi este minulle. On luistanut velvollisuudestaan.
Tytärtä neuvoin kysymään poikaystävältään. Oli käynyt armeijan.
Ei mua haittaa, mikä sotilasarvo on, mutta kyllä armeija pitää olla käyty.
Voi olla sosiaalisia ongelmia, jollei pysty käymään armeijaa. Pystyisikö puolustamaan puolisoaankaan tarvittaessa.
Vapaamatkustava Suomi-lehmä, jolla ei ole sukupuoleen sidottua asevelvollisuutta, keskittyköön mölisemään muista asioista kuin miesten armeijan käymisistä tai käymättä jättämisistä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin pärjätty ilman "rynnäkkökivääriä" aviovuoteessa.
Rynnäkkökivääri sängyssä voi myös estää avioeroja
näin meillä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin pärjätty ilman "rynnäkkökivääriä" aviovuoteessa.
Rynnäkkökivääri sängyssä voi myös estää avioeroja
näin meillä :D
Kätevää - jos toinen puolisoista ei anna, niin toinen voi panna rynnäkkökivääriä eikä tule juostua vieraissa.
Ihan sama mulle. Mies on sivari ja poika menossa palvelukseen. Molemmat tehneet ihan itse valinnan.
Ehkä tuollaisiakin friikkejä on.