Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun lapsi on mua kohtaan erittäin väkivaltainen päivittäin

Vierailija
27.06.2022 |

Mulla on 11- vuotias autistinen lapsi. Olen ylsinhuoltaja. Mun lapsi hakkaa mua päivittäin kymmeniä kertoja, lyö nyrkillä, läpsii, raapii, sylkee mun päälle, puree. Aamulla herättää niin, että yrittää kuristaa mut tai tulehduttaa tyynyllä. Solvaa ja haukkuu ja uhkailee pitkin päivää. Ohi kävellessään saattaa sanoa tosta noin vain, että olitpa kuollut senkin idiootti. Että ei mua kukaan kaipaa. Olen kuulemma ruma, oksettava, ärsyttävä, maailman huonoin äiti, ääliö ja täysi idiootti. Päivittäin hän puhuu millä eri tavoilla haluaisi tappaa mut ja kuinka pissaisi mun haudalle. Paiskoo kaikki tavarat rikki. Ei usko mitään ja vänkää kaikesta vastaan. Mä olen niin rikki. Lapsi ei ole ollut koskaan missään hoidossa. Tää käytös on kestänyt päivittäin jo ainakin 6-7 vuoden ajan. Nyt ollaan oltu kaksi vuotta tukiperhejonossa. Ei olla saatu. Onko täällä muita autistilasten vanhempia paikalla? Miten te jaksatte tätä? Välillä pelottaa, mitä teen kun lapsi kasvaa isoksi.. pystynkö enää puolustautumaam.

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisitte islannissa niin ei olisi sinulla tuotakaan ongelmaa! Siellä noi autisti ongelmat osataan korjata jo sikiövaiheessa! Itseäsi saat syyttää kun olet noin heikkolahjaisilla geeneillä väkisin lapsesi halunnut saada! Sääliä ei tipu! Siinähän kärsit! Mukavaa ja leppoisaa kesää! 🙂 terv. Kahden normaalin lapsen vanhempi 🙂 ja ps. Jos olisi ollut pieniäkään viitteitä raskausaikana vammaisuudesta niin ei sekuntiakaan kun olisi raskaudenkeskeytys tapahtunut! Jokainen on oman kivirekensä valinnut ja sinulla se on nyt hiukan raskaampi 😄

Keksi parempi.

Autismia ei voi nähdä raskausaikana. Ei edes Islannissa.

Vierailija
82/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaat lapset pitää laittaa keskenään eri kouluun eroon terveistä lapsista.

Siellä saavat keskenään uhkailla ja pahoinpidellä toisiaan.

Opeille luodinkestävät kopit, joista opetetaan mikrofonin kautta.

Opeille tuplapalkat, kun jaksaa katsoo sairaita hulluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lapsi olla mielisairas? Onko mahdollista lapselle?

Vierailija
84/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö lapsi koulua? Terveitä lapsia terrorisoimassa normaalikoulussa?

Onko pihalla leikkimässä yksin?

Voi ope parat, jos joutuu käyttämään kaiken aikansa yhden hullun aisoissa pitämiseen.

Mitä esität vaihtoehdoksi.

Vanhemmille tulee vähintään sakkoja jos ei vie lasta kouluun. Paikkaa erityisluokalta voi toki rukoilla, mutta tuskin tulee saamaan.

Meillä on lapsilla paikat erityisluokalla, mutta ne integroitiin normiluokkiin, kiitos rehtorin. Tämä pääkaupunkiseudulla. Valitin AVIIN. Samoin teki muut 10 lapsen vanhemmat. Yhdeksi syyksi sanoimme ettei ns. Normilapset pysty opiskelemaan sillä nämä lapset huutavat/ovat aggressiivisia ja vaativat erityishuomiota. Rehtorin mielestä ei kuulemma haittaa, kyllä YKSI ihminen pystyy kaikki handlaamaan.jep jep.

T.hammaskarttaäiti

T.hammaskarttaäiti

Vierailija
85/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ope parat, jos joutuu käyttämään kaiken aikansa yhden hullun aisoissa pitämiseen.

Vanhemmille tulee vähintään sakkoja jos ei vie lasta kouluun. Paikkaa erityisluokalta voi toki rukoilla, mutta tuskin tulee saamaan.

Vastasin äsken toisessa viestissä. Käytösongelmaisille omat koulut, missä saavat pahoinpidellä toisiaan, ja häiriköidä toisiaan sielunsa kyllyydestä. Nyt muut kärsii kouluissa.

Koulukodin tyyppinen paikka asuntoloineen.

Vierailija
86/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, olet vaarassa. Mä oon nähny läheltä miten autistinen ja pakko sanoo häiriintyny 12v lähes tappoi äitinsä. Kuristi hyppynarulla. Milloin mitäkin pahoja tilanteita. Tää äiti ei voinu käydä töissä, tyttö ei voinu jättää yksin, eikä Keller hoitoon. Asiat oli tosi pahassa jamassa ennen kun lapsi otettiin laitokseen, sanon laitos kun en haluu paljastaa mihin tyttö pääsi. Tää äiti käy kattoo tyttö ja voi nyt käydä töissä ja elää. Se ei tee susta paskaa äitii jos annat tyttös hoidettavaksi ammattilaisille. Sun tyttö ei tuu muuttuu koton kiltiksi sua kohtaan.

Vierailija
87/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei AP, olet vaarassa. Mä oon nähny läheltä miten autistinen ja pakko sanoo häiriintyny 12v lähes tappoi äitinsä. Kuristi hyppynarulla. Milloin mitäkin pahoja tilanteita. Tää äiti ei voinu käydä töissä, tyttö ei voinu jättää yksin, eikä Keller hoitoon. Asiat oli tosi pahassa jamassa ennen kun lapsi otettiin laitokseen, sanon laitos kun en haluu paljastaa mihin tyttö pääsi. Tää äiti käy kattoo tyttö ja voi nyt käydä töissä ja elää. Se ei tee susta paskaa äitii jos annat tyttös hoidettavaksi ammattilaisille. Sun tyttö ei tuu muuttuu koton kiltiksi sua kohtaan.

Missä lapsen sukupuoli tuli esille?

Vierailija
88/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarkkailuluokkia on liian vähän?

Ei mee kauan, kun poika liikkuu pihalla leikkimässä puukon kanssa. Meillä oli ala-asteikäinen naapurissa. Se kaiveli moralla kynsiään pihalla, ja häiriköi minkä kerkes. Hullunkiilto silmissään. Muutamat valitukset piti tehdä. Näistä tulee niitä Auvisia isompana.

Vierailija
89/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse autismin kirjolla ja mua inhottaa nämä Autistic P*ide Dayt sun muut höpötykset. Autismissa ei ole mitään hienoa, se on kärsimys myös kantajalleen itselleen. Autismista ja nepsystä yleensä pitäisi puhua realistisesti. Suomessa myös nepsyalan ammattilaisten tietämys on olematonta. 

Olin itse myös väkivaltainen lapsi ja perheemme ei saanut mistään apua. Olen saanut parimetrisen isäni kanveesiin 10-vuotiaana tyttönä. Koulussa olin enkeli ja sen vuoksi sain diagnoosin vasta täysi-ikäisenä ja peli oli silloin jo menetetty. Mun paikka ikävuosina 10-18 olisi ollut laitoksessa. En ole ollut työssä päivääkään näin 34-vuotiaana, vaikka yliopistotutkinnonkin tein. Välit perheeseen myös menneet. 

Vierailija
90/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt sä et erota lapsia toisistaan. ADHD ja sosiopatia tai moni muu on eri kuin autismin kirjo. Näillä lapsilla on eritason aggressiivisuus ja johtuu eri aiheista. Joten et voi niputtaa kaikkia aggressiivisia yhteen. Moni autismin kirjoinen on erittäin herkkä ja pelkää/stressaa lähes kaikkea. Joten paras vaihtoehto yhä edelleen olisi entiset pienluokat, mutta ne lakkautetaan poikkeuksetta joka koulussa, jotta saadaan säästöjä.

T.hammaskarttaäiti

Vierailija
91/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle on jo hyviä neuvoja tullutkin. Sanoisin myös että ota asap yhteys omaan sosiaalityöntekijäänne (joka teillä ilmeisesti on kun tukiperhettäkin olette hakeneet) ja kerro suoraan ettet pärjää lapsen kanssa. Laitospaikka tai ainakin osastojakso tekisi varmasti hyvää niin lapselle kuin sinullekin. Näissä on vaarana aina ihan oikeasti se, että kun lapsi ja voimat kasvaa niin uhkaukset saattaa yhtäkkiä muuttua todeksi. Tsemppiä valtavasti ap, toivon että saat tilanteeseen nopeasti apua.

Sosiaalityöntekijät eivät juurikaan auta esim laitospaikkojen saamisessa, hoitava lääkäri edistää asioita enemmän.

Riippuu kyllä mitä laitoksella tarkoitetaan. Lääkärillä voi olla vaikutusta joihinkin hoitolaitoksiin. Mutta lastsnsuojelulaitosten paikat hoitaa sossu, ja moni autisti on sellaisessa jos paljon erilaisia ongelmia.

Vierailija
92/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pari mielenterveytensä menettäneen tapausta:

Yksitoista ihmistä kuoli, kun nuori mies ampui 23.9.2008 opiskelijatovereitaan Kauhajoella sijaitsevassa ammattikorkeakoulussa.

2.

Jokainen lapsi on aikanaan helppo luettava, sanoo lasten ja nuorten väkivaltaisuuteen perehtynyt opettaja-kirjailija Leena Mäkijärvi. Hänelle Jokelan koulusurmat eivät tulleet yllätyksenä.

Vierailija
93/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap?

Vierailija
94/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse autismin kirjolla ja mua inhottaa nämä Autistic P*ide Dayt sun muut höpötykset. Autismissa ei ole mitään hienoa, se on kärsimys myös kantajalleen itselleen. Autismista ja nepsystä yleensä pitäisi puhua realistisesti. Suomessa myös nepsyalan ammattilaisten tietämys on olematonta. 

Olin itse myös väkivaltainen lapsi ja perheemme ei saanut mistään apua. Olen saanut parimetrisen isäni kanveesiin 10-vuotiaana tyttönä. Koulussa olin enkeli ja sen vuoksi sain diagnoosin vasta täysi-ikäisenä ja peli oli silloin jo menetetty. Mun paikka ikävuosina 10-18 olisi ollut laitoksessa. En ole ollut työssä päivääkään näin 34-vuotiaana, vaikka yliopistotutkinnonkin tein. Välit perheeseen myös menneet. 

Olen pahoillani puolestasi. Tämän asian tietotaidon edistyminen on vasta edennyt viimeiset viisi vuotta. Aikaisemmin luultiin että oli käytöshäiriö ja yritettiin kurittaa pois. Nyt on vasta todettu, että on geneettisesti periytyvä ja voidaan monella saada terapialla ja lääkityksellä parempaan kuosiin. Sinäkin voisit hyötyä niistä !

Usko pois. Olen käynyt ennen koronaa kaikki mahdolliset Helsingin yliopiston kurssit ja messut ja kansainväliset kurssit autismin kirjon liittyen. Tietoa on todella vähän eikä terveys/kouluhenkilökunnan/sossut tiedä kuin osan asioista. Tsemppiä.

T.hammaskarttaäiti

Vierailija
95/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sä et erota lapsia toisistaan. ADHD ja sosiopatia tai moni muu on eri kuin autismin kirjo. Näillä lapsilla on eritason aggressiivisuus ja johtuu eri aiheista. Joten et voi niputtaa kaikkia aggressiivisia yhteen. Moni autismin kirjoinen on erittäin herkkä ja pelkää/stressaa lähes kaikkea. Joten paras vaihtoehto yhä edelleen olisi entiset pienluokat, mutta ne lakkautetaan poikkeuksetta joka koulussa, jotta saadaan säästöjä.

T.hammaskarttaäiti

Pois ne pitää saada estämästä normaalia opetusta jonnekin muualle. Ihan sama mulle, oliko diagnoosi mikä hyvänsä.

Vierailija
96/124 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon selkäsauna olisi pitänyt antaa pennulle jo aikaa sitten, mutta nyt viimeistään. Ja niin monta kertaa että oppii kunnioittamaan vanhempaansa.

Vierailija
97/124 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei enää vastaa, mutta miten teillä muilla joilla on ollut vastaavaa, onko lapsi normaali koulussa, kykeneekö normaaliin koulunkäyntiin jne?

Vierailija
98/124 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni käy tosiaan autisminkirjonluokalla koulua. Luokassa on vain muutama lapsi ja jokaiselle on oma avustaja. Lapsen sijoitukseen laittaminen on jo ajatuksena kammottava, mutta yhtä kammottava ajatus olisi se että elämä jatkuu näin rankkana päivästä toiseen. En siis tiedä mitä tehdä. Tuntuu, että mulla ei ole edes aikaa ajatella asiaa, kun täytyy 24/7 olla tässä valppaana ja varpaillaan että mitä seuraavaksi tapahtuu. Lapsellani on siis myös autismin lisäksi erittäin vaikea adhd, johon liittyy myös tuo impulsiivinen käytös. Tällä hetkellä odotan vain, että tää loma loppuis ja pääsisi taas töihin lepäämään. -Ap

Vierailija
99/124 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lapsilla paikat erityisluokalla, mutta ne integroitiin normiluokkiin, kiitos rehtorin. Tämä pääkaupunkiseudulla. Valitin AVIIN. Samoin teki muut 10 lapsen vanhemmat. Yhdeksi syyksi sanoimme ettei ns. Normilapset pysty opiskelemaan sillä nämä lapset huutavat/ovat aggressiivisia ja vaativat erityishuomiota. Rehtorin mielestä ei kuulemma haittaa, kyllä YKSI ihminen pystyy kaikki handlaamaan.jep jep.

T.hammaskarttaäiti

T.hammaskarttaäiti

Kuntien opetustoimen budjetin pelastaja INKLUUSIO! Vuosisadan huonoin ja järkyttävin keksintö. Tätä kadutaan ja ihmetellään vielä. Tutkijat edistävät ja OPH myös. Kertoo, miten täydellisen vieraantuneita ovat käytännöstä. Samassa ihmetellään, miten Pisa-tulokset laskevat ja nuorten ja lasten pahoinvointi lisääntyy. Mitä yksinkertaisuutta! Tottakai lisääntyy, kun kellään ei ole heille enää aikaa! Ei ole aikaa opettaa tai kohdata. INKLUUSIO pahentaa tätä ongelmaa.

Vierailija
100/124 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisminkirjo ja ADHD kulkee monesti käsi kädessä. Suosittelen ensimmäisenä ottamaan yhteyttä lääkäriin sopivan lääkityksen saamiseksi. Samalle lääkärille kerrot olevasi loppu ja tarvitsevasi lomaa/omaa aikaa, että saat itsesi kuntoon ennen kuin romahdat. He ymmärtävät kyllä. Pystyykö lapsi kommunikoimaan ? Minkälainen kuntoutussuunnitelma on?

T. Hammaskarttaäiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän