Itkettää ja ahdistaa viettää lomaa kotona Kalliossa, mutta puren hammasta ja hymyilen reippaasti!
Meitä on neljä: minä, mies ja lapset 12 ja 10. Kotimme on 3h + avokeittiö + kh/wc ihanassa vanhassa talossa. Neliöitä on runsaasti eli 63 m2, parveketta ei ole.
Tämä on meidän unelma, ihana keskustakoti lähellä kulttuuria ja palveluita. Koska meillä on velkaa ihan hurjan paljon asunnosta, rahaa ei riitä juuri mihinkään. Päätimme viettää kesää kaupungissa, onhan se halvempaa ja ekologisempaa kuin reissata ympäri maata.
Teimme hyvät suunnitelmat: käydään kirjastossa, ostetaan kirppikseltä lautapelit, käydään ulkona syömässä ja kokkaillaan itse Hakiksen hallin tuotteita. Stadikalle uimaan ja piknikille pyörillä ja Suokkiin seikkailemaan luolastoihin. Käydään leffoissa ja konserteissa, iltaisin vanhemmat saa piipahtaa terassillekin : )
Mutta kaikki menee pieleen: asunnossa on kuuma eikä saa nukuttua, uimaan on liian pitkä matka julkisilla, joissa ei ilmaistointia ja hirveä ryysis ja tunkkainen haju. Kurvista kaikki sekoilijat on siirtyneet meidän nurkille, lapset ei uskalla kulkea metrolla kun joltain kaverilta ryöstettiin huppari. Mies äksyilee tekemättömyyttä ja kaipaa veneilemään (ei ikinä perämoottoria tähän perheeseen!!).
Loma alkoi tänään ja juhannuksen jälkeen ollaan jo ihan kypsiä. Julkisilla on mahdotonta päästä moniin kulttuurikohteisiin, jotka ovat kauempana ja juhannuspöivä Nuuksiossa meni täysin pieleen liiallisen väkimäärän ja yleisen sotkuisuuden vuoksi.
Vielä viisi viikkoa lomaa kunnes koulut alkaa ja ahdistaa ja itkettää kun kaikki tuntuu menevän pieleen.
Ja pojat ja mies antaa ymmärtää että kaikki on minun syytä, he olisivat halunneet mennä sukulaisen mökille, mutta sekin on nyt varattu.
Mitä minä teen?!?!
Kommentit (106)
Me ollaan tuollaisessa totaalisessa persaukisessa tilanteessa menty 5€ risteilylle Tallinnaan. Istuttiin siellä jossain laivan kannella ja syötiin omia eväitä ja nautittiin laivatunnelmasta. No en kiellä etteikö jossain vaiheessa olisi ollut vähän tylsääkin, mutta enimmäkseen oli ihan kiva reissu.
Yhden toisen kerran muistan, että mentiin Espoosta sellaisella reittiveneellä, joka kulkee saaristossa. Ajeltiin sillä veneellä ihan vaan ees taas koko reitti. Ei maksanut paljonkaan ja taas päästiin nauttimaan ihanasta saaristosta.
Myöhemmin ostettiin omakin vene, jolla on käyty saaristossa. Mutta tuo reissu reittiveneellä on kyllä jäänyt ihanasti mieleen. Tehtiin reittiveneillä myöhemmin retkiäkin eri saariin ja niitä suosittelen kyllä kaikille niille, joilla ei omaa venettä ole. Reittiveneillä pääsee hienohin paikkoihin.
Parina kesänä käytiin myös Kaunissaaressa telttailemassa. Sinne menee reittivene Vuosaaresta, on vähän alle tunnin matka. Sieltäkin on jäänyt ihanat muistot, miten eri maailma se on. Saaren toiselta puolelta näkee kaupunkiin, mutta toisella puolella on jo avomeri ja isot aallot. Jos ei halua telttailemaan, niin voi tehdä edestakaisen reissunkin. Mutta tuolla minusta oli parasta juuri se, kun iltavene lähti ja saareen tuli rauhallisempaa. Sieltä voi vuokrata saunavuoronkin omalle perheelle.
Jos teillä on vain 63 neliön kolmio, niin kyllä todellakin kannattaa viettää kodin ulkopuolella mahdollisimman paljon aikaa!
Vierailija kirjoitti:
Mies kaipaa perämoottoria, muttei sovi sulle ikinä! Ootko vajaa? Parasta stadissa on meri. Pyydät anteeksi ja ehdotat veneilyä.
Itse tulkitsin tämän niin, että ap:lla on purjehdustaustaa ja siksi nyrpistelee moottoriveneille, joilla vain sivistymättömät moukat ajelevat :-D
Oisko melontakurssi mitään?
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa ap ammattisi.
Eikös se sanonut että lomaa on vielä viis viikkoa kunnes lapset menee kouluun. Päättele siitä!
Vierailija kirjoitti:
Millä alalla on noin pitkä loma?
Opettajilla
Minua ahdistaa jo pari päivää Ullanlinnassa näin kesällä. Onneksi on kakkoskoti maalla, peltojen keskellä järven rannalla.
Tämä on muuten tosi.