Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun lapsi on mua kohtaan erittäin väkivaltainen päivittäin

Vierailija
27.06.2022 |

Mulla on 11- vuotias autistinen lapsi. Olen ylsinhuoltaja. Mun lapsi hakkaa mua päivittäin kymmeniä kertoja, lyö nyrkillä, läpsii, raapii, sylkee mun päälle, puree. Aamulla herättää niin, että yrittää kuristaa mut tai tulehduttaa tyynyllä. Solvaa ja haukkuu ja uhkailee pitkin päivää. Ohi kävellessään saattaa sanoa tosta noin vain, että olitpa kuollut senkin idiootti. Että ei mua kukaan kaipaa. Olen kuulemma ruma, oksettava, ärsyttävä, maailman huonoin äiti, ääliö ja täysi idiootti. Päivittäin hän puhuu millä eri tavoilla haluaisi tappaa mut ja kuinka pissaisi mun haudalle. Paiskoo kaikki tavarat rikki. Ei usko mitään ja vänkää kaikesta vastaan. Mä olen niin rikki. Lapsi ei ole ollut koskaan missään hoidossa. Tää käytös on kestänyt päivittäin jo ainakin 6-7 vuoden ajan. Nyt ollaan oltu kaksi vuotta tukiperhejonossa. Ei olla saatu. Onko täällä muita autistilasten vanhempia paikalla? Miten te jaksatte tätä? Välillä pelottaa, mitä teen kun lapsi kasvaa isoksi.. pystynkö enää puolustautumaam.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On lasten neuropsyk asiakas ja lääkityksiä kokeiltu, joista tullut vaan pahat sivuvaikutukset. Nyt tosiaan tossa tukiperhejonossa, mutta meille on ihan suoraan sanottu että meidän lapselle ei helposti tukiperhettä tule löytymään. Lapsi ei ole isänsä kanssa tekemisissä. Eikä kukaan sukulainenkaam pärjää lapsen kanssa edes hetkeä. Mä en tiedä mitä mä kohta teen. Lapsi kasvaa ja hänen voimat siinä samalla. Ja mitä elämää tää edes on olla joka päivä hakattavana ja haukuttava vuodesta toiseen. . -ap

Miten voi olla ettette saa tukiperhettä?

Sä et taida ymmärtää kuinka aggressiivisia noi lapset voi olla. Siinä voi olla kaikki vaarassa. En tarkoita nyt AP tä, mutta yleisesti.

Vierailija
22/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna keräisin voimia etsiä hyvä laitos. Jos olet töissä, ota vaikka sairauslomaa tätä varten. Sitten yrität kaikin keinoin saada lapsi sinne laitokseen. Hänen paikkansa ei ole kotona eikä tukiperheessä, ei myöskään tavallisessa päihdelasten paikoissa. Hän tarvitsee vahvaa terapiaa. Ei tukiperhe sellaista voi tarjota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On lasten neuropsyk asiakas ja lääkityksiä kokeiltu, joista tullut vaan pahat sivuvaikutukset. Nyt tosiaan tossa tukiperhejonossa, mutta meille on ihan suoraan sanottu että meidän lapselle ei helposti tukiperhettä tule löytymään. Lapsi ei ole isänsä kanssa tekemisissä. Eikä kukaan sukulainenkaam pärjää lapsen kanssa edes hetkeä. Mä en tiedä mitä mä kohta teen. Lapsi kasvaa ja hänen voimat siinä samalla. Ja mitä elämää tää edes on olla joka päivä hakattavana ja haukuttava vuodesta toiseen. . -ap

Sä et taida ymmärtää kuinka aggressiivisia noi lapset voi olla. Siinä voi olla kaikki vaarassa. En tarkoita nyt AP tä, mutta yleisesti.

Ok. Mutta luulisi että jonkinlainen laitospaikka aina välillä jotta äiti saa hengähtää.

Vierailija
24/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mutta luulisi että jonkinlainen laitospaikka aina välillä jotta äiti saa hengähtää.

Toki, mutta moni ihmetteli ettei saa tukiperhettä. Ei monilla ole keinoja saada väkivaltaista autistia pidettyä hallinnassa. Laitospaikka melkein ainoa vaihtoehto. Ap voi pyytää kuntoutuspaikkaa ja katsoa johtaako mihinkään.

Vierailija
25/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina luullut, että autistisilta puuttuu vain kyky katsekontaktiin ja heidän ei ole helppo tutustua muihin. Tuollaista väkivaltaa en ole tiennyt heissä olevan. Huhhuh. Kauan olet kestänytkin. Kaikkien turvallisuuden kannalta on parasta luovuttaa siltä osin, että hoidat lasta kokopäiväisesti. Voit vierailla laitoksessa ja voitte tehdä jotakin yhdessä kuitenkin. Ilmeisesti iän myötä lapsi rauhoittuu, mutta en tunne tapauksia.

Vierailija
26/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että miten mua suututtaa nuo jotka käskee pitämään kurissa tms. kun kerran on lapsen hankkinut! Olisipa elämä noin yksinkertaista.

Ap:lle tsemppiä, muuta en voi antaa. Hanki lapselle lasu, suojele itseäsi

Vierailija
27/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oli minun aikuinen lapsenikin. Joten en häntä tapaa enää ikinä.Piste.

Vierailija
28/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autistinen ymmärtää, mitä tekee. Jos vallan antaa lapselle, hän ensin ihmettelee, mutta pakkohan sitä valtaa ja auktoriteettia jonkun on pitää. Autistinen osaa pelata. No kokeilkaa laitoshoitoa, josko oppisi vähän nöyryyttä ja arvostamaan kotia.

Autistiset voivat olla kaikkea lievästä autismista syvään autismiin, jossa ihminen on parivuotiaan tasolla. Ei ne kaikki ymmärrä mitä ne tekee tai varsinkaan osaa pelata.

Vierailija
29/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten normaalia tuon ikäisten ylipäätänsä haukkua äitiä? Mietin kuinka yleistä on?

Vierailija
30/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi laitokseen vai odotatko että hän toteuttaa uhkauksensa.

Vierailija
31/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa rankkaa.

Ap, kerron tarinan tuttavaperheestäni, koska se tuli ekana mieleeni aloitusta lukiessani.

Perheeseen kuului äiti ja isä, sekä kaksi poikaa, joista vanhempi (21-vuotias) oli miehen edellisestä suhteesta. Tämä vanhempi poika oli mukana jossain poliittisissa jutuissa (isänsä oli poliitikko), sai siihen liittyen luodin kaulaansa ja menehtyi. Nuorempi poika (alaikäinen) ei ollut hyväksyä tätä, sillä veli oli ollut hänelle hyvin läheinen. Hän riehui, vaikka oli muuten ollut rauhallinen, sellainen sosiaalinen ja leppoisa kaveri.

Äiti huolestui pojastaan, ja päätti hakea tilanteeseen konsultaatiota. Hän päätti etsiä parhaimman psykiatrin, jolta pyytää neuvoa siihen, kuinka toimia pojan kanssa, kun on vaikeaa.

Minuun teki jotenkin vaikutuksen, ja ehkä huvitti hieman, kun äiti vuosia tapahtuman jälkeen kertoi, että psykiatri johon hän päätyi oli erikoistunut "kuolemaan". Siis kuolemantapauksiin liittyvään auttamiseen, mutta... specialized in: death. (Eikö noin karu kuvaus kuulosta vähän ironiselta?)

Joka tapauksessa, äiti kertoi minulle parhaimman neuvon, jonka psykiatrilta sai vaikeimpiin hetkiin: "ELLEI SINULLA OLE MITÄÄN HYVÄÄ SANOTTAVAA, ÄLÄ SANO MITÄÄN."

Sama psykiatri muuten kerran kieltäytyi puhumasta ko. äidin kanssa, kun äidillä oli ns. käämi kärähtänyt kotona. Psykiatri sanoi: "I don't like the tone of your voice - call me later."

Tuo neuvo on mielestäni harkitsemisen arvoinen jokaiselle, joka on vastuussa henkilöstä, jonka kanssa on vaikeaa.

Vierailija
32/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatilta tuo minun mielestäni kuulostaa eikä miltään autistilta.

Vierailija
33/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa rankkaa.

Ap, kerron tarinan tuttavaperheestäni, koska se tuli ekana mieleeni aloitusta lukiessani.

Perheeseen kuului äiti ja isä, sekä kaksi poikaa, joista vanhempi (21-vuotias) oli miehen edellisestä suhteesta. Tämä vanhempi poika oli mukana jossain poliittisissa jutuissa (isänsä oli poliitikko), sai siihen liittyen luodin kaulaansa ja menehtyi. Nuorempi poika (alaikäinen) ei ollut hyväksyä tätä, sillä veli oli ollut hänelle hyvin läheinen. Hän riehui, vaikka oli muuten ollut rauhallinen, sellainen sosiaalinen ja leppoisa kaveri.

Äiti huolestui pojastaan, ja päätti hakea tilanteeseen konsultaatiota. Hän päätti etsiä parhaimman psykiatrin, jolta pyytää neuvoa siihen, kuinka toimia pojan kanssa, kun on vaikeaa.

Minuun teki jotenkin vaikutuksen, ja ehkä huvitti hieman, kun äiti vuosia tapahtuman jälkeen kertoi, että psykiatri johon hän päätyi oli erikoistunut "kuolemaan". Siis kuolemantapauksiin liittyvään auttamiseen, mutta... specialized in: death. (Eikö noin karu kuvaus kuulosta vähän ironiselta?)

Joka tapauksessa, äiti kertoi minulle parhaimman neuvon, jonka psykiatrilta sai vaikeimpiin hetkiin: "ELLEI SINULLA OLE MITÄÄN HYVÄÄ SANOTTAVAA, ÄLÄ SANO MITÄÄN."

Sama psykiatri muuten kerran kieltäytyi puhumasta ko. äidin kanssa, kun äidillä oli ns. käämi kärähtänyt kotona. Psykiatri sanoi: "I don't like the tone of your voice - call me later."

Tuo neuvo on mielestäni harkitsemisen arvoinen jokaiselle, joka on vastuussa henkilöstä, jonka kanssa on vaikeaa.

Miten tämä liittyi aiheeseen?

Vierailija
34/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ap, etei lapsi ole ollut koskaan missään hoidossa. Mistä hän on oppinut kaikki nuo kuvottavat lauseet ja käytöstavat.

Onko hänen kaverit sellaisia , että käyttäytyvät ja puhuvat juuri noin.

Te lapsen vanhemmat olette tietysti kauniisti käyttäytyviä ja puhutte rauhallisesti ja sivistyneesti, vai?

Vierailija
35/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukiperheet ovat vapaaehtoisia taviksia. Kuka hullu tuota lasta ottaa, kun terveitä ja väkivallattomiakin on tarjolla?

Vierailija
36/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys sosiaalityöntekijään.Kerro että et pärjää lapsen kanssa enää.Lapsi otetaan huostaan.

Vierailija
37/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiperheet ei ole ammattilaisia, eikä väkivaltaista lasta valitettavasti pysty normaali tukiperhe ottamaan. Ihmettelen että sellaista teille on lupailtu? Väärin sosiaalityöntekijöiltä. 

Jotta jäisi mitään jäljelle teidän välille, ja että ehkä joskus voisit vielä ajatella lämmöllä lasta niin hanki sen laitospaikka nyt. Jos annat tuon jatkua, on tiedossa kierre jossa ei lopulta mikään laitoskaan pysty pitämään häntä. Peli täytyy viheltää täysin poikki tässä vaiheessa ja sinun kerätä voimat takaisin olla VANHEMPI.

Vierailija
38/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koulussa pärjätään hänen kanssaan?

Vierailija
39/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukiperheet ei ole ammattilaisia, eikä väkivaltaista lasta valitettavasti pysty normaali tukiperhe ottamaan. Ihmettelen että sellaista teille on lupailtu? Väärin sosiaalityöntekijöiltä. 

Jotta jäisi mitään jäljelle teidän välille, ja että ehkä joskus voisit vielä ajatella lämmöllä lasta niin hanki sen laitospaikka nyt. Jos annat tuon jatkua, on tiedossa kierre jossa ei lopulta mikään laitoskaan pysty pitämään häntä. Peli täytyy viheltää täysin poikki tässä vaiheessa ja sinun kerätä voimat takaisin olla VANHEMPI.

Samaa mieltä.

Vierailija
40/124 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ap kiva kun vastaisit kysymyksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi