Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun lapsi on mua kohtaan erittäin väkivaltainen päivittäin

Vierailija
27.06.2022 |

Mulla on 11- vuotias autistinen lapsi. Olen ylsinhuoltaja. Mun lapsi hakkaa mua päivittäin kymmeniä kertoja, lyö nyrkillä, läpsii, raapii, sylkee mun päälle, puree. Aamulla herättää niin, että yrittää kuristaa mut tai tulehduttaa tyynyllä. Solvaa ja haukkuu ja uhkailee pitkin päivää. Ohi kävellessään saattaa sanoa tosta noin vain, että olitpa kuollut senkin idiootti. Että ei mua kukaan kaipaa. Olen kuulemma ruma, oksettava, ärsyttävä, maailman huonoin äiti, ääliö ja täysi idiootti. Päivittäin hän puhuu millä eri tavoilla haluaisi tappaa mut ja kuinka pissaisi mun haudalle. Paiskoo kaikki tavarat rikki. Ei usko mitään ja vänkää kaikesta vastaan. Mä olen niin rikki. Lapsi ei ole ollut koskaan missään hoidossa. Tää käytös on kestänyt päivittäin jo ainakin 6-7 vuoden ajan. Nyt ollaan oltu kaksi vuotta tukiperhejonossa. Ei olla saatu. Onko täällä muita autistilasten vanhempia paikalla? Miten te jaksatte tätä? Välillä pelottaa, mitä teen kun lapsi kasvaa isoksi.. pystynkö enää puolustautumaam.

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/651ba524-35b0-4565-9d23-11d8…

Näitä liikennevaloja käytetään mm. erityiskouluissa lapsille

Vierailija
122/124 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on urautunut toimimaan tuolla tavalla ja tulee jatkamaan samalla kaavalla jatkossakin. Ainoa vaihtoehto on sijoittaa lapsi kodin ulkopuolelle kunnes kierre saadaan katkaistua tai sitten laitoshoito. Ammattiapua hän nyt joka tapauksessa tarvitsee ja äidin oleminen kynnysmattona vaan pahentaa molempien tilannetta.

Miksi kukaan vanhempi edes alistuu tuollaiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autistinen ymmärtää, mitä tekee. Jos vallan antaa lapselle, hän ensin ihmettelee, mutta pakkohan sitä valtaa ja auktoriteettia jonkun on pitää. Autistinen osaa pelata. No kokeilkaa laitoshoitoa, josko oppisi vähän nöyryyttä ja arvostamaan kotia.

Tämä on ihan totta. Mua ihmetyttää miksi äidit jaksaa ottaa lapsiltaan turpaan vuosikausia. Mä en ikinä ottaisi. Kas kun ne lapset on kuitenkin niin fiksuja, että ei ne koulussakaan mene koko ajan pieksemään niitä, joilta saavat itse turpaan, vaan ainoastaan niitä, jotka ovat heikompia. Niin kyllä se tasan sama pätee kotonakin.

Ja ei, yhdenkään lapsen ei tarvitse " purkaa kiukkuaan" tms. hakkaamalla ja puremalla ketään. Siihen on olemassa muita keinoja, jotka lapsi kyllä oppii, jos tuollainen väkivaltainen käytös on hänelle itselleen tarpeeksi epämukavaa. Nythän se on palkitsevaa, kun äiti vaan nyyhkii ja pohtii että sairaus se siellä vaan pulppuilee ja on ihan ok herätä siihen, että joku kuristaa.

Ihan oikeasti tuollaiset lapset pitäisi laittaa laitokseen, ottaa siis huostaan vaikka, kun vanhempi ei pysty paremmin kasvattamaan.

Ja kyllä, itsellänikin on haastava erityislapsi ( 14 v poika, 182cm/90kg), mutta on ihan selvää, että hän ei ikinä kävisi minuun käsiksi kahta kertaa. Ja olen siis yh-äiti.

Vierailija
124/124 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajien ongelmia.  Leikkauta kouvolatukka, ja mene Kelaan huutamaan pienissä sidukoissa, niinkuin kaikki muutkin kaltaisesi.

Huoh.  Joidenkin ihmisten ei vain kannattaisi lisääntyä, kun näitä yh-äippien väkivalta-autisteja, vassareita, sun muita keloapinoita alkaa olla peruskoulut aikalailla täynnä jo.

Mikä keloapina?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi