Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi osata päästää irti, miksi se on niin vaikeaa?

Vierailija
28.06.2022 |

Mies on sanonut, ettei enää rakasta minua. Olemme naimisissa, lapsia on. On tyytymätön suhteeseen, eikä enää rakasta.
Ilmoituksen tuoman alkushokim jälkeen meillä on ollut kuitenkin yhdessä ihan mukavaa. Tiedän kuitenkin, että mies esittää, puree hammasta kestääkseen, ja hakeutuu paljon pois kotoa.

Pakosta asumme yhdessä vielä useita kuukausia.

Itse huomaan ajattelevani, että kaikki kääntyy vielä hyväksi, ja ollaan matkalla parempaan. Vaikka toisaalta tiedän totuuden miehen puolelta.

Miten ihmeessä pystyn irrottautumaan miehestä, varsinkin kun asumme yhdessä. Ja nukumme samassa sängyssä. Ehdotin, että muutetaan eri huoneisiin, mies ei sitä halunnut.

Pelkään, että todellisuus lyö todella kovaa, sitten kun on konkreettisen eron aika. Vaikka, ehkä tässä tekee tätä ajatustyötä kokoajan asian suhteen. Mutta, silti, minä toivon ett kaikki vielä korjaantuisi.

Todella kuluttavaa. Toisaalta voisi olla helpompi repiä itsensä kerralla kunnolla irti. Ja vajota pohjaan, entä tämmöinen ikävä välitila. Jossa välillä petollisen hyvä olla ja välillä valtava möykky vatsanpohjassa.

Kommentit (12643)

Vierailija
2581/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu..

Joka paikassa oli mukana se uusi. ja se tutustuttaminen meni niin huonosti että eihän teinit ottaneet uutta ollenkaan kivasti vastaan.

Minä yritin tsempata ja tukea, kuunnella ja olla vastuullinen, laittaa rajoja. Koska kaikkien etu olisi että kaikki se uusikin tulisi toimeen.

Edelleen ollaan siinä pisteessä että mökkiä eikä taloa olla ositettu, minulla oli lainakin valmiina mutta miehen hinta talolle oli aivan älytön. Nyt tämä sataa minun laariin kun talon arvo laskee kun lehmän häntä ja pesänjakaja kun nyt saataisiin hommiin, niin jospa saataisiin tämäkin maaliin.

En laita kun pakolliset viestit, exä harvoin vastaa mihinkään esim mökkiä tulisi joku katsomaan, ignooraa täysin.

Lapsille antaa välillä rahaa, mutta elatussopimusta ei olla saatu aikaiseksi niin mitään elatuksia ei maksa ja takautuvasti näitä en voi hakea koska sopimusta ei ole ollut.

Kyllä olen itkenyt ja ollut romuna., enää en suostu antamaan energiaani tähän. Keskityn omaan elämään, hoidan oman tonttini lasten kanssa ja olen heille tukena. 

Kai nämä asiat ennen pitkää ratkeaa, mutta hirveä huomata miten ihmisen katkeruus menee omien lasten edelle. Itsehän satoa sitten korjaa.

Vielä toivon että joskus asiat helpottaa, kunhan saadaan omaisuus erilleen ja aika kuluu.

Taistelen lasten hyvinvoinnin eteen, haen apua koulusta, puhun valmentajille ja ystäville. Olen kutonut tukiverkkoa muiden aikuisten avulla, kun isää ei enää kiinnosta.

Nim. Tämä ei lopu koskaan

Miksi ette ole tehneet elatussopimusta? 

Tähän ketjuun on nyt pesiytynyt kyselevä röllitölli. Toivottavasti osataan täällä ohittaa niin nämä "kysymykset" kuin myös "neuvot", joita "sanotaan vaan".

Tämä on keskustelupalsta. Eli keskustelussa kiinnostutaan toisen kertomasta ja kun miettii, miksi, niin keskustelussa kysytään. 

Vierailija
2582/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voi mennä yksinkin lastenvalvojan luokse juttelemaan elatussopmuksesta alustavasti. Siellä voidaan kartoittaa ainakin aloittajan tulot ja ehkä suunnilleen miehenkin.

Voidaan ainakin tehdä suuntaa antavia laskelmia.

Tietenkin lopulliseen vaaditaan molempien tarkat tiedot ja hyväksynnät.

Mutta ehkä lastenvalvoja voisi ottaa mieheen yhteyttä ja ehdottaa esimerkiksi aikaa miehelle. En tiedä onko näin, mutta voihan sen kysyä.

Monesti tulehtuneissa tilanteissa onkin parempi, että lastenvalvojan juttusille mennään ensin erikseen ja sitten jossain vaiheessa yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2583/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 v yhdessä kirjoitti:

Minä kirjoitan ja purkaan mieltäni nyt ja otan kaiken vastaan mikä tulee. Voin vain kuvitella kuinka moni lukija tuntee voitonriemua siitä, että oli oikeassa ja kieltämättä oloni on tämän itselleni tuoreen asian kanssa kovinkin loukattu ja hämmentynyt, sattuu sieluun.

Taustana vielä, että mökkimiehen kanssa asiat on hyvin, pian lähdetään reissuun jota molemmat odottavat kovin.

No, se exä, en sitten tuntenut häntä lainkaan ja kaikkien riemuksi voin kertoa, että taustalla se toinen nainen jo pitkään. Ongelma ei ole se, että nyt on naisystävä, se on minulle ihan ok, mutta ..... Olin parhaan ystäväni kanssa pitkän viikonlopun reissussa ja ystäväni sanoi että exäni on nyt estänyt Facebookissa, mutta ystäväni mies ei ollut estossa ja oli törmännyt johonkin päivitykseen johon exäni oli liitetty. Jostakin syystä alettiin asiaa tutkimaan ja voi perkele kuinka kylmää kyytiä tuli. Mainitsen, että itse en ole Facebookissa. Kaikki, mitä exäni on puhunut on ollut valetta, en vaan ymmärrä miksi piti minua köydessä. Miksi vielä helmi-maaliskuussa puhui, että "ei ole menettänyt uskoa meistä jne". Miksi minun piti päättää suhde huhtikuussa. Heidän suhde on ollut tyttöystävän puolelta julkinen jo uuden vuoden yöstä. Viimeisen kerran harrastettiin seksiä helmikuussa, on helvetin väärin uutta tyttöystävää kohtaan, mutta minä en tiennyt. Exä on viettänyt mökillä yms aikaa uuden kanssa, oli julmaa myös, että ovat vuokranneet myös samaa mökkiä joka tuli kuvioihin aikoinaan minun kautta yms. Siis kaksi eri mökkipaikkaa. Kirpaisi myös, että eräs työmatka olikin Heidän yhteinen lomamatka jne. Kaikkein kipeintä kuitenkin teki se että exän uusi naisystävä on viiden lapsen yksinhuoltaja ja niitä kuvia oli sitten kiitettävästi kuinka exä touhuaa niiden lapsien kanssa, kaivelee mökillä matoja, asuntoautoreissuja, linnanmäkeä yms. Nyt ymmärrän miksi omalle lapselle on niin vähän aikaa ja se sattuu minua kaikkein eniten. Kun tulin reissusta kotiin niin aloin tutkimaan loppuvuoden ja alkuvuoden viestittelyämme ja nyt ymmärrän monet oharit yms. Mutta, miksi ihmeessä toimi niin. Meidän "erotarina" koki kolme vaihetta, eka shokkivaihe, sitten 5 kk myöhemmin "sala-asunto" ja nyt tämä kaikki kakka. Reissussa meinasi iskeä paniikkihäiriö, mutta lasi viiniä auttoi ja ystäväni temperamentti, olisi exä saanut korvillensa jos ystäväni eteen olisi silloin sattunut.

Nyt ei kannata käsittää väärin, eli ero on minulle ok ja se, että exällä on uusi, mutta kyllä ne valheet satuttavat.

Ja en usko, että exän uusi tietää kuinka paljon vietettiin yhdessä aikaa huhtikuuhun asti, yökyläilut yms.

Nyt alkaa olo helpottamaan, mutta kyllä yöunet meni pariksi yöksi.

Että, sellaista tänne.

Piti kuitenkin kertoa.

Tuommoinen satuttaa todella. Minä pidän pelkurina ja raukkamaisina ihmisiä, jotka eivät kerro suoraan missä mennään. Se satuttaisi vähemmän. Olen pahoillani kokemasi tähden ja toivotan sulle antoisaa reissua uuden miehen kanssa!

Vierailija
2584/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu..

Joka paikassa oli mukana se uusi. ja se tutustuttaminen meni niin huonosti että eihän teinit ottaneet uutta ollenkaan kivasti vastaan.

Minä yritin tsempata ja tukea, kuunnella ja olla vastuullinen, laittaa rajoja. Koska kaikkien etu olisi että kaikki se uusikin tulisi toimeen.

Edelleen ollaan siinä pisteessä että mökkiä eikä taloa olla ositettu, minulla oli lainakin valmiina mutta miehen hinta talolle oli aivan älytön. Nyt tämä sataa minun laariin kun talon arvo laskee kun lehmän häntä ja pesänjakaja kun nyt saataisiin hommiin, niin jospa saataisiin tämäkin maaliin.

En laita kun pakolliset viestit, exä harvoin vastaa mihinkään esim mökkiä tulisi joku katsomaan, ignooraa täysin.

Lapsille antaa välillä rahaa, mutta elatussopimusta ei olla saatu aikaiseksi niin mitään elatuksia ei maksa ja takautuvasti näitä en voi hakea koska sopimusta ei ole ollut.

Kyllä olen itkenyt ja ollut romuna., enää en suostu antamaan energiaani tähän. Keskityn omaan elämään, hoidan oman tonttini lasten kanssa ja olen heille tukena. 

Kai nämä asiat ennen pitkää ratkeaa, mutta hirveä huomata miten ihmisen katkeruus menee omien lasten edelle. Itsehän satoa sitten korjaa.

Vielä toivon että joskus asiat helpottaa, kunhan saadaan omaisuus erilleen ja aika kuluu.

Taistelen lasten hyvinvoinnin eteen, haen apua koulusta, puhun valmentajille ja ystäville. Olen kutonut tukiverkkoa muiden aikuisten avulla, kun isää ei enää kiinnosta.

Nim. Tämä ei lopu koskaan

Miksi ette ole tehneet elatussopimusta? 

Tähän ketjuun on nyt pesiytynyt kyselevä röllitölli. Toivottavasti osataan täällä ohittaa niin nämä "kysymykset" kuin myös "neuvot", joita "sanotaan vaan".

Tämä on keskustelupalsta. Eli keskustelussa kiinnostutaan toisen kertomasta ja kun miettii, miksi, niin keskustelussa kysytään. 

Tämä on tosiaan mielenkiintoinen "keskustelu". Ilmeisesti tässä ketjussa sallittua olisi vain päästellä omaa ajatusvirtaansa ulos.

Kysymykset ovat vain sallittuja määrätyille ihmisille ja vain määrätyistä aiheista.

Mökkimiehestä voidaan kysellä ja udella, jopa ollaan hermona kun uutta tietoa ei mökkimiehestä ja viikonlopunvietosta tule tarpeeksi tai tarpeeksi nopeasti

Myös m36 ja m45 voidaan esittää kysymyksiä, neuvoja ja antaa jopa kovaakin kritiikkiä.

Vierailija
2585/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ole elatussopimusta..?

No olisiko siksi että se exä ei suostu sitä allekirjoittamaan ja tekemään, peruu  varatun ajan jne.

Ja tuosta pesänjakajastakin, sitäkin voi pitkittää vaikka miten pitkään jos haluaa, kiistää ehdotetun, ei vastaa mihinkään määräajassa jne

28v yhdessä-.

Voihan räkä. ja eihän se sinun hölmöyttä ole, jos uskoo exästä parasta ja haluaa tukea ja toivoo toisen tervehtyvän. Eikä ajattele ja epäile heti pahinta.

No onneksi jätit ukon ja onneksi rohkeasti hyppäsit mökkimiehen matkaan.

Kukaan ei ole vahingoniloinen sinulle.

Meillä on muuten ihan sama, nyt uuden naisystävän lasten kanssa touhutaan, ollaan mukana harrastuksissa ja oman lapset harrastusjutut ( missä ollut mukana vuosia) loppui kun seinään.

Ihmettelee kun omat lapset ei ole innoissaan esittämässä isossa uudessa perheessä hymyssä suin roolia.

Vierailija
2586/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 v yhdessä kirjoitti:

Minä kirjoitan ja purkaan mieltäni nyt ja otan kaiken vastaan mikä tulee. Voin vain kuvitella kuinka moni lukija tuntee voitonriemua siitä, että oli oikeassa ja kieltämättä oloni on tämän itselleni tuoreen asian kanssa kovinkin loukattu ja hämmentynyt, sattuu sieluun.

Taustana vielä, että mökkimiehen kanssa asiat on hyvin, pian lähdetään reissuun jota molemmat odottavat kovin.

No, se exä, en sitten tuntenut häntä lainkaan ja kaikkien riemuksi voin kertoa, että taustalla se toinen nainen jo pitkään. Ongelma ei ole se, että nyt on naisystävä, se on minulle ihan ok, mutta ..... Olin parhaan ystäväni kanssa pitkän viikonlopun reissussa ja ystäväni sanoi että exäni on nyt estänyt Facebookissa, mutta ystäväni mies ei ollut estossa ja oli törmännyt johonkin päivitykseen johon exäni oli liitetty. Jostakin syystä alettiin asiaa tutkimaan ja voi perkele kuinka kylmää kyytiä tuli. Mainitsen, että itse en ole Facebookissa. Kaikki, mitä exäni on puhunut on ollut valetta, en vaan ymmärrä miksi piti minua köydessä. Miksi vielä helmi-maaliskuussa puhui, että "ei ole menettänyt uskoa meistä jne". Miksi minun piti päättää suhde huhtikuussa. Heidän suhde on ollut tyttöystävän puolelta julkinen jo uuden vuoden yöstä. Viimeisen kerran harrastettiin seksiä helmikuussa, on helvetin väärin uutta tyttöystävää kohtaan, mutta minä en tiennyt. Exä on viettänyt mökillä yms aikaa uuden kanssa, oli julmaa myös, että ovat vuokranneet myös samaa mökkiä joka tuli kuvioihin aikoinaan minun kautta yms. Siis kaksi eri mökkipaikkaa. Kirpaisi myös, että eräs työmatka olikin Heidän yhteinen lomamatka jne. Kaikkein kipeintä kuitenkin teki se että exän uusi naisystävä on viiden lapsen yksinhuoltaja ja niitä kuvia oli sitten kiitettävästi kuinka exä touhuaa niiden lapsien kanssa, kaivelee mökillä matoja, asuntoautoreissuja, linnanmäkeä yms. Nyt ymmärrän miksi omalle lapselle on niin vähän aikaa ja se sattuu minua kaikkein eniten. Kun tulin reissusta kotiin niin aloin tutkimaan loppuvuoden ja alkuvuoden viestittelyämme ja nyt ymmärrän monet oharit yms. Mutta, miksi ihmeessä toimi niin. Meidän "erotarina" koki kolme vaihetta, eka shokkivaihe, sitten 5 kk myöhemmin "sala-asunto" ja nyt tämä kaikki kakka. Reissussa meinasi iskeä paniikkihäiriö, mutta lasi viiniä auttoi ja ystäväni temperamentti, olisi exä saanut korvillensa jos ystäväni eteen olisi silloin sattunut.

Nyt ei kannata käsittää väärin, eli ero on minulle ok ja se, että exällä on uusi, mutta kyllä ne valheet satuttavat.

Ja en usko, että exän uusi tietää kuinka paljon vietettiin yhdessä aikaa huhtikuuhun asti, yökyläilut yms.

Että, sellaista tänne.

Piti kuitenkin kertoa.

Huh huh 28

Jopa oli tarina

Etähalaus

Tuumis🌻

Vierailija
2587/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaanko tämä novelli jatkuu? Luin joskus alkua, mutta pian huomasin että tässä yksi ihminen keskustelee itsensä kanssa ainakin kolmessa eri persoonassa, kirjoitustyyli paljastaa. Terapiaa se kai tämäkin on.

Vierailija
2588/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisiko siksi että se exä ei suostu sitä allekirjoittamaan ja tekemään, peruu  varatun ajan jne.

Ja tuosta pesänjakajastakin, sitäkin voi pitkittää vaikka miten pitkään jos haluaa, kiistää ehdotetun, ei vastaa mihinkään määräajassa jne

28v yhdessä-.

Voihan räkä. ja eihän se sinun hölmöyttä ole, jos uskoo exästä parasta ja haluaa tukea ja toivoo toisen tervehtyvän. Eikä ajattele ja epäile heti pahinta.

Meillä on muuten ihan sama, nyt uuden naisystävän lasten kanssa touhutaan, ollaan mukana harrastuksissa ja oman lapset harrastusjutut ( missä ollut mukana vuosia) loppui kun seinään.

Ihmettelee kun omat lapset ei ole innoissaan esittämässä isossa uudessa perheessä hymyssä suin roolia.

Mutta sitten kun m36 hyysää uuden naisensa lasta (ja on omiensa kanssa 2 kertaa kuussa) täällä kehutaan kuinka hieno mies m36 on.

Vierailija
2589/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28v yhdessä-.

Kiitos.

Viikonloppuna huolta aiheutti myös se, että poikani oli aika kipeä, eli tiistaina kävi päivystyksessä yms ja reissuun lähtöni oli koko ajan epävarmaa. Poika kannusti lähtemään ja torstaina juttelin exän kanssa, että tarvittaessa ottaa vetovastuun pojasta. Lauantaina kyselin aamulla pojan vointia ja yöllä oli jälleen reilusti yli 39 kuumetta, eikä isästä ollut kuulunut mitään. Yritin sitten soittaa exälle, eikä tietenkään vastannut. Siinä välissä sitten tuli nämä Facebookin päivitykset. Oli siinä kyllä pää aika raivoa täynnä. No, lopulta sain isän viemään pojan uudestaan päivystykseen yms.

Siinä oli hetki kun omat fyysiset kivut, huoli pojasta ja raivo/suru/hämmennys exästä meinasi saada vallan.

Ja kyllä vetäydyin täysin kuoreen myös mökkimieheen nähden pariksi päiväksi. Lakkasin pitämästä yhteyttä, kunnes tiistaina vähän helpotti ja lopulta puhuimme pari tuntia puhelimessa. Ja se rauha mikä minuun laskeutui jo toisen äänen kuullessa, Hänen ymmärrys ja tapa ottaa asiat haltuun. Olen kyllä onnekas.

Vierailija
2590/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M36 on sopimus lastensa näkemisestä joka toinen viikonloppu ja lomilla ja ainakin puheiden mukaan myös tätä noudattaa.

Meillä on sopimus joka toinen viikonloppu ja mies ei ole kotona tai ei vaan näe lapsiaan. Ei edes kesällä.

M36 myös taisi asua kauempana lapsistaan, minun ex asuu 7km päässä ja ei edes päiväseltään ehdi näkemään.

Vierailija
2591/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

28,

Kevennys: Mökkimies, et arvaa, et hänestä olen jo luonut kuvan mielessäni? Ja sinusta myös silloin kun "saunapuhtaana" tapasitte. Hih. Kerron joskus

Tuumis🌻

Vierailija
2592/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28,

Kevennys: Mökkimies, et arvaa, et hänestä olen jo luonut kuvan mielessäni? Ja sinusta myös silloin kun "saunapuhtaana" tapasitte. Hih. Kerron joskus

Tuumis🌻

Mielenkiintoista.

Exäni oli minua 20 kiloa kevyempi ja kengän koko 39 ja mökkimies taas (huomattavasti) minua painavampi, toki pitkä ja hyvin harteikas köriläs ja valtavan iso kenkäinen. Ovat ihan kaikellalailla vastakohtia myös puhehousujen osalta. Ikäeroa 7 vuotta.

Hauskaa tässä on se, että nyt on sovittu yksi neljän päivän reissu marraskuulle "mökkinaapureiden" kesken. Eli mökkimies + minä ja rakkain ystäväni miehensä kanssa. Nykyisin kun ollaan mökillä niin treffaillaan myös naapurimökkiläisiä. Tätä minun ystävätär naureskelee edelleen, että kun hän tulee mökillensä niin on vieläkin ihan mahdottoman hassu yhtälö, että häärään naapurimökissä. Ei tätä kumpikaan meistä oikein tajua vieläkään. Yksi pieni hetki ja mökkimiehen rohkeus lähestyä ja nyt ollaan tässä.

Vierailija
2593/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 v yhdessä kirjoitti:

Että, sellaista tänne.

Piti kuitenkin kertoa.

Voi "28",

tuntui että minullakin veri pakeni päästä kun luin tuon päivityksen. Vatsaa käänsi ympäri. Olen todella pahoillani, että se tilanne osoittautui tuollaiseksi. Olen aikanaan kokenut suurinpiirtein samanlaisen tilanteen, luulen suurin piirtein ymmärtäväni tuntojasi.

Sitten taas toisaalta, kaikesta kokemastasi kivusta ja pskasta huolimatta nyt sitten löytyi viimein selkeä syy ja selitys sille, miksi niitä puhehousuja ei exälle löytynyt jalkaan sitten millään. On siinä exä ollut varmasti itsekin ihmeissään ja huono omatunto vaivannut. Eikä mikään ihme.

Kieltämättä itsellenikin tuli siitä salakämpästä ja urheilemiseen virinneestä innostuksesta aluksi mieleen, että onko sittenkin jossakin joku nainen jonka vuoksi kaikki tuo, mutta toisaalta se exäsi sinusta kiinni pitäminen hämmensi ajatuksiani ja ajattelin, että ehkä hän vaan on niin masentunut ja hukassa ettei osaa enää olla parisuhteessa.

En tiedä onko parempi vai huonompi että tilanne paljastui vasta nyt kun olette jo eronneet ja sinullakin on uudet tuulet ja ihana Mökkimies rinnallasi, ikävää joka tapauksessa että tämäkin käänne tuli. Mutta vaikka totuus saattaa toisinaan kirpaista pahastikin, se ei silti milloinkaan vahingoita.

Hyvä että nyt kuitenkin tiedät ja sait mysteeriin selityksen, ja pääset työstämään asian lopullisesti. Ja hyvä että paras ystäväsi oli ja on tukenasi. Niin mekin täällä etänä.

Voi sentään tätä elämää...

VALTAVA HALI <3 <3

Vierailija
2594/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on toinen nainen. Varmaan nainenkin varattu. Siksi ei pidä kiirettä.

Vierailija
2595/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28 v yhdessä kirjoitti:

Että, sellaista tänne.

Piti kuitenkin kertoa.

Voi "28",

tuntui että minullakin veri pakeni päästä kun luin tuon päivityksen. Vatsaa käänsi ympäri. Olen todella pahoillani, että se tilanne osoittautui tuollaiseksi. Olen aikanaan kokenut suurinpiirtein samanlaisen tilanteen, luulen suurin piirtein ymmärtäväni tuntojasi.

Sitten taas toisaalta, kaikesta kokemastasi kivusta ja pskasta huolimatta nyt sitten löytyi viimein selkeä syy ja selitys sille, miksi niitä puhehousuja ei exälle löytynyt jalkaan sitten millään. On siinä exä ollut varmasti itsekin ihmeissään ja huono omatunto vaivannut. Eikä mikään ihme.

Kieltämättä itsellenikin tuli siitä salakämpästä ja urheilemiseen virinneestä innostuksesta aluksi mieleen, että onko sittenkin jossakin joku nainen jonka vuoksi kaikki tuo, mutta toisaalta se exäsi sinusta kiinni pitäminen hämmensi ajatuksiani ja ajattelin, että ehkä hän vaan on niin masentunut ja hukassa ettei osaa enää olla parisuhteessa.

En tiedä onko parempi vai huonompi että tilanne paljastui vasta nyt kun olette jo eronneet ja sinullakin on uudet tuulet ja ihana Mökkimies rinnallasi, ikävää joka tapauksessa että tämäkin käänne tuli. Mutta vaikka totuus saattaa toisinaan kirpaista pahastikin, se ei silti milloinkaan vahingoita.

Hyvä että nyt kuitenkin tiedät ja sait mysteeriin selityksen, ja pääset työstämään asian lopullisesti. Ja hyvä että paras ystäväsi oli ja on tukenasi. Niin mekin täällä etänä.

Voi sentään tätä elämää...

VALTAVA HALI <3 <3

Kiitos!

Oli se kieltämättä järkytys ja niin tämä nainen on exän kanssa samassa työpaikassa. Muistan kun ko. työpaikka tuli hakuun ja vastaa pitkälle minun työkuvaani, olin juuri saanut nykyisen työpaikkani. Muistan hyvin kun exäni kertoi, että uusi on valittu ja että on viiden lapsen yksinhuoltaja (lapsilla kolme eri isää). Tiedä, sitten milloin suhde alkanut. Siitä nyt hieman vajaa 4 vuotta.

Kyllä kääntyi vatsa ympäri, sielu meni solmuun, sydän jätti muutaman lyönnin väliin.

Ja exähän nyt kokoajan pyydellyt minua vaikka minne (ennen tätä shokkiani), en vaan ymmärrä.

Exä hoiti pojan lääkäriasiat lauantaina onneksi ja pidättelin vielä silloin itseäni, mutta illalla laitoin jäätävän viestin ja toivotin Heille onnea. Kerroin nähneeni Facebookin kaikki päivitykset ja kerroin, että asuntoasioihin palataan, mutta mitään muuta syytä ei ole olla minuun yhteydessä.

Ei siinä kauaan mennyt kun tuli viesti "että, asiat ei ole sitä miltä näyttää" ja että haluaa keskustella minun kanssani heti reissuni jälkeen. Sanoin, että ei meillä ole mitään keskusteltavaa enää ja toivotin suurperheelle onnea.

Ystävättäreni raivo, mökkimiehen ote asiaan ja se, että kirjoitin tänne helpotti jo omaa päätäni todella paljon. Haluan elää tässä hetkessä, enkä liikaa vatvoa menneitä. Exä on todellakin exä ja kokoajan useammasta syystä.

Vierailija
2596/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kyllä nämä tröllittelijät asettuvat muiden yläpuolelle.

Nyt on joku ylilauta incceli tullut ketjuun sekoilemaan.

Vierailija
2597/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta kyllä nämä tröllittelijät asettuvat muiden yläpuolelle.

Nyt on joku ylilauta incceli tullut ketjuun sekoilemaan.

No ei ole, mutta mikset kestä totuutta?

Vierailija
2598/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa jo hiukan arveluttaa miten on mahdollista olla näin sisäänlämpiävä ketju.

Sokea Reettakin sen näkee.

Vierailija
2599/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28v yhdessä-.

Ja kuitenkin tuo kommentoija kertoi, että "ne tärkeät ja isot jutut ja päätökset on tehty ihan muualla asiantuntijoiden avulla." Ja kaikki kertomansa mukaan levällään ja sopimatta, mutta kiva fiilistellä täällä. 

Vierailija
2600/12643 |
27.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävi jopa mielessä, että ex löytänyt ketjun. Kun niin kovin tenttaa asioista.

Vaikka olenkin tänne avoimesti kirjoittanut, monesti niitä kaikista raastavampia tunteitani. Lähinnä jäsentääkseni niitä pääni sisällä kirjoittamalla ne ulos.

Aivan kaikkea en tällä avoimella palstalla ole avannut, enkä avaa.

Hyvät neuvot ovat olleet kullanarvoisia. Lohtu, vertaistuki, myötäeläminen. Varsinaisia neuvoja en kuitenkaan täältä hae. Kaikki viisaat sanat toki otan kiitollisuudella vastaan. Ja neuvotkin.

Kyllä minä haen tilanteeseen "oikeat" neuvot asiantuntijoilta. Jotka osaavat minulle kertoa miten mikäkin on.

Kuten sanoin, tämä on ollut minulle tunteiden purku väylä. Ja siinä myös syy, miksi juttu poukkoilee eikä ole aina niin järkevää. Koska, tunteet menee aaltoliikettä, on hyviä ja huonoja ja tosi huonoja päiviä.

28, terkkuja sinne. Kiva olis kuulla kuulumisia. Jospa tämä ketju vielä rauhoittuisi...

Ap

Eihän se "oikea asiantunja" voi antaa sellaisia neuvoja joita ei voi toteuttaa tai ovat ristiriitaisia. Tietenkin voi neuvoa, että tämä nyt ei ehkä onnistu, mutta entäs jos...

Asiantuntija ei voi toimia asiakkaan mielen mukaan miten vaan. Vaikka haluaisikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi